Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Cum aflu daca nivelul de ulei e bun?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum aflu daca nivelul de ulei e bun?

    Salut.Am un w203 200cdi din 2004,model face lift.Ieri am fost sa ii schimb uleiul si spre marea mea surprindere,nu are joja cu tija la ulei!Are un fel de joja,dar e doar un capacel acolo care acopera orificiul,fara nici un fel de tija care sa se duca in profunzime.Am pus 6 litri,pt ca asa scrie in specificatiile tehnice..dar nu sunt convins ca e bine sau nu.Am incercat sa intru sa caut din computerul de bord,dar nu am putut deoarece:
    -cand am dat la "engine level oil",masina fiind in mers,mi-a scris ceva de genul "nu atunci cand motorul este pornit".Am oprit motorul si am cautat din nou sa vad ce zice,si nu m-a lamurit nici asa,mi-a aparut un mesaj cu "need ignition".Deci cand e oprit motorul nu poate sa imi zica cum e nivelul de ulei ca trebuie aprins,iar cand motorul merge "not when engine is on".Pana acum am avut doar cobrane cu joja la ulei,cum as putea afla daca nivelul la ulei e bun?
    Pe de alta parte,la fosta masina(w210),mi-a aparut odata un mesaj ca nivelul este prea scazut,am completat..dar am pus cam mult si apoi imi spunea ca e prea crescut,asta in mers.Am scos apoi putin si a fost ok.Sper sa fie si aici ceva asemanator.
    MÃREAȚA COBRA

  • #2
    Pui displayul pe km totali/partiali, invarti cheia in contact in pozitia 1, apesi scurt Reset de 3 ori si apoi invarti cheia in pozitia 2(nu invarti mai departe, ca nu trebuie sa pornesti motorul). Cu sagetile de pe volan o sa gasesti intr-o fereastra niste liniute --.- l , astepti cateva secunde si iti va da cantitatea exacta de ulei din motor. Ma rog, ar trebui sa fie 6,5 litri. Apoi intorci cheia in pozitia 0 si gata.

    PS - ca nu am citit, tu ziceai de 6 litri, dar pentru exactitate mai cauta pe internet, oricum capacitatea cilindrica e ca si la c220 , de 2148 cm3, iar la asta te asigur ca sunt 6,5 litri. Din cate stiu, nu te avertizeaza computerul pana nu ii lipseste minim un litru.
    Last edited by traianescu; 09-20-2008, 14:08 PM.

    Comment


    • #3
      Nu stiu exact ce fel de aparat de bord ai.
      Daca zici ca e Facelift si ai display-ul ala mic nu ma pricep... daca insa ai display mare si un ceas vitezometru cat toate zilele da-mi de veste ca la asta este alta procedura...
      W203 - 2001

      Comment


      • #4
        Cobranu' meu e de ala face lift,kilometrajul este o minge ca la bmw nu e de ala in forma de soare,ca la modelele pana in 2003 inclusiv(care sincer imi place mai mult si nu am inteles de ce l-au schimbat).
        Merci mult traianescu,acum m-am uitat si eu in cartea masinii(aia care e mai groasa decat cartea de istorie a Marii Britanii),dar m-am uitat ca curca-n lemne,ca e scris numa in nemteste.Avea dreptate shadow,cobranele astea noi sunt mare paguba la casa omului,nici macar joja de ulei nu au.
        Last edited by ionutz_ng; 09-20-2008, 18:44 PM.
        MÃREAȚA COBRA

        Comment


        • #5
          Vezi tu.... si tehnica asta... ce vrei tu e ca si cum ai da un mail pe NET catre mine si totodata ai lega si un mesaj de un porumbel... sa fi sigur ca ajunge la destinatar.
          Neamtzu s-a gandit la tine sa nu mai stergi joja cu carpa si sa pastrezi mansetele la camasa curate... altfel te vede lumea cand dupa ce stai la volan scrie colo pe display "engine-oil level OK"
          W203 - 2001

          Comment


          • #6
            Originally posted by traianescu View Post
            Pui displayul pe km totali/partiali, invarti cheia in contact in pozitia 1, apesi scurt Reset de 3 ori si apoi invarti cheia in pozitia 2(nu invarti mai departe, ca nu trebuie sa pornesti motorul). Cu sagetile de pe volan o sa gasesti intr-o fereastra niste liniute --.- l , astepti cateva secunde si iti va da cantitatea exacta de ulei din motor. Ma rog, ar trebui sa fie 6,5 litri. Apoi intorci cheia in pozitia 0 si gata.
            Verificarea asta merge si la C 200 din 2002?
            Acum 2 zile am schimbat uleiul si am scos numai 2 litri din motor.
            Nu am stiut treaba asta de ai explicato mai sus.
            De ce nu m-a avertizat cumva? Adica te avertizeaza numai cand faci operatiile de mai sus? Sau ar trebui sa te anunte si in mers? Oare poate functiona motorul cu numai 2 litri de ulei?(hai sa fi fost 2,5 litri, dar nici atat nu a fost)
            Last edited by florineasca; 09-21-2008, 14:43 PM.

            Comment


            • #7
              Nu e nici o legatura intre secventa de am scris-o eu si faptul ca e scazut nivelul de ulei. Din cate stiu, trebuie sa te avertizeze cand pui contactul, fara sa pornesti motorul. Intr-adevar, mai e o secventa pentru a afla nivelul uleiului, aia din manual, dar acolo nu iti da cantitatea exacta in litri, ci doar iti spune ca nivelul e ok sau sa mai adaugi "n" litri. De meniul de care spuneam eu, e acelasi de unde poti dezactiva complet si esp si alte dracii. Daca nu ma insel l-am mai vazut scris si pe forumul asta, pe undeva.

              PS - ca am cautat pe net, pentru modelele pana in 2004, procedura difera doar prin faptul ca tii apasat tasta reset vreo 30 de secunde, pana se aude un beep. Sau poate stie altcineva mai bine, de are un model pana in 2004. Oricum, e distractiv sa dezactivezi ABS si ESP. Daca opresti si repornesti masina, revine totul la normal.
              Last edited by traianescu; 09-20-2008, 19:54 PM.

              Comment


              • #8
                La tine, daca ai plansa bord ca in attach, pui cheia pe prima pozitie, navighezi din tasta de volan pana la meniul de Km generali si jurnalier, apoi din sagetzi pana apare desenul ala cu pompa de ulei; apoi va cere "ignition" adica sa dai cheia pe pozitia de preincalzire, becuri aprinse s.a.m.d;
                Va scrie apoi ca testeaza nivelul si dupa ce asteptzi un pic va zice (cu putzin noroc) OIL LEVEL OK... adica e bine...
                Attached Files
                W203 - 2001

                Comment


                • #9
                  Originally posted by nickbal View Post
                  Nu stiu exact ce fel de aparat de bord ai.
                  Daca zici ca e Facelift si ai display-ul ala mic nu ma pricep... daca insa ai display mare si un ceas vitezometru cat toate zilele da-mi de veste ca la asta este alta procedura...
                  Eu am(cred) display mare(18.11.2002) si chiar acum am incercat metoda data de traianescu. Chiar merge intocmai.
                  Dar: de ce nu am fost avertizat pt nivel scazut fara a executa procedurile de mai sus? Acum arata 5,9 l ulei si nu vreau sa completez sa vad daca am vreun avertisment cand scad sub 5,5.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by nickbal View Post
                    La tine, daca ai plansa bord ca in attach, pui cheia pe prima pozitie, navighezi din tasta de volan pana la meniul de Km generali si jurnalier, apoi din sagetzi pana apare desenul ala cu pompa de ulei; apoi va cere "ignition" adica sa dai cheia pe pozitia de preincalzire, becuri aprinse s.a.m.d;
                    Va scrie apoi ca testeaza nivelul si dupa ce asteptzi un pic va zice (cu putzin noroc) OIL LEVEL OK... adica e bine...
                    Exact!
                    Am facut si treaba asta si merge. Arata exact cum zici.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by traianescu View Post
                      Nu e nici o legatura intre secventa de am scris-o eu si faptul ca e scazut nivelul de ulei. Din cate stiu, trebuie sa te avertizeze cand pui contactul, fara sa pornesti motorul. Intr-adevar, mai e o secventa pentru a afla nivelul uleiului, aia din manual, dar acolo nu iti da cantitatea exacta in litri, ci doar iti spune ca nivelul e ok sau sa mai adaugi "n" litri. De meniul de care spuneam eu, e acelasi de unde poti dezactiva complet si esp si alte dracii. Daca nu ma insel l-am mai vazut scris si pe forumul asta, pe undeva.
                      Dar merge perfect. Si arata exact cantitatea de ulei din motor.
                      Da, am gasit pe acolo ca pot dezactiva ESP. Din bord nu se dezactiveaza complet?
                      Last edited by florineasca; 09-21-2008, 14:45 PM.

                      Comment


                      • #12
                        Treaba cu cantitatea de ulei in litri o consider utila. Daca e sa te iei dupa manual cu secventa unde iti spune nivel ok, iti pot lipsi si 900 de ml si nu zice nici pas.
                        ESP'ul, din butonul de pe bord, se dezactiveaza partial. La nu stiu ce limita, numa' de masina stiuta(sau de mine neinteleasa), reintra in functiune.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by traianescu View Post
                          Treaba cu cantitatea de ulei in litri o consider utila. Daca e sa te iei dupa manual cu secventa unde iti spune nivel ok, iti pot lipsi si 900 de ml si nu zice nici pas.
                          De acord, e foarte utila cantitatea exacta, dar cum te anunta daca ai prea putin? Te anunta doar daca intri in acest meniu, sau si in mers?
                          Last edited by florineasca; 09-21-2008, 14:46 PM.

                          Comment


                          • #14
                            Nu imi poate spune nimeni daca as fi putut merge cu 2,5 litri de ulei in motor?
                            Si asta fara ca sa fiu anuntat de comp de bord.

                            Comment


                            • #15
                              In mod normal ar fi trebuit sa fii anuntat. Acuma ma gandesc ca poate nivelul uleiului era atat de scazut, incat poate ca trecuse de mult nivelul si de senzorul de minim si nu a mai dat nici un avertisment. Parerea mea este sa nu te mai lasi in baza acelui indicator si sa-l verifici tu periodic astfel incat sa nu mai ai probleme de genul acesta. Insa la 2,5 din 6,5 litri, parerea mea e ca ar fi trebuit sa apara un mesaj legat de acest lucru ori de cate ori porneai masina. Mai ales ca e o problema vitala pt un motor.

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF