Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W168 : turorial inlocuire curea transmisie in caz de compresor AC defect

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • W168 : turorial inlocuire curea transmisie in caz de compresor AC defect

    In cazul Mercedes w168, cred ca stiti ca un defect frecvent il reprezinta defectarea compresorului AC, de multe ori se rupe rulmentul fuliei, ramanand o parte din rulment (partea inferioara) blocata pe ax compresor.

    In cazul meu, (si-n multe alte cazuri probabil), acea parte a rulmentului ramasa pe axul compresorului AC este imposibil de inlaturat, fara a sparge sau defecta compresorul AC.
    Cealalta bucata a rulmentului ramane, de multe ori, blocata in interiorul fuliei.

    Deci solutiile ar fi :
    - inlocuire compresor AC, caz in care veti plati compresorul AC, montarea si umplerea cu freon a instalatiei de AC (scump!)
    - inlocuire rulment cu fulie AC (in general se vand impreuna), si costa destul. Plus ca va trebui demontat compresor de pe masina , remontat si incarcata instalatia cu freon. (Scump).

    Atentie!
    Cureaua de transmisie angreneaza atat alternatorul, cat si compresorul AC si pompa de apa! In cazul defectarii fuliei sau rulmentului compresorului AC, nu va mai putea fi folosita masina. In cazul inlaturarii curelei, la scurt timp bateria se va descarca si veti ramane cu masina in drum (lipsa incarcare alternator, consum mare de curent pompa electrica servo!).

    Eu va propun o solutie foarte ieftina, in cazul in care sunteti stramtorati si doriti sa folositi masina in continuare!

    SOLUTIA CONSTA IN MONTAREA UNEI CURELE DE TRANSMISIE NESTANDARD, MAI SCURTA, CARE SA EVITE FOLOSIREA FUIEI COMPRESORULUI AC.

    A NU SE FOLOSI CUREAUA W168 FARA AC, E PREA SCURTA!

    ATENTIE!
    Metoda prezentata e probata personal, cu montaj executat de mine, pe masina proprie! Nu exista niciun risc, functioneaza perfect.

    LISTA DE CUMPARATURI :

    - Se cumpara o cheie inelara de 15. Se procura o bara de fier (solida dar ingusta...nu teava), de circa 60cm. Daca e mai lunga nu e problema.
    Se prinde inelara de acea bara (prin sudare sau prin gaurirea atat a corpului cheii cat si a barii, si prinderea cu suruburi).
    - Se cumpara o curea transmisie tipul "Curea transmisie cu caneluri DAYCO 5PK1355" (costa cam 40 lei).

    PROCEDURA INLOCUIRE

    - se ridica masina pe elevator sau se pune pe un o rampa (cazul meu).
    - se desfac scuturile de plastic din zona
    - se asigura lumina corespunzatoare in zona curelei.
    - se foloseste scula construita cu inelara de 15 pentru a detensiona rola intinzatoare (se apuca de rola si se trage cu putere in sensul acelor de ceasornic, tu aflandu-te, ca orientare, cu fata spre botul masinii). Dai cureaua de pe fulia AC apoi dai drumul rolei intinzatoare!
    GRIJA MARE SA NU-TI PRINZI MANA SUB CUREA!
    - montezi noua curea. Este bine ca o a doua persoana sa te ajute de sus, tinand cureaua pe rola pompei de apa, ca sa nu cada cand tu o vei manevra pentru a o aseza pe celelalte role.
    Dupa ce o asezi pe toate rolele, vei observa ca cureaua e prea scurta pentru a o pune si pe ultima rola (cea de langa compresor AC). In momentul acela folosesti din nou scula de tensionare a rolei intinzatoare, putand astfel sa pui cureaua si pe ultima rola.
    MARE MARE ATENTIE! RESPECTATI CE AM SPUS SI NU BAGATI MANA PE NICAIERI IN TIMP CE ROLA INTINZATOARE E TENSIONATA, VA POATE VATAMA MANA SAU DEGETELE! ARCUL ROLEI INTINZATOARE ESTE FOARTE PUTERNIC!!
    LUCRATI CU MULTA GRIJA!
    - Se inspecteaza ca cureaua sa fie bine asezata pe toate rolele si se porneste masina. Compresorul AC nu trebuie demontat, lasati-l acolo unde e, nu incurca cu nimic.

    In poza 1 puteti vedea motorul dvs benzinar , W168, echipat cu AC. Observati cum e pusa cureaua.

    In poza 2, varianta fara AC, cureaua este pusa diferit. Exact ca in aceasta poza vom aseza si noi noua curea!
    IN AFARA DE EVITAREA FULIEI AC, NOUA CUREA VA ANTRENA ABSOLUT ORICE ROLA SI FULIE !

