Sfarsitul unui deceniu de glorie
Chiar si primul C111 nu-si merita porecla „ laborator de teste pe roti”. Pe lângă faptul că încorpora ansamble si piese foarte inovatoare pentru acele vremuri, coupe –ul stabilea si standardele maşinilor sport moderne, in materie de design.
Primele proiecte C111 erau dezvoltate in paralel cu programul spaţial si cursa până pe lună. In multe moduri amândouă erau văzute intr-un mod similar. Inginerii de la Mercedes care se ocupau de aceste proiecte probabil că simţeau un grad de rudenie cu inginerii programului spaţial. Desigur, revista Road&Track arăta poze in paginile ei care făceau aluzie la un aspect apollo-escian. Acestea au fost vremurile când design – ul aerospaţial si marile eforturi de inginerie erau eroice in proporţiile lor.
Pe langa asta multe maşini „futuristice” arătă incredibil de depăşite atunci când viitorul actualmente ajunge, insă nu si cele două maşini C111-II care si acum arată ca două supercar –uri credibile. Ele nu au fost depăşite de timp nici in anii ’90, la două decenii după debutul lor.
Portierele gullwing*, menţinute pentru toate seriile C111, identifică aceasta maşina experimentala carismatica, in calitate de membru al legendarei familii de maşini sport Mercedes-Benz. Aceste portiere, cu prindere pe acoperiş, au fost, de-a lungul timpului, semne distinctive pentru maşinile sport Mercedes.
Gullwing (eng), Flügeltüren (ger) = aripi de pescăruşi; seagulf – pescăruş de mare;
In franceza li se spune Portes Papillon - buterfly doors – portiere cu deschidere in forma aripilor de fluture
Surse:
„A contempla asupra lui C111 înseamnă a vedea adevărata faţă a măreţiei”
Next: 1981 Mercedes-Benz AUTO 2000
Chiar si primul C111 nu-si merita porecla „ laborator de teste pe roti”. Pe lângă faptul că încorpora ansamble si piese foarte inovatoare pentru acele vremuri, coupe –ul stabilea si standardele maşinilor sport moderne, in materie de design.
Primele proiecte C111 erau dezvoltate in paralel cu programul spaţial si cursa până pe lună. In multe moduri amândouă erau văzute intr-un mod similar. Inginerii de la Mercedes care se ocupau de aceste proiecte probabil că simţeau un grad de rudenie cu inginerii programului spaţial. Desigur, revista Road&Track arăta poze in paginile ei care făceau aluzie la un aspect apollo-escian. Acestea au fost vremurile când design – ul aerospaţial si marile eforturi de inginerie erau eroice in proporţiile lor.
Pe langa asta multe maşini „futuristice” arătă incredibil de depăşite atunci când viitorul actualmente ajunge, insă nu si cele două maşini C111-II care si acum arată ca două supercar –uri credibile. Ele nu au fost depăşite de timp nici in anii ’90, la două decenii după debutul lor.
Portierele gullwing*, menţinute pentru toate seriile C111, identifică aceasta maşina experimentala carismatica, in calitate de membru al legendarei familii de maşini sport Mercedes-Benz. Aceste portiere, cu prindere pe acoperiş, au fost, de-a lungul timpului, semne distinctive pentru maşinile sport Mercedes.
Gullwing (eng), Flügeltüren (ger) = aripi de pescăruşi; seagulf – pescăruş de mare;
In franceza li se spune Portes Papillon - buterfly doors – portiere cu deschidere in forma aripilor de fluture
Surse:
„A contempla asupra lui C111 înseamnă a vedea adevărata faţă a măreţiei”
Next: 1981 Mercedes-Benz AUTO 2000
Comment