Bine v-am gasit!
Sper sa va fiu cat de curand coleg. Nu am mai avut nici un MB pana acum, dar m-am documentat serios. Am avut eternele Dacii, un Peugeot 405 MI 16, un Opel Astra Caravan si acum un Ford Mondeo TDCI de 136 de cai. Mercedes, niciodata. Parca mi-a fost teama sa ma apropii de regina absoluta. Era, asa, ca o crima de lezmajestate...
Acum m-am hotarat. Voi incepe cu o autoutilitara, probabil un 100 MB.
Apoi as vrea o cobra adevarata sau un w 126. Inca nu stiu, dar altceva vreau sa va spun.
Acum fix o luna m-am intros dintr-o calatorie de documentare din Germania. (Deh, meseria de ziarist). Cotrobaind printr-un fond secret de carte din arhiva celui de al treilea Reich, am gasit un document incredibil! Este vorba de un raport SS strict secret despre planurile originale ale motorului Diesel si a sa evolutie ulterioara. Rudolph Diesel, inventatorul motorului a lasat cu limba de poarta prietenului sau, Herr Benz, planurile si sarcina de a fabrica motorul pe scara industirala. Cand a venit nenea Hitler la putere a intuit imediat avantajele respectivului motor pentru masinile de armata, sa nu uitam ca celebrele tancuri Panzer aveau motoare Meybach, asa ca a rechizitzionat uzina MB!
La ordinul lui Goering, inginerii au fost somazti sa gaseasca alta varianta de combustibil decat motorina. Asa a aparut ideea, experimentata cu brio sub indicativul strict secret, de folosire a uleiului ars de la bucatariile de campanie!
Din pacate, foametea a facut ca uleiul alimentar sa fie mai scump decat petrolul pe care fritzii il luau din Romania...
In concluzie, singurul motor original diesel, construit exact dupa planurile lui Rudolph este cel der Mercedes, mai bine zis cel de Cobra. Numai si pentru asta, merita sa imi scot palaria pana la pamant si sa zic Ave, Mercedes Benz.
Ave, ave dar pentru modelele fabricat pana in 1995-96. Acum, compromisul comercial este, din pacate, evident. Parerea mea.
Va salut pe totzi cu sperantza de a avea cat mai repede o regina MB
Comment