Bataia de cap continua.....
Noroc, am ajuns la sistemul de alimentare la pornirea la rece. Din ce am citit pe net este format dintr-un injector electronic, care cand primeste curent pulverizeaza benzina in sistemul de admisie; de un releu si de o sonda de temperatura numita thermotime switch a carei functionalitate am inteles-o in proportie de 75%. Ce e clar e ca acest thermotime switch comanda injectorul de pornire la rece. Cand temperatura este scazuta, aceasta sonda tine inchis circuitul cu releul si injectorul de pornire la rece, care pulverizeaza benzina pana cand temperatura motorului ajunge la 20 grade C (sau circa 9 sec., insa aici e putin neclar...). Dupa ce temperatura motorului creste, sonda intrerupe circuitul iar ''injectorul ajutator'' inceteaza sa pulverizeze benzina.
Eu am verificat injectorul si functioneaza atat mecanic (pulverizeaza perfect) cat si d.p.d.v. electric (bobina intrerupe trecerea benzinei, se aude click-ul din interior). Mai departe am trecut la acest thermotime switch pe care l-am demontat si incercat sa vad daca e functional. Cu un multimetru simplu am verificat continuitatea circuitului la rece (dupa ce a stat la -2 grade vreo juma' de ora) si circuitul intre pinul W si masa sondei, cel care din ce am citit comanda injectorul nu e intrerupt (e normal). Am pus sonda la incalzit si am verificat din nou, rezultand o valoare mai mare ca la rece insa normal era ca circuitul sa fie intrerupt ca la randul lui, injectorul sa opreasca alimentarea cu benzina. Asta ma face sa cred ca acest thermotime switch nu inchide circuitul iar injectorul pulverizeaza continuu benzina, de unde s-ar explica consumul mai mare si mersul strangulat, gatuit.
Ce e curios si neclar pentru mine e ca pinii W si G ai sondei (din ce imi dau eu seama din pozele de mai jos) nu sunt cei care transmit informatia despre temp. motorului mai departe ci doar pinul W si masa acesteia. Pinul G contine in interior o bobina care la trecerea curentului prin ea dilata bimetalul (cam ca la WUR) si intrerupe circuitul.
Intrebarea e cine sau ce intrerupe circuitul: 1-temperatura motorului, 2-bobina de pe pinul G care probabil e comandata de releul Cold Start Relay si care are un timer sau 3- ambele in functie de......
Va rog sa ma corectati daca nu am inteles bine si cine stie, sa ma limpezeasca.
As cumpara si aceasta sonda insa m-am saturat sa tot cumpar si sa nu rezolv nimic. Prefer sa verific mai bine inainte.
Noroc, am ajuns la sistemul de alimentare la pornirea la rece. Din ce am citit pe net este format dintr-un injector electronic, care cand primeste curent pulverizeaza benzina in sistemul de admisie; de un releu si de o sonda de temperatura numita thermotime switch a carei functionalitate am inteles-o in proportie de 75%. Ce e clar e ca acest thermotime switch comanda injectorul de pornire la rece. Cand temperatura este scazuta, aceasta sonda tine inchis circuitul cu releul si injectorul de pornire la rece, care pulverizeaza benzina pana cand temperatura motorului ajunge la 20 grade C (sau circa 9 sec., insa aici e putin neclar...). Dupa ce temperatura motorului creste, sonda intrerupe circuitul iar ''injectorul ajutator'' inceteaza sa pulverizeze benzina.
Eu am verificat injectorul si functioneaza atat mecanic (pulverizeaza perfect) cat si d.p.d.v. electric (bobina intrerupe trecerea benzinei, se aude click-ul din interior). Mai departe am trecut la acest thermotime switch pe care l-am demontat si incercat sa vad daca e functional. Cu un multimetru simplu am verificat continuitatea circuitului la rece (dupa ce a stat la -2 grade vreo juma' de ora) si circuitul intre pinul W si masa sondei, cel care din ce am citit comanda injectorul nu e intrerupt (e normal). Am pus sonda la incalzit si am verificat din nou, rezultand o valoare mai mare ca la rece insa normal era ca circuitul sa fie intrerupt ca la randul lui, injectorul sa opreasca alimentarea cu benzina. Asta ma face sa cred ca acest thermotime switch nu inchide circuitul iar injectorul pulverizeaza continuu benzina, de unde s-ar explica consumul mai mare si mersul strangulat, gatuit.
Ce e curios si neclar pentru mine e ca pinii W si G ai sondei (din ce imi dau eu seama din pozele de mai jos) nu sunt cei care transmit informatia despre temp. motorului mai departe ci doar pinul W si masa acesteia. Pinul G contine in interior o bobina care la trecerea curentului prin ea dilata bimetalul (cam ca la WUR) si intrerupe circuitul.
Intrebarea e cine sau ce intrerupe circuitul: 1-temperatura motorului, 2-bobina de pe pinul G care probabil e comandata de releul Cold Start Relay si care are un timer sau 3- ambele in functie de......
Va rog sa ma corectati daca nu am inteles bine si cine stie, sa ma limpezeasca.
As cumpara si aceasta sonda insa m-am saturat sa tot cumpar si sa nu rezolv nimic. Prefer sa verific mai bine inainte.
Comment