Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Inlocuire vascocuplaj/Reparare suport pompa servo

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inlocuire vascocuplaj/Reparare suport pompa servo

    Postez acest topic stiind ca multe din W202-urile aduse in Romania au probleme cu vascocuplajul...adica piesa care face ca paleta de la radiator sa se invarta mai incet sau mai repede in functie de temperatura motorului.

    Principiul de functionare: in corpul vascocuplajului exista un "lichid" care la o anumita temperatura se intareste, marind aderenta pe un ax intern care se conecteaza pe pompa de apa printr-o piulita. Cata vreme temperatura apei este scazuta paleta se invarte la o turatie data de inertie. Cu cat temperatura creste aderenta pe ax creste si deci paleta se invarte mai repede.

    Sa zicem ca aceasta a fost o scurta definitie. Atasez pozele si in urmatoare postare vin explicatiile.

    ATENTIE: din pacate in procesul de schimbare a vascocuplajului am descoperit ca suportii de la pompa de servo erau fisurati. Tot ce tine de vascocuplaj am marcat cu sageti albastre. Ce tine de pompa de servo cu sageti rosii.
    Attached Files
    Last edited by adidc; 03-30-2010, 08:16 AM.
    E220 cdi W210, 2001

    E320 W210, 1997
    C180 W202, 1994
    W123 200D, 1978 cu inima de W124


    Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

  • #2
    Am mers pe principiul de a nu pierde lichidul de racire ...zgarcit ce sunt.

    Poza 1. Desfacerea traversei superioare. 5 suruburi -> cheie sau clichet de 13, si 4 cleme (2 tin radiatorul iar 2 deflectorul de plastic) -> se scot cu mana prin tragere sau cu o surubelnita.

    Poza 2. Explicita pe cleme si marcheaza si fulia de la pompa de servo si vasul de expansiune. Problemele cu pompa de servo le voi explica pe larg in a treia postare.

    Poza 3. Marcheaza filtrul de aer si conducta de aer. In mod normal ajunge sa scoateti conducta din deflectorul de plastic in fata radiatorului pentru a-l extrage pe acesta. Eu am scos si filtrul ca sa am mai mult loc si sa curat carcasa. Se scot cu mana cu atentie pentru a nu lovi radiatorul.

    Poza 4. Cele 2 deflectoare de plastic: cel din fata (care la mine e cam rupt) si cel din spatele radiatorului. Pe bancuta se vad clemele si cele 5 suruburi de la traversa.

    Poza 5. Radiatorul cu traversa trasa la o parte. Nu va chinuiti sa o indepartati de tot pentru ca pe partea dreapta vine cablul de deschidere al capotei si cablul sondei de apa. In partea de jos radiatorul e prins in suporti de cauciuc. Se scoate prin ridicare si se poate muta in lateral suficient pentru a avea acces la vascocuplaj.

    Poza 6. Vascocuplajul nou cu cei 3 imbusi care fixeaza paleta ventilatorului. Nu mai stiu marimea imbusului .

    Poza 7. Vascucuplajul vechi...curs, jegos si vai de el. In spatele lui (scuze ca nu am facut o poza de sus) se vede piulita care il fixeaza pe fulia pompei de apa -> se desface cu o cheie fixa de 36. ATENTIE VASCOCUPLAJUL ARE FILET PE STANGA - adica invers decat normal.

    Pozele 8 si 9. Se vad suportii de sus si de jos de la pompa de servo care era crapati. cel de sus nu se vedea mai nimica pana nu am desfacut. Pe cel de jos l-a verificat cucu. Cu ocazia asta am descoperit si remediat si problema asta.

    Am mai descoperit un fir de masa de pe pompa de servo pe sasiu care era rup de pe papuc si un vacum desprins. In acelasi timp am curatat tot de murdarie si izolat toate firele ce mi se pareau deteriorate.


    PS - am uitat sa adaug ca am desfacut si cureaua de accesorii. In caz ca e cineva curios cum se procedeaza in ultima poza se vede capul pistonasului de la sistemul de intindere. E prins cu un surub (tot cheie de 13) de blocul motor. Se scoate surubul iar apoi cu un clichet sau o fixa de 15 am impresia, se poate trage de surubul de pe fulia intinzatoare si aceasta se invarte si slabeste cureaua. Fulia intizatoare este singura pe care cureaua trece cu "dintii" in sus. Se si vede in poza ca e neteda si lustruita. Toate celelalte fulii au caneluri prin care trec dintii curelei.
    Last edited by adidc; 03-30-2010, 08:32 AM.
    E220 cdi W210, 2001

    E320 W210, 1997
    C180 W202, 1994
    W123 200D, 1978 cu inima de W124


    Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

    Comment


    • #3
      Acum poveste cu pompa de servo.
      Dupa cum am zis pana acum nu am observat problema suportilor. Pe cel de sus se vedea ca un firicel de par iar jos nu m-am uitat nici o data.

      Oricum cand am destrans surubul de sus s-a si cracanat si se vede in poze.
      De notat ca aveam servo si mergeau rotile destul de usor. Totusi nu se compara cu usurinta cu care merg acum. Am desfacut pompa.
      3 suruburi (cheie de 13) fixeaza fulia pompei de servo. Apoi inca 2 suruburi lungi trec prin cei 2 suporti (care la mine erau crapati) si fixeaza pompa de servo de suportul din blocul motor. Un surub (cheia de 10) fixeaza traseul de plastic al cablajelor de la motor pe pompa se servo. Un alt surub in spate sub pompa fixeaza un ghidaj de tabla prin care trec alte cablaje, de pompa.

      Eu aveam o alta pompa de pe un W124 si capacul se potrivea perfect. Cand spun capac ma refer la partea frontala care vine cu suportul fuliei cele 2 prinderi si in care se gaseste elementul rotativ al pompei (cel care antrenat de curea face presiune).
      Problema era ca desi capacul se potrivea perfect, elementii din el adica partea rotativa era cu vreo 4 mm mai scurta si deci nu crea presiune => servo 0. Ca sa nu-mi prind urechile in schimarea elementilor intre cele 2 capace am decis sudarea cu argon a bucatilor desprinse. Zis si facut.
      Ca in filmele cu prosti in timpul sudurii am descoperit ca elementii pompei nu sunt capsati cum mi s-a parut la inceput ci stateau fixati doar de pelicula de ulei dintre ei. De la caldura evident ca s-au desprins. Probabil ca era mult mai simplu sa fi schimbat din start elementii de pe capacul meu cu urechile rupte, pe capacul bun. In final a trebuit sa repun totul la loc dupa ce s-a sudat. Pompa e cam la fel cu cea electrica de la rezervor. O piesa cilindrica cu fante in care se insereaza niste "palete" mici 0.5x1 cm. Piesa e tesita paletele nu deci raman colturile paletei care de fapt fac presiune. Peste se fixeaza o piesa ceva mai complexa pe care nu prea am cum sa o descriu.
      Imi pare rau ca nu am poze pentru a doua operatiune dar pe langa ca eram plin de ulei pana la coate nici nu prea imi mai ardea de poze.
      In caz ca aveti probleme cu servo putem discuta si va indrum cat pot.

      Rezultat final...pompa originala pusa la loc. Totul aerisit, curatat, ulei servo nou. Abia dupa toate acestea mi-am dat seama ce prost imi mergea servo.
      Recomand tuturor colegilor schimbarea uleiului de servo.
      Ajunge ca am facut scurta la mana .
      E220 cdi W210, 2001

      E320 W210, 1997
      C180 W202, 1994
      W123 200D, 1978 cu inima de W124


      Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

      Comment


      • #4
        Originally posted by adidc View Post
        Postez acest topic stiind ca multe din W202-urile aduse in Romania au probleme cu vascocuplajul...adica piesa care face ca paleta de la radiator sa se invarta mai incet sau mai repede in functie de temperatura motorului.

        Principiul de functionare: in corpul vascocuplajului exista un "lichid" care la o anumita temperatura se intareste, marind aderenta pe un ax intern care se conecteaza pe pompa de apa printr-o piulita. Cata vreme temperatura apei este scazuta paleta se invarte la o turatie data de inertie. Cu cat temperatura creste aderenta pe ax creste si deci paleta se invarte mai repede.

        Sa zicem ca aceasta a fost o scurta definitie. Atasez pozele si in urmatoare postare vin explicatiile.

        ATENTIE: din pacate in procesul de schimbare a vascocuplajului am descoperit ca suportii de la pompa de servo erau fisurati. Tot ce tine de vascocuplaj am marcat cu sageti albastre. Ce tine de pompa de servo cu sageti rosii.
        Pentru schimbarea vascociplajului afeai nevoie de o dalta mai lunga si un ciocan! Filetul este in sens invers! Dadeai vascocuplajul cu tot cu elice jos, il schimbai si dupa aia il puneai cu totul sus. Treaba era de maxim 30 minute(ata mi-a luat mie, schimband-o in fata blocului).

        Oricum buna treba cu topicul acesta. O zi faina....
        MB C180 (w202)11.1994 ELEGANCE 90KW 122CP benzina

        Comment


        • #5
          La mine a mers simplu fara dalta. Am ciocanit putin piulita si am desfacut-o cu cheia direct. Fulia am tinut-o cu mana in doi oameni. Am notat si eu ca e filetul in sens invers.
          E220 cdi W210, 2001

          E320 W210, 1997
          C180 W202, 1994
          W123 200D, 1978 cu inima de W124


          Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

          Comment


          • #6
            Salut ADIDC,

            sti cumva daca vascocuplajul merge pe mai multe modele de Mercedes sau fiecare cu tipul sau de vasco?
            1994...Mercedes Benz...w202, c180
            Dragoste la prima vedere...

            http://www.clubmercedes.ro/w202-merc...2.html?t=10022

            Comment


            • #7
              Din cate stiu nici macar W202-urile nu vin toate echipate cu vascocuplaj. Avand insa in vedere ca jumatate din masina este identica cu W124 tind sa cred ca cel putin la W124 se potriveste vascocuplajul. Acum depinde si de perioada de productie.
              Oricum e destul de simplu cand vrei sa achizitionezi te duci la magazin cu talonul si gasesti exact ce trebuie. Ce pot sa-ti spun e ca nu le-a trebuit baietilor seria. Le-am spus doar masina W202 C180 de 90 Kw si a fost clara treaba. Oricum astia de la care iau sunt profi. Lucreaza in magazinul ala de cel putin 7 ani.
              Prinderea cred ca e cam aceeasi...cum spuneam cheia de 36 (cred ca asta inseamna piulita de 27 sau asa ceva).
              Problema e sa puste prinderile la elice si sa nu loveasca in plasticaraie sau in radiator.

              Ce am uitat sa specific este PRETUL: 300 lei.
              Last edited by adidc; 03-31-2010, 08:11 AM.
              E220 cdi W210, 2001

              E320 W210, 1997
              C180 W202, 1994
              W123 200D, 1978 cu inima de W124


              Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

              Comment


              • #8
                Buna, stiu ca pagina este pentru modele de c kasse si eu am e kasse dar acolo nu am gasit nimic si nu am vrut sa deschid un topic nou din acest motiv am hotarat sa postez aici.
                Am un w124 cu motor 2500 turbo diesel si binenteles ca este echipat cu vascocuplaj cu care am probleme. Vascocuplajul este blocat, asta nu a fost o problema vara dar acum vin frigurile si se incalzeste foarte greu in afara ca scoate un mormait foarte urat. Cred ca si rulmentul cuplajuluj este dusa deoarece are un joc foarte mare. Am cumparat vascocuplaj nou (mentionez ca am modelul pe care fixeaza cu un surub cu cap imbus) si am vrut sa schimb dar nu am descurcat. Nu am vrut si nici acum nu vreu sa demontez radiatorul, adica sa scot antigerul. Am chinuit foarte mult dar tot nu am reusit deoarece roteste cu tot cu fulia pompei de apa si daca nu scot cureaua ori invart motorul ori patinaza fulia. Am fost foarte inervos si am mers la un servis unde meseriasi a spus ca vacocuplajul se schimba cu tot cu pompa de apa. Am gasit pe internet procedura de demontat al vacocuplajului cu desene cu tot dar acolo se foloseste o scula speciala cu care blocheaza fulia care eu nu am.
                Va rog daca puteti sa ajutati cu niste sfaturi ca sa rezolv problema.
                Multumesc

                Comment


                • #9
                  Pune pe imbus (daca zici ca e cu imbus) o teava mai lunga ca sa faci parghie mai mare si loveste brusc in ea. S-ar putea sa se desfaca fara sa se mai invarta motorul.
                  Poti sa si ciocanesti usor in cuplaj. Atentie...se desface invers decat sensul normal de desfacere.
                  E220 cdi W210, 2001

                  E320 W210, 1997
                  C180 W202, 1994
                  W123 200D, 1978 cu inima de W124


                  Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                  Comment


                  • #10
                    In primul rand multumesc de raspus. Si eu am chinuit cu o teava deoarece cu imbusul simplu nu am reusit nici sa misc. Am stiut ca are filet invers dar tot nu am reusit. Problema este ca nici nu am loc din cauza deflectorului. Orare pot sa scot paleta ventilatorului si dupa acea sa scot deflectorul ca sa am mai mult loc.
                    Multumesc incaodata de raspuns.

                    Comment


                    • #11
                      Nu stiu ce sa zic la W124. La 2.5 nu e chiar asa mult loc. Eu la W202 de aia am notat mai sus ca am desfacut si traversa de sus, pentru a ma putea misca in voie.
                      Cred ca ai putea proceda la fel si la al tau. Iti ia 5 minute sa desfaci si cu ocazia asta poti scoate si radiatorul la o spalatura. Am vazut ca nu vrei sa pierzi antigelul...deci poate radiatorul e ok.
                      Treaba e ca poti ridica radiatorul din suporti si-ti fac loc si fara sa-l desfaci.
                      Eventual da-i cu WD-40 si lasa-l cateva minute.
                      E220 cdi W210, 2001

                      E320 W210, 1997
                      C180 W202, 1994
                      W123 200D, 1978 cu inima de W124


                      Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                      Comment


                      • #12
                        Salutare, intervin cu o precizare referitor la demontarea vascocuplajului, cel mai simplu se ia jos daca desfaceti acel surub cu o cheie de 36 si un ciocan.
                        Altfel va chinuiti de numa, si in programul de servis de la Mercedes, arata ca prima data se da jos elicea cu totul si pe urma se scoate usor difuzorul de la radiator.
                        Nu are rost sa desfaceti toata fata masinii pentru un surub!

                        Acuma fiecare face cum vrea.
                        Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
                        Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

                        Comment


                        • #13
                          nu reusesc sa desfac vascocupla,ma poate ajuta cineva?
                          nu se strica pompa de apa daca dau cu ciocanu in piulita?

                          Comment


                          • #14
                            Salut. Eu am pus cheia de 36 pe piulita si am tot batut in cheie pana si-a dat drumul, dar s-a rotit de cateva ori cu tot cu pompa de apa.

                            Comment


                            • #15
                              Am schimbat doua vascocuple second in 10 zile si niciuna nu merge !
                              Se invarteau foarte bine imediat ce au fost montate , in functie de turatia motorului , cu toate ca logic ar fi fost ca numai dupa ce se incalzesc sa prinda turatie
                              Si atat..... la prima oprire , dupa cativa km dupa ce apa ajunge la peste 90 , se pot opri cu mana iar cu motorul oprit se pot invarti foarte usor cu toate ca erau fierbinti (corpul)
                              Prima a fost 100 Lei si vanzatorul mi-a dat in schimb alte piese
                              A doua (cea de ieri) 140 Lei si vanzatorul zice ca o sa-mi dea azi alta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF