Da, despre asta e vorba. Despre jepcari schimbatori de piese care se cred mecanici, jepcari specializati in dacii (mecanicu' de dacie cum i se spune p-aici).
Un prim exemplu (am patit-o pe pielea mea):
Sevice CICLOP din Berceni
Oamenii se cred mari scule, plini de ei si de fitze, repara masini de samsari care dau oricat ca sa le intre repede cotoarbele pe Autovit. Tinichigii si vopsitorii sunt f. buni, mecanicii praf.
Ce s-a intamplat de fapt. Un bun prieten m-a indrumat acolo, zicand ca oamenii sunt priceputi nevoie mare. Omul avea toate bunele intentii si nu il acuz de nimic. Am zis sa schimb placutele de frana, filtrele, ulei, parbrizul care era spart etc. Au schimbat oamenii consumabilele, am dat banu' (110 lei) , am plecat, toate bune si frumoase, lumea cu lacrima pe obraz. A doua zi pun o frana mai brusca si ma trezesc ca n-am frane deloc (era sa intram intr-un palc de oameni care asteptau linistiti autobuzul). Ma ce-o avea? Ma duc la un peco, dau 12 lei pe un lichid, completez, fac peda, se intareste, zic sa ajung pe la unu' cu un sopron sa se uite la ea ca sa nu omor pe cineva in trafic. O urc pe elevator la unu', asta zice ca pierde ca la balamuc lichid si ca sunt garniturile praf (ii dau 10 lei pentru ca s-a uitat, asta puteam sa constat si eu). Ma duc la altul, imi anuleaza din pompa cu o bucata de cauciuc roata stanga (10 lei). Ma duc in Chitila la un magazin, omu' dragut comanda piesele (40 de lei) si plec.
Ma duc la un mecanic recomandat de alt prieten. Omul desface etrierul pe stanga fata, pica placutele pe jos, bolturile alea nu mai erau .... ma rog. Desface etrierul sa schimbe garniturile (care intr-adevar erau praf) si constata ca e etrierul spart pe interior). Zice ca trebuie sa ma duc la dezmembrari sa caut altu' ca ala n-are ce sa ii mai faca (era spart inelul din interior care tine garnitura). Iau Cangoo-ul mecanicului si alerg pe la dezmembrari. Canci etrier. Consum motorina omului, ii las masina .... pune roata la loc. Plec cu cazanul fara un etrier, il las in fata blocului. Ma scol duminica la 5 am sa plec in targ sa caut etrier. Ma duce un vecin milos. Caut pana la 11, gasesc dupa lupte seculare singurul etrier din tot targul (55 de lei, dupa lungi negocieri). Iau un taxi pana acasa (am racit rau de la frig) - 50 de lei.
Ma duc cu masina la acelasi mecanic, pune etrierul pe masina, merge bine, franeaza ... si zice hatru : - Ia sa ne uitam noi si la celalalt ca ai umblat asa cu el si cine stie. Soc! Idiotii de la Ciclop pusesera placutele invers, partea cu "carne" era pe exterior, etrierul stanga d-asta cedase. Le-a pus omul corect (45 lei), am mai cumparat niste lichid de frana (24 de lei) si am plecat fericit acasa !
Totalul episodului "etrier" : 356 lei + alte maruntisuri.
Un prim exemplu (am patit-o pe pielea mea):
Sevice CICLOP din Berceni
Oamenii se cred mari scule, plini de ei si de fitze, repara masini de samsari care dau oricat ca sa le intre repede cotoarbele pe Autovit. Tinichigii si vopsitorii sunt f. buni, mecanicii praf.
Ce s-a intamplat de fapt. Un bun prieten m-a indrumat acolo, zicand ca oamenii sunt priceputi nevoie mare. Omul avea toate bunele intentii si nu il acuz de nimic. Am zis sa schimb placutele de frana, filtrele, ulei, parbrizul care era spart etc. Au schimbat oamenii consumabilele, am dat banu' (110 lei) , am plecat, toate bune si frumoase, lumea cu lacrima pe obraz. A doua zi pun o frana mai brusca si ma trezesc ca n-am frane deloc (era sa intram intr-un palc de oameni care asteptau linistiti autobuzul). Ma ce-o avea? Ma duc la un peco, dau 12 lei pe un lichid, completez, fac peda, se intareste, zic sa ajung pe la unu' cu un sopron sa se uite la ea ca sa nu omor pe cineva in trafic. O urc pe elevator la unu', asta zice ca pierde ca la balamuc lichid si ca sunt garniturile praf (ii dau 10 lei pentru ca s-a uitat, asta puteam sa constat si eu). Ma duc la altul, imi anuleaza din pompa cu o bucata de cauciuc roata stanga (10 lei). Ma duc in Chitila la un magazin, omu' dragut comanda piesele (40 de lei) si plec.
Ma duc la un mecanic recomandat de alt prieten. Omul desface etrierul pe stanga fata, pica placutele pe jos, bolturile alea nu mai erau .... ma rog. Desface etrierul sa schimbe garniturile (care intr-adevar erau praf) si constata ca e etrierul spart pe interior). Zice ca trebuie sa ma duc la dezmembrari sa caut altu' ca ala n-are ce sa ii mai faca (era spart inelul din interior care tine garnitura). Iau Cangoo-ul mecanicului si alerg pe la dezmembrari. Canci etrier. Consum motorina omului, ii las masina .... pune roata la loc. Plec cu cazanul fara un etrier, il las in fata blocului. Ma scol duminica la 5 am sa plec in targ sa caut etrier. Ma duce un vecin milos. Caut pana la 11, gasesc dupa lupte seculare singurul etrier din tot targul (55 de lei, dupa lungi negocieri). Iau un taxi pana acasa (am racit rau de la frig) - 50 de lei.
Ma duc cu masina la acelasi mecanic, pune etrierul pe masina, merge bine, franeaza ... si zice hatru : - Ia sa ne uitam noi si la celalalt ca ai umblat asa cu el si cine stie. Soc! Idiotii de la Ciclop pusesera placutele invers, partea cu "carne" era pe exterior, etrierul stanga d-asta cedase. Le-a pus omul corect (45 lei), am mai cumparat niste lichid de frana (24 de lei) si am plecat fericit acasa !
Totalul episodului "etrier" : 356 lei + alte maruntisuri.
Comment