Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W124 Mercedes 250D

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Eu am stat de vb cu un reprezentant retromobil, fata de ce spui tu mi-a spus ca e ok sa pui jante diferite din perioada aia cata vreme faci cumva sa fie si in carte.
    Deci daca vrei poti pune jante de 17 pe ea, chit ca din fabrica nu avea modelul asta, dar evident sa fie 17 de mercedes de pe modelul ala.

    In rest spunea de istorice ca e posibil sa devina o problema masinile de zi cu zi trecute ca istoric, sa nu le ia autoritatile la ochi si sa stranga surubul.
    Cica in Bucuresti cu mari interventii s-ar fi dat derogare de la vineta care nu s-a mai implementat pana la urma.

    Comment


    • #62
      Probabil de la zona la zona, lucrurile sunt mai exigente sau deopotriva mai relaxate, dar de principiu cred ca din cauza asta procesul de atestare este mai riguros pentru automobile fabricate incepand cu 1980. Pentru ca noi romanii, cu bune cu rele, ne pricepem la ocolit legea si la excese. Importam rable, in adevaratul sens al cuvantului, apoi sa facem cumva sa nu platim taxe, sau sa platim mai putin. De aia la un moment dat la Ruse in Bulgaria, parcul auto se triplase (cu romani).
      Poate deviem de la subiect, OFFTOPIC chiar, dar in ce tara normala la fiecare 3 masini noi vandute se importa 7 SH-uri din afara ? Intrebare retorica.
      Nu acuz pe nimeni, nu este o afirmatie ad-personam, dar este o anomalie.

      Apropos de taxe si impozite, dupa ce vom iesi din criza asta pandemica, chiar imi face cu ochiul un W140. Ma uit si-n Romania, dintr-un minim efort de timp, dar concluzia mea este - DUMNEZEULE MARE !
      Masini inscrise pe veterani de razboi, masini inscrise pe persoane cu handicap, masini cu impozit neplatit de ani de zile, masini fara acte efectiv sau furate, masini fara ITP si Asigurare de ani de zile, masini in ultimul hal de degradare, dar cu pretentii de vehicul Retromobil. Mie personal, imi place sa afirm despre aceste masini - Automobile de tip STAFIE. Ele nu exista practic, ocupa doar un spatiu intr-o curte. Iar proprietarii acestor masini, sau cei ce le-au adus in aceasta stare sunt niste TALIBANI.


      Ca sa inchei intr-o nota mai optimista, am uitat sa comunic o informatie interesanta: undeva la aproximativ 70% din automobilele inscrise astazi in RETROMOBIL (atestate istoric) sunt Mercedes Benz.
      Asta pentru mine inseamna un pic de mandrie :-)
      1963 Simson SR2E
      1990 Mercedes W124 250d
      2001 Mercedes W210 200K
      2005 Mercedes W211 220cdi
      2018 Suzuki Baleno

      Comment


      • #63
        Atata timp cat unii vor sa isi cumpere W12 ptr ca un prieten are V8 ( nu spunem cine) si deja trebuie ceva mai mare, ce pretentii sa avem...Din punctul meu de vedere,vinovat pentru fenomenul Ruse,stafii si toate celelalte forme intalnite de tine , este doar STATUL Roman ! Si spun asta eu, care am avut personal , 3 masini inmatriculate in Bulgaria ! Din cauza lui, a Statului Roman !
        Intrebarea ta retorica despre sh versus nou se duce putin in celebra "explicatie" a lui Tariceanu, cand a bagat taxele lui peste: masina este un lux si trebuie sa o detina doar cel ce isi permite !! Pe bune? In Germania merg si astazi masini , care atunci cand ajung in Romania, sunt catalogate de multi drept rable !! Cine opreste statul roman sa faca un Rar competent, nu inregimentat politic, cu regului europene si de cele mai multe ori normale in ce priveste revizia unei masini??? Atat de simplu ar fi fost rezolvata aceasta problema, care ne asmute unul asupra altuia pentru ca unii au bani si altii nu !! Un RAR pe bune in asa fel incat sa scape pe strazi doar acele masini care merita,indiferent de anul de fabricatie !!
        Esti constient sper, ca atunci cand iesi cu "istorica" ta pe strada, o multime de pitipoance si de Tariceni or sa te priveasca cu scarba, gen..uite-l si pe saracul asta cu ce rabla umbala !!

