Din pacate experienta ce ar fi trebuit sa fie OK cu reprezentanta Mercedes Autoklass Vitan s-a transformat in cosmar, mai ales financiar. Cum s-au derulat evenimentele: fiidca a venit timpul reviziei de 160.000KM, zic sa merg la pomul laudat. Zis si facut. Cumparat ulei, filtre, becuri noi, si hai. Ma programez, merg acolo si zic sa-i facem si un test. A durat ceva timp si la final apare eroarea de ABS. OK zic eu, nu-i bai (stiam ca firul ce ducea la senzorul fata dreapta este sectionat). O las pe maine ca deja intrasem in criza de timp in acea zi. A doua zi le zic direct baietilor ce au de facut si ca trebuie sa remedieze firul intrerupt si sa verifice senzorul daca este in toate mintile (eu il verificasem inainte la altcineva si acesta indica ca ar fi functionabil). Sigur, nici o problema, zic ei. Si de aici incepe show-ul. Dupa vreo 2 ore de asteptare intreb ce se intampla de dureaza atata. Mi se spune ca e problema de comunicare cu modulul de ABS. OK, zic eu, sunt doar la service-ul Mercedez Benz autorizat. Dupa inca vreo 2 ore ma duc si intreb din nou. Domne' e nasol, mi se spune. Haideti sa vorbim cu mecanicii. Hai, zic eu. Merg acolo si vreo 2 specialisti imi spun ca e problema cu modulul de ABS si modulul de sigurante. Eu zic bine, bine dar defectul pe care vi l-am semnalat l-ati remediat? Inca nu dar se rezolva. Bine. Si iar ma duc sa aspept. Dupa vreo 30 min. in sfarsit vine cineva si-mi aduce verdictul: modulul de ABS si modulul cu sigurante trebuiesc schimbate. Nu sunt pe stoc si trebuiesc comandate: valoare 14.000RON. Dar cum ati ajuns la concluzia asta? intreb eu. Ati verificat modulul si este defect? Mi se raspunde ca nu altul sa-l incerce si nici nu se poate verifica, dar sigur asta este problema. Hmm, zic eu in sinea mea. Bine, dati-mi precomanda si mai vedem. Evident ca nu eram nebun sa dau atatia bani pe ceva de care nu eram sigur ca va rezolva problema. Platesc (aproape 500 ron) prestatia (verificarea sistemului ABS si refacerea firului sectionat) celor de la service si plec. Pe drum constat ca pedala de frana se bloca la prima apasare iar apoi la a doua se comporta normal. Deja am inceput sa ma alarmez, dar am zis ca poate trebuiesc aerisite franele dupa ce au umblat specialistii de la Mercedes pe acolo.A doua zi ma duc la un service de la mine din cartier. Si incep surprizele. Baietii de la Mercedes refacusera circuitul abia dupa ce le-am spus eu la finalul celor 4 ore de verificari furibunde ale modulelor masinii. Refacerea defectuoasa a acelui circuit era cel ce cauza blocarea pedalei de frana. In plus cand au dat roata jos si au verificat firul, acesta mai era intrerupt in 3 locuri. deci baietii au reparat u fir sectionat dar au uitat sa verifice daca circuitul era functional dupa lipire. Si asta nu-i nimic. Cand se uita la senzor, ce sa vezi? Era rupt cu totul din suport si atarna de cablu. Bun, zic eu deci baietii de Mercedes mai mult au stricat decat au reparat. E, asta e, sa-mi fie invatatura de minte pentru data viitoare. Apoi baietii de la service-ul de cartier incep sa verifice modulule asa zise defecte. Surpriza, amandoua functionau perfect. Dragut, nu? Ma intreb cum ar fi remediat defectul cei de la Mercedes dupa ce eu comandam cele doua module de 14.000RON. Urma sa comand senzorul de ABS si sa vin sa-l inlocuiesc la service-ul de cartier. Intre timp am comandat senzorul si semeringurile de la grupul fata si spate in alta parte decat Reprezentanta Mercedes. Merg sa schimb semeringurile la un service specializat pentru masini de teren Mercedes si le zic baietilor ca rezervorul de lichid pentru sistemul vacuumatic ce alimenteaza diferentialele blocabile este gol. Il completeaza cu lichid de frana asa cum era specificat pe capac si hai sa aerisim instalatia. Ridicam masina pe elevator si hai sa cuplam diferentialul central. Apas butonul, si... nimic. Hmm, ce naiba, ca doar am verificat la voi cuplarea diferentialelor cand a-ti verificat si senzorul de ABS de pe dreapta, zic eu. Mda, asa este zice mecanicul. Evident ca eu dupa ce am luat masina de la revizia facuta la Reprezentanta Mercedes Vitan nu am folosit diferentialele blocabile pentru ca nu am avut nevoie. Acum totusi hai sa verificam de ce nu merg. Si am inceput verificarea la tot sistemul vacuumatic al masinii. Si va asigur ca nu este tocmai simplu la o masina ca G Klasse. Pompa de vacuum functiona bine, furtunele erau toate in regula, totusi pompa nu reusea sa creeze vacuumul necesar cuplarii diferentialelor. Dupa vreo ora am ajuns sa dam jos aparatoarea de noroi din aripa stanga fata ca sa verificam si furtunele ce duceau la rezervorul de vacuum ce se afla in spatele acesteia. Rezervorul mare se afla chiar sus in aripa si furtunul era in regula. Mai jos in spatele farului, era un rezervor mai mic de vacuum din care era smuls furtunul ce il lega de instalatia centrala. Il cuplam, si imediat totul a revenit la normal. Am terminat aerisirea si totul afost OK. Dupa ce mi-am revenit un pic m-a strafulgerat gandul cu ce se intamplase: la revizie cand specialistii de la Mercedes Vitan au schimbat becurile au smuls si furtunul de la rezervorul de vacuum ce alimenta diferentialele blocabile. Asta a pus capa la toate si cand am plecat de acolo m-am dus direct la reprezentanta si le-am zis totul. Cum e posibil sa vii sa schimbi un bec si sa ramai fara diferentiale blocabile? Daca eram undeva in teren si aveam nevoie de ele? Ce sa mai spun de ruperea senzorului de ABS in suportul lui (probabil au incercat sa-l scoata) si refacerea unui fir defectuos? Iar de faptul ca trebuia sa comand piese in valoare de 14.00 Ron ce nu erau defecte, ce ar mai fi de spus? Ca sa nu mai punem la socoteala alte 2 zile de mers la alte service-uri si cu plata aferenta a reparatiilor. Bilantul suna asa: 2 zile de mers la Mercedes Vitan cu plata tarifelor ce nu sunt mici deloc, 2 zile de mers la alte service-uri cu plata reparatilor, senzor ABS comandat de nou, riscul de a fi mers cu pedala de frana blocata imediat dupa revizie, incapacitarea diferentialelor blocabile...un cosmar mioritic cu morala: daca aveti ceva de reparat nu mergeti decat la service-uri unde puteti fi siguri ca sunt adevarati meseriasi si puteti sa supravegheati indeaproape operatiunile ce se efectueaza.
Gata! am spus...
Gata! am spus...
Comment