Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Solutii pentru curatat radiator si circuitul de racire,

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Solutii pentru curatat radiator si circuitul de racire,

    Va salut,
    Vreau sa imi schimb lichidul de racire in al meu W202,cu aer conditionat automat,
    -lichidul existent(antigel+apa distilata) nu este vechi, este doar din toamna 2008,
    -am avut ceva probleme la sistemul de racire si pierdeam lichid, pana am rezolvat problema am adaugat - ba apa distilata,ba antigel de care apucam, am pus si ceva solutitie de infundat pori si fisuri,
    -deci am in sistemul de racire amestec de antigeluri(diferite culori) si substanta aia gelatinoasa
    -are si ceva urme unsuroase,probabail de la acea substanta de infundare fisuri,

    -motorul merge bine, temperatura apei este normala, toate sunt normale,
    -acum ca nu mai pierde lichid,vreau sa pun antigel nou si de calitate.


    Inainte de asta vreau sa curat tot circuitul de racire,
    -am vazut in Carefourre ceva solutie de curatat radiatoare, oare este indicat sa pun din aia pentru curatare, sau nu
    -daca are cineva idei cum as ptea curata circuitul,de impuritati si alte prostii, astept sugestii,

    Multumesc,

    Toate cele bune
    W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
    http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

  • #2
    Parerea mea e sa nu te complici.
    Daca toate sunt bune si frumoase lasale asa, cine stie ce se poate intimpla, solutiile astea de curatare sunt destul de agresive, cred eu, si s-ar putea sa deschizi porii aia din nou. Schimba lichidul de racire si gata, nu-ti complica viata.
    Bafta.

    Comment


    • #3
      Originally posted by doktor4carz
      O cutie de Calgon, d-ala de mashina de spalat, cu apa distilata, mers doua saptamini, golit si bagare antigel.
      Da rezultate Calgonul, e bun?

      Comment


      • #4
        Probabil ca o sa pun niste Calgon din ala, eventual o cutie mai mica.
        -pori in radiator nu am,
        -am avut ceva probleme cu vaporizatorul de GPL, imi picura pe la flansa de inchidere, am rezolvat cu silicon de garnituri rosu.
        W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
        http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

        Comment


        • #5
          Originally posted by doktor4carz
          Curatza tot cacatul de se face de la antigel vechi in instalatzie impecabil... daca e prea mult moloz trebuie repetata operatziunea.

          Daca e prea groasa, radiator si aeroterma jos si detartrant d-ala de dai la buda cu el. Insa la asta daca ai pori in radiator trebuie dup-aia dus la alamit.
          Multzam! nu stiam chestile astea.
          Deci.....bagati la cap.

          Comment


          • #6
            Ar mai fi si varianta asta, cu acid citric:


            Codul reiese din poze. Este folosit de MB pentru curatarea instalatiilor de racire (radiatoare, conducte, etc).

            Comment


            • #7
              Eu recomand o solutie diluata de acid cromic - continut de crom hexavalent de aproximativ 70% - in instalatia de racire a motorului, un parcurs de 10.000 km sau 3.000 ore de functionare la un motor stationar, apoi inlocuire cu antigel pentru temperaturi de - 35-40 grd. C.
              Ce se intimpla in motor ?
              Are loc o pasivare a suprafetelor metalice - pasivarea este un proces electrochimic şi/sau chimic care constă în scăderea vitezei de coroziune la valori foarte mici datorită modificării calitative a interfeţei metal/agent coroziv.
              In cazul de fata este vorba numai de pasivare chimica.
              Se formeaza o pelicula de protectie pe suprafata metalica a componentelor sistemului de racire, care previne aparitia celebrilor pori, datorati defectelor de turnare, metalul nemaiputind fi atacat chimic in zonele pasivate chimic.
              Solutia se poate lua de la baile de cromare, si este un lichid limpede, galbui, si o tenta intepatoare la miros. Se poate gasi si la baile de zincare.
              Daca este picurat pe piele are culoare galbuie. Se spala cu apa, sub jet puternic si nu este necesar sapun, deoarece nu este atacat de nici un alt element chimic. Este foarte toxic daca este ingerat in cantitati mari - se beau galeti de apa si problema este rezolvata. Este un agent mutagen pentru tot ce inseamna viata - probabil ati vazut filmul Erin Brockovich cu Julia Roberts. Acolo era folosit in instalatiile de racire de la termocentrale, ca agent de racire, pentru a nu se coroda metalul.
              Eu il folosesc cu succes din 1999, pe masini personale si pe motoare stationare.
              La un motor stationar second-hand, nefolosit de 8 ani, care avea tone de jeg in sistemul de racire, am pus Calgon si a curatat tot, absolut tot, apoi am spalat cu apa - aprox. 1.000 ore de functionare - am continuat cu acid cromic si apoi cu antigel.

