1997 Mercedes-Benz Maybach
In 1997 la Salonul Auto de la Tokyo standurile Mercedes-Benz erau reprezentate de un nou autoturism super-luxos. Echipat cu un motor de 6 litrii V12, conceptul a fost primul semn al intenţiei DaimlerChrysler de a învia marca Maybach. Dupa 5 ani mai târziu modelul care va urma sa fie construit în „serie” a fost prezentat. LA momentul acesta Maybach era deja o marca separata de Mercedes-Benz
Enciclopedia
Maybach-Motorenbau GmbH (fondata in 1909) este un constructor german de maşini de lux. A fost fondata în 1909 de Wilhelm Maybach având ca director pe fiul sau Karl Maybach. Compania era la baza o sucursala a Luftschiffbau Zeppelin GmbH si era cunoscuta sub numele de "Luftfahrzeug-Motoreinbau GmbH" (tradus in engleza "Aircraft Engine Installation Company") pana in 1918. Astăzi , brand-ul este deţinut de DaimlerAG având sediul în Stuttgart.
1909–1940: Istoria timpurie
Maybach isi are rădăcinile datorita implicării lui Wilhelm Maybach, care era directorul tehnic in cadrul Daimler-Motoren-Gesellschaft. Compania iniţial dezvolta si construia motoare diesel şi pe benzina pentru Zeppelin-uri, apoi pentru trenuri. Motorul Maybach Mb.IV a fost folosit pe avioanele si navele din Primul Război Mondial
Compania a construit prima data un autovehicul experimental in 1919, primul model construit in serie fiind prezentat doi ani mai târziu. Intre anii 1921 si 1940, compania a construit o varietate de vehicule clasice opulente. S-a continuat si cu construcţia de motoare pentru „heavy duty – sarcini grele” montate pe ambarcaţiuni navale si trenuri
Maybach a contribuit pentru Germania Fascista in Al Doilea Război Mondial construind motoarele multor artilerii mobile si tank-uri precum: Jagdpanther, Panther si Tiger (echipate cu motoare Maybach HL230)
După război fabrica a fost supusa reparaţiilor, dar producţia de automobile nu a mai fost pornita, după 20 de ani fiind redenumita MTU Friedrichshafen = „Engine and Turbine Union". MTU Friedrichshafen GmbH era un constructor de motoare comerciale fiind o sucursala a lui DaimlerChrysler pana in 2006 când a fost vândută firmei cu capital privat EQT IV.
1997–prezent: Renaşterea
In 1997, Mercedes-Benz a prezentat la salonul auto de la Tokyo un concept de lux sub numele de Mercedes-Benz Maybach (V12, 5987 cc, 550 CP). Chiar dacă s-a hotărât construirea modelului in serie, Mercede-Benz a decis s-a promoveze maşina sub un singur nume de brand, Maybach.
Maybach a fost astfel înviata ca o marca in 2000, cu producţia noului model in doua mărimi – Maybach 57 si Maybach 62
Compania oferea variate opţiuni pentru clienţii care doreau sa-si personalizeze maşina, oferind o mulţime de combinaţii pentru a-i mulţumi.
Pentru a promova noua linie Maybach, Mercedes-Benz a apelat la personaje publice sa acţioneze ca ambasadori de brand, incluzând moştenitorul Maybach Ulrich Schmid-Maybach si jucătorul de golf Nick Faldo
Înainte de război
• 1919 Maybach W1: Test car based on a Mercedes chassis
• 1921 Maybach W3: First Maybach, shown at Berlin
• 1926 Maybach W5: 7L
• 1929 Maybach 12: V12
• 1930 Maybach DSH: Doppel-Sechs-Halbe ("half a twelve cylinder") 1930-37
• 1930 Maybach DS7 Zeppelin
• 1931 Maybach W6: Same engine as W5, longer wheelbase. 1931-33
• 1931 Maybach DS8 Zeppelin
• 1934 Maybach W6 DSG: Featuring a twin overdrive transmission system.
