Am decis sa deschid acest topic pentru a reusi sa deslusesc o dilema ce o am de ceva vreme, mai precis aproape de cand am luat masina (C180 `96).
Masina a ajuns la mine fara a avea inchiderea centralizata functionala, motivul fiind cheia distrusa in proportie destul de mare, mai precis carcasa ei...(interiorul, cipul si placuta cu circuite nu au fost afectate).
Evident, am cumparat o alta carcasa, aftermarket, si, imediat, am reusit sa reprogramez sistemul de inchidere (sincronizare) care a functionat fara probleme... Dar, nu pentru mult timp. La un momend dat am observat ca nu mai aveam baterie la telecomanda (desi erau noi-noute, de firma buna). Am inlocuit bateriile cu altele noi (firma si mai buna), am resincronizat sistemul si, surpriza... a mers vreo 2 inchideri-deschideri dupa care... bateriile descarcate...
Verificand de data aceasta telecomanda cu o camera video am observat ca dupa ce dadea de cateva ori "flash-uri" ledul de la infrarosu ramanea "aprins", emitand lumina (vizibila la camera video) continua (de aceea se descarca si bateria dupa cateva ore).
Am prezentat la vremea respectiva aceasta problema si aici pe forum (si pe altele, internationale) si raspunsul primit era ca e defect microcontactul ("BUTONUL" pe care apesi). OK, zis si facut, e treaba simpla... Se schimba si gata. Am dus telecomanda prima data la electricianul auto care a verificat-o si a dat verdictul ca e OK (culmea, ulterior a functionat fara probleme vreo 3 zile) iar dupa aceea am dus telecomanda la un baiat ce repara telefoane mobile (scule mai finutze, etc, etc) si am primit acelasi raspuns: microcontactul e OK. Cert e ca nu am pus alt microcontact, din moment ce ambii mi-au spus ca e OK si ca nu are nicio problema... Poate trebuia?
In fine, am cumparat o alta cheie, identica, de la dezmembrari cu speranta de a o sincroniza cu sistemul masinii (imi zise cineva ca ar merge)... Nope... nici gand, cheia "straina" nu se pupa cu inchiderea centralizata (imi trebuia si "receptorul" din oglinda retrovizoare care sa recunoasca semnalul chei).
Dar oare daca combin cele 2 chei, adica partea emitatoare sa ramana de la cheia originala si restul de la cheia "noua" ? S-ar putea face? Ma gandesc ca da...
Mentionez ca nu vreau sa pun inchidere aftermarket pe masina (nu din cauza ca ar costa cine stie ce mult). As vrea sa o refac pe cea existenta (practic, e aproape nefolosita de cand am eu masina, plus cine stie de cand de la fostul proprietar).
De asemenea precizez ca sistemul inchide usile de la butonul de pe bord, deci nu e problema electro-pneumatica... mai ales ca odata ce lumina emisa de telecomanda devine continua sistemul de inchidere da eroare si raman aprinse ledurile din oglinda palpaind intermitend o lunga perioada...
Ceva pareri despre aceasta problema ciudata? As fi recunoscator pentru o solutie salvatoare!
P.S. Sorry pentru prea mult scris, am zis sa specific tot de la inceput!
Poze cu tipul de telecomanda (e cea cu un buton, cu steluta) si cu placuta de baza (incercuit e microcontactorul):
Masina a ajuns la mine fara a avea inchiderea centralizata functionala, motivul fiind cheia distrusa in proportie destul de mare, mai precis carcasa ei...(interiorul, cipul si placuta cu circuite nu au fost afectate).
Evident, am cumparat o alta carcasa, aftermarket, si, imediat, am reusit sa reprogramez sistemul de inchidere (sincronizare) care a functionat fara probleme... Dar, nu pentru mult timp. La un momend dat am observat ca nu mai aveam baterie la telecomanda (desi erau noi-noute, de firma buna). Am inlocuit bateriile cu altele noi (firma si mai buna), am resincronizat sistemul si, surpriza... a mers vreo 2 inchideri-deschideri dupa care... bateriile descarcate...

Verificand de data aceasta telecomanda cu o camera video am observat ca dupa ce dadea de cateva ori "flash-uri" ledul de la infrarosu ramanea "aprins", emitand lumina (vizibila la camera video) continua (de aceea se descarca si bateria dupa cateva ore).
Am prezentat la vremea respectiva aceasta problema si aici pe forum (si pe altele, internationale) si raspunsul primit era ca e defect microcontactul ("BUTONUL" pe care apesi). OK, zis si facut, e treaba simpla... Se schimba si gata. Am dus telecomanda prima data la electricianul auto care a verificat-o si a dat verdictul ca e OK (culmea, ulterior a functionat fara probleme vreo 3 zile) iar dupa aceea am dus telecomanda la un baiat ce repara telefoane mobile (scule mai finutze, etc, etc) si am primit acelasi raspuns: microcontactul e OK. Cert e ca nu am pus alt microcontact, din moment ce ambii mi-au spus ca e OK si ca nu are nicio problema... Poate trebuia?
In fine, am cumparat o alta cheie, identica, de la dezmembrari cu speranta de a o sincroniza cu sistemul masinii (imi zise cineva ca ar merge)... Nope... nici gand, cheia "straina" nu se pupa cu inchiderea centralizata (imi trebuia si "receptorul" din oglinda retrovizoare care sa recunoasca semnalul chei).
Dar oare daca combin cele 2 chei, adica partea emitatoare sa ramana de la cheia originala si restul de la cheia "noua" ? S-ar putea face? Ma gandesc ca da...
Mentionez ca nu vreau sa pun inchidere aftermarket pe masina (nu din cauza ca ar costa cine stie ce mult). As vrea sa o refac pe cea existenta (practic, e aproape nefolosita de cand am eu masina, plus cine stie de cand de la fostul proprietar).
De asemenea precizez ca sistemul inchide usile de la butonul de pe bord, deci nu e problema electro-pneumatica... mai ales ca odata ce lumina emisa de telecomanda devine continua sistemul de inchidere da eroare si raman aprinse ledurile din oglinda palpaind intermitend o lunga perioada...

Ceva pareri despre aceasta problema ciudata? As fi recunoscator pentru o solutie salvatoare!

P.S. Sorry pentru prea mult scris, am zis sa specific tot de la inceput!
Poze cu tipul de telecomanda (e cea cu un buton, cu steluta) si cu placuta de baza (incercuit e microcontactorul):
Comment