Am adunat un material despre un Mercedes interesant. Traducerea am făcut-o din engleză, cer scuze pentru eventualele greşeli ...
SUV-ul cu 3 osii, Mercedes-Benz G4 a apărut ca un vehicul greu off-road pentru Wehrmacht, în 1934, după o primă încercare în 1926 cu tipul G1, lansat de Daimler-Benz. Modelul a primit codul intern W31. Maşinile au fost proiectate ca turisme cu şapte locuri sau limuzine închise.
În primii trei ani de producţie, au avut motorul cu opt cilindri în linie, de 5018 cmc. Agregatul livra 100 CP (74 kW). Transmisie nesincronizată cu patru trepte, cu transfer de putere la toate cele patru roţile din spate, sau opţional la toate cele şase roţi. Roţile din spate erau ataşate la două axe rigide cu o distanţă între ele de 950 mm. Puntea faţă era de asemenea rigidă. Toate cele şase roţile erau dotate cu frâne hidraulice. Viteză maximă de 67 km/h. Numai unsprezece dintre aceste vehicule au fost livrate pentru Wehrmacht.
Din 1937 a fost instalat un motor mai puternic. Acesta avea 5252 cmc şi dezvolta 115 CP (84,5 kW), dar performanţa a rămas limitată de tipul de anvelope de teren. Între 1937 şi 1938, 16 autoturisme au fost construite.
Anul 1938 aduce un motor chiar mai mare. El a avut 5401 cmc, dar oferea doar 110 CP (81 kW). Ultimul an de producţie pentru W31 a fost 1939. 30 de exemplare s-au mai construit în această perioadă.
Se cunosc 3 variante de caroserie : limuzina cabrio de paradă, cea de radiotransmisie, şi furgonul (care la nevoie se putea transforma în ambulanţă). Se crede că maşina de radio şi ambulanţa au fost fabricate în câte un singur exemplar. Din cele 57 de autoturisme fabricate, doar 3 din cele existente şi astăzi, sunt recunoscute ca originale. Unul se află la Sinsheim Technik Museum (Germania). Un alt G4, iniţial un cadou de la Hitler către generalul Franco, este în colecţia familiei regale spaniole. O altă maşină este în SUA, la Hollywood. Acest ultim vehicul este folosit în principal în filme de război, iar primele două au trecut printr-un amplu proces de restaurare la Mercedes Benz Classic Center. Cel deţinut de Casa regală spaniolă a fost restaurat piesă cu piesă, cheltuielile (considerabile, dealtfel) fiind suportate în întregime de reprezentanţa MB din Spania.
Un american din Las Vegas a căutat multă vreme în Europa să achiziţioneze toate cele 3 variante ale modelului, dar toate exemplarele găsite de el erau într-o stare deplorabilă. El a decis atunci să reconstruiască până la cel mai mic detaliu aceste maşini, cu un buget de cca. 10 mil. de dolari, cu piese făcute la comandă specială.
Technical data: Mercedes-Benz G4, W-31 series 1939
General data:
Wheelbase: 3100 + 950 mm
Front/rear track width: 1620/1570/1570 mm
Dimensions (length x width x height): 5360-5720 x 1870 x 1900 mm (with soft-top)
Turning circle: 17 meters
Weight: approx. 3700 kg (in ready-to-drive condition)
Permissible gross weight: 4400 kg
Top speed permitted by the tires: 67 km/h
Fuel consumption: 28 liters/100 km (urban), 38 liters/100 km (offroad)
Fuel tank capacity: 90 liters, on some units 140 liters
Engine
Daimler-Benz M24 or M24 II eight-cylinder in-line engine
Total displacement: initially 5018 cc, later 5401 cc
Bore x stroke: 86 x 108 mm / 88 x 111 mm
Output: 100 hp / 110 hp at 3400/min
Torque: 28.8 mkg at 1400/min
Compression ratio: 1:5.6 / 1:5.2
Mixture formation: one double carburetor
Valves: overhead, lateral camshaft, driven by spur gears
Cooling: pump, 26 liters of water
Lubrication: force-feed, ten liters of oil
Battery: 12 V 60 Ah / 12 V 105 Ah
Alternator: 130 kW
Starter motor: 1.5 hp / 1.8 hp
Transmission
Four driven rear wheels, two self-locking differentials
Clutch: single-plate dry clutch
Transmission: four-speed manual and countershaft transmission
Ratios: I/4.10, II/2.21, III/1.49, IV/1.00
Drive ratios of countershaft transmission: road/1.00, offroad/3.06
Chassis
Box-section frame
Front wheel suspension: rigid axle, semi-elliptic springs
Rear wheel suspension: two rigid axles, one semi-elliptic spring for two wheels on each side
Steering: helical spindle
Brakes: dual-circuit system, hydraulic with vacuum assistance, acting on front and rear wheels; mechanical hand-operated parking brake, acting on front wheels
Lubrication: central
Wheels: steel disc wheels with drop center rims, size L 4.00 F x 17; with self-sealing tires: size 6.00 F x 17
Tires: 7.5-17 with offroad tread (normal or self-sealing)
În pozele ataşate avem aşa :
1. - 3. Cele 3 exemplare considerate originale (în ordine : cel de la muzeu, cel "spaniol", şi cel "american" - aici în filmul "Noaptea generalilor" din 1967)
4. - 6. Cele reproduse : limuzina de paradă, radiotransmiţătorul şi furgonul/ambulanţa
7. - 10. Câteva poze de arhivă, şi un interior (de la cel "spaniol")
Enjoy !
SUV-ul cu 3 osii, Mercedes-Benz G4 a apărut ca un vehicul greu off-road pentru Wehrmacht, în 1934, după o primă încercare în 1926 cu tipul G1, lansat de Daimler-Benz. Modelul a primit codul intern W31. Maşinile au fost proiectate ca turisme cu şapte locuri sau limuzine închise.
În primii trei ani de producţie, au avut motorul cu opt cilindri în linie, de 5018 cmc. Agregatul livra 100 CP (74 kW). Transmisie nesincronizată cu patru trepte, cu transfer de putere la toate cele patru roţile din spate, sau opţional la toate cele şase roţi. Roţile din spate erau ataşate la două axe rigide cu o distanţă între ele de 950 mm. Puntea faţă era de asemenea rigidă. Toate cele şase roţile erau dotate cu frâne hidraulice. Viteză maximă de 67 km/h. Numai unsprezece dintre aceste vehicule au fost livrate pentru Wehrmacht.
Din 1937 a fost instalat un motor mai puternic. Acesta avea 5252 cmc şi dezvolta 115 CP (84,5 kW), dar performanţa a rămas limitată de tipul de anvelope de teren. Între 1937 şi 1938, 16 autoturisme au fost construite.
Anul 1938 aduce un motor chiar mai mare. El a avut 5401 cmc, dar oferea doar 110 CP (81 kW). Ultimul an de producţie pentru W31 a fost 1939. 30 de exemplare s-au mai construit în această perioadă.
Se cunosc 3 variante de caroserie : limuzina cabrio de paradă, cea de radiotransmisie, şi furgonul (care la nevoie se putea transforma în ambulanţă). Se crede că maşina de radio şi ambulanţa au fost fabricate în câte un singur exemplar. Din cele 57 de autoturisme fabricate, doar 3 din cele existente şi astăzi, sunt recunoscute ca originale. Unul se află la Sinsheim Technik Museum (Germania). Un alt G4, iniţial un cadou de la Hitler către generalul Franco, este în colecţia familiei regale spaniole. O altă maşină este în SUA, la Hollywood. Acest ultim vehicul este folosit în principal în filme de război, iar primele două au trecut printr-un amplu proces de restaurare la Mercedes Benz Classic Center. Cel deţinut de Casa regală spaniolă a fost restaurat piesă cu piesă, cheltuielile (considerabile, dealtfel) fiind suportate în întregime de reprezentanţa MB din Spania.
Un american din Las Vegas a căutat multă vreme în Europa să achiziţioneze toate cele 3 variante ale modelului, dar toate exemplarele găsite de el erau într-o stare deplorabilă. El a decis atunci să reconstruiască până la cel mai mic detaliu aceste maşini, cu un buget de cca. 10 mil. de dolari, cu piese făcute la comandă specială.
Technical data: Mercedes-Benz G4, W-31 series 1939
General data:
Wheelbase: 3100 + 950 mm
Front/rear track width: 1620/1570/1570 mm
Dimensions (length x width x height): 5360-5720 x 1870 x 1900 mm (with soft-top)
Turning circle: 17 meters
Weight: approx. 3700 kg (in ready-to-drive condition)
Permissible gross weight: 4400 kg
Top speed permitted by the tires: 67 km/h
Fuel consumption: 28 liters/100 km (urban), 38 liters/100 km (offroad)
Fuel tank capacity: 90 liters, on some units 140 liters
Engine
Daimler-Benz M24 or M24 II eight-cylinder in-line engine
Total displacement: initially 5018 cc, later 5401 cc
Bore x stroke: 86 x 108 mm / 88 x 111 mm
Output: 100 hp / 110 hp at 3400/min
Torque: 28.8 mkg at 1400/min
Compression ratio: 1:5.6 / 1:5.2
Mixture formation: one double carburetor
Valves: overhead, lateral camshaft, driven by spur gears
Cooling: pump, 26 liters of water
Lubrication: force-feed, ten liters of oil
Battery: 12 V 60 Ah / 12 V 105 Ah
Alternator: 130 kW
Starter motor: 1.5 hp / 1.8 hp
Transmission
Four driven rear wheels, two self-locking differentials
Clutch: single-plate dry clutch
Transmission: four-speed manual and countershaft transmission
Ratios: I/4.10, II/2.21, III/1.49, IV/1.00
Drive ratios of countershaft transmission: road/1.00, offroad/3.06
Chassis
Box-section frame
Front wheel suspension: rigid axle, semi-elliptic springs
Rear wheel suspension: two rigid axles, one semi-elliptic spring for two wheels on each side
Steering: helical spindle
Brakes: dual-circuit system, hydraulic with vacuum assistance, acting on front and rear wheels; mechanical hand-operated parking brake, acting on front wheels
Lubrication: central
Wheels: steel disc wheels with drop center rims, size L 4.00 F x 17; with self-sealing tires: size 6.00 F x 17
Tires: 7.5-17 with offroad tread (normal or self-sealing)
În pozele ataşate avem aşa :
1. - 3. Cele 3 exemplare considerate originale (în ordine : cel de la muzeu, cel "spaniol", şi cel "american" - aici în filmul "Noaptea generalilor" din 1967)
4. - 6. Cele reproduse : limuzina de paradă, radiotransmiţătorul şi furgonul/ambulanţa
7. - 10. Câteva poze de arhivă, şi un interior (de la cel "spaniol")
Enjoy !
Comment