• 1935 Maybach SW35: 3.5L I6
• 1936 Maybach SW38: 3.8L I6
• 1939 Maybach SW42: 4.2L I6
• 1945 Maybach JW61: 3.8L I6
Aproximativ 1800 de Maybach-uri au fost construite înainte de Cel de-al Doilea Razboi Mondial.
Dupa renastere
• 2002 Maybach 57 and 62
• 2005 Maybach Exelero (prototype shown at the IAA in Frankfurt)
• 2005 Maybach 57S (the S standing for Special rather than Sport)
• 2006 Maybach 62S
• 2007 Maybach 62 Landaulet
• 2009 Maybach 57 Zeppelin and Maybach 62 Zeppelin
Performante
Maybach 57 accelera de la 0-100 in aproximativ 5.1 secunde; Maybach 62 si 57 S in 4.8 secunde; Maybach 62 S in 4.5 secunde, si modelul Landaulet in 4.5 secunde. Chiar daca nu sunt extraordinare cifrele pentru standardele sport moderne, acceleraţia este impresionanta pentru o maşină ce depăşeşte 2 700 kg. Maybach – urile in general au fost si sunt extrem de puternice.
Opţiuni
Opţiunile le voi lasa in limba engleza, pentru a fi înţelese mai bine. Opţiunile standard pe toate modelele Maybach includeau, dar nu erau limitate la:
a navigation system w/voice recognition, air conditioning w/4-zone climate controls, power rear sunshade, rear-seat DVD entertainment system, interior air filter, front and rear seat massage, 24-speaker premium sound system, power tilt/telescopic heated wood/leather-wrapped steering wheel w/radio and climate controls, power trunk open/close, voice-activated AM/FM radio w/10-disc CD changer, keyless start, heated front and rear seats, cooled front seats, power panoramic sunroof, adaptive cruise control, premium leather upholstery, 18-way power front seats, 14-way power rear seats, heated cupholders, rearview camera, iPod adapter, wireless cell phone link, outside-temperature indicator, universal garage door opener, and night vision. Options for the Maybach 57 and 57S and standard for the Maybach 62, 62S, and Landaulet include 18-way power rear seats (replacing 14-way), 5-zone climate controls (replacing 4-zone), power side sunshades, cooled rear seats, wireless headphones, voice-activated power panoramic sunroof (replacing power panoramic sunroof), steering wheel mounted navigation controls, heated glass windows, and 30-speaker premium sound system (replacing 24-speaker).
Preturile
Preţul de baza al unui Maybach 57 in 2009 este $344,000; Maybach 57 S, $381,000; Maybach 62, $394,000; Maybach 62 S, $430,000, si Maybach Landaulet semi convertibil, puţin sub $470,000. Maybach 57 Zeppelin este oferit la 406,000 E ($580,000) si 62 Zeppelin la 473,200 Euro ($677,000). Preţul maşinilor Maybach folosite variază in funcţie de kilometrii, condiţia masinii si alţi factori.
Cu mai puţine vânzări decât s-au aşteptat si impactul pe care la avut criza financiara in 2008, Daimler AG consideră anularea întregii divizii Maybach. Totuşi, Daimler AG a purtat discuţii cu Aston-Martin pentru a concepe stilul noii generaţii de modele Maybach împreună cu următoarea generaţie de modele Lagonda. Amândouă vor fi bazate pe saşiul noului Maybach. Data de lansare nu a fost făcută publica.
Vânzări Maybach in USA
Year Sales
2003 166
2004 244
2005 152
2006 146
2007 156
2008 119
Iniţial, Daimler-Chrysler a prezis vânzări anuale de 2,000 de bucăţi cu 50% din ele venind din SUA. Cu toate acestea, astfel de vânzări nobile nu s-au materializat. In 2007 Mercedes-Benz a inchis 29 de dealeri din USA, reducând numărul acestora de la 71 la 42.
