Anul trecut in octombrie, am decis sa-mi urmez visul in ciuda tuturor rationamentelor logice posibile si am cumparat un W124 300D, transmisie manuala, fabricat in 1989 in stare de functionare relativ ok.
Culoarea, interiorul, motorul si faptul ca are aer conditionat au fost aspectele care m-au detemerminat sa o cumpar .
Prima inmatriculare in Romania a fost undeva prin 2002 pana in 2009 cand "a trecut granita in Bulgaria", iar in 2018 a fost reinmatriculata in tara.
Ca si dotari inafara aerului conditionat, in rest este standard.
Ideea de la care am pornit a fost sa o aduc intr-o stare cat mai buna si cat mai repede posibil ca sa o incadra ca si vehicul istoric, acest lucru reusit sa-l realizez in 01.2019, dar de impozit tot n-am scapat pe anul in curs . Mi-as fi dorit sa fi facut o restaurare ca la carte, dar din pacate n-am avut spatiul necesar si nici bugetul pentru a realiza acest lucru. Multe dintre lucrari am incercat pe cat posibil sa le fac singur.
Din categoria lucrurilor care au fost remediate cat mai urgent la inceput :
- revizia completa - ulei + toate filtrele (uleiul era destul de vechi si gros);
- discuri + placute fata / spate ;
- diferential, flansa cardan si rulment intermediar ;
- remediat diverse probleme legate de instalatia electrica din bord, becuri arse, cablaj radio, ceasuri de bord reparate (din 3 bucati am reusit sa fac unul bun) si eliminarea unui alarme aftermarket,
- reparatie scaun sofer + cotiera ;
- jante + anvelope noi de iarna Barum 15;
- jante + anvelope de vara 16 ;
- revopsire completa cu eliminarea unor zone in care aparuse rugina (mare problema cu identificarea clipsurilor pentru bandouri si destul de scumpe);
- reparatie aer conditionat : oring-uri noi, electroventilator nou si rezistenta noua ;
- pompa de apa, vascocuplaj, curea, intinzator si simering arbore (temperatura lichidului se ridica destul de bine spre 120C in special pe caldura si trafic) ;
- alternator reconditionat ;
- suporti de motor inlocuiti (tot mai vibreaza putin) ;
- etc . ;
Mai sunt si alte reparatii care au fost facute si pe care sincer nu mi le mai amintesc, momentan astept sa inlocuiesc amortizoarele, flansele de amortizoare, bucse, pivoti si suruburi toate pentru partea din fata .
Culoarea, interiorul, motorul si faptul ca are aer conditionat au fost aspectele care m-au detemerminat sa o cumpar .
Prima inmatriculare in Romania a fost undeva prin 2002 pana in 2009 cand "a trecut granita in Bulgaria", iar in 2018 a fost reinmatriculata in tara.
Ca si dotari inafara aerului conditionat, in rest este standard.
Ideea de la care am pornit a fost sa o aduc intr-o stare cat mai buna si cat mai repede posibil ca sa o incadra ca si vehicul istoric, acest lucru reusit sa-l realizez in 01.2019, dar de impozit tot n-am scapat pe anul in curs . Mi-as fi dorit sa fi facut o restaurare ca la carte, dar din pacate n-am avut spatiul necesar si nici bugetul pentru a realiza acest lucru. Multe dintre lucrari am incercat pe cat posibil sa le fac singur.
Din categoria lucrurilor care au fost remediate cat mai urgent la inceput :
- revizia completa - ulei + toate filtrele (uleiul era destul de vechi si gros);
- discuri + placute fata / spate ;
- diferential, flansa cardan si rulment intermediar ;
- remediat diverse probleme legate de instalatia electrica din bord, becuri arse, cablaj radio, ceasuri de bord reparate (din 3 bucati am reusit sa fac unul bun) si eliminarea unui alarme aftermarket,
- reparatie scaun sofer + cotiera ;
- jante + anvelope noi de iarna Barum 15;
- jante + anvelope de vara 16 ;
- revopsire completa cu eliminarea unor zone in care aparuse rugina (mare problema cu identificarea clipsurilor pentru bandouri si destul de scumpe);
- reparatie aer conditionat : oring-uri noi, electroventilator nou si rezistenta noua ;
- pompa de apa, vascocuplaj, curea, intinzator si simering arbore (temperatura lichidului se ridica destul de bine spre 120C in special pe caldura si trafic) ;
- alternator reconditionat ;
- suporti de motor inlocuiti (tot mai vibreaza putin) ;
- etc . ;
Mai sunt si alte reparatii care au fost facute si pe care sincer nu mi le mai amintesc, momentan astept sa inlocuiesc amortizoarele, flansele de amortizoare, bucse, pivoti si suruburi toate pentru partea din fata .
Comment