              Comment


              • #8
                Destul de multe obtiuni
                -eu o sa raman cred la cea cu calgonul
                -dau afara lichidul ce il am acuma,
                -pun apa dedurizata si 500g Calgon, circul 2,3 saptamani asa,
                -dupa aia inlocuiesc cu antigel Aral, 5 litri antigel si 3,5 litri apa dedurizata, sper sa dea rezultate.
                W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
                http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

                Comment


                • #9
                  Am facut azi operatiunea "Calgon"
                  -am dat jos lichidul care l-am avut in instalatie
                  -am pus apa normala...am lasat sa mearga motorul la temperatura de lucru (80=82 grade) cam 15 minute
                  -am dat jos apa din instalatie
                  -am pus toate furtunele la loc
                  -am pus 3 litri de apa in motor, intr-un bidon de 5 litri am pus cam 3 litri de apa si 500g Calgon, am amestecat compozitia si am turnat-o in motor, ma rog in vasul de expasiune,
                  -dupa care am mai adaugat apa pana la nivelul normal, cu motorul pornit si rozetele de caldula la maxim cald si treapta de viteza pentru ventilatie pe 2,
                  -am lasat motorul asa cam 10 minute,
                  -dupa care am facut vreo 20 KM sa vad daca totul este in regula
                  -sunt toate bune si frumoase
                  -acuma astept sa vad rezultatul peste vreo 2 saptamani cand dau jos apa si pun antigel.

                  Toate cele bune
                  W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
                  http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

                  Comment


                  • #10
                    Sa ne zici si noua ce-o sa iasa cand o sa ii pui antigelul!Sanatate!
                    W124 E220 din 95

                    Comment


                    • #11
                      Azi a venit vremea sa dau apa cu calgon afara din instalatie
                      -a iesit apa murdara maronie, o fi curatzat pe acolo
                      -am pus un schimb de apa de la robinet, i-am facut un circuit cu apa aia vreo 15 minute
                      -am dat-o jos,
                      Am pus antigel Aral extra freez(24 lei litrul), verde cu norma Mb 325.0
                      -am facut jumi juma cu apa dmineralizata 8 litri (4 apa+4antigel)
                      -au intrat toti aia 8 litri si am mai pus cam 200 ml apa goala.

                      Temperatura apei sta bine la 80=82 grade,

                      Va tin la curent daca apare ceva,
                      Toate cele bune,
                      W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
                      http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

                      Comment


                      • #12
                        Eu am bagat DETARTRANT, am lasat-o 20 de min sa mearga, si e instalatia ca si nichelata. M-am cam chinuit sa scot tot detartrantul ca face spuma la contactul cu impuritatile de pe instalatie, in rest totul e ok. Am facut operatiunea anul trecut cand am avut de ales intre a cumpara un radiator nou sau sa-l curat pe al meu.Tin sa va spun ca detartrantul este foarte dur si daca ai instalatia mai veche sau ciupita ti-o face sita. w140 S600.
                        Last edited by rommy20005; 08-24-2009, 01:23 AM.

                        Comment


                        • #13
                          salut. zici ca a iesit apa maronie/murdara. vreau sa intreb daca e doar apa colorata sau ai observat si depuneri care se iau jos ca si o coaja subtire?vbeam cu cineva despre asta si ala e ferm convins ca e frectie la picior de cauciuc. mersi.

                          Comment


                          • #14
                            am demontat un radiator de audi ( al lui taica-mio) si era plin de depuneri si rugina si am facut asa: am bagat sare de bucatarie in el cat intra si apoi putina apa incat sa se faca o pasta nu foarte lichida in interior si scuturat ca lumea si repetata operatia de cateva ori. sarea chiar daca ramane in el se dizolva si e si abraziva . m-am crucit la ce-a iesit din el . apoi am golit un tub de wd40 in radiator, l-am scuturat inca odata si lasat 20 de minute , apoi spalat cu apa si pus la loc. functioneaza brici. poate ajuta pe cineva.

                            Comment


                            • #15
                              Cea mai simpal solutie...si cea mai "pasnica" e "clatirea" instalatie cu apa chioara.
                              Am repetat operatia asta de vreo cateva ori: golit sistemul de racire de lichid, umplut la loc cu apa (de ploaie preferabil-cine are), mers cu masina vreo 2 zile, golit iar, si tot asa de vreo 3-4 ori.

                              Rezultatul se poate vedea pe topicul de la sectiunea W126...

                              Am facut acest procedeu anul trecut. La ora actuala am antigelul bagat atunci in instalatie, pe care il pastrez mereu. Nu mai pun apa niciodata! (si completarea am facut-o doar cu antigel, fara apa)
                              W123 280E Blue Green Metallic

                              W126 280SE Champagne Metallic
                              W126 280SE Black Blue Metallic
                              W126 300SE Anthracite Grey Metallic
                              W126 500SE Nautical Blue Metallic
                              W126 500SE Midnight Dark Blue

                              W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
                              W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF