Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Ţăcănit la motor cand e rece

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    10 W 40

    Primul grup de cifre 10 urmata de litera W (W = winter adica iarna) indica comportarea acestui ulei "la rece" sub temperatura de 0gr C
    Unele uleiuri la o anumita temperatura (temparaturi cu "-") devin prea vascoase si din acest motiv la pornire motorul se invarte mai greu
    Probabil ca stiati,la pornire, motorul se uzeaza cel mai mult. De asemenea uleiul devenind vascos el ajunge cu mare intarziere sa-si faca treaba, respectiv ungerea motorului si in acest mod creste considerabil uzura la pornire.

    O clasificare aproximativa:

    0 W recomandat ptr temperaturi de -35grC
    5 W recomandat ptr temperaturi de -30grC
    10 W recomandat ptr temperaturi de -25grC
    15 W recomandat ptr temperaturi de -20grC
    20 W recomandat ptr temperaturi de -10grC
    25 W recomandat ptr temperaturi de -5grc C

    Al doilea grup de cifre 40 indica vascozitatea uleiului la cald.

    -20 este recomandabil doar iarna cand motorul nu se incalzeste asa cum o face in mod normal
    -30 este recomandabil cand nu este foarte cald afara, utilizabil in conditii normale si atunci cand nu exista riscul de a se supraincalzi motorul (mers in oras, regim de ture marite). Marea majoritate a motoarelor din ultimele generatie folosesc cu succes acest ulei chiar si atunci cand temperaturile de afara sunt foarte ridicate. Avantajul acestui ulei este ca este mai putin vascos si este preluat de lagarele de ungere mai usor si implicit exista frecari mai mici. In urma folosirii acestui tip de ulei intre schimburi pot exista consumuri de ulei (unele chiar sunt date de fabrica de pana la 5%). In momentul in care motorul se uzeaza se recomanda utilizarea unui ulei dintr-o clasa de ulei cu o vazcozitate superioara de ex 40
    -40 este bun atat vara cat si iarna cu condita ca uzura motorului sa nu depseasca limitele permise de producator.
    -50 este indicat a se folosi la motoarele foarte uzate, cele care consuma mai mult ulei sau scapa prin lagarele uzate ale axului cu came. Trebuie precizat ca in cazul folosirii uleiului din aceasta clasa creste consumul de carburant dar o sa constatati o scadere considerabila a consumului de ulei. Este de asemnea recomandat atunci cand este foarte cald si motorul se incalzeste la limita de fierbere.
    -60 este recomandat in cazul motoarelor suprasolicitate la competitii sau aplicatii de acest gen. In acest caz uleiul se schimba in general dupa fiecare aventura de acest gen (etapa, aplicatie).

    Exista 2 tipuri de ulei de motor:
    -uleiul mineral monograd sau multigrad sau in functie de procesul de rafinare sub numele de ulei semisintetic
    -uleiul sintetic care are o rezistenta a peliculei de pana la 10ori mai are decat cel mineral facut printr-un proces similar

    "Uleiurile minerale

    simple sau aditivate, indiferent de domeniul de folosire, sufera în timp modificari fizico-chimice ce scad siguranta exploatarii instalatiilor si utilajelor; uleiurile se degradeaza, îmbatrânesc si devin uzate.

    Degradarea uleiurilor se datoreaza unor modificari interne (degradarea termica si chimica a hidrocarburilor componente si a aditivilor, descompunerea în câmp electric) si externi -agenti contaminanti din mediul exterior (produsi de ardere incompleta, funingine, apa, particule metalic4e, etc.).

    Efectele actiunilor combinate ale acestor factori sunt: scaderea proprietatilor de ungere si curgere, marirea aciditatii organice si a cifrei de saponificare precum si scaderea temperaturii de inflamabilitate.

    Aprecierea degradarii uleiurilor si criteriile de înlocuire a uleiului uzat se stabilesc prin compararea periodica a caracteristicilor fizico-chimice raportate la valorile initiale. Alteori, schimbarea uleiului este stabilita experimental si indicata de firma producatoare a uleiului folosit si se face dupa o anumita perioada de timp sau dupa o anumita distanta parcursa (în cazul autovehiculelor).

    Uleiurile minerale uzate de motoare contin un amestec complex de substante impurificatoare: subst. organice cu caracter acid, bazic sau neutru, substante asfaltoase si rasinoase si compusi chimici cu metale (5-8%), funingine si praf (1-3%), apa (1-10%), dar si ulei care se poate refolosi (65-80%).

    În U.E. si în S.U.A. uleiurile uzate sunt colectate sistematic si recuperate prin regenerare. Regenerarea se efectueaza dupa o purificare preliminara fizica ("pretratare termica") ce consta în distilarea în vid a uleiului sau tratarea cu solventi selectivi sau tratarea prin reactii chimice cu H2.

    Uleiuri sintetice

    Fabricarea uleiurilor sintetice prezinta interes pentru obtinerea de caracteristici mai bune sau diferite de ale uleiurilor minerale. Se folosesc singure sau în amestec cu uleiuri minerale acolo unde acestea nu dau rezultate bune. În prezent se folosesc la temperaturi foarte scazute (zone polare) sau peste 200oC (au rezistenta termica mult mai mare decât uleiurile minerale din cauza legaturilor Si-O, C-F, C-O), pentru mecanisme foarte fine sau în aviatia supersonica. Se aditiveaza corespunzator domeniului de utilizare.

    Au urmatoarele caracteristici fizico-chimice:

    -structura liniara cât mai flexibila, cu foarte putine catene laterale, fara grupe polare ce pot determina asocierea moleculelor;

    -temperatura de fierbere ridicata, temp. de congelare scazuta, IV mare, greu inflamabile;

    -stabilitate termo-oxidativa ridicata;

    -compatibilitate cu substantele si materialele cu care vin în contact.

    Mai exista si al treilea tip de uleiuri si anume uleiurile siliconice,care sunt cele mai performante, cu excelente calitati lubrifiante, folosite pentru mecanisme lucrând la variatii mari de temperatura, în aviatia supersonica, tehnica vidului, pentru instrumente de precizie, compresoare sau ca fluide hidraulice.
    Last edited by liviu_tiutiu; 08-28-2015, 09:43 AM.
    Nu furati!! STATUL detesta Concurenta!!!

    Comment


    • #17
      Prindea bine postarea ta pe topicul despre uleiuri. Ma tenta sa bag un 5w30 sau 10w30 dar la cei 220k de km nu cred ca era prea bine.
      Cand eram mic aspiram la inalt ... acum sofez prin cratere lunare.

      Comment


      • #18
        La inceput de boala, galagia se rezolva cu un ulei mai vascos, adica 10w40. Daca boala e cronica, mergi la un mecanic bun sa investigheze amanuntit cauza, mai sunt si altele care duc la zgomotul asta(in afara de tacheti).
        Last edited by LauLaur; 08-28-2015, 13:54 PM.
        Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

        Comment


        • #19
          De cand am luat masina am bagat 10w40, e prima oara cand ii bag 5w40. Tot cand am luat-o am dus-o la mecanic si a zis ca a desfacut si motorul si cutia (in cutie am o problema dar nu are treaba cu sunetul asta) fara sa gaseasca nimic anormal.

          Toate astea se intamplau acum 3 ani. De atunci face asa si totusi nu m-a lasat nimic, nu se simte diferenta la mers, nimic. Doar ca e enervant pana se incalzeste motorul.
          Cand eram mic aspiram la inalt ... acum sofez prin cratere lunare.

          Comment


          • #20
            Verificat valva de purjare (daca e chestia mica din stanga in care intra o mufa). Totul in regula acolo.
            Cand eram mic aspiram la inalt ... acum sofez prin cratere lunare.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Crb View Post
              De cand am luat masina am bagat 10w40, e prima oara cand ii bag 5w40.
              Personal evit cat pot schimbarea clasei de ulei. Desi am mai scris si cu alte ocazii, o sa repet. Pentru fiecare clasa de ulei exista vascozitati diferite, care se aleg functie de uzura. Apeleaza la un magazin bun. O sa te intrebe cati km are masina, iti baga VIN si KM in calculator si iti va recomanda de ex. 10W40, cu o anumita cifra care difera functie de producator.
              Iti dau un exemplu simplu. pe caietul meu de service, am urmatoarele schimburi:
              - 52654 km - ulei Shell 10w40 - 709534
              - 58045 km - Ulei Shell 10w40 - 710156
              - 69918 km - ulei Shell 10w40 - 702223
              - 76337 km - ulei Super 10w40 - 78418
              Ultimele cifre sunt vascozitati. Daca o vascozitate este prea mica incearca un tratament de ulei. Daca nici ala nu e bun atunci te gandesti sa schimbi clasa de ulei.
              Chiar imi place masinuta asta!

              Comment


              • #22
                Acelasi tzacanit (intermitent si crescendo apoi un pic de pauza then iarasi..)
                se aude si din a mea insa numai in primele 2..5 minute de la pornire.
                Cu cca 18000Km in urma i-am pus ulei sintetic "de diesel" Mobil_1 0W40 si de
                atunci a inceput sa se linisteasca ; Detergentul din ulei a curatat/desfundat
                incet incet canalele tachetilor hidraulici si i-a ajutat sa-si faca treaba, adica sa
                compenseze din uzura/joc (insa pana se strecoara uleiul acolo.. tzacane un pic).
                Tocmai am comandat (€56) alti 5Litri de "ulei de diesel"..
                eu am: W168 A160 Classic 1997 benzin

                Comment


                • #23
                  Originally posted by gastorro View Post
                  Acelasi tzacanit (intermitent si crescendo apoi un pic de pauza then iarasi..)
                  se aude si din a mea insa numai in primele 2..5 minute de la pornire.
                  Cu cca 18000Km in urma i-am pus ulei sintetic "de diesel" Mobil_1 0W40 si de
                  atunci a inceput sa se linisteasca ; Detergentul din ulei a curatat/desfundat
                  incet incet canalele tachetilor hidraulici si i-a ajutat sa-si faca treaba, adica sa
                  compenseze din uzura/joc (insa pana se strecoara uleiul acolo.. tzacane un pic).
                  Tocmai am comandat (€56) alti 5Litri de "ulei de diesel"..

                  Ieri am ascultat mai atent si mi-am dat seama ca nu se aude doar un sunet, sunt mai multe la unison si uneori unele tac, altele continua, apoi schimba intre ele. Deci presupun ca sunt tachetii. Poti sa imi zici exact ce ulei ai folosit? Si cam cati km are masina ta?
                  Cand eram mic aspiram la inalt ... acum sofez prin cratere lunare.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Crb View Post
                    Ieri am ascultat mai atent si mi-am dat seama ca nu se aude doar un sunet, sunt mai multe la unison si uneori unele tac, altele continua, apoi schimba intre ele. Deci presupun ca sunt tachetii. Poti sa imi zici exact ce ulei ai folosit? Si cam cati km are masina ta?
                    L-am folosit exact p'asta:
                    Mobil 1™ Turbo Diesel 0W-40 SHC Synthese Technology
                    Masina(A160 / W168) are 200350Km (din 1998), este plina de rugina insa motorul functioneaza bine.
                    eu am: W168 A160 Classic 1997 benzin

                    Comment


                    • #25
                      Multumesc! Sper sa aiba acelasi efect si pe masina mea (A140, '98, ~220.000km).
                      Cand eram mic aspiram la inalt ... acum sofez prin cratere lunare.

                      Comment


                      • #26
                        Buburuza mea are 180000 km la bord si folosesc acest ulei http://www.oel-guru.de/motor%C3%B6l/...10w-40-5liter/. Uleiul este productie nemteasca,ieftin,agreat de Mercedes si vad ca nu "maninca" ulei.

                        Comment


                        • #27
                          Salut ! Poți verifica cu lera culbultorii, spațiu nereglat corespunzãtor poate avea un așa efect.....

                          Comment


                          • #28
                            Iacov...vorbesti de lera si spatiu la culbutori? Confunzi mercedes-ul cu dacia 1300? Spatiul de la culbutori se ajusteaza automat folosind presiunea uleiului ca de aia sunt hidraulici.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by moisedan View Post
                              Iacov...vorbesti de lera si spatiu la culbutori? Confunzi mercedes-ul cu dacia 1300? Spatiul de la culbutori se ajusteaza automat folosind presiunea uleiului ca de aia sunt hidraulici.
                              Daca se regleaza automat in functie de presiunea uleiului atunci nu ar trebui ca dupa ce ajunge uleiul la ei si ii "regleaza" sa nu mai bata deloc? Daca la mine dispare bataia dupa 10-15 minute nu ar putea sa insemne ca uleiul ajunge destul de greu la ei? Poate am ceva infundat? Sau e presiunea uleiului prea mica?
                              Cand eram mic aspiram la inalt ... acum sofez prin cratere lunare.

                              Comment


                              • #30
                                Trebuie sa verifici presiunea uleiului, daca nu este ceva infundat, daca nu este prea gros uleiul si numai dupa ce se incalzeste ajunge in tacheti sau......zgomotul este generat de alta componenta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF