Originally posted by vladmarcu
View Post
Salut!
Diferente in favoarea .52:
CONFORM CERINTE
- punct curgere min -36 (se va trece "fortat", intr-un viitor mai apropiat de timp, gen 5-7 ani, spre full sintetic in adevaratul sens al cuvantului nu doar marketing) - ceea ce, dpmv, nu este un lucru rau.
- stabilitate la oxidare mai stricta (interval revizie crescut ca nr de km, mai putine depuneri piston/cilindrii/segmenti => conductibilitate termica mai buna si fara "mizerie" prea mare in baia de ulei);
- economie de combustibil mai mare (+3-7%)
INDUSE
- teoretic un TBN mai "slab" dar nu obligatoriu (+8 este mai mult decat suficient deocamdata chiar si pt un ulei PAO) - cu toate ca am vazut full syntetic cu TBN 12 ceea ce este EXTRAORDINAR (din pacate nu e certificat .52), dar CDI-urile nu sunt motoare de turatii mari + revizia la 1 an face sa nu afecteaze cu nimic scaderea TBN-ului pt diesel, si oricum pentru "raceri" exista REDLINE, AMSOIL, etc.
- un indice de vascositate mai bun (min 170 indica un ulei BUN BUN)
- HTHS mai bun impreuna cu avantajele si dezavantajele "imbunatatirii": environment friendly, consum redus si pelicula ultra fina de ulei intre componente (ai uitat sa schimbi uleiul, schimbi motorul).
- tendinta evaporare mai mica
- DPF friendly (US a cam impus 150K mile ca durata de viata minima pt filtrul de particule)
- doar 0w30 sau 5w30 (si nu cred ca va fi vreun Winter mai mare de 30)
- o pierdere mai mica a LM (due to HTHS mai bun - inertie mai mica, pierderi mai mici)
+ €€€€€ pt MB pt noi certificari .52 din partea "doritorilor".
Si parca cam atat.
Astept si eu full MSDS pt uleiuri .52 (vad ca sunt ceva certificari si oferte pe piata de uleiuri .52 dar nimeni nu a pus TOATE caracteristicile online, inca, sau nu le-am gasit eu).
Oricum, la sfarsitul toamnei intentionez sa schimb uleiul cu noua norma .52, acum ramane sa ma decid daca continui OEM sau trec pe un producator "certificat" specializat in uleiuri PAO.
Si sa fiu ontopic: ulei OEM conform specificatie sau certificat dar nu "monstrii sacrii" gen Elf/Shell/Total/Exxon ci un oil boutique gen Ravenol, Addinol, Divinol etc Made in Germany.
Comment