In 1997 la Salonul Auto de la Tokyo standurile Mercedes-Benz erau reprezentate de un nou autoturism super-luxos. Echipat cu un motor de 6 litrii V12, conceptul a fost primul semn al intenţiei DaimlerChrysler de a învia marca Maybach. Dupa 5 ani mai târziu modelul care va urma sa fie construit în „serie” a fost prezentat. LA momentul acesta Maybach era deja o marca separata de Mercedes-Benz
Enciclopedia
Maybach-Motorenbau GmbH (fondata in 1909) este un constructor german de maşini de lux. A fost fondata în 1909 de Wilhelm Maybach având ca director pe fiul sau Karl Maybach. Compania era la baza o sucursala a Luftschiffbau Zeppelin GmbH si era cunoscuta sub numele de "Luftfahrzeug-Motoreinbau GmbH" (tradus in engleza "Aircraft Engine Installation Company") pana in 1918. Astăzi , brand-ul este deţinut de DaimlerAG având sediul în Stuttgart.
1909–1940: Istoria timpurie
Maybach isi are rădăcinile datorita implicării lui Wilhelm Maybach, care era directorul tehnic in cadrul Daimler-Motoren-Gesellschaft. Compania iniţial dezvolta si construia motoare diesel şi pe benzina pentru Zeppelin-uri, apoi pentru trenuri. Motorul Maybach Mb.IV a fost folosit pe avioanele si navele din Primul Război Mondial
Compania a construit prima data un autovehicul experimental in 1919, primul model construit in serie fiind prezentat doi ani mai târziu. Intre anii 1921 si 1940, compania a construit o varietate de vehicule clasice opulente. S-a continuat si cu construcţia de motoare pentru „heavy duty – sarcini grele” montate pe ambarcaţiuni navale si trenuri
Maybach a contribuit pentru Germania Fascista in Al Doilea Război Mondial construind motoarele multor artilerii mobile si tank-uri precum: Jagdpanther, Panther si Tiger (echipate cu motoare Maybach HL230)
După război fabrica a fost supusa reparaţiilor, dar producţia de automobile nu a mai fost pornita, după 20 de ani fiind redenumita MTU Friedrichshafen = „Engine and Turbine Union". MTU Friedrichshafen GmbH era un constructor de motoare comerciale fiind o sucursala a lui DaimlerChrysler pana in 2006 când a fost vândută firmei cu capital privat EQT IV.
1997–prezent: Renaşterea
In 1997, Mercedes-Benz a prezentat la salonul auto de la Tokyo un concept de lux sub numele de Mercedes-Benz Maybach (V12, 5987 cc, 550 CP). Chiar dacă s-a hotărât construirea modelului in serie, Mercede-Benz a decis s-a promoveze maşina sub un singur nume de brand, Maybach.
Maybach a fost astfel înviata ca o marca in 2000, cu producţia noului model in doua mărimi – Maybach 57 si Maybach 62
Compania oferea variate opţiuni pentru clienţii care doreau sa-si personalizeze maşina, oferind o mulţime de combinaţii pentru a-i mulţumi.
Pentru a promova noua linie Maybach, Mercedes-Benz a apelat la personaje publice sa acţioneze ca ambasadori de brand, incluzând moştenitorul Maybach Ulrich Schmid-Maybach si jucătorul de golf Nick Faldo
Înainte de război
• 1919 Maybach W1: Test car based on a Mercedes chassis
• 1921 Maybach W3: First Maybach, shown at Berlin
• 1926 Maybach W5: 7L
• 1929 Maybach 12: V12
• 1930 Maybach DSH: Doppel-Sechs-Halbe ("half a twelve cylinder") 1930-37
• 1930 Maybach DS7 Zeppelin
• 1931 Maybach W6: Same engine as W5, longer wheelbase. 1931-33
• 1931 Maybach DS8 Zeppelin
• 1934 Maybach W6 DSG: Featuring a twin overdrive transmission system.
