Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Un experiment ulei motor Castrol Edge Professional 5W-30

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Un experiment ulei motor Castrol Edge Professional 5W-30

    Propun cui are curaj sa facem un experient cu uleiul de motor Castrol Edge Professional.

    Care e nemultumirea mea: mi se pare ca W203-ul meu face prea mult zgomot. Am incercat diferite marci de ulei si, cel putin pana acum, cu Mobil pare sa fie cel mai mic zgomot. Dar tot este prea mare, iar diferenta fata de alte marci de ulei este aproape insesizabila.

    Recent am schimbat uleiul la un Jaguar XF diesel. Crezandu-ma eu mai destept decat producatorul, am cumparat ulei Liqui Moly recomandat special pentru Ford/Jaguar/Land Rover/Mazda. Spre marea mea surpriza, masina facea un zgomot de motor semnificativ mai pronuntat. In cele din urma, am inlocuit uleiul la dealer cu cel special pe care-l au ei, iar zgomotul motorului s-a redus mult. Repet, la un Jaguar XF.

    Pana acum nu am intalnit o diferenta atat de mare la zgomot, intre marcile de ulei. Asa ca m-am gandit sa-l incerc si la W203.

    Jaguar/Land Rover foloseste un ulei Castrol Edge special. Care, din cate stiu, nu se gaseste "la liber". Uneori este denumit Castrol Edge Professional. Este un ulei 5W-30, cu indicativ C1, deci poptrivit pentru motoare diesel cu DPF.

    Experimentul: sa obtinem acest ulei de la un dealer Jaguar/Land Rover si sa-l incercam la MB. Nu stiu daca are aprobare MB, acesta e riscul care trebuie asumat.

  • #2
    Personal am cumparat 10l Castrol Edge 0w30 si am inlocuit dupa aproximativ 6000km uleiul Castrol Edge 5w30 care in cazul meu era prea zgomotos, cu 0w30 misepare mult mai silenzios.

    Comment


    • #3
      Nu sunt sigur ca e acesta uleiul. Trebuie sa fie unul cu indicativ ACEA-C1.

      Comment


      • #4
        Nu vrei tu sa incerci uleiul original MB? E ieftin si poate cel mai potrivit pt modelul tau.
        http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


        www.mbretrofit.ro

        Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

        Comment


        • #5
          Chiar acum rulez cu el. Mai prost (dpdv zgomot) decat Mobil.

          Comment


          • #6
            Cu ce te ajuta uleiul 0w30 fata de 5w30 acum primavara ?
            Cifrele specificate de tine nu inseamna nimic.Ti se pare ca s-a redus zgomotul motorului.
            Alaturi de multe alte caracteristici,cifra dinaintea "W" reprezinta vascozitatea uleiului la temperaturi joase.cu cat este mai coborata cu atat uleiul este mai eficient la prima pornire sa zicem la -10 grade !
            Cifra de dupa "W" se refera la temperaturile inalte la care uleiul este eficient.
            Deci un ulei 0W30 sau 5W30 este un ulei mai slab decat 0W40 sau 5W40 la temperaturi inalte.
            In realitate,pe langa W30-40-60, proprietatile de ungerea ale uleiului ,stabilitatea acestuia in motor este dat de gradul de aditivare.
            Ia un ulei Dacia 5W40(30) si compara-l cu un ulei Liqui Molly toptec 5W40(4100 sau 4200) .De ce pretul este dublu pentru uleiul german ?
            Uleiul Dacia este un ulei de generatie veche,are un indicativ API SL/CF,ACEA A5/B5 iar uleiul german este net superior cu API SN/CF si ACEA C3-A3/B4,are recomandare MB-Approval 229.31.
            Pentru a compara usor uite specificatii ulei 5W30 toptec4200:
            Viscosity class : 5W-30
            Viscosity at +40 °C : 70 mm²/s DIN 51562
            Viscosity at +100 °C : 12.3 mm²/s DIN 51562
            Density at +15 °C : 0.855 g/cm³ DIN 51757



            Toptec 4100 -5W40:
            Viscosity class : 5W-40
            Viscosity at +40 °C : 85.0 mm²/s DIN 51562
            Viscosity at +100 °C : 14.0 mm²/s DIN 51562
            Viscosity index : 170 DIN ISO 2909

            Am luat un ulei la intamplare,se poate cauta orice producator serios de ulei.
            Nu cred ca doresti sa faci experimente cu masina proprie.Constatarea "un motor zgomotos" cu un ulei fata de alt ulei, se traduce prin uzura componentelor motorului.
            Mai ales cu uleiul Castrol,in opinia mea,probabil cel mai prost ulei de pe piata romaneasca !
            Nici in Dokker nu folosesc ulei Castrol si este masina noua cu uzuri in motor inexistente.
            Last edited by robertino; 04-11-2015, 20:25 PM.

            Comment


            • #7
              Originally posted by BladHaund View Post
              Chiar acum rulez cu el. Mai prost (dpdv zgomot) decat Mobil.
              Asta poate imsemna o problema pe la motor, mai degraba...
              http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


              www.mbretrofit.ro

              Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

              Comment


              • #8
                Bine inteles ca, vascozitatea este diferita de la motor la motor, motor cu baie de ulei de 5l sau 9-10l cu auto incalzire sub anumite temperaturi.

                Comment


                • #9
                  Masina nu este deloc uzata, are aprox. 35.000 km, rulati cu grija si intretinuta cum trebuie. Zgomotul este cel normal.

                  Dar eu cred ca se poate reduce zgomotul. Motorina euro 4 pentru care a fost creat motorul nu mai exista, zgomotul este bine influentat si de lubrefierea "pe sus", asa ca acum caut un ulei mai altfel.

                  Am scris destul de limpede ca nu e vorba de un Castrol oarecare de pe piata romaneasca, ci de Castrolul de la Jaguar/Land Rover. Care nu se poate cumpara de la magazin. Daca te duci pe site la Castrol si incerci sa alegi ulei pentru Jaguar, iti va spune sa te adresezi la dealer. Dar motoarele diesel la JLR nu sunt chiar atat de speciale, ci sunt niste produse Ford/PSA, care echipeaza mai multe marci. Prin urmare, nici uleiul nu poate fi atat de deosebit de alte uleiuri, adica sa produca defecte la un MB.

                  Fiind un ulei cu destinatie limitata si controlata, sunt sanse bune sa fie un produs autentic si bun, nu prostia posibil turceasca de pe raftul magazinului.

                  Asa ca experimentul este pentru cei care isi pot procura acest ulei de la sursa dealer JLR si care vor sa incerce. La Tiriac Auto litrul este 76 lei. Se pare ca il au la butoi de 208 l.
                  Last edited by BladHaund; 04-12-2015, 02:15 AM.

                  Comment


                  • #10
                    Acesta este: http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/3B81467D709ED46B80257DCD0059D528/$File/BPXE-9TBLG7.pdf

                    Doar specificatie Ford, din pacate.

                    Vad ca se gaseste si pe unele site-uri romanesti, nu stiu cat de original.

                    Comment


                    • #11
                      Salut!!! Uleiul Castrol Edge cu indice C1 il gasesti si in magazine(nu stiu cat de original).Il foloseste fratele la un Jaguar X-type 2.2 154cp este cel recomandat de producator in carte. La w203.007(adica c200cdi cu DPF) ai norma MB 229.51 cod A0009899701 special pt masini cu filtru de particule si e 30lei/l la reprezentanta!!!Decat experimente mai bine mergi la sigur :P

                      Comment


                      • #12
                        Motorul de 2,2 diesel de pe Jaguar este produs de Ford si l-am avut pe mondeo.De fapt toata platforma X type este de mondeo,difera "carcasa"
                        Producatorul masinii recomanda pentru acest motor 5W30.Cat am tinut masina de la nou,am mers numai pe 5W40

                        Comment


                        • #13
                          Alta discutie despre ulei si pareri dupa ureche, puteti sa fiti mai tehnici si sa nu mai postati impresii gen uleiul x nu il pun nici la Dacie etc.
                          1. Uleiul Castrol este produs in Germania si in Turcia si exista diferente de calitate.
                          2. Uleiul Aral care este produs Tot de Castrol in Germania este inferior celui Castrol (calitate inferioara).
                          3. Exista un site al Mercedes unde sunt publicate toate marcile de ulei din lumea asta si ce specificatie ( de ex. 5w30, 0w40 etc) este aprobata de catre ei.
                          4. In manualul proprietarului la fiecare masina se specifica 2 sau 3 tipuri de vascozitati ale uleiului pentru motorul respectiv precum si norma standardului mercedes.
                          5. Cand alegeti uleiul acesta trebuie sa aiba pe eticheta norma producatorului masinii MB 229.51 sau MB 229.31 cat si vascozitatea corecta conform manualului masinii pentru motorul respectiv.
                          6. Sa alegi un ulei gen 5w30 si doar dupa norma c1 sau c4 sau pentru ca pretul este mai mic, poate dauna duratei de viata a motorului pe termen lung. De ce? Fiindca de exemplu la motoarele diesel fiecare producator stie cata funingine produce motorul lui cati detergenti trebuie pusi etc. (la vw de exemplu tdi-ul produce mai multa funingine decat la bmw sau mercedes etc.
                          7. Uleiul original este bun dar exista uleiuri si mai bune.
                          8. Inainte sa cumparati un ulei de motor incercati sa va documentati comparand fisa tehnica a catorva producatori de uleiuri pentru vascozitatea si norma producatorului sau intrebati un specialist in uleiuri nu va luati dupa nenea de la magazinul de piese care spune ca uleiul x se vinde bine si e foarte bun sau dupa mecanici auto care nu au cunostinte solide despre uleiuri si care spun ca la un motor peste 200.000 de km pui un ulei mai gros gen 10w40 (pur si simplu sunt necunocatori).



                          Sent from my iPad using Tapatalk

                          Comment

                          Working...
                          Logan | Dacia Logan |Anulare DPF