    TIMP DE EXECUTIE : 30 minute

    TESTARE : am folosit masina cu aceasta modificare multa vreme, diferite turatii, viteze, functioneaza perfect!

    SUCCES! Si va rog, cititi de mai multe ori, cu atentie, ce am scris, pentru ca, din graba sau neatentie, daca-ti prinzi mana sub curea, si va scapa scula de pe intinzator sau dati drumul intinzatorului avand mana sub curea, va puteti vatama mana sau degetele!!!!






    Scula cu cheia de 15 cam asa arata. Prinderea cheii inelare de bara metalica de poate face prin sudura sau cu gauri si suruburi.


  • #2
    La mașina fãrã climã rola de deasupra de alternator e cu caneluri.

    Eu zic cã nu stã cureaua cu partea cu caneluri pe o rolã dreaptã. Cea cu climã nu are nevoie de caneluri pentru cã peste ele trece cureaua "cu spatele". Rolele cu caneluri fiind la arborele cotit, pompã, compresor și alternator. Dumneata schimbi fulia de la compresor ce-i cu șanțuri cu una dreaptã. Aș zice cã e risc destul de mare sã sarã cureaua.
    Fosta: W168 A160 '99 Benzină
    Actuala: W169 A200 '04 Benzină
    Urmează: Dacia 1300 '74

    Comment


    • #3
      Salut.
      Recent am avut probleme cu compresorul, mai exact zgomot de rulment... Un unchi de-al meu, mi-a propus aceeasi varianta. NU am fost de-acord! Si tine cont ca instalatia mea de clima era defecta la momentul acela, deci se preta solutia... Sunt de-acord ca e o varianta ieftina dar este o improvizatie riscanta si eu unul nu mai vreau sa raman cu masina in drum cand mi-e lumea mai draga, parerea mea.
      Pentru a mai scadea din riscurile solutiei prezentate de tine, as zice ca trebuie schimbata rola de deasupra alternatorului la care face referire @gruiarew si rola de ghidaj de sus cu role cu caneluri. Daaar, dimensiunea curelei...? Nu e pacat ca instalatia de clima sa ramana nefolosita doar pentru ca s-a busit compresorul? Eu m-am cam saturat sa circul la temperaturi de peste 40*C in cabina...
      Last edited by cezarkage; 09-04-2018, 10:53 AM.
      W168 or nothing!

      Comment


      • #4
        Cum ti-au spus si colegii, ca sa faci treaba buna trebuia sa schimbi doua role din lise in role cu caneluri(adica rolele care sunt prezente la motorul fara AC). Ramanea doar rola intinzatoare cea veche. Nu stiu cat de mare e riscul sa sara cureaua, dar distrugi prematur cureaua si rolele. Dar multi sunt obisnuiti cu "merge si asa".
        In poza 1 puteti vedea motorul dvs benzinar
        In pozna 1 putem admira un frumos motor diesel, 1.7 CDI
        Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

        Comment


        • #5
          Nu trebuie oameni buni schimbat decat ce am scris acolo!
          Ma luati cu "nu sta cureaua" si nu stiu ce, cand eu am facut modificarea asta pe masina proprie si functioneaza perfect si in ziua de azi!

          Comment


          • #6
            Se pare ca uneori nu e bine sa ajuti , pentru ca te lovesti de critici ...gratuite si nefondate!

            Explicatii :
            - o fi in prima poza un motor diesel, nu l-am analizat, insa am observat ca alinierea curelei de transmisie e identica cu cea a motorului meu. Deci ce e amuzant oare?
            - ideal ar sa schimbati si rola dreapta de langa compresor/alternator cu una cu caneluri, dar functioneaza perfect si asa.
            - e pacat ca instalatia de AC sa ramana nefolosita...deci daca aveti bani de reparatie compresor AC, demontat, montat, reumplere freon, reparati-l dragii mei!

            AM FACUT UN TUTORIAL IN MOD GRATUIT, PREZENTAND O SOLUTIE INCERCATA PE PROPRIA MASINA, DE MINE PERSONAL.
            DUPA MODIFICARE, AM CERCETAT CUREAUA CU MOTORUL PORNIT, STA PERFECT PE ROLE, LA ORICE VITEZA SI TURATIE. MASINA A FOST MODIFICATA ACUM MAI BINE DE O LUNA CRED, SI FUNCTIONEAZA PERFECT SI AZI. MASINA E FOLOSITA ZILNIC!

            Asa ca, va rog frumos, nu mai faceti glume si mai usor cu criticile! Nu am visat ceva si apoi am scris, am testat foarte bine solutia asta din toate punctele de vedere!
            Care are bani, il rog frumos sa repare sau cumpere compresor, sa il demonteze si monteze in service si sa il incarce cu freon!!
            Cine are w168 nu stiu cat de potent financiar este! Si daca se strica compresorul intre salarii, ce faci? Pana faci rost de bani suficienti, merge foarte bine metoda mea!

            Cu stima!
            Last edited by Robert1000; 09-07-2018, 16:38 PM.

            Comment


            • #7
              Mda, ti se par doar tie nefondate, dar sunt constructive! Nimeni nu te-a apostrofat pentru ideea tutorialului ci am corectat cateva greseli.
              Asa ca, va rog frumos, nu mai faceti glume si mai usor cu criticile!
              Tine minte, unii dintre noi avem A Class de aproape 10 ani si stim si cu ce se mananca si cum se intretine corect. Asa ca nu te astepta sa batem din palme. Si tu poti sa inveti din asta multe(daca esti dispus).
              Daca ai asezat cureaua pe role, in modul "fara AC", sa fii sigur ca rola de langa alternator trebuia sa fie cu caneluri. Cureaua aia se mai numeste si "poly V" si fiecare "V" din cele 5, trebuie sa se aseze tot pe un "V" de pe rola. Ca ai pus-o tu pe o rola dreapta si merge inca, se poate...Dar asta nu insemna ca e si ok. Studiaza fiecare varianta de asezare a curelei din cele doua poze pe care le-ai pus, cu AC si fara si vei observa(sau nu...) ca rolele drepte(din varianta cu AC) calca doar pe dosul curelei. Nu te intrebi de ce?
              In link ai rola de ghidaj(varianta fara AC) pe care trebuia sa o folosesti.
              In timp rola ta o sa capete santuri si canelurile se vor micsora in inaltine, ceea ce nu-i prea bun.Nu mai punem la socoteala ca suprafata de contact dintre curea si fulia alternatorului se micsoreaza. Observa ca in ambele cazuri(cu sau fara AC), din fabrica, cureaua se aseaza pe fulia alternatorului sub forma literei "U".Ceea ce asigura contact pe jumatate din suprafata rolei, iar in cazul tau poate pe sfert.
              Iar de luat..., nu te ia nimeni cu nimic! Fiecare e liber sa faca ce doreste cu fierul sau, poti sa-i pui si un ciorap de dama in loc de curea...
              Daca esti deschis sa accepti sfaturi, analizeaza-le si poate data viitoare o faci corect, nu pe principiul "merge si asa x2".
              Toate cele bune!
              Last edited by LauLaur; 09-07-2018, 17:22 PM.
              Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

              Comment


              • #8
                Nu scrie te rog cu caps că e aiurea.

                Neamțul a pus rolă cu caneluri la alea fără climă. Mă gândesc că le-a făcut și cu caneluri și fără în urma unor studii, măsurători și teste.

                Ce-ai făcut e "merge și așa", ca să nu zic țigănie. Cine n-are bani de mers cu mașina merge cu trenul, autobuzul, bicicleta sau pe jos. Am făcut și eu asta și nu-i o rușine. Inclusiv o curea ruptă, am avut noroc că s-a rupt în curte și nu pe drum. Alții s-au găinățat pe ei pentru niște role noi, le-au desfăcut cele vechi, gresat, băgat vaselină și au rămas cu ele pe vârful muntelui.

                Când faci ceva gratuit și pui pe net s-ar putea să fie oameni care au altă părere sau care să te critice. Mai ales când vorbești de una și în poze pui altceva.

                "Eu zic", "aș zice" în Ardeal înseamnă "sunt de părere că"... Fiecare face ce vrea pe cotețul din dotare. Mi-am explrimat o părere, nu am dat cu parul.
                Fosta: W168 A160 '99 Benzină
                Actuala: W169 A200 '04 Benzină
                Urmează: Dacia 1300 '74

                Comment


                • #9
                  @Robert1000: Am recitit postarile #2, #3 si #4 si chiar nu mi s-a parut ca te-a criticat cineva. Au fost doar pareri personale si idei constructive. Nu mai lua lucrurile asa personal ca nu a fost cazul aici. Ne-am prins cu totii ca esti bine intentionat cand ai prezentat solutia aceasta. Numai bine!

                  Originally posted by gruiarew View Post
                  Alții s-au găinățat pe ei pentru niște role noi, le-au desfăcut cele vechi, gresat, băgat vaselină și au rămas cu ele pe vârful muntelui.
                  Aici e vorba de mine.
                  Last edited by cezarkage; 09-10-2018, 08:48 AM.
                  W168 or nothing!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Logan | Dacia Logan |Anulare DPF