• 1935 Maybach SW35: 3.5L I6
• 1936 Maybach SW38: 3.8L I6
• 1939 Maybach SW42: 4.2L I6
• 1945 Maybach JW61: 3.8L I6
Aproximativ 1800 de Maybach-uri au fost construite înainte de Cel de-al Doilea Razboi Mondial.
Dupa renastere
• 2002 Maybach 57 and 62
• 2005 Maybach Exelero (prototype shown at the IAA in Frankfurt)
• 2005 Maybach 57S (the S standing for Special rather than Sport)
• 2006 Maybach 62S
• 2007 Maybach 62 Landaulet
• 2009 Maybach 57 Zeppelin and Maybach 62 Zeppelin
Performante
Maybach 57 accelera de la 0-100 in aproximativ 5.1 secunde; Maybach 62 si 57 S in 4.8 secunde; Maybach 62 S in 4.5 secunde, si modelul Landaulet in 4.5 secunde. Chiar daca nu sunt extraordinare cifrele pentru standardele sport moderne, acceleraţia este impresionanta pentru o maşină ce depăşeşte 2 700 kg. Maybach – urile in general au fost si sunt extrem de puternice.
Opţiuni
Opţiunile le voi lasa in limba engleza, pentru a fi înţelese mai bine. Opţiunile standard pe toate modelele Maybach includeau, dar nu erau limitate la:
a navigation system w/voice recognition, air conditioning w/4-zone climate controls, power rear sunshade, rear-seat DVD entertainment system, interior air filter, front and rear seat massage, 24-speaker premium sound system, power tilt/telescopic heated wood/leather-wrapped steering wheel w/radio and climate controls, power trunk open/close, voice-activated AM/FM radio w/10-disc CD changer, keyless start, heated front and rear seats, cooled front seats, power panoramic sunroof, adaptive cruise control, premium leather upholstery, 18-way power front seats, 14-way power rear seats, heated cupholders, rearview camera, iPod adapter, wireless cell phone link, outside-temperature indicator, universal garage door opener, and night vision. Options for the Maybach 57 and 57S and standard for the Maybach 62, 62S, and Landaulet include 18-way power rear seats (replacing 14-way), 5-zone climate controls (replacing 4-zone), power side sunshades, cooled rear seats, wireless headphones, voice-activated power panoramic sunroof (replacing power panoramic sunroof), steering wheel mounted navigation controls, heated glass windows, and 30-speaker premium sound system (replacing 24-speaker).
Preturile
Preţul de baza al unui Maybach 57 in 2009 este $344,000; Maybach 57 S, $381,000; Maybach 62, $394,000; Maybach 62 S, $430,000, si Maybach Landaulet semi convertibil, puţin sub $470,000. Maybach 57 Zeppelin este oferit la 406,000 E ($580,000) si 62 Zeppelin la 473,200 Euro ($677,000). Preţul maşinilor Maybach folosite variază in funcţie de kilometrii, condiţia masinii si alţi factori.
Cu mai puţine vânzări decât s-au aşteptat si impactul pe care la avut criza financiara in 2008, Daimler AG consideră anularea întregii divizii Maybach. Totuşi, Daimler AG a purtat discuţii cu Aston-Martin pentru a concepe stilul noii generaţii de modele Maybach împreună cu următoarea generaţie de modele Lagonda. Amândouă vor fi bazate pe saşiul noului Maybach. Data de lansare nu a fost făcută publica.
Vânzări Maybach in USA
Year Sales
2003 166
2004 244
2005 152
2006 146
2007 156
2008 119
Iniţial, Daimler-Chrysler a prezis vânzări anuale de 2,000 de bucăţi cu 50% din ele venind din SUA. Cu toate acestea, astfel de vânzări nobile nu s-au materializat. In 2007 Mercedes-Benz a inchis 29 de dealeri din USA, reducând numărul acestora de la 71 la 42.
Comment