Salutare! Las si eu povestea asta aici poate ajuta pe cineva... Este cam lunga pentru ca se intinde pe acteva luni - vreo 10.
Buuun! Sa o luam cu inceputu'!
Ma gandesc eu ca de cand am luat masina in 2019 nu am schimbat filtrul de combustibil si ca poate daca nu a fost schimbat nici inainte, poate ar fi ok sa il schimb. Anul trecut in vara m-a lovit gandul asta.
Ma duc la un mecanic recomandat in Otopeni care se ocupa de parcul de masini al firmei la care lucrez. Cu ocazia asta se uita mecanicul la masina sa vada daca mai trebuie ceva.
O urca pe rampa, se uita p'acolo si verdictul este toba finala facuta franjuri, un arc pe spate aproape rupt si un burduf la caseta de directie. Am uitat sa spun ca nu sunt foarte cunoscator al mecanicii auto. Stiu si eu ce am mai prins de pe la un prieten care avea service, de la unul care lucreaza la o firma de piese, etc...
Am zis OK, schimbam chestiunile astea si plus filtrul de combustibil. Zice ca-mi trimite oferta, eu plec la mare, masina merge super.
Ajung la el dupa 2 zile, ii las masina pt ca mi-a convenit oferta (nici cea mai scumpa dar nici cea mai ieftina...).
In aceeasi zi ma cheama ca e gata. Super. O iau, si pe drum am avut impresia ca nu mai tragea la fel, dar nu ceva care sa fie batator la ochi. In zilele urmatoare a inceput sa nu mai porneasca la sfert de cheie, pana cand nu mai pornea decat dupa vreo 3-4 contacte puse.
Problema... intru pe net, caut pe forumuri, problema apare si la altii dar la mine doar ca nu pornea. Dupa ce pornea mergea neintrerupt, frumos, fara nici o problema. Pana n-a mai pornit deloc. Ma duc la alt mecanic - pe platforma. Tot in Otopeni. Pune tester pe ea. Pompa de combustibil trage sa moara. Ok - schimbam pompa. Porneste la sfert de cheie. Plec de la el, masina merge ok.
Ajung acasa si inainte sa o parchez moare motorul. Il sun si zice sa o las ca poate s-a incalzit vreun releu sau ceva...
Daca porneste sa o aduc la el din nou. Daca nu, pe platforma... O las vreo 2 ore, trece soarele de ea si cobor sa o pornesc.
Minune! Porneste! Cam balbait, dar porneste. O duc la el. Pune tester-ul pe ea. Verdictul: releul de la pompa de combustibil este pe moarte si el.
Zice ca l-a schimbat, platesc, iau masina care porneste la sfert de cheie si plec fericit catre Bucuresti.
O las vreo 2-3 zile si ma duc sa o pornesc. Aceeasi problema. Parea ca nu are curent, parea ca nu are combustibil. Pornea abia dupa ce puneam de vreo 3-4-7 ori contactul si foarte balbait, cu pedala de acceleratie apasata ca si cum ai face amorsare.
Ma duc la mecanic inapoi. Zice sa o las ca o porneste mai tarziu. Ii spusesem ca daca o porneste imediat dupa ce am oprit-o porneste la sfert. Ma suna a doua zi: masina merge, n-are nimic. I-o fi placand aerul din Otopeni, zic...
Mai caut pe net, mai citesc pe forumuri, mai sun la prieteni - nimeni nnu stie ce are. Ma duc in orasul natal la un service oarecare. Ii spun mecanicului sa imi schimbe filtrul de combustibil ca dupa ce l-am schimbat pe ala au aparut problemele - logica mea...
Il schimba si pune un tester pe ea. Imi spune ca imi da valoare foarte mare pe MASS AIR FLOW si ca de-acolo ar putea fi problema. In loc de grame, erau kilograme. Dar trebuie sa o las la el ca sa se convinga pentru ca piesa care ar trebui schimbata este destul de scumpa plus manopera.
O auzise si el ca pornea mai greu. Dar nu am cum sa o las acolo si revin in Bucuresti pentru ca aci lucrez. Intr-un final gasesc pe net un service cu review-uri foarte bune, chiar prea bune pentru cei suspiciosi si decid sa ma duc la ei. Am ajuns la ei destul de greu pentru ca aveau foarte multe programari. Am lasat masina la ei dimineata, le-am zis cum face si ce face, toata povestea. Au zis sa o las afara ca ma suna ei mai tarziu.
Ma suna pe la 13:00 si-mi spun: ELECTROMOTORUL este problema. Injuraturi in gand, aduceri aminte de morti... In fine..
Le-am spus ca daca ei cred ca asta e problema sa il schimbe. Ei il dau jos si-mi spun ca merge reconditionat. Super - scap mai ieftin.
Il reconditioneaza, ma suna ca au mai gasit o problema la o garnitura de la flotorul de la antigel sau ceva de genu'. Ma intreaba daca vreau sa o schimb pentru ca tot au loc acum sa umble acolo. OK plus garnitura. Ma suna dupa doua zile. Masina este gata. Veniti sa o luati.
Toata problema era din electromotor - au zis ei. Trebuia curatat si schimbate niste piese pe la el. Acum porneste la sfert de cheie din nou.
Deci dupa schimbul filtrului de combustibil au inceput problemele. Am schimbat pompa de combustibil, am schimbat releul pompei de combustibil am schimbat din nou filtrul de combustibil, am cumparat aparat de masurat si incarcat bateria (ca poate se duce bateria), pentru ca de fapt sa fie electromotorul. Simptomele masinii erau: pornea foarte greu la rece, la cald, nu conta. Trebuia sa fac pedala ca sa porneasca intr-un final. In mers dupa aceea era super. Nu tremura, nu se balbaia in nici un fel. Daca o porneam in 10-20 de minute de la oprire pornea putin mai greu dar fara pedala, fara vii, fara morti. Cum treceau vreo ora-doua, cum o lua de la capat.
Deci din cauza incompetentei unora, de anul trecut si pana acum, am schimbat piese care nu aveau nimic. Atat de incompetenti incat nici n-au stiut ca piesele care au fost schimbate erau de fapt bune pentru ca le-au aruncat.
Ma bucur foarte mult ca i-am gasit pe oamenii astia (nu le dau inca numele ca sa nu o dea si ei de gard - mai am de facut schimbul de ulei plus niste filtre la ei) pentru ca sunt foarte comunicativi, profesionisti si doar se verifica pe sine cu softul de diagnoza. Sper ca simptomele pe care le-am scris plus rezolvarea sa ajute si pe altii care sunt sau vor fi intr-un impas de genu' si sa nu treaca pe la patru service-uri ca sa afle problema reala.
Buuun! Sa o luam cu inceputu'!
Ma gandesc eu ca de cand am luat masina in 2019 nu am schimbat filtrul de combustibil si ca poate daca nu a fost schimbat nici inainte, poate ar fi ok sa il schimb. Anul trecut in vara m-a lovit gandul asta.
Ma duc la un mecanic recomandat in Otopeni care se ocupa de parcul de masini al firmei la care lucrez. Cu ocazia asta se uita mecanicul la masina sa vada daca mai trebuie ceva.
O urca pe rampa, se uita p'acolo si verdictul este toba finala facuta franjuri, un arc pe spate aproape rupt si un burduf la caseta de directie. Am uitat sa spun ca nu sunt foarte cunoscator al mecanicii auto. Stiu si eu ce am mai prins de pe la un prieten care avea service, de la unul care lucreaza la o firma de piese, etc...
Am zis OK, schimbam chestiunile astea si plus filtrul de combustibil. Zice ca-mi trimite oferta, eu plec la mare, masina merge super.
Ajung la el dupa 2 zile, ii las masina pt ca mi-a convenit oferta (nici cea mai scumpa dar nici cea mai ieftina...).
In aceeasi zi ma cheama ca e gata. Super. O iau, si pe drum am avut impresia ca nu mai tragea la fel, dar nu ceva care sa fie batator la ochi. In zilele urmatoare a inceput sa nu mai porneasca la sfert de cheie, pana cand nu mai pornea decat dupa vreo 3-4 contacte puse.
Problema... intru pe net, caut pe forumuri, problema apare si la altii dar la mine doar ca nu pornea. Dupa ce pornea mergea neintrerupt, frumos, fara nici o problema. Pana n-a mai pornit deloc. Ma duc la alt mecanic - pe platforma. Tot in Otopeni. Pune tester pe ea. Pompa de combustibil trage sa moara. Ok - schimbam pompa. Porneste la sfert de cheie. Plec de la el, masina merge ok.
Ajung acasa si inainte sa o parchez moare motorul. Il sun si zice sa o las ca poate s-a incalzit vreun releu sau ceva...
Daca porneste sa o aduc la el din nou. Daca nu, pe platforma... O las vreo 2 ore, trece soarele de ea si cobor sa o pornesc.
Minune! Porneste! Cam balbait, dar porneste. O duc la el. Pune tester-ul pe ea. Verdictul: releul de la pompa de combustibil este pe moarte si el.
Zice ca l-a schimbat, platesc, iau masina care porneste la sfert de cheie si plec fericit catre Bucuresti.
O las vreo 2-3 zile si ma duc sa o pornesc. Aceeasi problema. Parea ca nu are curent, parea ca nu are combustibil. Pornea abia dupa ce puneam de vreo 3-4-7 ori contactul si foarte balbait, cu pedala de acceleratie apasata ca si cum ai face amorsare.
Ma duc la mecanic inapoi. Zice sa o las ca o porneste mai tarziu. Ii spusesem ca daca o porneste imediat dupa ce am oprit-o porneste la sfert. Ma suna a doua zi: masina merge, n-are nimic. I-o fi placand aerul din Otopeni, zic...
Mai caut pe net, mai citesc pe forumuri, mai sun la prieteni - nimeni nnu stie ce are. Ma duc in orasul natal la un service oarecare. Ii spun mecanicului sa imi schimbe filtrul de combustibil ca dupa ce l-am schimbat pe ala au aparut problemele - logica mea...
Il schimba si pune un tester pe ea. Imi spune ca imi da valoare foarte mare pe MASS AIR FLOW si ca de-acolo ar putea fi problema. In loc de grame, erau kilograme. Dar trebuie sa o las la el ca sa se convinga pentru ca piesa care ar trebui schimbata este destul de scumpa plus manopera.
O auzise si el ca pornea mai greu. Dar nu am cum sa o las acolo si revin in Bucuresti pentru ca aci lucrez. Intr-un final gasesc pe net un service cu review-uri foarte bune, chiar prea bune pentru cei suspiciosi si decid sa ma duc la ei. Am ajuns la ei destul de greu pentru ca aveau foarte multe programari. Am lasat masina la ei dimineata, le-am zis cum face si ce face, toata povestea. Au zis sa o las afara ca ma suna ei mai tarziu.
Ma suna pe la 13:00 si-mi spun: ELECTROMOTORUL este problema. Injuraturi in gand, aduceri aminte de morti... In fine..
Le-am spus ca daca ei cred ca asta e problema sa il schimbe. Ei il dau jos si-mi spun ca merge reconditionat. Super - scap mai ieftin.
Il reconditioneaza, ma suna ca au mai gasit o problema la o garnitura de la flotorul de la antigel sau ceva de genu'. Ma intreaba daca vreau sa o schimb pentru ca tot au loc acum sa umble acolo. OK plus garnitura. Ma suna dupa doua zile. Masina este gata. Veniti sa o luati.
Toata problema era din electromotor - au zis ei. Trebuia curatat si schimbate niste piese pe la el. Acum porneste la sfert de cheie din nou.
Deci dupa schimbul filtrului de combustibil au inceput problemele. Am schimbat pompa de combustibil, am schimbat releul pompei de combustibil am schimbat din nou filtrul de combustibil, am cumparat aparat de masurat si incarcat bateria (ca poate se duce bateria), pentru ca de fapt sa fie electromotorul. Simptomele masinii erau: pornea foarte greu la rece, la cald, nu conta. Trebuia sa fac pedala ca sa porneasca intr-un final. In mers dupa aceea era super. Nu tremura, nu se balbaia in nici un fel. Daca o porneam in 10-20 de minute de la oprire pornea putin mai greu dar fara pedala, fara vii, fara morti. Cum treceau vreo ora-doua, cum o lua de la capat.
Deci din cauza incompetentei unora, de anul trecut si pana acum, am schimbat piese care nu aveau nimic. Atat de incompetenti incat nici n-au stiut ca piesele care au fost schimbate erau de fapt bune pentru ca le-au aruncat.
Ma bucur foarte mult ca i-am gasit pe oamenii astia (nu le dau inca numele ca sa nu o dea si ei de gard - mai am de facut schimbul de ulei plus niste filtre la ei) pentru ca sunt foarte comunicativi, profesionisti si doar se verifica pe sine cu softul de diagnoza. Sper ca simptomele pe care le-am scris plus rezolvarea sa ajute si pe altii care sunt sau vor fi intr-un impas de genu' si sa nu treaca pe la patru service-uri ca sa afle problema reala.
Comment