        Nu inteleg faza ca daca e masina istorica trebuie folosita doar o data pe an! Serios?? Pai atunci pentru ce ai mai muncit sa o aduci in stadiul actual? Doar sa o pui in vitrina si sa o "porti" la pomeni si inmormantari?? Aici cred, ca e mai degraba invidia romaneasca: uite, asta are masina si nu plateste ca mine !!! De munca pentru restaurare,banii si timpul cheltuiti el nu a auzit, dar il roade invidia ca nu poate merge si el fara rovigneta !
        Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
        Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
        Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
        SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
        https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

        Comment


        • #64
          De impozit ii roade invidia.
          teoretic e justificata prin poluare. Practic, de vii cu un 1 9 tdi la fel miroase dupa tine.

          Iar bg mi se pare normal sa inmatriculezi acolo un 5L decat sa platesti aici impozit mai mare ca in Germania.
          Daca ne luam dupa politicieni ajungem la balamuc.
          N au fost in stare sa faca o taxa calumea 10 ani, asa ca lasa.
          bivolita care a dat timbru de mediu avea in curte masina pe bg, asa ca ce vorbim.

          Iar importul de masini sh, asta e liberul schimb in ue.
          Ce puteam sa imi iau de 10mii? Prefer un cazan 211 decat un lighean nou. Se importa pt ca e cerere!
          Si dupa cum se vede piata se auto regleazr in timp.
          asta ca vezi doamne vin toate rablele e poveste.

          Vin in prima faza, dar cine e fomist si cumpara de toti banii cazan de 2mii euro ala in scurt timp ramane pieton, iar cazanu ajunge pe olx. Nefiind singurul pretul la cazane se duce si mai in jos, piata cade bine de tot asadar la bani putini gasesti masini tot mai bune ca lumea trebuie sa lase din pret ca sa vanda. Iar cazanele cazane se pun sub o mie euro si tot nu le ia nimeni. Ajung dezmembrate. Cu taxa platita inca le mai tinea lumea.

          Altfel cu taxa orice cazan avea valoare pe simplu motiv ca avea taxa platita si lumea tinea de pret si de cazan ca doar de il da ce isi cumpara?

          In ziua de azi cu 3-4mii iei euro5, cu dpf functional asa ca de poluare nu mai e vb.

          De istorice cred ca e lacomia. Cum adica sa nu te taxeze?
          De aia zicea istorica doar sa nu fie daily.
          Dar in opinia mea eu sa am o istorica, as cauta ceva special, si care sa o scot doar in zile speciale cu soare, drumuri lungi, sa ma bucur de bijuterie, nu sa imi bat joc de ea prin trafic aglomerat de oras si sa o frece un bou in parcare lucruri din care nu scot nici o placere.

          Dar e doar parerea mea.
          ​​​​​
          Last edited by Sharky; 03-13-2021, 07:16 AM.

          Comment


          • #65
            Da, din pacate si mie mi-a venit greu sa accept chestiunea cu mersul zilnic.
            Initial, cu greu mi-am repugnat o reactie naspa (de genul - "pe banii mei, imi spuneti voi mie cum sa merg???"), desi poate oamenii retromobil n-au nicio vina si lor poate li s-a transmis de mai de sus. Si poate si astora si mai de sus, din forurile europene gen FIVA.
            Am acceptat, asta e. Pana la urma e mai usor sa accepti, decat sa te impotrivesti.

            Apropos, ma mai vedeau cu ea in mijlocul iernii diversi cunoscuti, prieteni, amici, parteneri de business si ma trezeam cu remarca - "Dom`le da` mata nu ai mila de bani ?" Eu le ziceam la toti - "Dom`le, m-am uitat in cartea masinii si nu scrie nimic de iarna, nu scrie sa-ti pui saci de nisip in portbagaj !" - asta ca sa raspund si eu intr-un ton optimist :-)

            Eu circul cu ea, intrucat chiar imi face placere, iar o masina care sta mai mult se strica.
            Ma uit si W210: n-am mers vreo luna cu el (mai exagerez cateodata cu W124 ....:-)), iar alaltaieri, la primele 10 minute de revedere cu dansa mergea infundat, compresorul de abia parca se trezea din somnul de frumusete. Dupa aceste 10 minute, si-au revenit totii calutii molesiti din talon, dar in alea primele 10 minute ziceai ca merg cu o gloaba.
            Asta e doar parerea mea, daca nu circuli masinii nu-i prea place si o vei strica in cele din urma.

            Zilele astea i-am facut un mic cadou 124-ului. Am gasit un casetofon period-corect, cel original cam da semne de moarte. Am cumparat un Pioneer de generatie moderna (tocmai din considerentul sa am o minima companie in drumurile mele), nou-nout si mi se cam pare ca-i singurul element care sta ca nuca`n perete in aceasta masina. Adica totul e original, totul e de la mama ei din fabrica, Pioneer-ul este in schimb nava Star Trek in filmul Morometii - Marin Preda :-)

            A fost un pret mega-decent si garantia ca functioneaza, in schimb ii mai trebuie niste cabluri. Cand ai masina veche, tot mai gasesti cate ceva de imbunatatit mereu.
            Am rugat pe cineva sa meraga cu masina in RAR, cu actele ei si cu adresa Retromobil, am inteles ca este o formalitate acea mentiune in CIV.

            Attached Files
            Last edited by george_b_20; 03-14-2021, 14:08 PM.
            1963 Simson SR2E
            1990 Mercedes W124 250d
            2001 Mercedes W210 200K
            2005 Mercedes W211 220cdi
            2018 Suzuki Baleno

            Comment


            • #66
              Masina a fost in RAR pentru mentiune vehicul istoric.
              Am platit 350 lei la RAR si 200 lei persoanei care a fost efectiv cu masina.

              De cand a intrat in hala, personalul RAR in frunte cu tartorul-sef s-au adunat ca la urs, din spusele celui pe care l-am rugat sa mearga. Acum nu cred ca 124 e vreo raritate, dar probabil combinatia de culori si faptul ca era ceruita, ca un bibelou. Toti s-au declarat oarecum impresionati la cum suna motorul si mai ales

              Sincer nu ma asteptam la 350 lei, dar cand am fost sa ridic actele (din pacate la toate organele statului, doar proprietarul poate ridica documentele original) am inteles de ce. Mi-au dat inapoi doar o copie a vechiului CIV, semnat si stampilat de RAR, dar si un CIV nou (din asta maro), in blank, fara nume proprietar, dar .cu datele masinii si o rubrica noua - VEHICUL ISTORIC.

              Cand am vazut civ-ul blank, mi-am dat seama ca birocratia nu s-a oprit, dimpotriva chiar ...
              Persoana care m-a ajutat, m-a si programat la DRPCIV pentru: 1) modificare certificat de inmatriculare (daca e istorica, e nevoie de mentiune in certificat, se pare ca ...) si 2) modificare CIV nou.
              Asa ca din nou "dosarel cu sina" ...
              1963 Simson SR2E
              1990 Mercedes W124 250d
              2001 Mercedes W210 200K
              2005 Mercedes W211 220cdi
              2018 Suzuki Baleno

              Comment


              • #67
                Când spui Rar, zi doar un lucru: certificat de autenticitate!!!Un lucru e autentic, dar trebuie și certificat!! Un fel de apa este uda!
                Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
                Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
                Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
                SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
                https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

                Comment


                • #68
                  Odata cu intaintarea in varsta, vad ca se prind de mine niste fixuri.
                  Adica nu pot trece peste esecul la:

                  Miros Comunist la mine in masina: 1 - EU: 0

                  In primul rand mi-am observat foarte bine adeversarul, in speta fizionomia tapiseriei. Atat sezutul cat si spatarul au pliuri (ca si cum ar fi rasa aia de catel - Sharpei)
                  In aceste pliuri, iti intra lejer o falanga de deget. Deci o zona in care a trebuit sa insist puternic, sa atac raul la radacina.

                  Apoi am zis sa schimb totalmente strategia.
                  1) aveam un aparat de abur luat de Lidl acum vreo 2 ani. Am mai sters geamuri, canapele cu el. Am zis ca este un "tool" ideal in misiunea mea.

                  2) in business-ul meu de baza lucrez cu parteneri de tipul ECOLAB si Allegrini Italia. Am identificat niste substante de curatare minim invazive (sa nu atace tesatura, nu lase pete dupa curatare), dar cu putere de spalare si eficienta ridicata. Am gasit aceste substante si le-am mixat corespunzator.

                  3) am sacrificat o periuta de dinti electrica Philips (sa speram, poate cu putin noroc, ca sotia mea nu ajunge vreodata pe aici)

                  Am umezit tapiseria asadar cu apa limpede, am actionat cu substante, am agitat cu periuta electrica, am introdus aburul si apoi din nou o clatire. Scaune, bancheta, fete de usi, geamuri la interior, guri de ventilatie, mochete. Apoi masina lasata cu usile deschise, intr-un pic de soare.

                  Cu o mare satisfactie va zic ca am reusit sa egalez :-)
                  Bonus: substantele au fost f.ok, nu am insistat mult cu aburul (totusi au o vechime mare). Toata tapiseria si-aa recastigat la viata culorile, mirosul "comunist" este bye-bye, la interior se simte acum un miros fresh.
                  Da stiu, puteam sa merg la o firma specializata, dar am avut asa o satisfactie sa rezolv personal aceasta problema.

                  M-am programat la schimbat parbrizul. Poate nu ma credeti, dar parbrizul are aceeasi serie cu geamurile laterale, cu sigla cu tot.
                  Pe de o parte imi cam pare rau, pe de alta parte era horror de condus: zgarieturi, ciobituri, mii de puncte care reflectau aiurea lumina farurilor de pe contrasens, avea un aspect incetosat chiar in soare.
                  In Iasi, la Austroglass, ma racoreste de cam 500 lei acest serviciu, ceva de calitate medie.

                  Un alt fix al meu il reprezinta: capacul de la cuiul de tractare din spoilerul fata.
                  Eu cam retin cifrele de la aceasta restaurare, cat a costat una, cat a costat ailalata, asa in mare. Am un ordin de marime cam despre tot.
                  Dar 400-450 lei pentru un capac mai mic decat o palma de copil, nevopsit si nepregatit de vopsea, mi se pare f.mult.
                  Asadar imi caut puterea interioara de a aloca aceasta suma ptr acest obiect.

                  Noii mei prieteni din Retromobil se pregatesc de evenimente.
                  Chiar in acest weekend in Bacau se pregateste Retroparada Primaverii, si din Iasi se pregateste de plecare o delegatie de masini.

                  Eu sincer mi-as dori sa ajung la Concursul de Eleganta Sinaia (sa speram ca pana in vara Covidutz da inapoi si poate eventul se va tine); nu vreau sa particip, nu ma calific eu sa stau langa Tiriac si adevaratii colectionari, dar vreau sa fiu acolo ca simplu privitor si iubitor al fenomenului
                  De 2-3 ANI ma chinui sa ajung si mereu a fost ceva: ceva de organizat in business, ceva planuit fix in acea perioada de sotie, intrevederi ad-hoc cu prieteni si dadea rau absenta, etc.
                  Anul asta o sa zic STOP la toate si chiar imi propun sa ajung: singur, cu sotie/fara sotie, cu prieteni/fara prieteni.

                  1963 Simson SR2E
                  1990 Mercedes W124 250d
                  2001 Mercedes W210 200K
                  2005 Mercedes W211 220cdi
                  2018 Suzuki Baleno

                  Comment


                  • #69
                    Raidul transfagarasan nu te tenteaza?

                    Dupa mine daca tot ai textil de ce nu dai cu injectie extractie?
                    Eu am dat mocheta cu asa ceva, plus biocarpet si clatiri pana a iesit apa curata.
                    Rezultatul e ca dupa 1an cand am scos mocheta din alte motive am dus o in vana si i am dat cu dusul, ce sa vezi n a iesit pic de jeg din ea!
                    Apa de clatire a iesit ff putin gri dar atat! Dupa 1 an!

                    Dar eu as amana aceasta operatiune pana la primele zile toride, te apuc dimineata pe racoare, iti ia cam jumayate de ora, cu scaunele ajungi la o ora pe un loc al masinii (sofer, pasager, etc).
                    Apoi ai miscarea de dimineata facuta, suficient pt ziua aia, si masina are tot timpul sa se uste pe o zi de canicula.
                    Urmatorul loc il faci peste 2 zile.

                    Nu te obosesti nici tu, nu bagi nici cantitati mari de umezeala in masina si nici nu e pericol de mucegai.

                    Toata masina n ai cum sa o faci o data ca iti ia peste 5-6 ore sa o faci calumea. Chiar si daca platesti un profesionist.
                    ala iti face intro ora doua toata masina, un strat. Aparent e curata, si cum scapi niste apa jegul din strafunduri se ridica la suprafata.
                    Plus drumul pana la profesionist si recuperatul masinii e timp pierdut. Iar cand vezi ca profesionistul iti da cu perie dura repede peste materiale ca deh, mai are inca 5 masini la rand, iti dai seama cat de degeaba sunt banii pe care ii dai.

                    Cel putin asta e experienta mea de pana acum.
                    mai bine o miscare de inviorare intr o dimineata mai libera si in decurs de 2 saptamani e gata masina.
                    Last edited by Sharky; 04-17-2021, 10:44 AM.

                    Comment


                    • #70
                      La invitatia Retromobil Iasi, am avut placerea sa particip la Retroparada Primaverii. A fost o experienta faina, merita sa participi daca esti invitat si ai ocazia.
                      Eu de felul meu nu sunt sociabil, ba chiar dimpotriva, zic unii sau altii. Aici chiar am gasit oameni cu care sa legi usor conversatii.
                      Apoi mai este partea de public, cei mai multi dintre ei - nostalgici si admiratori de masini bine conservate sau intretinute.

                      Am discutat cu toti cei care s-au aratat interesati, ba chiar i-am invitat sa ia loc sau sa le ofer detalii tehnice.
                      In club am gasit si alti iubitori de stele si chiar i-am invitat sa-si faca conturi si la noi, pe clubmercedes.ro

                      Intentionam sa vin cu toate 3, dar am zis sa fiu baiat-modest si sa las si pe altii sa vina, sa expuna. Pietonalul mi s-a parut destul de ingust, dar au incaput pana la urma cca. 60 de masini, 90% din Iasi. Sincer, nu ma asteptam sa fie o comunitate atat de mare.
                      Am facut bine ca am sosit cu 10 minute mai devreme, am putut sa ma aliniez cu ceilati frati 124.
                      Au mai participat - 1 exemplar w115 si 2 sau 3 exemplare w123.
                      Impreuna cu ceilalti posesori, am stabilit ca la proxima parada
                      1) venim organizat, mai devreme
                      2) ne stabilim un loc bun
                      3) ne aliniem sa fim in ordine: 115 - 123 - 124 - 210 - 211 (am ok-ul sa vin si cu 210 & 211, chiar daca sunt sunt inscrise in Retromobil), ca sa facem toata colectia de E.

                      Am remarcat masini mai atent lucrate, dar si mai putin atent lucrate. Masini comune, dar si masini exotice: Fiat 1800 din `60, Chevy Corvette C3, Mercedes SL - R107, masini mai vechi.
                      Eu am ramas cu mintea si cu gandul tot la masinile anilor `90: mi-a placut un Porsche 944, un BMW 730i E32 si un Audi 90 Quattro.
                      Am ramas uimit ca si :colegei mele de camera" i-a placut, ba chiar mi-a tinut companie 1-2h, inclusiv la parada finala si turul orasului incolonati.
                      M-au vizitat si vreo 7 prieteni, dar care nu au legatura cu masinile de epoca, nici n-am simtit cand au trecut 5-6 ore de stat in soare.
                      Per ansamblu o experienta faina si sunt foarte tentat sa o repet.

                      Acum, o parte mai putin placuta.
                      Partea cu RABDAREA.
                      Din August 2020 (cand masina a inceput sa circule liber, la strada) de acum pe final de Mai, am reusit practic sa inchid un cerc.
                      Desi sunt un caz ideal (am om care mi-o duce la rar, altul care imi face asigurari, apoi cineva sa ocupa de acte, eu doar cat sa semnez si sa depun), eram inca, pana mai deunazi, la partea cu "facut dosar cu sina".
                      Pasii in Romania sunt extrem de birocratici.
                      Detaliez:
                      1) - mini-dosarel pentru numere rosii; am putut sa scot numere rosii, chiar daca masina a fost radiata
                      2) - mini-dosarel si prezentare cu masina la ITP, la RAR
                      3) - dosar de inmatriculare; aici sunt 2 dosare practic: a) DRPCIV si b) ANAF sau circa financiara locala
                      4) - treci prin produra de la Retromobil, care tot practic un dosar cu sina a fost, doar ca mi-a fost mai usor, fiind on-line.
                      5) - mini dosarel din nou, la RAR, pentru mentiune "VEHICUL ISTORIC", odata ce s-a finalizat procedura cu Retromobil
                      6) - pregateste din nou dosar pentru DRPCIV si ANAF, avand la baza actele emise de Retromobil: RAR elibereaza CIV model nou (maro), mi-a lasat doar o copie la CIV-ul vechi, preistoric.
                      7) - ultimul pas - comunica Retromobil copii dupa actele noi: CIV + CERTIFICAT cu mentiuni vehicul istoric

                      Acum realizez ca restauratul este un mare maraton si nu un sprint rapid.
                      Iar daca vedem pe Youtube sau mai stiu eu unde masini facute in 30 de zile, aia e doar de amorul artei.
                      Rezumand, de cand am luat-o (final de Ian. 2020) si pana am omologat-o masina istorica, cam un an si jumatate.

                      Apropos, in 1000 de kilometri, facem acus 10,000 impreuna.

                      Pe partea de mecanica: am rotit invers penurile de iarna cu cele de vara: cele de iarna erau pe jantele din aliaj, cele de vara pe jantele de tabla.
                      Erau pe dos intrucat a mai durat nitel reconditionarea jantelor originale, pe care le-am lasat la final, entuziasmat fiind de obtinerea numerelor rosii si ok-ul tehnic de a circula pe strazi.
                      Am schimbat deasemenea parbrizul - se vede acum HD :-), dar pacat ca nu mai are aceeasi serie.

                      Am comandat toba finala la prietenul meu de la Reghin, pe original. La toba actuala, cand se misca, se aude zanganind la interior.
                      Deasemenea, m-am jucat nitel cu trapa (fiica`mea fiind innebunita cand e cu trapa deschisa); de deschis se deschide, de inchis mai greu, Am o piesa rupta.
                      Am fost sfatuit sa comand un kit de reparatie. Ceea ce am sa si fac.
                      Apropos, am gasit capac pentru cuiul de tractare, cam 100 lei cu tot cu transport, nu ce-mi cereau nemtii de la 200 lei in sus, chiar 300.
                      Attached Files
                      1963 Simson SR2E
                      1990 Mercedes W124 250d
                      2001 Mercedes W210 200K
                      2005 Mercedes W211 220cdi
                      2018 Suzuki Baleno

                      Comment


                      • #71
                        Masina a fost finalizata pe final de August 2021, actualmente avem undeva la 15,000 km impreuna (cam mult, dupa standardele Retromobil care admit ca un rulaj normal ar fi maxim 5,000 km/an)
                        Am luat-o la 476,000 km actualmente 491,000 km.
                        Am trecut deja prin 2 schimburi de ulei, pe premiza ca nu am ce sa-i fac rau, eventual doar un bine.

                        Un mic incident am patit, defapt 2, dar sunt legate cumva intre ele ... Am facut un drum de 400 km si la intoarcere, in parcare, pedala la ambreiaj ramane la podea. O ridic, din nou ramane la podea. Ambreiajul fiind singura zona unde chiar nu m-am atins ... Am schimbat in prima faza cilindrul de ambreiaj, apoi si pompa de ambreiaj dupa cam 1000 km.
                        Per total, inclusiv platforma, piesa + manopera cam 1000 lei a fost. Ma bucur ca mai gasesti inca piese de bun-simt, desi ....nu stiu pentru inca cata vreme ...

                        Cateva chestiuni pe care le impartasesc cu voi:

                        1) - a trebuit sa achit impozitul pe anul trecut; Deci cand cumperi o masina istorica, timpul scurs la restaurare, pana treci prin procedurile si filtrele Retromobil, este timp "impozabil".
                        Ca atare, am mai scapat de 900 lei.

                        2) - cand obtii atestat de masina istorica, ti se spune, dar si citesti in lege, ca esti scutit de rovigneta.
                        Din pacate nu e chiar asa, sau e un adevar partial.
                        Bazele de date de la CNADR (astia cu strazile, autostrazile si camerele de vigneta) nu sunt conectate cu RAR sau Politie/Inmatriculari.
                        Am revenit asadar la dosarul cu sina.
                        Noroc ca cel care imi face asigurari si cel care ma ajuta la inmatriculat a auzit pe cineva "patit" - proprietar de masina istorica, primit amenda 250 lei prin Posta.
                        Intru pe site, caut in zadar procedura, pana la urma folosesc functia de search si dau de procedura; noroc de pandemie, ca a mers si on-line, ca de nu, trebuia sa trimit copii prin curier la Bucuresti la CNADR. Deci: copie buletin proprietar, copie atestat VEHICUL ISTORIC, copie CIV + talon (musai sa fie cu VEHICUL ISTORIC) faci o adresa pe email si spui ca defapt iti ceri dreptul.
                        Primesti la schimb o alta adresa precum seria masinii X, cu numarul de inmatriculare, pe numele proprietar Y, incepand cu data de Z (data la care ai facut adresa), beneficiaza de scutire la VIGNETA.
                        Atentie ! daca se schimba proprietarul, ala la randul lui tb. sa faca si dansul adresa de asemenea maniera.
                        Nu e adevarat ca e o INEPTIE ?

                        3) - Asigurari masina istorica: noroc din nou de tipul care imi face asigurari; se auzeau destul de des zvonuri ca va crapa CITY si sa ma grabesc sa iau asigurare in conditii "umane".
                        Asigurarile la vehiculele istorice se faceau (pana in aceasta toamna) la UNIQA; tarife negociate de Retromobil; ptr masina mea 100 lei/an, ptr ceva american, cu motor mare, maxim 150 - 250 lei. Cand am auzit asemenea sume, n-am stat mult pe ganduri si pana la anul stau linistit. Ca sa beneficiez de aceste cotatii a tb. sa merg personal, fara broker, si sa ma apuc de completat chestionare, fisiere, sa dau documente, etc.
                        Crapa CITY ulterior in cam o luna de zile. Cotatiile devin de la 250 - 400 lei in sus.
                        Apoi vestea cum ca UNIQA iese de pe piata asigurarilor auto. ZBANG asadar !
                        Ce va fi la anul, habar n-am efectiv ...

                        Ca si dotari, aveam eu un pitic pe creier ca n-am scutul de plastic. Trebuie sa te cobori sub masina ca sa te prinzi ca n-ai scut, dar eu stiam lucrul asta si nu m-am lasat pana nu am luat scuturile (erau vreo 2 bucati care se imbinau de acopereau baia de ulei si cutia de viteze); M-au costat vreo 300 lei, dar barem am potolit piticul. Le-am luat noi. Prin dezmembrari nici nu stiu daca gasesti ceva.
                        Inca nu m-am ocupat de trapa, care merge doar in pozitia TILT (semi-deschis, in sus), dar ma bucur ca am gasit un kit de reparatie (cam 300 - 350 lei). Am rupta o clema, dar din pacate tb. sa cumpar tot setul de garnituri, suruburi, cleme, etc.
                        O sa cumpar si asta, chiar daca nu e sezon de trapa.

                        Afirmasem in topicul de 210 ca ma uitam dupa un 210 NFL, pe care nu l-am gasit prin mintile lui in RO.
                        Ca totusi sa nu raman cu buza umflata, spre disperarea sotiei,.am mai adaugat 2 rable in mica mea colectie

                        a) Dacia 1310 pe injectie din 2002, berlina. A apartinut unui var al sotiei, a pornit de la un pariu ca nu poate porni dupa cca. 10 de stat. M-a atras ca n-avea pic de rugina, masina chiar a fost pastrata cum trebuie. Actualmente este la vopsit. .

                        b) un Trabant 601 L din 1985. Acesta l-am primit cado` de cineva drag mie. Dansul prefera sa se concentreze pe colectia enorma de FIAT pe care o detine, chiar nu mai avea timp de asa ceva. Masina asta a mai fost restaurata, doar ca printr-un concurs nasol de imprejurari a ramas toti anii astia afara in frig.
                        Astept finalizarea Daciei, ca ulterior sa ma ocup si de asta mic si rau (prietenii mei rad si spun ca merge "rechinul pe strada acus, furia soselelor")
                        1963 Simson SR2E
                        1990 Mercedes W124 250d
                        2001 Mercedes W210 200K
                        2005 Mercedes W211 220cdi
                        2018 Suzuki Baleno

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF