Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

"Tanc" reparat in curte vs logan nou, discutii despre intretinerea corecta

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Tanc" reparat in curte vs logan nou, discutii despre intretinerea corecta

    Deschid discutia sa nu il mai asasinam pe Cristi cu povesti despre carpelile noastre.

    Dupa mine pe modele non eeessss carpeala e rege.
    Bani seriosi doar la elementele importante, mai niste telescoape(n am vazut merc de 200k cu telescoape tzapene precum unele noi)sa stea bine pe drum, dar fara exagerari.

    Te uiti in urma cum arata un E de 25 30 ani si constati ca mai bine alegeai eeeessss.
    Atunci pt ce ai bagat banii in cazan?

    124 e doar cu faima, ca o starleta ajuns la 50ani. Si cea mai urata dintre concurentele noi ii da clasa.
    ​140 in schimb si acum te simti lord cand urci in el.


    Totodata sa tii o masina ca noua e scump. Eu in regim propriu cu multa munca n am reusit cu 10k sa tin 211 ca nou in 6 ani 100k.
    hibe tot are de le cauti nou tot nu e.
    iar fiabilitatea e tot ca o masina de 20ani.

    Asa ca pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti.

    O singura bucurie am avut cand e antifonat a meu. Ca stiu ca am liniște, confort, scaune si aspect interior mai fain ca peste 90 la suta din masinile de pe strada. Inclusiv cele noi.
    Reversul medaliei e ca tot timpul ai ceva de facut la masina, fiind veche.
    Pt restu exista 1 9 tdi alh cu cosum de 4.5 la suta.

    Mai jos aveti un sondaj despre ce considerati intretinere corecta.
    3
    Cat de ieftin doar sa mai mearga pana o schimb
    33.33%
    1
    Piese de calitate in service uri decente
    66.67%
    2
    Fug la reprezentanta cum visez noaptea ca bate ceva
    0%
    0
    De ce iti iei mercedes daca n ai bani sa il intretii?
    0%
    0
    Last edited by Sharky; 07-28-2022, 09:03 AM.

  • #2
    Desi odata tindeam spre "fug la service, nu chiar reprezentanta, cum visez ca bate ceva" , acum am regresat de ceva vreme la optiunea piese de calitate in service-uri decente. As putea da si in prima optiune, dar depinde si de masina, dar parca e pacat sa-ti bati joc de ea in ultimul hal, macar reviziile sa fie ok si pe partea de franare, suspensie cat de cat.

    Oricum, la tine cred ca a fost mai obositor DIY-ul decat altceva, daca trageai la un service suspensia aia cap coada nu te mai enervai atata pe ea ca n-a iesit ca noua, ca nu-ti curgea sudoarea zile intregi, era doar banul dat si ala se mai face.

    Ca proprietar de masina luata de noua ( 2019 , VW Golf ) , masina asta are huruit la compresorul de A/C ( exact ca la W211-le vechi ) si zgomote la suspensia fata ( parca am un bax de peturi de apa acolo ) la mirificul rulaj de sub 50.000 km. Totodata, i-am rectificat discurile pe la 30.000 ca s-au ovalizat. Deci orice masina mananca bani, inclusiv astea noi ( pt Golf am inca garantie, dar nu te baga nimeni in seama la reprezentanta decat daca ramai cu masina-n drum, tot pe banii tai faci chitibusuri de genul).

    Acuma ma mananca sa ma despart de 5000 si ceva de euro pt un W211 E320 CDI facelift, break, avantgarde, cu airmatic si 4matic, sa fie de drum lung, iar Golful sa ramana de fataiala. S-ar putea sa fie o decizie sinistra financiar, daaaaar, dupa ce am vazut cu ce se mananca si masinile noi, cred ca tot la W211 ajung. Ca sa mai divaghez un pic, cautam sa dau golful si sa iau un Passat 4motion 2.0 TDI cu cutie automata ( Alltrack sau normal ), am vazut si B7-uri si B8-uri. Pe scurt, is praf toate astea de generatie noua. Passat 2016 alltrack, primul proprietar, 100 si ceva de mii de km, servisat doar la reprezentanta, injectoarele umezite toate pe la garnituri, pielea roasa in interior de am vazut masini 2011 mai ok, undeva la 10 erori pe cutie la prima scanare etc. Nu mai zic de B7-uri ( 2010-2013 ) cu 200 si ceva de mii de km, ca ba nu aveau cutia originala, ba nu le mergea haldexul, ba dadea rugina in ele. Sa dai 18000 euro pe un B8 sau 10000 de euro pe un B7 si sa stii ca ai de bagat mii de euro in ele cum le iei, pai nici mama lui W211 ( care au ajuns acuma pe la 5-6 mii unul ok-ish ) nu te ajunge la sumele astea cu tot cu intretinerea pe cativa ani. Eu tind sa cred ca nici macar E320 CDI airmatic, dar viata bate filmul. Si nici nu mai pierzi asa mult la devalorizare acuma c-au cam ajuns aproape de cateva vouchere rabla toate.

    Si sa nu inceapa careva cu japonezele, am avut Toyota RAV 4 2020 luata de noua ( am dat Golful la buyback pt ea ) , 2.0 benzina manuala, masina de 30.000 euro ( la momentul ala, acuma probabil spre 40 la cum s-au scumpit ). Am schimbat ambreiajul pe garantie in prima luna, apoi au fost probleme si cu al doilea ambreiaj, am dat-o inapoi la dealer si mi-am luat Golful, am pierdut 1000 euro cu manevra si m-am lecuit. Ca insonorizare, parca calatoreai pe capota Mercedesului, pana si Golful e la ani lumina distanta.

    Or fi si masini in care "nu am bagat decat ulei si filtre 10 ani", dar eu nu stiu nici una. De nici o marca. Si daca e vreuna, pun pariu ca e o cazatura in urma acelui tratament si ca intra in ea cateva mii de euro dintr-un foc.

    Cat despre ultima varianta din poll, am destule pe cap fara sa ma bag cu intrebari in viata altuia. Fiecare ia ce decizii considera bune la momentul respectiv. Cateodata ai prioritati mai mari ( casa, familie, copii ) decat sa bagi intr-o tabla si-o tii doar sa mearga si aia e. Alteori ai timp pasiune si contul plin, depinde de foarte multe considerente si nu poti cataloga un om doar pentru situatia lui financiara sau chiar intelectuala in viata, cu atat mai putin pentru ce masina are sau cum e intretinuta, is prea multe ecuatii si contexte si virgule acolo.
    Last edited by dkmg; 07-28-2022, 13:58 PM.

    Comment


    • #3
      Topicu e la misto. De acolo ai ultima optiune.
      vorba asta o vad si pe forum si in viata reala la mecanici care ofera solutii scumpe dar tototata inutile si apoi tot pe tine da vina ca n ai bani.

      cu suspensia tragi si aia se rezolva. Problema e ca mesterii sunt cum sunt. Vezi si la Rov ca s a dus la reprezentanta si i au spus povesti. Pana la urma tot noi ne am batut capul ca sa nu mai traga masina dreapta. La cum am lucrat eu nu sta nimeni in service sa o faca. Sau cere bani cat sa nu merite.

      Am fost si eu in categoria cu plan de întreținere, imbunatatiri chiar dar m am lecuit. Nu mai am vreme de asa pasiuni. Chiar nu mai am cand si nu mai am nici atata energie. Prefer sa o investesc in alte activitati cate aduc profit.
      Asta e.

      Ideea e ca la un moment dat crapa tot mai des sau nu o mai poti folosi sa te lase cine stie pe unde.

      Comment


      • #4
        Cu suspensia diy n ai nimerit.
        a fost mult mai ieftin. Adica mesterii romani nu mai inlocuiesc o bucsa de 25lei iau direct bratul cu 400lei.
        in stilul asta merita munca. Plus reglaj inaltime amortizoare. Daca e sa platesc 150 200lei pe montaj pe o parte pana nimeresc aia deja dau faliment.
        Am posibilitati tehnice pt asa ceva dar da unele lucrari meritau sa platesc ca mi se facuse lehamite.

        Dar ideEa e sa le mai si dai pace pana in ultimul moment.
        Last edited by Sharky; 07-28-2022, 20:00 PM.

        Comment

        Working...
        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF