Primul schimb a fost cu 5w30 wolf vitaltech tinut 9mii km, completat cu vitaltech 5w40, mancat 2L in astia 9kkm.
L-am pus in ideea de a curata motorul, am vrut sa il schimb la 5k, dar am mai intarziat operatiunea.
Apoi motul excess 5w40 (varianta veche, bidoanele noi arata altfel, dar nu stiu daca e acelasi continut sau nu).
Pozele cu lantul sunt la 14.5k. Se vede ca motorul e curat in zonele in care se plimba uleiul.
Acum va urma tot motul, il am deja in garaj, probabil va fi in jur de 18k, ca mai am niste drumuri de facut si nu am timp sa il schimb.
Masina e folosita preponderent la drumuri lungi, masina neincarcata, GPL, asadar intervalul nu mi se pare exagerat.
Din ce se vede pe mbworld si alte forumuri, uleiurile la acest tip de motor tin 25-30kkm sau chiar 15kkm de oras, conform analizelor de laborator.
Am uleiurile vechi in bidoane, as putea face niste teste de aciditate, vascozitate. DAr parca nu as vrea sa ma rog de prieteni pt atat.
Singurul criteriu in alegerea uleiului a fost sa il gasesc in lista MB 229.5 la un pret decent si o firma mai de renume.
La 120lei 5L, mi se pare ok. Eu in general pandesc promotiile si fac stoc de piese, apoi cand ma vreme le schimb.
Filtru bineinteles in varianta de poliester, long life.
Ce am remarcat la schimbul anterior e ca timp de vreo 1-2mii km am scapat de bataia de lant, o auzeam doar la stetoscop, nu la ureche.
Ramane sa vedem acum. In orice caz, lantul e alungit, uleiul nu are cum sa rezolve asta.
L-am pus in ideea de a curata motorul, am vrut sa il schimb la 5k, dar am mai intarziat operatiunea.
Apoi motul excess 5w40 (varianta veche, bidoanele noi arata altfel, dar nu stiu daca e acelasi continut sau nu).
Pozele cu lantul sunt la 14.5k. Se vede ca motorul e curat in zonele in care se plimba uleiul.
Acum va urma tot motul, il am deja in garaj, probabil va fi in jur de 18k, ca mai am niste drumuri de facut si nu am timp sa il schimb.
Masina e folosita preponderent la drumuri lungi, masina neincarcata, GPL, asadar intervalul nu mi se pare exagerat.
Din ce se vede pe mbworld si alte forumuri, uleiurile la acest tip de motor tin 25-30kkm sau chiar 15kkm de oras, conform analizelor de laborator.
Am uleiurile vechi in bidoane, as putea face niste teste de aciditate, vascozitate. DAr parca nu as vrea sa ma rog de prieteni pt atat.
Singurul criteriu in alegerea uleiului a fost sa il gasesc in lista MB 229.5 la un pret decent si o firma mai de renume.
La 120lei 5L, mi se pare ok. Eu in general pandesc promotiile si fac stoc de piese, apoi cand ma vreme le schimb.
Filtru bineinteles in varianta de poliester, long life.
Ce am remarcat la schimbul anterior e ca timp de vreo 1-2mii km am scapat de bataia de lant, o auzeam doar la stetoscop, nu la ureche.
Ramane sa vedem acum. In orice caz, lantul e alungit, uleiul nu are cum sa rezolve asta.
Comment