Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

OBD 2 si software pentru MB

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OBD 2 si software pentru MB

    Salut,

    Am un prieten care tocmai ce a facut rost de un adaptor OBD 2 la USB. Softul de pe CD-ul cu adaptorul este pentru OPEL.
    M-ar interesa daca stiti cumva un soft pentru Mercedes Benz, in special pentru V-Klasse/Vito W638 din 2001 care sa-mi poata citi erorile din ECU (sau EDC in cazul diselului meu) si sa mi le poata sterge.

    Daca ar avea si alte informatii de genul: consum instantaneu preluat direct din EDC ar fi perfect.

    Cu stima,
    Adrian

  • #2
    Tester universal , sau Carsoft sau Star Diag , dar cele din urma sunt cam scumpe pentru uz personal.

    Comment


    • #3
      Softuri sunt multe(PCM scanm, Scan master, proscan) cu care se poate face diagnoza din mers, indica puterea si cuplul motor, verifica senzorii,afiseaza consumul,timpul in care atinge 100km/h sau 60mph(depinde de la masina la masina).Am testat mai multe masini cu ELM 327, dar nu am reusit sa ma conectez la A classul meu.Special pentru mercedes este carsoft cu multiplexer dar costa 700lei si nu se renteaza pentru uz personal.ELM costa ~200lei.
      Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
      https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html

      Comment


      • #4
        Salut,

        Multumesc pentru reply. O sa arunc un ochi pe softurile astea. Poate o sa gasesc ceva demo.

        Comment


        • #5
          ,

          Originally posted by BlueLightning View Post
          Salut,

          Multumesc pentru reply. O sa arunc un ochi pe softurile astea. Poate o sa gasesc ceva demo.
          Lasami id-ul de mess si iti trimit eu ce am.sunt amestecare dar le verifici tu.este un folder de 106mb il fac arhiva si til dau pe mess.dar facem treaba asta dupa 11-12 de seara, daca poti, deoarece am banda de upload mica si detin un server de cardsharing; nu as vrea sa il omor.
          Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
          https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html

          Comment


          • #6
            Cine imi poate spune si mie de ce cablu am nevoie pentru un Mercedes w202 C220 an 97 Diesel 95PS?
            Astept un PM daca se poate.
            C220 S202
            Mercedes 4 EveR!

            Comment


            • #7
              Este posibil sa fie mufa rotunda cu 38 de pini in compartimentul motor pe langa sigurante.Nu stiu concret dupa anul de la C klasse dar exista si varianta asta.

              Comment


              • #8
                Da este rotund.
                Daca e nevoie fac si o poza.
                Dar poti sa imi zici de ce cabluri am nevoie?
                C220 S202
                Mercedes 4 EveR!

                Comment


                • #9
                  Este un adaptor de la mufa ISO-OBD la cea rotunda cu 38 de pini.Pe net se gaseste sub denumirea de mufa adaptoare Sprinter/LT.Insa daca ai tester general , multimarca , OBD 2 , sa stii ca e foarte probabil sa nu mearga diagnoza la modelul tau deoarece nu lucreaza cu nici unul din protocoalele acceptate in standardul OBD.In Europa , producatorii auto au fost obligati sa foloseasca aceste protocoale de comunicare pe masinile echipate cu motoare pe benzina dupa 2000 sau diesel dupa 2003 sau 2004.Insa , de exemplu au fost modele la care a mers protocol din lista OBD 2 , masina fiind diesel din 2001.Acesta este cazul meu.Standardele OBD 2 sunt valabile pt constructorii americani dupa 1996 indiferent de motorizare iar pentru cei europeni conform cu ce am scris mai sus.De aceea la testerele universale scrie in descrierea sumara ca diagnosticheaza orice masina dupa 1996.Pentru masina ta , cel mai bun tester , si care sa lucreze calumea , ar fi Carsoftul 7.4 de exemplu.Merge pe toate MB produse pana in 2004 , acceseaza complet modulele prezente pe masina , etc.

                  Comment


                  • #10
                    Am gasit pe un site configuratia conecturorului OBD2 de la Vito L. Conectorul meu se afla in partea frontala a suportului de scaun de la sofer si este conector normal de OBD2, doar ca are mult mai multe fire conectate decat un conector standard ISO-14230-4 (KWP2000).



                    Gasisem pe anumite siteuri adaptori cu multiplexor, cea ce ma duce cu gandul ca nu toate functiile sunt accesibile prin pinii 7 si probabil 15.

                    Asta ar fi o parte din problema. Am tot cautat pe internet si pe siteul mercedes-v-klasse.de la istoricul W638 de dupa 1999 apare protocolul CAN in ECU/EDC si senzori. O chesti destul de interesanta pentru ca as incerca cu un microcontroller ATMEL care are port CAN sa il pun in mod LISTEN si sa incerc sa fac un "dump" la tot ce "misca" pe protocolul CAN.

                    Cand am avut probleme cu bordul si am fost nevoit sa-l demontez, am descoperit ca MCU-ul Motorola de pe placa de baza a bordului contine si un port CAN.

                    Ma poate ajuta cineva cu cateva ponturi/informatii despre bus-ul CAN daca este implementat in W638 din 2001? M-ar interesa sa pot captura informatii diverse de la senzori si sa-i arunc direct intr-o aplicatie, deoarece pe portul OBD s-ar putea sa nu am prea mare succes daca nu stii PID-urile si modul specific producatorului sa poti captura informatiile de la diversi senzori.

                    Comment


                    • #11
                      Pai protocoalele standardizate folosesc 2 pini pentru informatii.Pe cand testerul dedicat foloseste toti ce 16 pini.De ex unul corespunde modulului ABS , unul Airbagului , etc.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by BlueLightning View Post
                        Am gasit pe un site configuratia conecturorului OBD2 de la Vito L. Conectorul meu se afla in partea frontala a suportului de scaun de la sofer si este conector normal de OBD2, doar ca are mult mai multe fire conectate decat un conector standard ISO-14230-4 (KWP2000).



                        Gasisem pe anumite siteuri adaptori cu multiplexor, cea ce ma duce cu gandul ca nu toate functiile sunt accesibile prin pinii 7 si probabil 15.

                        Asta ar fi o parte din problema. Am tot cautat pe internet si pe siteul mercedes-v-klasse.de la istoricul W638 de dupa 1999 apare protocolul CAN in ECU/EDC si senzori. O chesti destul de interesanta pentru ca as incerca cu un microcontroller ATMEL care are port CAN sa il pun in mod LISTEN si sa incerc sa fac un "dump" la tot ce "misca" pe protocolul CAN.

                        Cand am avut probleme cu bordul si am fost nevoit sa-l demontez, am descoperit ca MCU-ul Motorola de pe placa de baza a bordului contine si un port CAN.

                        Ma poate ajuta cineva cu cateva ponturi/informatii despre bus-ul CAN daca este implementat in W638 din 2001? M-ar interesa sa pot captura informatii diverse de la senzori si sa-i arunc direct intr-o aplicatie, deoarece pe portul OBD s-ar putea sa nu am prea mare succes daca nu stii PID-urile si modul specific producatorului sa poti captura informatiile de la diversi senzori.
                        Incearca, prima data, cu o interfata ELM.
                        Pe modelele mai vechi, protocolul CAN se folosea doar pentru comunicatia intre diverse module iar spre diagnoza pleca doar single-wire K-line.
                        http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                        www.mbretrofit.ro

                        Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by cl600 View Post
                          Incearca, prima data, cu o interfata ELM.
                          Pe modelele mai vechi, protocolul CAN se folosea doar pentru comunicatia intre diverse module iar spre diagnoza pleca doar single-wire K-line.
                          Saptamana viitoare o sa achizitionez un ELM327. Am gasit dupa lungi cautari o lista mai completa de PID-uri pentru OBD, printre care se pare ca exista si "Fuel rate" si "Engine oil temperature". Acum depinde de la model la model si de la producator la producator daca aceste PID-uri sunt suportate via OBD.

                          PID Description
                          0x00 Supported PIDs 0x01 to 0x1F
                          0x01 Number of trouble codes, MIL indicator on/off, and available onboard tests
                          0x02 Freeze frame DTC
                          0x03 Fuel system status
                          0x04 Calculated engine load value
                          0x05 Engine coolant temperature
                          0x06 Short term fuel % trim - Bank 1
                          0x07 Long term fuel % trim - Bank 1
                          0x08 Short term fuel % trim - Bank 2
                          0x09 Long term fuel % trim - Bank 2
                          0x0A Fuel pressure
                          0x0B Intake manifold pressure
                          0x0C Engine RPM
                          0x0D Vehicle speed
                          0x0E Timing advance
                          0x0F Intake air temperature
                          0x10 Mass air flow rate
                          0x11 Throttle position
                          0x12 Secondary air status
                          0x13 Oxygen sensors present
                          0x14 Oxygen sensor voltage, Short term fuel trim (Bank 1, Sensor 1)
                          0x15 Oxygen sensor voltage, Short term fuel trim (Bank 1, Sensor 2)
                          0x16 Oxygen sensor voltage, Short term fuel trim (Bank 1, Sensor 3)
                          0x17 Oxygen sensor voltage, Short term fuel trim (Bank 1, Sensor 4)
                          0x18 Oxygen sensor voltage, Short term fuel trim (Bank 2, Sensor 1)
                          0x19 Oxygen sensor voltage, Short term fuel trim (Bank 2, Sensor 2)
                          0x1A Oxygen sensor voltage, Short term fuel trim (Bank 2, Sensor 3)
                          0x1B Oxygen sensor voltage, Short term fuel trim (Bank 2, Sensor 4)
                          0x1C OBD standards this vehicle conforms to
                          0x1D Oxygen sensors present 2
                          0x1E Auxiliary input status
                          0x1F Run time since engine start
                          0x20 Supported PIDs 0x21 to 0x3F
                          0x21 Distance traveled with malfunction indicator lamp (MIL) on
                          0x22 Fuel rail pressure (relative to manifold vacuum)
                          0x23 Fuel rail pressure (diesel)
                          0x24 Oxygen sensor 1 equivalence ratio (lambda value)
                          0x25 Oxygen sensor 2 equivalence ratio (lambda value)
                          0x26 Oxygen sensor 3 equivalence ratio (lambda value)
                          0x27 Oxygen sensor 4 equivalence ratio (lambda value)
                          0x28 Oxygen sensor 5 equivalence ratio (lambda value)
                          0x29 Oxygen sensor 6 equivalence ratio (lambda value)
                          0x2A Oxygen sensor 7 equivalence ratio (lambda value)
                          0x2B Oxygen sensor 8 equivalence ratio (lambda value)
                          0x2C Commanded EGR
                          0x2D EGR error
                          0x2E Commanded evaporative purge
                          0x2F Fuel level input
                          0x30 Number of warm-ups since codes cleared
                          0x31 Distance traveled since codes cleared
                          0x32 Evap system vapor pressure
                          0x33 Barometric pressure
                          0x34 Oxygen sensor 1 equivalence ratio (lambda value)
                          0x35 Oxygen sensor 2 equivalence ratio (lambda value)
                          0x36 Oxygen sensor 3 equivalence ratio (lambda value)
                          0x37 Oxygen sensor 4 equivalence ratio (lambda value)
                          0x38 Oxygen sensor 5 equivalence ratio (lambda value)
                          0x39 Oxygen sensor 6 equivalence ratio (lambda value)
                          0x3A Oxygen sensor 7 equivalence ratio (lambda value)
                          0x3B Oxygen sensor 8 equivalence ratio (lambda value)
                          0x3C Catalyst temperature (Bank 1 Sensor 1)
                          0x3D Catalyst temperature (Bank 2 Sensor 1)
                          0x3E Catalyst temperature (Bank 1 Sensor 2)
                          0x3F Catalyst temperature (Bank 2 Sensor 2)
                          0x40 Supported PIDs 0x41 to 0x5F
                          0x41 Monitor status this drive cycle
                          0x42 Control module voltage
                          0x43 Absolute load value
                          0x44 Command equivalence ratio
                          0x45 Relative throttle position
                          0x46 Ambient air temperature
                          0x47 Absolute throttle position B
                          0x48 Absolute throttle position C
                          0x49 Accelerator pedal position D
                          0x4A Accelerator pedal position E
                          0x4B Accelerator pedal position F
                          0x4C Commanded throttle actuator
                          0x4D Time run with MIL on
                          0x4E Time since trouble codes cleared
                          0x4F External test configuration #1
                          0x50 External test configuration #2
                          0x51 Fuel type
                          0x52 Percentage of alcohol fuel mix
                          0x53 Absolute evap system vapor pressure
                          0x54 Evap system vapor pressure
                          0x55 Short term secondary oxygen sensor trim bank 1 and bank 3
                          0x56 Long term secondary oxygen sensor trim bank 1 and bank 3
                          0x57 Short term secondary oxygen sensor trim bank 2 and bank 4
                          0x58 Long term secondary oxygen sensor trim bank 2 and bank 4
                          0x59 Fuel rail pressure (absolute)
                          0x5A Relative accelerator pedal position
                          0x5B Hybrid battery pack remaining life
                          0x5C Engine oil temperature
                          0x5D Fuel injection timing
                          0x5E Fuel rate
                          0x5F Emission requirements for this vehicle

                          Comment


                          • #14
                            Try this!

                            http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                            www.mbretrofit.ro

                            Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                            Comment


                            • #15
                              Salutare!

                              Revin pe threadul acesta dupa ceva vreme cu cateva informatii noi. Am facut rost de un adaptor ELM327 Bluetooth si cu DashCommand pe Android am putut citi informatiile din EDC-ul masinii mele. Imi afiseaza destul de multi parametrii ai motorului.

                              In concluzie, detinatorii de W638 sau W638/2 CDI dupa 2000-2001 cu motorizari 108,110,112 CDI si V200 V220 CDI pot folosi linistiti comunicatia prin OBD2 pentru as diagnostica masina.

                              Singura problema pe care o mai am in acest moment este sa realizez un adaptor pentru a schimba pinul de citire al celorlalte echipamente.



                              Multumesc si lui cl600 pentru linkul mentionat pentru ca mi-a dat idea cum sa fac adaptorul (astfel sper sa sterg eroarea de la SRS ).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF