Balonul unei roti si sportivitatea...
Buna ziua !
@300zxtt:
Inaltimea (balonul) unei anvelope, luat de sine statator, nu are absolut nimic de spus despre sportivitatea masinii pe care este montata acea anvelopa in sine.
La trotineta lui Coco, conform anvelopei de 205/60R15, balonul este de 123mm.
Pe masina de DTM a celor de la Mercedes (C204) sunt montate anvelope de 680mm diametru pe fata si 710mm diametru pe spate, in ambele situatii utilizandu-se jante de 18", conform actualului status al masinii.
Asta inseamna un balon de 111.5mm pe fata si unul de 126.5mm pe spate. Adica mai mare ca al masinii lui Coco. Do you feel me ?
Alt exemplu: Formula 1.
Diametre anvelope intre 660 si 670mm, iar diametrul jantei este de 13", Ergo, rezulta o inaltime a balonului de circa 165 - 170mm. Tot mai mare decat al masinii lui Coco. Feel me again ?
Alt exemplu: Top fuel (sau non top fuel) drag racing, tractor pulling, etc. Crezi ca mai are rost ?
Asa-zisa sportivitate, din punctul de vedere al unei roti, e data de urmatoarele criterii, care-mi vin acum in minte:
- greutatea cat mai mica a jantei si a anvelopei (afirmatie corecta).
- o inaltime a balonului in perfecta corelatie cu latimea anvelopei, (latime care defineste si janta, pana la urma).
- un profil al spitelor care sa ajute la ventilarea discurilor, plus aerodinamicitatea profilului spitelor, daca e sa ducem chestia pana la absurd.
- un profil de anvelopa ales in functie de traseul de urmat.
- utilizarea de azot pentru umflare, care azot, odata cu cresterea temperaturii anvelopei, nu se dilata in aceeasi masura ca si aerul, chiar daca acesta din urma contine vreo 72% azot, parca. Important pentru a mentine anvelopa la o presiune cat mai constanta, daca vrem performanta.
Ca pe aripa aia scrie "sport", nu-i asa important, e chestie de design, pana la urma.
Stima,
Dragos
Buna ziua !
@300zxtt:
Inaltimea (balonul) unei anvelope, luat de sine statator, nu are absolut nimic de spus despre sportivitatea masinii pe care este montata acea anvelopa in sine.
La trotineta lui Coco, conform anvelopei de 205/60R15, balonul este de 123mm.
Pe masina de DTM a celor de la Mercedes (C204) sunt montate anvelope de 680mm diametru pe fata si 710mm diametru pe spate, in ambele situatii utilizandu-se jante de 18", conform actualului status al masinii.
Asta inseamna un balon de 111.5mm pe fata si unul de 126.5mm pe spate. Adica mai mare ca al masinii lui Coco. Do you feel me ?
Alt exemplu: Formula 1.
Diametre anvelope intre 660 si 670mm, iar diametrul jantei este de 13", Ergo, rezulta o inaltime a balonului de circa 165 - 170mm. Tot mai mare decat al masinii lui Coco. Feel me again ?
Alt exemplu: Top fuel (sau non top fuel) drag racing, tractor pulling, etc. Crezi ca mai are rost ?
Asa-zisa sportivitate, din punctul de vedere al unei roti, e data de urmatoarele criterii, care-mi vin acum in minte:
- greutatea cat mai mica a jantei si a anvelopei (afirmatie corecta).
- o inaltime a balonului in perfecta corelatie cu latimea anvelopei, (latime care defineste si janta, pana la urma).
- un profil al spitelor care sa ajute la ventilarea discurilor, plus aerodinamicitatea profilului spitelor, daca e sa ducem chestia pana la absurd.
- un profil de anvelopa ales in functie de traseul de urmat.
- utilizarea de azot pentru umflare, care azot, odata cu cresterea temperaturii anvelopei, nu se dilata in aceeasi masura ca si aerul, chiar daca acesta din urma contine vreo 72% azot, parca. Important pentru a mentine anvelopa la o presiune cat mai constanta, daca vrem performanta.
Ca pe aripa aia scrie "sport", nu-i asa important, e chestie de design, pana la urma.
Stima,
Dragos
Comment