Salut,
Eu sunt mai nou pe forum însã am puținã experiențã în domeniul auto și aș vrea sa ofer câteva sfaturi.
1. Nu te speria de sunetul ãla, este "colapsed lifter" sau mai pe românește un tachet sau mai mulți care s-au comprimat la maxim și le este greu sa își ia ulei.
2. Becul de ulei de pe bord se stinge imediat ce dai la automat? sau pornește și apoi se stinge în 1 sec?
3. Ideal ar fi sa poți ajunge la un atelier ce are un manometru pentru presiunea de ulei astfel încât sa poți vedea ce presiune de ulei are. Nu cunosc motorul acesta însa ar trebui sã aibã peste 1 bar la ralanti cald și peste 4 bar la 3000rpm+
4. Dacã zgomotul s-a manifestat dupã schimbul de ulei cu toate ca din Germania pânã în RO a fost silențios eu suspectez faptul ca uleiul nou sau mã rog completat a dizlocat ceva depuneri care au ajuns în tacheți.
5. Iți recomand ca peste uleiul tãu sa torni 500 ml de motorinã și sa mergi cu mașina însã fãrã a o pune în sarcinã mare, adicã sã nu fie nevoie de talpa în pantã sau altele, doar mers frumos gen rodaj. Motorina va dizolva mult mai repede eventualele depuneri decât detergenții din ulei și 500 ml nu sunt suficienți cât sã scadã presiunea la cote de avarie, totuși trebuie avut în vedere martorul de presiune ulei și în cazul în care începe sa se aprindã intermitent la ralanti trebuie scos uleiul și pus unul fresh. Chiar dacã nu se aprinde, ideal ar fi sa îl schimbi la 100-200km dupã ce se încarcã tacheții, asta dacã ai noroc.
De asemenea, turația optimã de încãrcare a tacheților este 2000rpm +-, în aceasta turație forța exercitatã asupra lor este mai micã decât la ralanti.
6. Cu toate cã nu am citit sfaturile de pe MB club referitoare la branduri de ulei, eu în locul tãu aș merge pe un ulei ieftin(pennasol 10w40 e la ofertã emag și este chiar foarte ok), mai ales în ipoteza în care nu vei rezolva problema conform pct.5 și vei fi nevoit sa desfaci motorul.
Recapitulare: Comportament bec ulei, presiune ulei motor și dacã este în parametri bagi aprox 500ml nu mai mult de motorinã peste ulei și speri cã va dizolva depunerile și se vor încãrca tacheții. Dacã rezolvi prin diluarea cu motorinã, mai aștepți 100-200km și schimbi uleiul.
Recomandãrile mele costã 3 lei motorina și 60 ulei nou, însã nu pot garanta ca e rețeta succesului, uneori funcționeazã, alteori nu.
Diluarea cu motorinã în proporție de 10% nu e o problema pentru nici un motor. Motoarele diesel în special cele cu mulți km au frecvent peste 10% diluare a uleiului cu motorinã mai ales la mers în oraș cu drumuri scurte.
ATENȚIE: Neapãrat trebuie monitorizat becul de presiune ulei din bord. Dacã se aprinde intermitent la ralanti, de urgența nu forța mașina,2000 rpm cât mai constant pânã la un service,trebuie neapãrat pus ulei nou altfel cuzineții vor avea de suferit.
Sper sã rezolvați problema cu cât mai puține cheltuieli.
Searã plãcutã!
P.S: În cazul în care vreți sã vã informați cu privire la uleiurile auto https://raduvolintiru.blogspot.ro/20...i-notiuni.html
Eu sunt mai nou pe forum însã am puținã experiențã în domeniul auto și aș vrea sa ofer câteva sfaturi.
1. Nu te speria de sunetul ãla, este "colapsed lifter" sau mai pe românește un tachet sau mai mulți care s-au comprimat la maxim și le este greu sa își ia ulei.
2. Becul de ulei de pe bord se stinge imediat ce dai la automat? sau pornește și apoi se stinge în 1 sec?
3. Ideal ar fi sa poți ajunge la un atelier ce are un manometru pentru presiunea de ulei astfel încât sa poți vedea ce presiune de ulei are. Nu cunosc motorul acesta însa ar trebui sã aibã peste 1 bar la ralanti cald și peste 4 bar la 3000rpm+
4. Dacã zgomotul s-a manifestat dupã schimbul de ulei cu toate ca din Germania pânã în RO a fost silențios eu suspectez faptul ca uleiul nou sau mã rog completat a dizlocat ceva depuneri care au ajuns în tacheți.
5. Iți recomand ca peste uleiul tãu sa torni 500 ml de motorinã și sa mergi cu mașina însã fãrã a o pune în sarcinã mare, adicã sã nu fie nevoie de talpa în pantã sau altele, doar mers frumos gen rodaj. Motorina va dizolva mult mai repede eventualele depuneri decât detergenții din ulei și 500 ml nu sunt suficienți cât sã scadã presiunea la cote de avarie, totuși trebuie avut în vedere martorul de presiune ulei și în cazul în care începe sa se aprindã intermitent la ralanti trebuie scos uleiul și pus unul fresh. Chiar dacã nu se aprinde, ideal ar fi sa îl schimbi la 100-200km dupã ce se încarcã tacheții, asta dacã ai noroc.
De asemenea, turația optimã de încãrcare a tacheților este 2000rpm +-, în aceasta turație forța exercitatã asupra lor este mai micã decât la ralanti.
6. Cu toate cã nu am citit sfaturile de pe MB club referitoare la branduri de ulei, eu în locul tãu aș merge pe un ulei ieftin(pennasol 10w40 e la ofertã emag și este chiar foarte ok), mai ales în ipoteza în care nu vei rezolva problema conform pct.5 și vei fi nevoit sa desfaci motorul.
Recapitulare: Comportament bec ulei, presiune ulei motor și dacã este în parametri bagi aprox 500ml nu mai mult de motorinã peste ulei și speri cã va dizolva depunerile și se vor încãrca tacheții. Dacã rezolvi prin diluarea cu motorinã, mai aștepți 100-200km și schimbi uleiul.
Recomandãrile mele costã 3 lei motorina și 60 ulei nou, însã nu pot garanta ca e rețeta succesului, uneori funcționeazã, alteori nu.
Diluarea cu motorinã în proporție de 10% nu e o problema pentru nici un motor. Motoarele diesel în special cele cu mulți km au frecvent peste 10% diluare a uleiului cu motorinã mai ales la mers în oraș cu drumuri scurte.
ATENȚIE: Neapãrat trebuie monitorizat becul de presiune ulei din bord. Dacã se aprinde intermitent la ralanti, de urgența nu forța mașina,2000 rpm cât mai constant pânã la un service,trebuie neapãrat pus ulei nou altfel cuzineții vor avea de suferit.
Sper sã rezolvați problema cu cât mai puține cheltuieli.
Searã plãcutã!
P.S: În cazul în care vreți sã vã informați cu privire la uleiurile auto https://raduvolintiru.blogspot.ro/20...i-notiuni.html
Comment