In cazul Mercedes w168, cred ca stiti ca un defect frecvent il reprezinta defectarea compresorului AC, de multe ori se rupe rulmentul fuliei, ramanand o parte din rulment (partea inferioara) blocata pe ax compresor.
In cazul meu, (si-n multe alte cazuri probabil), acea parte a rulmentului ramasa pe axul compresorului AC este imposibil de inlaturat, fara a sparge sau defecta compresorul AC.
Cealalta bucata a rulmentului ramane, de multe ori, blocata in interiorul fuliei.
Deci solutiile ar fi :
- inlocuire compresor AC, caz in care veti plati compresorul AC, montarea si umplerea cu freon a instalatiei de AC (scump!)
- inlocuire rulment cu fulie AC (in general se vand impreuna), si costa destul. Plus ca va trebui demontat compresor de pe masina , remontat si incarcata instalatia cu freon. (Scump).
Atentie!
Cureaua de transmisie angreneaza atat alternatorul, cat si compresorul AC si pompa de apa! In cazul defectarii fuliei sau rulmentului compresorului AC, nu va mai putea fi folosita masina. In cazul inlaturarii curelei, la scurt timp bateria se va descarca si veti ramane cu masina in drum (lipsa incarcare alternator, consum mare de curent pompa electrica servo!).
Eu va propun o solutie foarte ieftina, in cazul in care sunteti stramtorati si doriti sa folositi masina in continuare!
SOLUTIA CONSTA IN MONTAREA UNEI CURELE DE TRANSMISIE NESTANDARD, MAI SCURTA, CARE SA EVITE FOLOSIREA FUIEI COMPRESORULUI AC.
A NU SE FOLOSI CUREAUA W168 FARA AC, E PREA SCURTA!
ATENTIE!
Metoda prezentata e probata personal, cu montaj executat de mine, pe masina proprie! Nu exista niciun risc, functioneaza perfect.
LISTA DE CUMPARATURI :
- Se cumpara o cheie inelara de 15. Se procura o bara de fier (solida dar ingusta...nu teava), de circa 60cm. Daca e mai lunga nu e problema.
Se prinde inelara de acea bara (prin sudare sau prin gaurirea atat a corpului cheii cat si a barii, si prinderea cu suruburi).
- Se cumpara o curea transmisie tipul "Curea transmisie cu caneluri DAYCO 5PK1355" (costa cam 40 lei).
PROCEDURA INLOCUIRE
- se ridica masina pe elevator sau se pune pe un o rampa (cazul meu).
- se desfac scuturile de plastic din zona
- se asigura lumina corespunzatoare in zona curelei.
- se foloseste scula construita cu inelara de 15 pentru a detensiona rola intinzatoare (se apuca de rola si se trage cu putere in sensul acelor de ceasornic, tu aflandu-te, ca orientare, cu fata spre botul masinii). Dai cureaua de pe fulia AC apoi dai drumul rolei intinzatoare!
GRIJA MARE SA NU-TI PRINZI MANA SUB CUREA!
- montezi noua curea. Este bine ca o a doua persoana sa te ajute de sus, tinand cureaua pe rola pompei de apa, ca sa nu cada cand tu o vei manevra pentru a o aseza pe celelalte role.
Dupa ce o asezi pe toate rolele, vei observa ca cureaua e prea scurta pentru a o pune si pe ultima rola (cea de langa compresor AC). In momentul acela folosesti din nou scula de tensionare a rolei intinzatoare, putand astfel sa pui cureaua si pe ultima rola.
MARE MARE ATENTIE! RESPECTATI CE AM SPUS SI NU BAGATI MANA PE NICAIERI IN TIMP CE ROLA INTINZATOARE E TENSIONATA, VA POATE VATAMA MANA SAU DEGETELE! ARCUL ROLEI INTINZATOARE ESTE FOARTE PUTERNIC!!
LUCRATI CU MULTA GRIJA!
- Se inspecteaza ca cureaua sa fie bine asezata pe toate rolele si se porneste masina. Compresorul AC nu trebuie demontat, lasati-l acolo unde e, nu incurca cu nimic.
In poza 1 puteti vedea motorul dvs benzinar , W168, echipat cu AC. Observati cum e pusa cureaua.
In poza 2, varianta fara AC, cureaua este pusa diferit. Exact ca in aceasta poza vom aseza si noi noua curea!
IN AFARA DE EVITAREA FULIEI AC, NOUA CUREA VA ANTRENA ABSOLUT ORICE ROLA SI FULIE !
TIMP DE EXECUTIE : 30 minute
TESTARE : am folosit masina cu aceasta modificare multa vreme, diferite turatii, viteze, functioneaza perfect!
SUCCES! Si va rog, cititi de mai multe ori, cu atentie, ce am scris, pentru ca, din graba sau neatentie, daca-ti prinzi mana sub curea, si va scapa scula de pe intinzator sau dati drumul intinzatorului avand mana sub curea, va puteti vatama mana sau degetele!!!!


Scula cu cheia de 15 cam asa arata. Prinderea cheii inelare de bara metalica de poate face prin sudura sau cu gauri si suruburi.
In cazul meu, (si-n multe alte cazuri probabil), acea parte a rulmentului ramasa pe axul compresorului AC este imposibil de inlaturat, fara a sparge sau defecta compresorul AC.
Cealalta bucata a rulmentului ramane, de multe ori, blocata in interiorul fuliei.
Deci solutiile ar fi :
- inlocuire compresor AC, caz in care veti plati compresorul AC, montarea si umplerea cu freon a instalatiei de AC (scump!)
- inlocuire rulment cu fulie AC (in general se vand impreuna), si costa destul. Plus ca va trebui demontat compresor de pe masina , remontat si incarcata instalatia cu freon. (Scump).
Atentie!
Cureaua de transmisie angreneaza atat alternatorul, cat si compresorul AC si pompa de apa! In cazul defectarii fuliei sau rulmentului compresorului AC, nu va mai putea fi folosita masina. In cazul inlaturarii curelei, la scurt timp bateria se va descarca si veti ramane cu masina in drum (lipsa incarcare alternator, consum mare de curent pompa electrica servo!).
Eu va propun o solutie foarte ieftina, in cazul in care sunteti stramtorati si doriti sa folositi masina in continuare!
SOLUTIA CONSTA IN MONTAREA UNEI CURELE DE TRANSMISIE NESTANDARD, MAI SCURTA, CARE SA EVITE FOLOSIREA FUIEI COMPRESORULUI AC.
A NU SE FOLOSI CUREAUA W168 FARA AC, E PREA SCURTA!
ATENTIE!
Metoda prezentata e probata personal, cu montaj executat de mine, pe masina proprie! Nu exista niciun risc, functioneaza perfect.
LISTA DE CUMPARATURI :
- Se cumpara o cheie inelara de 15. Se procura o bara de fier (solida dar ingusta...nu teava), de circa 60cm. Daca e mai lunga nu e problema.
Se prinde inelara de acea bara (prin sudare sau prin gaurirea atat a corpului cheii cat si a barii, si prinderea cu suruburi).
- Se cumpara o curea transmisie tipul "Curea transmisie cu caneluri DAYCO 5PK1355" (costa cam 40 lei).
PROCEDURA INLOCUIRE
- se ridica masina pe elevator sau se pune pe un o rampa (cazul meu).
- se desfac scuturile de plastic din zona
- se asigura lumina corespunzatoare in zona curelei.
- se foloseste scula construita cu inelara de 15 pentru a detensiona rola intinzatoare (se apuca de rola si se trage cu putere in sensul acelor de ceasornic, tu aflandu-te, ca orientare, cu fata spre botul masinii). Dai cureaua de pe fulia AC apoi dai drumul rolei intinzatoare!
GRIJA MARE SA NU-TI PRINZI MANA SUB CUREA!
- montezi noua curea. Este bine ca o a doua persoana sa te ajute de sus, tinand cureaua pe rola pompei de apa, ca sa nu cada cand tu o vei manevra pentru a o aseza pe celelalte role.
Dupa ce o asezi pe toate rolele, vei observa ca cureaua e prea scurta pentru a o pune si pe ultima rola (cea de langa compresor AC). In momentul acela folosesti din nou scula de tensionare a rolei intinzatoare, putand astfel sa pui cureaua si pe ultima rola.
MARE MARE ATENTIE! RESPECTATI CE AM SPUS SI NU BAGATI MANA PE NICAIERI IN TIMP CE ROLA INTINZATOARE E TENSIONATA, VA POATE VATAMA MANA SAU DEGETELE! ARCUL ROLEI INTINZATOARE ESTE FOARTE PUTERNIC!!
LUCRATI CU MULTA GRIJA!
- Se inspecteaza ca cureaua sa fie bine asezata pe toate rolele si se porneste masina. Compresorul AC nu trebuie demontat, lasati-l acolo unde e, nu incurca cu nimic.
In poza 1 puteti vedea motorul dvs benzinar , W168, echipat cu AC. Observati cum e pusa cureaua.
In poza 2, varianta fara AC, cureaua este pusa diferit. Exact ca in aceasta poza vom aseza si noi noua curea!
IN AFARA DE EVITAREA FULIEI AC, NOUA CUREA VA ANTRENA ABSOLUT ORICE ROLA SI FULIE !
TIMP DE EXECUTIE : 30 minute
TESTARE : am folosit masina cu aceasta modificare multa vreme, diferite turatii, viteze, functioneaza perfect!
SUCCES! Si va rog, cititi de mai multe ori, cu atentie, ce am scris, pentru ca, din graba sau neatentie, daca-ti prinzi mana sub curea, si va scapa scula de pe intinzator sau dati drumul intinzatorului avand mana sub curea, va puteti vatama mana sau degetele!!!!

Scula cu cheia de 15 cam asa arata. Prinderea cheii inelare de bara metalica de poate face prin sudura sau cu gauri si suruburi.
Comment