Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

idei pentru a mai scade consumul ?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Salut!
    Ma gandesc, daca tot este deschis topicul acesta, sa expunem si cateva pareri pentru a reduce consumul pe timp de iarna.
    Stim ca in sezonul rece, consum foarte mare apare in monentul pornirii, atunci cand incalzim motoarele. Avand in vedere ca, pe langa stilul de condus, un factor foarte important este temperatura motorului, ma gandeam:
    - am putea "fura" ideea celor din tarile cu climat rece, adoptand incalzitoarele electrice. Sincer nu am vazut pe nici o masina in Romania asa ceva, imi par mana cereasca de la -10 grade in jos.
    -termostat bun
    -un carton in fata radiatorului nu strica, chiar si cu un termostat bun
    - scoaterea tubulaturii de admisie a aerului, astfel incat motorul sa traga aer cald din compartimentul motor si nu de afara.
    Eu le-am probat pe toate, mai putin cea cu incalzitorul, si dau rezultate.
    Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

    Comment


    • #17
      Eu mai folosesc:
      - am pus o diafragma la intrarea aerului in filtru - o tabla de aluminiu subtire cu o deschidere circulara centrala de D=4cm;
      - pe interiorul grilei (sa nu afectez functionarea celor doua ventilatoare de AC) am lipit scoch negru panzat cu pauze de 3cm intre ele;
      - nu pornesc AC-ul decat dupa intrarea in regim termic normal si niciodata la mersul cu vantul in fata. Folosesc incalzirea simpla.

      Comment


      • #18
        Pffff nea Coco! La ce naiba foloseste tabla aia pusa pe admisie? Nu crezi ca "sufocand" motorul ii cresti consumul, ii scazi randamentul?
        Daca tot a intrat motorul in regim termic normal, pentru ce mai folosesti AC, nu-s de ajuns pentru incalzire cele 80 grade ale lichidului de racire? Ca sa mai creasca cu 1 litru consumul nu? Banuiesc ca AC este climatic ca altfel ...
        Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

        Comment


        • #19
          Prapadita de dacie avea corpul filtrului de aer metlic cu clapeta vara-iarna. Nu se etansa perfect, se oprea pe la 80grd lasand un spatiu de 20% din sectiune si, de fapt, tragea tot din incinta motorului;
          Tabla aia gaurita se cheama diafragma si permite accesul aerului atat de afara cat si din interiorul motorului prin retur, rezultand un amestec acceptabil si la pornire cat si in mers normal; Daca am sectiunea gaurii de acces a aerului in filtru va dimensionez marimea gaurii functie de ce procent de aer rece doriti;
          Normal ca este climatronic. Asa avea dihania cand am luat-o de amanta!
          Pornirea periodica iarna a AC-ului permite "miscarea" clapetelor. Nu risc sa se usuce urmele de vaselina necesare din lagare. Nu toate sunt plastic/plastic dur si fin granulometric fara nevoie de un pic de ungere.
          Mai folosesc in perioada de intrare in regim si optiunea recirculare interior.
          Last edited by epurare_coco; 12-22-2012, 15:22 PM.

          Comment


          • #20
            Hai ca devine interesanta discutia.
            Laur da-ne niste poze daca ai cu furtunul care trage aer cald,si care e locatia sursei calduroase.
            Si cu ideea Dl Coco merge combinat cumva, deoarece dacia chiar avea avea tabla la filtrul de aer care tragea aer cald dintre serpalaii galeriei de evacuare.Tabla cu pricina se misca cu mana si avea un arc, dar era mai bine decat deloc.
            Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
            https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html

            Comment


            • #21
              Buna dimineata.
              Daca, pentru incinta motorului si habitaclu, cam rezolvam problema, eu unul nu stiu de unde sa apuc incalzirea mai rapida a cutiei de viteze.

              Comment


              • #22
                Originally posted by flavyus1987 View Post
                Hai ca devine interesanta discutia.
                Laur da-ne niste poze daca ai cu furtunul care trage aer cald,si care e locatia sursei calduroase.
                Si cu ideea Dl Coco merge combinat cumva, deoarece dacia chiar avea avea tabla la filtrul de aer care tragea aer cald dintre serpalaii galeriei de evacuare.Tabla cu pricina se misca cu mana si avea un arc, dar era mai bine decat deloc.
                Ma refeream la sectiunea din tubulatura de admisie, care face legatura intre carcasa filtrului de aer si priza de aer de pe grila. Eliminand tubul acela oarecum flexibil, motorul va trage aer din compartimentul sau. Nu e mare lucru dar la -10 grade spre exemplu, dupa cateva minute de functionare, temperatura in compartimentul motorului creste, mai ales daca ai scut. Daca in mers am reusit sa aducem aer mai cald cu 7-8 grade in motor tot e ceva.
                Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                Comment


                • #23
                  Prieteni, nu va suparati... dar,
                  Nu am auzit nicaieri ca aerul rece ar arde mai bine sau mai rau ca aerul cald... la o temperatura mai mare sau mai mica... pana la urma nu conteaza decat continutul de oxigen... Temperatura bujiei este peste 1000 si... temperatura de explozie... pe la 900 (carcotasii vor spune 886- 888), un motor cald nu va depasi 90 grade, deoarece exista un termostat... si un ventilator pe radiator.
                  Dar... revenind, intradevar iarna motorul se incalzeste mai greu, dar nu datorita benzinei sau aerului cald/rece... ci din cauza faptului ca el, motorul, este mai rece...

                  Este o falsa problema admisia de aer cald sau rece, atat timp cat motorul este cald... sau chiar rece. Deoarece in zilele noastre... sau de cand s-a proiectat pompa de injectie... Nu uitati ca dacia avea carburator, nu pompa de injectie. Amestecul aer/combustibil era tras de diferenta de presiune mai mica, nu de o presiune mare data de o pompa. Nu mai exista problemele trecute... Si sa nu intram in amanunte legate de injectia multipunct...

                  In ceea ce priveste insa incalzirea motorului, aceasta se refera numai la baia de ulei. Practic cu un fir bagat intr-o priza se incalzeste sau mentine uleiul la o temperatura acceptabila prereglata... Se intalneste in Canada... cam toata lumea are...

                  Cartoanele in fata motorului... si eu am crezut in asta, dar nu este adevarat... La dacia se puneau sa nu intre apa in filtrul de aer... nu ptr. caldura. Daciile vechi, ar trebui sa stiti... nu aveau deviatia ptr. aer cald... zapada intra pe viscol pe langa radiator direct in filtru. Odata am numarat de la Galati la Bucuresti 63 de daciii pe dreapta... niciuna nu avea carton... deh, nu putem fi toti ingineri...

                  Tubulatura de admisie a aerului... E proiectata asa. Credeti ca in Germania, iarna este mai cald decat in Romania? Nu are rost sa continui...

                  Termostatul bun? Sigur da! Nu ai un termostat bun, nu ai o masina buna!
                  Last edited by adip1962; 12-23-2012, 18:12 PM.
                  Chiar imi place masinuta asta!

                  Comment


                  • #24
                    Nu-i nici o suparare. Aici ne expunem parerile si le "rumegam" bine .
                    1)Da, ai dreptate, aerul rece nu arde mai rau decat cel cald. Discutia o purtam in sensul efectului pe care il are aerul rece prezent in admisie, asupra temperaturii motorului.
                    Te-ai intrebat de ce exista senzor de temperatura al aerului admis? Senzorul asta, impreuna cu cel de temperatura a lichidului de racire, tine masina in soc automat, dimineata la -8 grade de exemplu.
                    Stim foarte bine ca in soc automat se inchide clapeta de aer si este injectata mai multa benzina, deci un consum mare.
                    Nu crezi ca aerul cald in admisie ar reduce timpul in care masina e in soc automat, implicit timpul in care motorul ajunge la temperatura optima? Dupa logica mea ar rezulta si un consum scazut.
                    2)Vorbim despre A Class benzinare nu? Nici Aclass nu are pompa de injectie si amestecul e absorbit tot prin aceeasi diferenta de presiune.
                    3)Nu! Este vorba de incalzitoare electrice ale lichidului de racire.
                    4)Acoperirea suprafetei radiatorului are rol in reducerea(eliminarea) fluxului de aer prin radiator. Daca nu exista flux de aer atunci radiatorul nu mai raceste corespunzator. Gandeste-te ca la -15 grade, spre exemplu, apa iese din radiator cu o temperatura foarte mica. Majoritatea il foloseau/folosesc cand au termostat defect.
                    Seara faina!
                    P.S. Iti vine sa crezi ca un oarecare consumator electric influenteaza consumul de benzina? Multora le poate parea ciudat dar totusi...
                    Asta ca o paranteza
                    Last edited by LauLaur; 12-23-2012, 20:01 PM.
                    Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                    Comment


                    • #25
                      Nu va suparati dvs. dar:
                      - La aer exista o notiune numita "entalpie". Prin relatii destul de complicate se calculeaza atat incalzirea cat si racirea aerului, nivelul de concentratie pe gaze constiuiente si umiditate ramanand aproape constant functie de temperatura.
                      Problema este ca de la -10grd.C la +30grd.C este nevoie de o cantitate de caldura care trebuie luata de undeva, situate cam critica pana la intrarea in regim termic normal a motorului.
                      - nu cred ca senzorul de temperatura masoara temperatura motorului ci a lichidului de racire din canalul corpului motorului din partea de jos, nicidecum dintr-o zona plina adiacenta unui cilindru -undeva 400-450grd.C (canalele se pot identifica prin orificiile din garnitura de chiulasa). Depasirea temperaturii de fierbere conduce la fierberea lichidului de racire si calarea motorului datorita depasirii nivelului de dilatare dintre corpul de aluminiu al pistonului si cel de fonta al corpului motorului.
                      - este evident ca baia de ulei se va incalzi mai greu la temperaturi scazute chiar daca uleiul are un rol extrem de important atat in lubrifiere cat si in asigurarea unui trasfer ridicat de temperatura pentru sistemul de racire.
                      - cartonul la dacie se punea in doua variante:
                      / pentru a inchide un pic camera motorului
                      / in fata tubului de admisie a benzinei la carburator pentru a se evita formarea acelor de gheata in camera acestuia.
                      Nu avea nici o legatura cu intrarea zapezii la filtru.
                      Evident ca varianta incalzirii electrice termostatate a bailor de ulei este o solutie superioara.

                      Comment


                      • #26
                        Laur,
                        1. Socul tras (automat sau manual, nu conteaza) deschide mai mult clapeta de aer, nu o inchide. Pentru ca daca o inchizi niciun motor nu va porni pe veci. Benzina (ca-i injectie sau nu) nu poate arde in lipsa aerului. Ca veni vorba de Daciile noastre - toata lumea se pricepea sa le repare, dar putini stiau cu adevarat cu ce se mananca - mai tii minte ce facea socul? Deschidea mai mult clapeta de aer si apasa in cea de acceleratie. De ce? Un motor accelerat, deci cu o turatie mai mare are nevoie de mai mult aer. Este insa adevarat ca proportia aer/benzina nu este aceiasi ca la un mers normal, adica fara soc, pentru ca are mai mult aer. Consumul mai mare este dat de turatia mai mare.
                        2 Cartonul la Dacia. Va reamintesc ca elicea ventilatorului era mereu pornita. La ultimile tipuri aparuse un senzor, care... de cele mai multe ori se defecta.
                        Epurare_Coco are dreptate aici, dar nu in totalitate. Filtrele vechi de aer aveau admisia spre botul masinii, tarziu au aparut cele cu deviatia spre motor, cu un furtun gros undeva spre carburator/saxofon. Eu sunt unul din cei care au facut experiente cu viscolul... credeti-ma, nu ati vazut cu filtru de aer ud de la zapada... eu da.
                        Fenomenul de condens/inghetare a carburatorului. Sunt 2 explicatii aici:
                        a. de regula, scaderea de presiune se face cu scadere de temperatura. Cum amestecul aer/benzina era/este absorbit de la o presiune sa spunem normala, la o presiune mai mica data de retragerea pistonului, pe partea de jos a carburatorului aparea un strat subtire de gheata datorat condensului de aer. Inauntru carburatorului apa din benzina de atunci si aerul aspirat care condensa duceau la aparitia unor fire de gheata. Din acest motiv motoarele porneau si apoi se opreau, firele de gheata obturand admisia.
                        b. in conditiile in care ventilatorul radiatorului mergea, procesul de condensare/inghetare era facilitat de aerul rece impins de acesta. Puneam cartonul, nu? Dar cat ii trebuie unui motor sa incalzeasca habitaclul in care este? 1,2 minute? 5? Sigur mai putin cu carton, iar aici aveti dreptate
                        In concluzie, cartonul se punea ptr. protejarea filtrului de aer si incalzirea mai rapida a habitaclului motorului.
                        3 Nu am auzit pana acum de incalzirea electrica a lichidului de racire, ci doar a uleiului din carter. Si numai la masinile prevazute din fabricatie cu aceasta facilitate
                        4. Acoperirea radiatorului. Daca lichidul de racire nu trece de 88 de grade, acesta nu circula prin radiator. Eu unul nu sunt de acord cu aceasta operatie la benzinare, deoarece lichidul ajunge repede la 88 grade, intra in radiator iar circuitul de racire isi face datoria (cu sau fara ventilator). La diesel, incalzirea este mult mai lenta insa si cartonul poate avea un efect mai bun.
                        5 Si ultimul. In principiu, un consumator electric nu ar trebui sa afecteze consumul, deoarece regulatorul de tenisiune ar trebui sa suplineasca diferentele de consum
                        Gata! Am terminat ca iar am stat mai mult de 10 minute...
                        Chiar imi place masinuta asta!

                        Comment


                        • #27
                          Neata buna!
                          Socul tras (automat sau manual, nu conteaza) deschide mai mult clapeta de aer, nu o inchide.
                          Fara suparare, alta greseala: clapeta de aer se inchide cand este actionat socul, nu se deschide. Se inchide pentru a functiona cu amestec bogat si se creste un pic turatia. Intamplator, am pastrat carburatorul de la "batranica" din '86 si am atasat cateva poze pentru exemplificare . Credeti-ma dl. Adi, stiu foarte, foarte bine cu ce se mananca o Dacie si-mi amintesc perfect ce se intampla cu clapeta de aer cand trageam socul.
                          Orice consumator electric cuplat/decuplat motorului influenteaza consumul intr-o oarecare masura, masura data de puterea consumatorului.
                          Observ totusi, ca polemizam pe marginea unor subiecte si ne rostogolim pe panta OFFtopicului. Hai sa mentimem topicul asta "in picioare" cu cateva idei, daca mai are cineva si este dispus sa le impartaseasca, bineinteles.
                          Craciun Fericit tuturor si toate cele bune!
                          Attached Files
                          Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                          Comment


                          • #28
                            Nu mai cautati solutii ca se incalzeste vremea
                            Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
                            https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html

                            Comment


                            • #29
                              Uite ca am descoperit ideea mea cu scosul tubulaturii de admisie si pe aici : http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.72.htm (aplicata un pic diferit ce-i drept), precum si alte idei luate de pe la rusi( incalzirea vasului cu lichid de spalat parbrizul si chiar a corpului clapetei de acceleratie). Pentru cei interesati de subiect, bineinteles.
                              Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by LauLaur View Post
                                Neata buna!


                                Observ totusi, ca polemizam pe marginea unor subiecte si ne rostogolim pe panta OFFtopicului.
                                Hai sa mentimem topicul asta "in picioare" cu cateva idei, daca mai are cineva si este dispus sa le impartaseasca, bineinteles.
                                Craciun Fericit tuturor si toate cele bune!
                                Nu stiu daca nu se pot transfera postarile strict teoretice pe undeva, la discutii generale.
                                La imbinarea dintre carburator si chiulasa motorului aveam o rozeta tip elice care forta adbitia turbionata a amestecului. A durat ceva pana am gasit garnituri mai subtiri.

                                @Flavius1987 - Nu mai cautati solutii ca se incalzeste vremea -

                                Tocmai de incalzire de aia scurta mi-e frica mai mult. Se topeste de peste tot ca apoi sa vina din nou gerul si sa fie mai rau.

                                Doamne ajuta! Craciun fericit!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF