Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Problema cu alternatorul

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema cu alternatorul

    Salutare, detin un a140 din 2000, acum 3 zile cand erau strazile Bucurestiul pline cu albeata am mers cu masina circa 20km, la iesirea dintr-un pasaj fiind pe banda 1 am luat din plin o baltoaca , dupa circa 5 minute s-a aprins martorul de baterie in bord.
    Sunt sigur ca a venit apa pe cureaua de la alternator fiindca este situata fix in dreapta langa roata din fata si nu mai am scut la masina.
    De atunci pana acasa am mers pe baterie ,bineinteles ca a picat partial si servodirectia.

    Inainte sa ninga a plouat cateva zile si tot lafel a facut doar ca si-a revenit dupa o zi, insa acum nu vrea sa isi revina.
    Stiu ca martotul indica lipsa de incarcare a bateriei.

  • #2
    Asa... Si cu ce putem sa te ajutam ?
    Problema ar fi capul diodelor din alternator sau carbunii. Alternatorul nu e racit si deci nu prea e izolat. A facut vreun scurt pe acolo. Totusi inainte sa te apuci sa demontezi alternatorul, verifica sigurantele.
    Asta cu apa la curea si la alternator o patesc si eu mereu si momentan n-am avut probleme.

    I-a sosit ceasul alternatorului zic eu, dar totusi verifica sigurantele si cat incarca, daca mai incarca alternatorul.
    Saaaaau... sa nu fi prins ceva ulei pe fulia de la alternator si sa alunece.

    Cheers,

    Comment


    • #3
      Mersi pentru raspuns.
      Are mare legatura cu apa, pentru ca dupa ce am intrat in baltoaca aia de dupa pasaj in 3 minute a inceput nebunia cu martorul, si baltoaca era pe partea cu alternarorul.
      Da.. m-am grabit sa postez, imi cam raspund singur la intrebari dar poate sare vreo idee sau nu stiu..


      Si inca o chestie, a doua zi am lasat masina la relanti vreo 8 minute si a inceput sa miroasa a cauciuc/ambreiaj/ fire incinse, si a iesit 5 secunde un fum alb din gura centrala de ventilatie . Iar daca o pornesc si bag nasul sub capota miroase ciudat...
      Last edited by Mercedesa140 al; 03-02-2018, 21:34 PM.

      Comment


      • #4
        W168, a170CDI din 2003. Am cam aceeasi problema. A debutat asta vara pe o strada inundata. Sotia a intrat pe acolo si de atunci s-a intamplat de cateva ori sa se auda un fluiera din zona alternatorului. Mai banuiesc ca a avut momente in care nu a incarcat pentru ca sporadic a mai fost aprins martorul bateriei si desi crezusem ca e descarcata bateria, am mutat-o pe alta masina si mi-am dat seama ca e buna.
        Ieri insa s-a aprins si a ramas aprins martorul bateriei si a cazut servodirectia. Am pus multimetrul pe ea si am vazut ca dupa pornire scade cam la 11.4 V. Am deconectat borna bateriei si masina s-a oprit.
        Nu prea ma pricep dar banuiesc ca poate fi din cauza curelei sau a rolei care probabil aluneca. Ma gandesc ca daca aluneca, se incinge si poate de acolo si de aici si mirosul tau de cauciuc. Cealalta problema ma gandesc ca ar putea sa fie alternatorul in sine. Habar n-am daca se poate bloca, gripa etc.
        Am aflat de un service bun specializat in alternatoare pe Energeticienilor in Bucuresti, dar din pacate au zis ca nu au timp sa faca diagnoza si eventual sa dea alternatorul jos, pentru ca se pare ca este sezonul alternatoarelor defecte.
        Eu voi astepta sa se topeasca cat de cat zapada și după aia ma bag pe sub ea sa vad ce se intampla. Din fericire era masina sotiei ;
        Disclaimer: Nu lua ce am scris eu ca pe vreun sfat pentru ca nu prea am habar de chestii mecanice. Am scris doar ce am gandit ca sa vezi ca mai au si altii problema ta. Daca ii dai de cap da-ne și noua feedback.

