Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

activare lumini de avarii la franare violenta

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by alexcristian200 View Post
    stie cineva o schema ce asi pute face ca,atunci cand franez violent sa se activeze luminile de avarii ?e o chestie destul de interesanta si deja sunt foarte multe masini moderne dotate cu asa ceva !Pe autostrada in europa am observat ca toti pun luminile de avarii cand apare un blocaj !
    Salut
    Daca ai fii citit Legislatia Rutiera , mai exact cand se folosesc luminile de avarii, ai fii stiut de ce in europa se folosesc pe autostrada, aceeasi legislatie e valabila si la noi in tara, multi nu prea stiu asta
    In rest numai de bine

    Comment


    • #32
      Originally posted by cl600 View Post
      La franare violenta peste 50Km/h se aprind lampile de frana in modul 'flash'
      La franare violenta peste 70Km/h se aprind si luminile de avarie
      Interesante datele tehnice, însă pentru un sistem artizanal, e mai greu de realizat flash-ul stopurilor în funcție de viteză. Pe lângă calculul vitezei trebuie să "evităm" erorire de bec ars, în caz că întrerupem circuitul.

      Originally posted by cl600 View Post
      Dupa cum am scris si mai sus, la unele modele care nu au deja activata aceasta functie, se poate activa undeva in Signal Aquisition Module Rear (SAMR)
      Ai idee cam din ce an, sau eventual ce modele au această funcție?

      Originally posted by LauLaur View Post
      Stiind pe ce principiu functioneaza un accelerometru ( masoara acceleratia pe baza inertiei unui corp) il putem folosi. Astfel am rezolvat si problema vitezei de deplasare a masinii( la o viteza de deplasare mare si inertia la franare va fi mai mare) folosind un senzor calibrat corespunzator.
      Switch-ul de frana, inseriat, devine o conditie necesara pentru ca luminile de avarie sa se aprinda doar atunci cand apasam pedala de frana, iar releul ca si piesa finala va transmite comanda de aprindere becurilor.
      Când am formulat ideea cu accelerometru, mă așteptam să fie ceva mai scump sau mai greu de folosit (să necesite și un microcontroller). Însă acum că ai zis și tu, m-am pus pe căutat, și nu pare deloc greu sau foarte scump. De exemplu ăsta. Rămâne de rezolvat doar faza cu alimentare la tensiunea respectivă.

      Originally posted by flavyus1987 View Post
      Eu zic sa facem ceva stand-alone fara sa ne legam la nici unul din sistemele masinii pentru a nu intampina probleme in transformarea si transmiterea informatiilor; sau macar cel mult sa ne legam de senzorul ABS(la masoritatea masinilor e mai la indemana pe puntea fata, alte modele avand butuci pe spate).
      De acord.

      Originally posted by flavyus1987 View Post
      Nu vad util prin a masura adancimea de apasare a pedalei, deoarece putem apasa lent si progresiv pana la oprire.
      Dacă apeși puțin, te oprești lent. Dacă apeși mai tare, te oprești mai brusc. La viteze mici nu apeși niciodată foarte mult pe frână (deci nu o să se aprindă aiurea). La viteze mari dacă frânezi lent, de obicei apeși puțin, deci e ok să nu se aprindă, iar dacă frânezi brusc/repede, trebuie să apeși mai mult. Anyway, varianta cu accelerometrul cred că e mai bună
      ...

      Comment


      • #33
        Originally posted by sultanumihai View Post
        Salut
        Daca ai fii citit Legislatia Rutiera , mai exact cand se folosesc luminile de avarii, ai fii stiut de ce in europa se folosesc pe autostrada, aceeasi legislatie e valabila si la noi in tara, multi nu prea stiu asta
        In rest numai de bine
        Asta-i solutia ta, sa citeasca decretul rutier?
        Ai ajutat de te-ai saturat...
        https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

        Comment


        • #34
          Originally posted by Luxian View Post
          Când am formulat ideea cu accelerometru, mă așteptam să fie ceva mai scump sau mai greu de folosit (să necesite și un microcontroller). Însă acum că ai zis și tu, m-am pus pe căutat, și nu pare deloc greu sau foarte scump. De exemplu ăsta. Rămâne de rezolvat doar faza cu alimentare la tensiunea respectivă.
          Seara buna tuturor!
          Alimentarea o avem deja facuta, zic eu. Putem folosi un incarcator de telefon mobil pentru autoturisme. Cam aceeasi tensiune se foloseste pentru incarcarea majoritatii acumulatorilor de telefon mobil : 3,5-3,7 V dc.
          Ceea ce nu stim insa este ce ne ofera acest accelerometru pe partea de "iesire" : impulsuri, o tensiune continua,..?
          In fine suntem pe aproape.
          Totusi as vrea, fara sa par comod sau sa credeti ca m-a plictisit discutia( care este foarte interesanta si constructiva) sa urmariti linkul urmator http://www.youtube.com/watch?v=jmFbggFeTpw . Si daca pana si pe Logan se poate...., vom putea si noi! http://www.comfortauto.ro/index.php?...emart&Itemid=9
          Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

          Comment


          • #35
            Deci s-a gasit solutia.
            Mi se pare util si modul cu semnalizare OneTouh, deoarece comut complet batul de semnalizare foarte rar, doar in giratoriu sau cand stau sa dau prioritate celui din fata ori alte raritati, in rest doar il tin cu mana cat sa faca contact; asta din cauza sa nu se strice blocul cum e in cazul luminilor de mers.

            Dar e scump modul, cred ca putem realiza unul home-made.
            Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
            https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html

            Comment


            • #36
              Originally posted by flavyus1987 View Post
              Deci s-a gasit solutia.
              Mi se pare util si modul cu semnalizare OneTouh, deoarece comut complet batul de semnalizare foarte rar, doar in giratoriu sau cand stau sa dau prioritate celui din fata ori alte raritati, in rest doar il tin cu mana cat sa faca contact; asta din cauza sa nu se strice blocul cum e in cazul luminilor de mers.

              Dar e scump modul, cred ca putem realiza unul home-made.
              Exista astfel de module aftermarket, care se leaga cam la orice masina. Tu dai un impuls scurt, semnalizarea baga 3 reprize, de fapt cum e si la modelele mai noi. Si eu pe W211 am aceasta functie. Am undeva si schema, doar s-o gasesc ... daca va intereseaza.

              Comment

              Working...
              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF