Nota jutificativa.
A venit vremea rece si au inceput problemele. Se discuta pe categorii de tipuri si modele si nu se aplica "cautare".
Toate masinile folosesc uleiuri.
Cu cautare am gasit ceva de plecare PE GOAGLA-CA ESTE LA MODA: incepator... .
Am cautat o rezolvare. Propun acest subiect pentru toti colegii - in special cei noi - de la INCEPATORI...
Ulei auto
Adeseori v-ati intrebat, poate, ce inseamna 15W-40 si de ce este mai bun vara decat 15W-30. Sau de ce iarna un 0W-40 este mult mai indicat decat un 10W-50? Articolul de fata incearca sa lamureasca aceasta dilema.
Sa plecam de la inceputuri; inceputurile automobilului, desigur! In acea perioada, nu exista nici o metoda pentru a descrie capacitatea de lubrifiere a uleiului la atingerea temperaturii de lucru, de 100°C. S-a constatat ca aceasta este direct proportionala cu vascozitatea uleiului la temperatura respectiva: un ulei mai vascos avea un factor de ungere mai bun.
Si aici a intervenit Societatea Inginerilor de Automobile (Society of Automotive Engineers). SAE, infiintata in 1911, a propus standardul care ii poarta numele, prin calcularea timpului mediu de scurgere a uleiului respectiv printr-un orificiu dat. Gradul de vascozitate SAE nu este altceva decat intervalul de timp exprimat in secunde.
Insa, pentru a nu zapaci publicul cu diverse cifre, SAE a propus sistemul in trepte: astfel daca un ulei auto are timpul de scurgere intre 5 secunde si 14 secunde, acesta are gradul de vascozitate SAE 10, si tot asa pana la SAE 50.
Prima tabela cu specificatii SAE arata cam asa:
Grad SAE
Timpul de scurgere (s)
Vascozitatea in CentiStokes
la 100° C 10 < 14 4.00 ( 2 - 5)
Bun, veti zice, dar ce este cu particula "10W" din specificatiile SAE?! In 1952 a devenit evident ca anumite motoare nu vor putea fi pornite, pe timpul iernii, cu uleiuri cu SAE 30. Astfel s-a luat in calcul si vascozitatea uleiului respectiv la 0°C. SAE 15W si SAE 25W au fost adaugate mai tarziu pentru a mari gradul de acuratete a indicelui SAE.
Si la ce imi trebuie toate astea?! Pentru ca multi dintre dumneavoastra considera ca specificatiile din cartea tehnica a masinii sunt 'litera de lege' sau au descoperit de la niste 'prieteni' ca un ulei mai subtire le ofera performante usor sporite. Iata si expicatia:
- Uleiul auto ideal pentru un motor utilizat in conditii normale de temperatura, sarcina, etc. este SAE 30. Daca se foloseste un ulei mai subtire SAE 20, pot aparea datorita vascozitatii mai scazute, economii de combustibil si puteri usor sporite fata de normal. Costurile? O marire a consumului de ulei datorita volatilitatii sporite si a vascozitatii reduse (totusi aceasta se poate evita prin folosirea uleiurilor sintetice).
- Daca se foloseste un ulei mai vascos, fenomenul este invers: o crestere usoara a consumului si o scadere a consumului de ulei si a uzurilor pieselor in miscare relativa.
Daca temperatura de operare a autovehiculului dumneavoastra este mai ridicata decat cea normala, trebuie sa aveti in vedere cresterea gradului SAE a uleiului de motor folosit. Daca folositi motorul la turatii ridicate, daca tractati sau daca aveti diverse greutati de transportat, considerati folosirea unui ulei mai vascos. Ulterior API a mai inclus cateva specificatii astfel incat in final arata asa:
1. Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina)
SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant.
SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant.
SC - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1967.
SD - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1971.
SE - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1979.
SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pâna în anul 1989. În comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.
SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pâna în anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata în comparatie cu SF.
SH - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1996 inclusiv. Valabil începând cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care în comparatie cu SG asigura în mod mai sever proprietatile uleiului.
SJ - Pentru toate motoarele folosite în prezent. A fost introdusa în clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decât SH în ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi înalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.
SL - A fost introdusa începând cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.
SM - Cea mai înalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa începând cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse în prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului l temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving",
Specificatii API - categoria "comercial"( CA - CH-4) (motoare Diesel)
CA - CC - Pentru motoare diesel pâna în 1965.
CD - Valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate. Contine aditivi DD mai eficienti.
CE - Lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate. Aditivat moderat, asigura consum redus de ulei.
CF - A fost introdus în 1994. Pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzând si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5%. Înlocuieste specificatia API CD.
CF-2 - Introdusa în 1994. Pentru motoare cu sarcina mare, în doi timpi.
CF-4 - Introdusa în 1990 . Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate. Poate fi folosita în loc de API CD sau CE.
CG-4 - Introdusa in 1995. Pentru motoare diesel în patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil cu sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care îndeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit în loc de API CD, CE si CF-4.
CH-4 - Introdusa la 1 decembrie 1998. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care îndeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili cu sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita în loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4.
CI-4 - Introdusa in 2002. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulfuri. Aceste uleiuri pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus.
CJ-4 - In Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate cu sisteme de control al emisiei cu filtre de particule si alte sisteme moderne.
Adaugam aici si specificatiile ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) in ceea ce priveste standardul de clasificare al uleiului auto:
A1 - Ulei multigrad pentru motoare pe benzina, stabil la forfecare la temperaturi medii, asigura economie de combustibil.
A2 - Ulei multigrad de vâscozitate normala pentru motoare pe benzina.
A3 - Ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta.
B1 - Ulei pentru motoare diesel, stabil la forfecare la temperaturi medii si sarcini mici, asigura economie de combustibil.
B2 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica.
B3 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica. Depaseste prescriptiile B1, B2 privind conditiile de uzura, depuneri si formarea de funingine.
B4 - Avantajos, în primul rând, în motoarele diesel cu injectie directa.
E1 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare usor supraalimentate.
E2 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare mediu supraalimentate.
E3 - Superior normei E2-96, ulei SHPD, asigura curatenie si protectie antiuzura impecabila. Satisface EURO 1 si EURO 2.
E4 - Norma mai severa decât E3, asigura cel mai lung interval de schimb.
E5 - Asigura curatire mai buna a pistonului, protectie ridicata la uzura, stabilitate mai buna la oxidare.
Ca o idee finala ganditi-va ca un consum mai bun de combustibil obtinut reducand vascozitatea uleiului inseamna micsorarea duratei de viata a motorului. Afirmatia aceasta se aplica cu restrictii uleiurilor sintetice, care au in mod normal un indice de 0W-40.
Mai sunt produse pe piata.
Despre conditionatori.
Produsul este special conceput pentru a reduce frecarea şi uzura motoarelor cu mai puţin de 65.000 km. Specialistii spun ca 75% din uzură survine în momentul pornirii motorului, considerată cauza numărul 1 a uzurii motoarelor. Dura Lube 2 asigură o pornire uşoară. Prelungeşte viaţa uleiului de motor cu până la 50%. Protejeaza motorul adăugându-i o extra peliculă de protecţie care îmbracă la nivel molecular toate suprafeţele metalice reducând astfel supraîncălzirea, zgomotul, frecarea şi uzura motorului.
Dura Lube 2 este compatibil cu orice tip de ulei de motor, mineral sau sintetic.
Nu afectează garanţia acordată de producătorii de autovehicule.
Dura Lube 2 nu conţine particule solide, bisulfură de molibden, grafit sau alte substanţe potenţial dăunătoare.
NU NECESITĂ SCHIMBUL DE ULEI.
Mod de întrebuinţare:
Adăugaţi un flacon de Dura Lube 2 în orice carter de până la 4 l de ulei. În cazul motoarelor mai mari adăugaţi ¼ din cantitatea unui flacon de Dura Lube 2 pentru fiecare litru de ulei. Înainte de a folosi Dura Lube 2 este necesar să se efectueze rodajul motorului în funcţie de recomandarea producătorului. Pentru rezultate deosebite folosiţi produsul anual sau la fiecare 10.000 km pentru a reduce supraîncălzirea, frecarea, zgomotele şi uzura motorului.
ATENŢIE: Cantitatea totală de ulei plus Dura Lube 2 nu trebuie să depăşească limita maximă pe joja de ulei.
SUPER DURA LUBE cu SR3 - Tratament avansat pentru motor
Super Dura Lube nu este un ulei, nu este un aditiv de ulei, ci un lubrifiant care condiţionează metalul, reducând astfel în mod formidabil frecarea, prin penetrarea suprafeţei metalice, netezirea şi acoperirea microporilor şi asigurarea unei supra-alunecări între părţile metalice, fapt datorat unora din proprietăţile revoluţionare ale moleculelor sale de SR3.
Super Dura Lube este un amestec de înaltă precizie de componente petroliere de înaltă tehnologie aduse împreună printr-un proces tehnologic unic, dând naştere astfel la cea mai eficientă formulă de reducere a frecării testată vreodată (SR3).
Informaţii generale
Cum funcţionează?
Info: POLITEHNICA
Mod de întrebuinţare
Avantaje
Teste
Întrebări frecvente
Prezentări video
Scrisori
Super Dura Lube nu a fost conceput să înlocuiască uleiurile din motoare. Evident, atunci când uleiul folosit nu este de calitate superioară sau nu este schimbat la timp, sau motorul a lucrat în regim de suprasolicitare sau nu a funcţionat la parametrii normali, Super Dura Lube preia şi sarcina uleiului de a lubrifia motorul pe care acesta nu o mai poate îndeplini. Mai mult decât atât, datorită proprietăţilor sale revoluţionare, Super Dura Lube face ca, în situaţii limită, atunci când motorul rămâne total fără ungere, motorul să continue să funcţioneze, evident pentru un timp limitat (în funcţie de mulţi alţi parametri) aşa cum este prezentat şi în testele filmate. Acest lucru nu îl poate face nici un fel de ulei de motor.
Important!
Super Dura Lube conţine solvenţi şi esteri necloruraţi, deci care nu formează la temperaturi înalte compuşi acizi ai clorului, nocivi motorului dar şi mediului ambiant. Din această cauză, Super Dura Lube nu atacă în nici un fel simeringurile sau garniturile de cauciuc.
Care este compoziţia Super Dura Lube cu SR3?
Super Dura Lube nu conţine nici unul din elementele potenţial dăunătoare ca ingredient, cum ar fi plumbul, siliconul, bisulfura de molibden, PTFE, grafitul sau teflonul, care se găsesc în ceilalţi aditivi de ulei sau tratamente de motor. Aceste ingrediente, în timp, îmbătrânesc şi se exfoliază de pe suprafeţele metalice de care s-au ataşat în straturi vizibile, masurabile, şi se descompun în particule solide care conduc la patru efecte distrugătoare pentru oricare motor:
Înfundarea filtrelor de ulei.
Înfundarea canalelor fine (de ex. cuzineţi), nemailăsând uleiul din motor să facă lubrifierea în acele zone.
Pătrunse în camera de ardere, formează acizi care atacă pistoanele şi cămăşile.
Modifică în timp cotele de toleranţă ale motorului prin uzuri neuniforme.
DURA LUBE "Just Pour & Go" cu SR3 - Tratament avansat concentrat pentru motor
NU NECESITĂ SCHIMBUL ULEIULUI DE MOTOR şi are acelaşi efect extraordinar ca şi Super Dura Lube cu SR3 – Tratament avansat pentru motor.
Mod de întrebuinţare:
Compatibil cu orice tip de ulei. La motoare care au capacitatea băii de ulei de până la 5 litri se adaugă un flacon de DURA LUBE "JUST POUR & GO" în baia de ulei.
Pentru motoare cu baia de ulei de peste 5 litri, cantitatea de DURA LUBE "JUST POUR & GO" trebuie să fie 7% din capacitatea băii de ulei. După ce adăugaţi DURA LUBE "JUST POUR & GO", rulaţi cel putin 1000 Km până la schimbul de ulei. DURA LUBE "JUST POUR & GO" se poate folosi şi imediat după schimbul de ulei şi filtru.
Pentru cele mai bune rezultate, vă recomandăm să folosiţi un flacon de Dura Lube "Just Pour & GO" tratament avansat pentru motor la fiecare 20.000 Km. parcurşi.
ATENTIE: Nivelul de ulei + Dura Lube "Just Pour & Go" cu SR3 trebuie să nu depăşească nivelul maxim indicat pe jojă.
ACUM ŞI CU UN NOU AMBALAJ
DURA LUBE SUPER DIESEL Engine Treatment cu SR3
Tratament avansat concentrat pentru motoare Diesel - formulă specială pentru motoare mari, indicat pentru condiţii grele de lucru/flote
Dura Lube Super Diesel Engine Treatment cu SR3 nu este un ulei sau un tratament de ulei, este un condiţionator de metal care reduce dramatic frecarea şi uzura penetrând suprafaţa metalului, acoperind şi netezind astfel microporii. Dura Lube Super Diesel Engine Treatment cu SR3 scade consumul de combustibil, creşte puterea şi performanţa motorului, prelungeşte viaţa acestuia şi face pornirea mai uşoară. Dura Lube Super Diesel Engine Treatment cu SR3 nu conţine nicio particulă solidă potenţial dăunătoare, precum plumbul, siliconul, bisulfura de molibden, PTFE sau grafit care se găsesc în alţi lubrifianţi.
Dura Lube Super Diesel Engine Treatment cu SR3 protejeaza părţile vitale ale motorului până la 80.000 Km, ajută la restabilirea vâscozităţii uleiului fără să îl altereze, permite prelungirea intervalelor de schimb de ulei cu până la 50%, conferă protecţie suplimentară împotriva cedării termice a uleiurilor de motor; dispersează calamina; neutralizează acizii; previne formarea reziduurilor şi a depunerilor; conţine agenţi anti-gel; scade temperatura de congelare; nu conţine alcool; previne coroziunea; reduce depunerile de carbon; ajută la prevenirea uzurii; restabileşte compresia. Nu anulează garanţiile.
Mod de întrebuinţare:
Pentru motoare cu capacitatea carterului de până la 41.58 litri, adăugaţi un flacon de Dura Lube Super Diesel Engine Treatment cu SR3 atunci când faceţi schimbul de ulei şi filtru conform manualului producătorului. Pentru motoare mai mari, adăugaţi 10% din capacitatea carterului, dar nu mai puţin de un flacon. Pentru a menţine puterea maximă adăugaţi la fiecare schimb de ulei şi filtru.
DURA LUBE– Curăţător pentru sistemul de injecţii (benzină şi motorină) şi lubrifiant pentru partea superioară a cilindrilor
Curăţă întregul sistem de alimentare şi pereţii greu accesibili din partea superioară a cilindrilor. Scade consumul de combustibil. Curăţă injectoarele, readuce consumul şi puterea motorului la parametri normali, reduce ezitările, zgomotele şi auto-aprinderea. Curăţă şi lubrifiază carburatoarele, injectoarele şi scaunele de supapă. Creşte accelerarea. Curăţă supapele. Se simte ca o revigorare a motorului. Reduce depunerile de carbon cauzate de: pre-aprindere, pierderea puterii, uzura supapelor, deteriorarea garniturilor. Îndepărtează reziduurile şi răşinile de pe tija de supapă. Produsul nu este dăunător mediului.
Acest aditiv de combustibil este în conformitate cu solicitările privind conţinutul scăzut de sulf pentru utilizare la vehicule cu motor Diesel şi alte tipuri de motoare.
Mod de întrebuinţare:
Adăugaţi întregul conţinut al flaconului în rezervorul de combustibil. Tratează un rezervor de până la 94.6 litri.
DURA LUBE cu SR3 - Tratament avansat pentru transmisie
Tratamentul Dura Lube pentru transmisii este un condiţionator revoluţionar de metale care este compatibil cu transmisiile automate şi manuale şi cu toate tipurile de ulei folosite la acestea. Dura Lube penetrează suprafeţele metalice, acoperă microporii, reducând formidabil frecarea şi previne depunerile de reziduuri provenite din frecări în sistemul de transmisie. În condiţiile de suprasolicitare a transmisiei (mers în sarcină sau la temperaturi mai ridicate), Dura Lube micşorează considerabil uzura angrenajelor transmisiei atunci când uleiul îşi pierde proprietăţile de vâscozitate.
Căldura şi efectele ei asupra transmisiei
Nici nu vă închipuiţi cât de mult poate micşora căldura viaţa transmisiei şi performanţele acesteia. Căldura excesivă poate cauza uzura prematură a transmisiei şi componentelor ei principale. Aceasta duce la reparaţii foarte costisitoare. Dura Lube, prin proprietăţile sale de reducere radicală a frecării, face ca temperaturile din transmisie să se menţină în plaja optimă de funcţionare.
Mod de întrebuinţare:
Se adaugă un flacon de tratament pentru transmisii Dura Lube în orice cutie de viteze (autoturisme, dube, autoutilitare). La cutiile de viteze de camioane se adaugă 5% Dura Lube din capacitatea carterului cutiei. Nu este necesară schimbarea uleiului din cutie la introducerea Dura Lube. În continuare, uleiul la cutia de viteze se va schimba conform manualului autovehiculului, dar după ce adăugaţi Dura Lube Tratament Avansat pentru Transmisii, rulaţi cel puţin 1000 Km până la schimbul de ulei.
Din experienţa noastră şi a clienţilor noştri, pentru cele mai bune rezultate se recomandă folosirea tratamentului avansat pentru transmisii Dura Lube la fiecare 40.000 Km.
Câteva lucruri despre Dura Lube - Transmisie
I: Tratamentul pentru transmisii Dura Lube dăunează simeringurilor?
R: Nu. Nu afectează negativ simeringurile şi nici o altă componentă din transmisiile automate sau manuale.
I: Se poate folosi Dura Lube la transmisiile în care s-au introdus deja aditivi?
R: Da. Se vor observa îmbunătăţiri imediat.
I: Este Dura Lube compatibil cu orice ulei de transmisie?
R: Da. Mai mult decât atât, Dura Lube este la fel de eficient atât în transmisiile automate cât şi în cele manuale.
Prezentarile nu-mi apartin.
Doar ca le folosesc de peste 15 ani. Si nu am gasit motive sa ma plang.
A venit vremea rece si au inceput problemele. Se discuta pe categorii de tipuri si modele si nu se aplica "cautare".
Toate masinile folosesc uleiuri.
Cu cautare am gasit ceva de plecare PE GOAGLA-CA ESTE LA MODA: incepator... .
Am cautat o rezolvare. Propun acest subiect pentru toti colegii - in special cei noi - de la INCEPATORI...
Ulei auto
Adeseori v-ati intrebat, poate, ce inseamna 15W-40 si de ce este mai bun vara decat 15W-30. Sau de ce iarna un 0W-40 este mult mai indicat decat un 10W-50? Articolul de fata incearca sa lamureasca aceasta dilema.
Sa plecam de la inceputuri; inceputurile automobilului, desigur! In acea perioada, nu exista nici o metoda pentru a descrie capacitatea de lubrifiere a uleiului la atingerea temperaturii de lucru, de 100°C. S-a constatat ca aceasta este direct proportionala cu vascozitatea uleiului la temperatura respectiva: un ulei mai vascos avea un factor de ungere mai bun.
Si aici a intervenit Societatea Inginerilor de Automobile (Society of Automotive Engineers). SAE, infiintata in 1911, a propus standardul care ii poarta numele, prin calcularea timpului mediu de scurgere a uleiului respectiv printr-un orificiu dat. Gradul de vascozitate SAE nu este altceva decat intervalul de timp exprimat in secunde.
Insa, pentru a nu zapaci publicul cu diverse cifre, SAE a propus sistemul in trepte: astfel daca un ulei auto are timpul de scurgere intre 5 secunde si 14 secunde, acesta are gradul de vascozitate SAE 10, si tot asa pana la SAE 50.
Prima tabela cu specificatii SAE arata cam asa:
Grad SAE
Timpul de scurgere (s)
Vascozitatea in CentiStokes
la 100° C 10 < 14 4.00 ( 2 - 5)
Bun, veti zice, dar ce este cu particula "10W" din specificatiile SAE?! In 1952 a devenit evident ca anumite motoare nu vor putea fi pornite, pe timpul iernii, cu uleiuri cu SAE 30. Astfel s-a luat in calcul si vascozitatea uleiului respectiv la 0°C. SAE 15W si SAE 25W au fost adaugate mai tarziu pentru a mari gradul de acuratete a indicelui SAE.
Si la ce imi trebuie toate astea?! Pentru ca multi dintre dumneavoastra considera ca specificatiile din cartea tehnica a masinii sunt 'litera de lege' sau au descoperit de la niste 'prieteni' ca un ulei mai subtire le ofera performante usor sporite. Iata si expicatia:
- Uleiul auto ideal pentru un motor utilizat in conditii normale de temperatura, sarcina, etc. este SAE 30. Daca se foloseste un ulei mai subtire SAE 20, pot aparea datorita vascozitatii mai scazute, economii de combustibil si puteri usor sporite fata de normal. Costurile? O marire a consumului de ulei datorita volatilitatii sporite si a vascozitatii reduse (totusi aceasta se poate evita prin folosirea uleiurilor sintetice).
- Daca se foloseste un ulei mai vascos, fenomenul este invers: o crestere usoara a consumului si o scadere a consumului de ulei si a uzurilor pieselor in miscare relativa.
Daca temperatura de operare a autovehiculului dumneavoastra este mai ridicata decat cea normala, trebuie sa aveti in vedere cresterea gradului SAE a uleiului de motor folosit. Daca folositi motorul la turatii ridicate, daca tractati sau daca aveti diverse greutati de transportat, considerati folosirea unui ulei mai vascos. Ulterior API a mai inclus cateva specificatii astfel incat in final arata asa:
1. Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina)
SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant.
SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant.
SC - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1967.
SD - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1971.
SE - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1979.
SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pâna în anul 1989. În comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.
SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pâna în anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata în comparatie cu SF.
SH - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1996 inclusiv. Valabil începând cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care în comparatie cu SG asigura în mod mai sever proprietatile uleiului.
SJ - Pentru toate motoarele folosite în prezent. A fost introdusa în clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decât SH în ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi înalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.
SL - A fost introdusa începând cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.
SM - Cea mai înalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa începând cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse în prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului l temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving",
Specificatii API - categoria "comercial"( CA - CH-4) (motoare Diesel)
CA - CC - Pentru motoare diesel pâna în 1965.
CD - Valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate. Contine aditivi DD mai eficienti.
CE - Lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate. Aditivat moderat, asigura consum redus de ulei.
CF - A fost introdus în 1994. Pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzând si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5%. Înlocuieste specificatia API CD.
CF-2 - Introdusa în 1994. Pentru motoare cu sarcina mare, în doi timpi.
CF-4 - Introdusa în 1990 . Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate. Poate fi folosita în loc de API CD sau CE.
CG-4 - Introdusa in 1995. Pentru motoare diesel în patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil cu sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care îndeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit în loc de API CD, CE si CF-4.
CH-4 - Introdusa la 1 decembrie 1998. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care îndeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili cu sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita în loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4.
CI-4 - Introdusa in 2002. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulfuri. Aceste uleiuri pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus.
CJ-4 - In Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate cu sisteme de control al emisiei cu filtre de particule si alte sisteme moderne.
Adaugam aici si specificatiile ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) in ceea ce priveste standardul de clasificare al uleiului auto:
A1 - Ulei multigrad pentru motoare pe benzina, stabil la forfecare la temperaturi medii, asigura economie de combustibil.
A2 - Ulei multigrad de vâscozitate normala pentru motoare pe benzina.
A3 - Ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta.
B1 - Ulei pentru motoare diesel, stabil la forfecare la temperaturi medii si sarcini mici, asigura economie de combustibil.
B2 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica.
B3 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica. Depaseste prescriptiile B1, B2 privind conditiile de uzura, depuneri si formarea de funingine.
B4 - Avantajos, în primul rând, în motoarele diesel cu injectie directa.
E1 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare usor supraalimentate.
E2 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare mediu supraalimentate.
E3 - Superior normei E2-96, ulei SHPD, asigura curatenie si protectie antiuzura impecabila. Satisface EURO 1 si EURO 2.
E4 - Norma mai severa decât E3, asigura cel mai lung interval de schimb.
E5 - Asigura curatire mai buna a pistonului, protectie ridicata la uzura, stabilitate mai buna la oxidare.
Ca o idee finala ganditi-va ca un consum mai bun de combustibil obtinut reducand vascozitatea uleiului inseamna micsorarea duratei de viata a motorului. Afirmatia aceasta se aplica cu restrictii uleiurilor sintetice, care au in mod normal un indice de 0W-40.
Mai sunt produse pe piata.
Despre conditionatori.
Produsul este special conceput pentru a reduce frecarea şi uzura motoarelor cu mai puţin de 65.000 km. Specialistii spun ca 75% din uzură survine în momentul pornirii motorului, considerată cauza numărul 1 a uzurii motoarelor. Dura Lube 2 asigură o pornire uşoară. Prelungeşte viaţa uleiului de motor cu până la 50%. Protejeaza motorul adăugându-i o extra peliculă de protecţie care îmbracă la nivel molecular toate suprafeţele metalice reducând astfel supraîncălzirea, zgomotul, frecarea şi uzura motorului.
Dura Lube 2 este compatibil cu orice tip de ulei de motor, mineral sau sintetic.
Nu afectează garanţia acordată de producătorii de autovehicule.
Dura Lube 2 nu conţine particule solide, bisulfură de molibden, grafit sau alte substanţe potenţial dăunătoare.
NU NECESITĂ SCHIMBUL DE ULEI.
Mod de întrebuinţare:
Adăugaţi un flacon de Dura Lube 2 în orice carter de până la 4 l de ulei. În cazul motoarelor mai mari adăugaţi ¼ din cantitatea unui flacon de Dura Lube 2 pentru fiecare litru de ulei. Înainte de a folosi Dura Lube 2 este necesar să se efectueze rodajul motorului în funcţie de recomandarea producătorului. Pentru rezultate deosebite folosiţi produsul anual sau la fiecare 10.000 km pentru a reduce supraîncălzirea, frecarea, zgomotele şi uzura motorului.
ATENŢIE: Cantitatea totală de ulei plus Dura Lube 2 nu trebuie să depăşească limita maximă pe joja de ulei.
SUPER DURA LUBE cu SR3 - Tratament avansat pentru motor
Super Dura Lube nu este un ulei, nu este un aditiv de ulei, ci un lubrifiant care condiţionează metalul, reducând astfel în mod formidabil frecarea, prin penetrarea suprafeţei metalice, netezirea şi acoperirea microporilor şi asigurarea unei supra-alunecări între părţile metalice, fapt datorat unora din proprietăţile revoluţionare ale moleculelor sale de SR3.
Super Dura Lube este un amestec de înaltă precizie de componente petroliere de înaltă tehnologie aduse împreună printr-un proces tehnologic unic, dând naştere astfel la cea mai eficientă formulă de reducere a frecării testată vreodată (SR3).
Informaţii generale
Cum funcţionează?
Info: POLITEHNICA
Mod de întrebuinţare
Avantaje
Teste
Întrebări frecvente
Prezentări video
Scrisori
Super Dura Lube nu a fost conceput să înlocuiască uleiurile din motoare. Evident, atunci când uleiul folosit nu este de calitate superioară sau nu este schimbat la timp, sau motorul a lucrat în regim de suprasolicitare sau nu a funcţionat la parametrii normali, Super Dura Lube preia şi sarcina uleiului de a lubrifia motorul pe care acesta nu o mai poate îndeplini. Mai mult decât atât, datorită proprietăţilor sale revoluţionare, Super Dura Lube face ca, în situaţii limită, atunci când motorul rămâne total fără ungere, motorul să continue să funcţioneze, evident pentru un timp limitat (în funcţie de mulţi alţi parametri) aşa cum este prezentat şi în testele filmate. Acest lucru nu îl poate face nici un fel de ulei de motor.
Important!
Super Dura Lube conţine solvenţi şi esteri necloruraţi, deci care nu formează la temperaturi înalte compuşi acizi ai clorului, nocivi motorului dar şi mediului ambiant. Din această cauză, Super Dura Lube nu atacă în nici un fel simeringurile sau garniturile de cauciuc.
Care este compoziţia Super Dura Lube cu SR3?
Super Dura Lube nu conţine nici unul din elementele potenţial dăunătoare ca ingredient, cum ar fi plumbul, siliconul, bisulfura de molibden, PTFE, grafitul sau teflonul, care se găsesc în ceilalţi aditivi de ulei sau tratamente de motor. Aceste ingrediente, în timp, îmbătrânesc şi se exfoliază de pe suprafeţele metalice de care s-au ataşat în straturi vizibile, masurabile, şi se descompun în particule solide care conduc la patru efecte distrugătoare pentru oricare motor:
Înfundarea filtrelor de ulei.
Înfundarea canalelor fine (de ex. cuzineţi), nemailăsând uleiul din motor să facă lubrifierea în acele zone.
Pătrunse în camera de ardere, formează acizi care atacă pistoanele şi cămăşile.
Modifică în timp cotele de toleranţă ale motorului prin uzuri neuniforme.
DURA LUBE "Just Pour & Go" cu SR3 - Tratament avansat concentrat pentru motor
NU NECESITĂ SCHIMBUL ULEIULUI DE MOTOR şi are acelaşi efect extraordinar ca şi Super Dura Lube cu SR3 – Tratament avansat pentru motor.
Mod de întrebuinţare:
Compatibil cu orice tip de ulei. La motoare care au capacitatea băii de ulei de până la 5 litri se adaugă un flacon de DURA LUBE "JUST POUR & GO" în baia de ulei.
Pentru motoare cu baia de ulei de peste 5 litri, cantitatea de DURA LUBE "JUST POUR & GO" trebuie să fie 7% din capacitatea băii de ulei. După ce adăugaţi DURA LUBE "JUST POUR & GO", rulaţi cel putin 1000 Km până la schimbul de ulei. DURA LUBE "JUST POUR & GO" se poate folosi şi imediat după schimbul de ulei şi filtru.
Pentru cele mai bune rezultate, vă recomandăm să folosiţi un flacon de Dura Lube "Just Pour & GO" tratament avansat pentru motor la fiecare 20.000 Km. parcurşi.
ATENTIE: Nivelul de ulei + Dura Lube "Just Pour & Go" cu SR3 trebuie să nu depăşească nivelul maxim indicat pe jojă.
ACUM ŞI CU UN NOU AMBALAJ
DURA LUBE SUPER DIESEL Engine Treatment cu SR3
Tratament avansat concentrat pentru motoare Diesel - formulă specială pentru motoare mari, indicat pentru condiţii grele de lucru/flote
Dura Lube Super Diesel Engine Treatment cu SR3 nu este un ulei sau un tratament de ulei, este un condiţionator de metal care reduce dramatic frecarea şi uzura penetrând suprafaţa metalului, acoperind şi netezind astfel microporii. Dura Lube Super Diesel Engine Treatment cu SR3 scade consumul de combustibil, creşte puterea şi performanţa motorului, prelungeşte viaţa acestuia şi face pornirea mai uşoară. Dura Lube Super Diesel Engine Treatment cu SR3 nu conţine nicio particulă solidă potenţial dăunătoare, precum plumbul, siliconul, bisulfura de molibden, PTFE sau grafit care se găsesc în alţi lubrifianţi.
Dura Lube Super Diesel Engine Treatment cu SR3 protejeaza părţile vitale ale motorului până la 80.000 Km, ajută la restabilirea vâscozităţii uleiului fără să îl altereze, permite prelungirea intervalelor de schimb de ulei cu până la 50%, conferă protecţie suplimentară împotriva cedării termice a uleiurilor de motor; dispersează calamina; neutralizează acizii; previne formarea reziduurilor şi a depunerilor; conţine agenţi anti-gel; scade temperatura de congelare; nu conţine alcool; previne coroziunea; reduce depunerile de carbon; ajută la prevenirea uzurii; restabileşte compresia. Nu anulează garanţiile.
Mod de întrebuinţare:
Pentru motoare cu capacitatea carterului de până la 41.58 litri, adăugaţi un flacon de Dura Lube Super Diesel Engine Treatment cu SR3 atunci când faceţi schimbul de ulei şi filtru conform manualului producătorului. Pentru motoare mai mari, adăugaţi 10% din capacitatea carterului, dar nu mai puţin de un flacon. Pentru a menţine puterea maximă adăugaţi la fiecare schimb de ulei şi filtru.
DURA LUBE– Curăţător pentru sistemul de injecţii (benzină şi motorină) şi lubrifiant pentru partea superioară a cilindrilor
Curăţă întregul sistem de alimentare şi pereţii greu accesibili din partea superioară a cilindrilor. Scade consumul de combustibil. Curăţă injectoarele, readuce consumul şi puterea motorului la parametri normali, reduce ezitările, zgomotele şi auto-aprinderea. Curăţă şi lubrifiază carburatoarele, injectoarele şi scaunele de supapă. Creşte accelerarea. Curăţă supapele. Se simte ca o revigorare a motorului. Reduce depunerile de carbon cauzate de: pre-aprindere, pierderea puterii, uzura supapelor, deteriorarea garniturilor. Îndepărtează reziduurile şi răşinile de pe tija de supapă. Produsul nu este dăunător mediului.
Acest aditiv de combustibil este în conformitate cu solicitările privind conţinutul scăzut de sulf pentru utilizare la vehicule cu motor Diesel şi alte tipuri de motoare.
Mod de întrebuinţare:
Adăugaţi întregul conţinut al flaconului în rezervorul de combustibil. Tratează un rezervor de până la 94.6 litri.
DURA LUBE cu SR3 - Tratament avansat pentru transmisie
Tratamentul Dura Lube pentru transmisii este un condiţionator revoluţionar de metale care este compatibil cu transmisiile automate şi manuale şi cu toate tipurile de ulei folosite la acestea. Dura Lube penetrează suprafeţele metalice, acoperă microporii, reducând formidabil frecarea şi previne depunerile de reziduuri provenite din frecări în sistemul de transmisie. În condiţiile de suprasolicitare a transmisiei (mers în sarcină sau la temperaturi mai ridicate), Dura Lube micşorează considerabil uzura angrenajelor transmisiei atunci când uleiul îşi pierde proprietăţile de vâscozitate.
Căldura şi efectele ei asupra transmisiei
Nici nu vă închipuiţi cât de mult poate micşora căldura viaţa transmisiei şi performanţele acesteia. Căldura excesivă poate cauza uzura prematură a transmisiei şi componentelor ei principale. Aceasta duce la reparaţii foarte costisitoare. Dura Lube, prin proprietăţile sale de reducere radicală a frecării, face ca temperaturile din transmisie să se menţină în plaja optimă de funcţionare.
Mod de întrebuinţare:
Se adaugă un flacon de tratament pentru transmisii Dura Lube în orice cutie de viteze (autoturisme, dube, autoutilitare). La cutiile de viteze de camioane se adaugă 5% Dura Lube din capacitatea carterului cutiei. Nu este necesară schimbarea uleiului din cutie la introducerea Dura Lube. În continuare, uleiul la cutia de viteze se va schimba conform manualului autovehiculului, dar după ce adăugaţi Dura Lube Tratament Avansat pentru Transmisii, rulaţi cel puţin 1000 Km până la schimbul de ulei.
Din experienţa noastră şi a clienţilor noştri, pentru cele mai bune rezultate se recomandă folosirea tratamentului avansat pentru transmisii Dura Lube la fiecare 40.000 Km.
Câteva lucruri despre Dura Lube - Transmisie
I: Tratamentul pentru transmisii Dura Lube dăunează simeringurilor?
R: Nu. Nu afectează negativ simeringurile şi nici o altă componentă din transmisiile automate sau manuale.
I: Se poate folosi Dura Lube la transmisiile în care s-au introdus deja aditivi?
R: Da. Se vor observa îmbunătăţiri imediat.
I: Este Dura Lube compatibil cu orice ulei de transmisie?
R: Da. Mai mult decât atât, Dura Lube este la fel de eficient atât în transmisiile automate cât şi în cele manuale.
Prezentarile nu-mi apartin.
Doar ca le folosesc de peste 15 ani. Si nu am gasit motive sa ma plang.
Comment