        Comment


        • #5
          Am pornit-o azi circa 10 minute si se manifesta lafel(fara servo si cu martorul baterie aprins) am oprit motorul si i-am dat iar cheie si nu mai pornea deloc (s-a descaecat bateria).

          Dupa cateva ore mi-a dat un prieten curent si a pornit frumos dar de data asta s-a stins martorul si servodirectia mergea, insa dupa ce am decuplat cablurile cand o acceleram scadea intensitatea luminilor din bord si faza scurta insa aveam servo, daca o lasam la relantii mergea normal insa se aude un troncait ciudat ca si cum nu ar avea ulei.

          Am coborat un vecin priceput la mecanica si mi-a spus ca mirosul ar putea fi de la carbuni si m-a sfatuit sa pun bateria pe redresor si maine cu motorul rece sa ii verific nivelul de ulei si sa completez in caz de lipsa.

          Comment


          • #6
            Deci ambele cazuri... diode si/sau carbuni.
            Din ce spuneti voi, nu are treaba cu alunecatul curelei pe fry-ul alternatorului.

            La dieselul lui Bogdan s-ar putea chiar sa fie nevoie de alt alternator cu totul pentru ca la cele diesel, alternatorul are racire cu antigel, iar tot core-ul alternatorului e invelit intr-un silicon special. Desigur, se poate reizola cu silicon, dar creste costul reparatiei cu vreo 200 ron si personal recomand in cazul asta alt alternator nou/remanufactured, care vine cu garantie.

            E vreo 600-900 un alternator nou/reman cu piesa la schimb. Bine...depinde de marca si magazinul de unde il cumperi.

            Cele bune,

            Comment


            • #7
              Am pornit-o azi circa 10 minute si se manifesta lafel(fara servo si cu martorul baterie aprins) am oprit motorul si i-am dat iar cheie si nu mai pornea deloc (s-a descaecat bateria).
              De ce o mai chinui? Crezi ca se repara singura peste noapte?
              Nivelul uleiului n-are legatura cu incarcarea, asa ca zgomotul poate sa provina de la frey-ul alternatorului(fulia) care scapa.
              Se impune demontare alternator si reconditionare.
              Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

              Comment


              • #8
                Ca sa vezi culmea ironiei ca s-a cam rezolvat fix dupa noapte.
                Am pus bateria azi dimineata pe masina si a pornit din prima , am dat o tura si totul perfect functional.

                Insa persista mirosul de arsura... cel mai probabil este de la alternator, carbunii sau vre-un alt component.
                O sa fac 20 km sa vad cum se manifesta.
                Oricum cred ca trebuie reconditionat sau verificat alternarorul, nu scap eu asa usor, si nu as vrea sa ma lase in drum cand imi e lumea mai draga

                Comment


                • #9
                  Da ironic, dar daca tu zici ca s-a rezolvat!
                  Stai sa vezi, ca ironia nu s-a terminat...
                  Nici fumul si/sau mirosul de ars nu-i motiv de ingrijorare, unde-i fum e si caldura!
                  Masina ta, alegerile tale...
                  Toate cele bune!
                  Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                  Comment


                  • #10
                    Daca ai incarcat bateria inseamna rezolvare?si daca se descarca la capatul celor 20 de km pe care vrei sa-i faci,si iar directie greoaie,si iar suparari ce faci?Iar redresor?
                    Mergi omule si repara alternatorul ca sa scapi de problema.

                    Comment


                    • #11
                      Fumul a disparut complet de mult, a scos atunci 5 secunde pe ventilatie si gata. Cat despre miros a cam disparut si el.

                      Dar sigur daca mai nimeresc o baltoaca se duce de tot, am avut noroc ca s-a mai incalzit.

                      Comment


                      • #12
                        O sa postez aici, desi mai este un thread cu titlul BATERIE aprinsã in bord, nu mai merge servodirectia, sau ceva de genul. Simptomele mele cam astea erau (asa cum am scris mai sus).
                        Azi dimineata m-am bagat sub masina si primul surub pe care l-am dat jos de la scut mi-a permis sa vad cureaua cum statea laibãrã pe langa role. Am dat scutul jos si am reusit sa o scot de pe o fulie in care ramasese blocata. Avea o sectiune longitudinala printre douã caneluri pe vreo 15 cm lungime, in rest arãta ok, fãrã alte urme evidente de deteriorare. Insã, fac mentiunea ca cel mai probabil era cureaua originala, din fabricã (se distinge foarte greu codul, se observa sigla Mercedes cu galben). Cauciucul arãta groaznic. Copt și rãscopt, cu multe crãpãturi super mici în masa lui.
                        Primul impuls a fost sa merg ”pe baterie” pânã la un elevator aflat la vreo 12 km de locul în care era parcatã mașina (prin trafic de București), dar chiar ma gandeam ca ar putea fi ruptã cureaua, asa ca mai bine ca am rezolvat-o la fata locului. Gresesc sa banuiesc ca se poate cala motorul daca merg o ora fara curea de accesorii?
                        În orice caz, acum am comandat curea si rola. Aveti idee daca pot sã le montez fara elevator? Ca sa o scot am urcat rotile din dreapta pe ceva borduri improvizate, deci nu am foarte mult loc sub ea. In plus, habar nu am cum ar trebui sa o asez . Orice sfat e bine venit.
                        As vrea totusi sa zic ca am mai obserat o chestie ciudata. Intainte sa se aprinda bateria am ramas cam fara apa. (am completat cam 0.6 litri pana la plin ochi, din greseala) Cand am deschis capota sa completez am vazut ca pe partea dinspre motor a capotei, oarecum în mijlocul jumatatii stangi a ei era o urma de ceva lichid. Tin destul de curat pe acolo asa ca mi-a sarit in ochi și cu siguranta nu era acum doua saptamani. E posibil ca atunci cand incepe sa fiarba apa si presiunea sa fie prea mare sa refuleze pe undeva si sa tasneasca pe capota? E posibil sa fi fiert apa din cauza curelei care patina sau se blocase, sau ceva de genul?

                        Comment


                        • #13
                          Daca te bagi in traficul din bucuresti este foarte posibils sa bulesti motorul fara racire.

                          Eu am schimbat cureaua si rolele fara elevator. Am efectuat operatiunea pe cric si mi-a luat vreo 3 ore fara sa ma grabesc. Nu am aer conditionat, deci nu a fost nevoie sa dau compresor jos.

                          Mai greu este, fiind singur si fara pozitie, sa stabilizezi intinzatorul ca sa poti folosi ambele maini cand pui cureaua la loc. Eu am proptit o cheie(inelara neaparat) cu o teava in pamant si a mers bine treaba.

                          Zici ca ai comandat rola. Poate ai vrut sa zici role?

                          edit: Uite aici se vb mai mult despre schimbat role si curea http://www.clubmercedes.ro/problema-...-t31907p3.html
                          Last edited by Nedved; 03-09-2018, 11:23 AM.

                          Comment


                          • #14
                            Ups! Am comandat o piesa care are denumirea rola întinzătoare. Asa am presupus ca aia trebuie. Trebuie dat compresorul de ac jos? Ma gândeam ca pot sa o montez cu el pe mașină...

                            Comment


                            • #15
                              Nu stiu ce ai comandat.
                              Eu am lasat intinzatorul la locul lui si am schimbat doar rolele de pe el(neavand AC, am avut 3 role de schimbat).
                              Daca schimbi intinzatorul cu rolele, trebuie sa cobori motorul mai mult ca sigur.

                              Daca ai compresor nu cunosc, dar din ce am citit de la colegii care au AC si au schimbat rolele nu prea se poate cu compresorul la locul lui. Te-ai uitat sa vezi ce spatiu este acolo?

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF