Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Kompressor vs Turbina

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kompressor vs Turbina

    Am vazut ca motoarele 30 si 55 AMG sunt echipate cu kompressor si majoritoatea cu turbina ... Care este diferenta de performanta ?
    Cu S-ul nu te pui.

  • #2
    Cele cu compresor au supraalimentare si de la turatii mai mici - turbosuflanta isi ia avant doar dupa 2000rot/min, pentru ca pana atunci gazele de esapament nu au destul power sa invarta instalatia. Compresorul e antrenat de motor ca un echipament auxiliar - printr-o curea sau angrenaj; in unele cazuri se poate cupla sau decupla printr-un ambreiaj, ca sa-l folosesti doar cand ai nevoie de un surplus de putere - ca in Mad Max, daca va aduceti aminte, sau la muscle-car-ul lui Torretto de la sfarsitul lui Fast and Furious.
    Turbosuflanta intra in actiune mai tarziu dar nu consuma din puterea mecanica a motorului si ajunge la turatii mari. Ca sa rezolve problema, s-au inventat sisteme care folosesc o turbina pentru turatii joase si alta pentru turatii inalte. Motoare tot mai comolicate si mai scumpe. Compresorul are avantajul unei simplitati mecanice old-school, mi-ar place sa-mi pot adapta unul pe 240D-ul meu.
    Last edited by W123SB; 11-02-2010, 15:42 PM.

    Comment


    • #3
      Originally posted by W123SB View Post
      Cele cu compresor au supraalimentare si de la turatii mai mici - turbosuflanta isi ia avant doar dupa 2000rot/min,
      Asta , poate in cazul AMG diesel. turbina la benzinar porneste de la turatii ceva mai mari. Cam de la 3000 incepe full bost. Variabilele cam tot pe acolo.

      Edit... Exista si compresor pt diesel. Vezi motoarele de Mazda au comprex. Motorul tau nu prea ar duce un compresor de benzinar .
      Last edited by 300zxtt; 11-02-2010, 15:45 PM.

      Comment


      • #4
        Originally posted by W123SB View Post
        Cele cu compresor au supraalimentare si de la turatii mai mici - turbosuflanta isi ia avant doar dupa 2000rot/min, pentru ca pana atunci gazele de esapament nu au destul power sa invarta instalatia. Compresorul e antrenat de motor ca un echipament auxiliar - printr-o curea sau angrenaj; in unele cazuri se poate cupla sau decupla printr-un ambreiaj, ca sa-l folosesti doar cand ai nevoie de un surplus de putere - ca in Mad Max, daca va aduceti aminte, sau la muscle-car-ul lui Torretto de la sfarsitul lui Fast and Furious.
        Turbosuflanta intra in actiune mai tarziu dar nu consuma din puterea mecanica a motorului si ajunge la turatii mari. Ca sa rezolve problema, s-au inventat sisteme care folosesc o turbina pentru turatii joase si alta pentru turatii inalte. Motoare tot mai comolicate si mai scumpe. Compresorul are avantajul unei simplitati mecanice old-school, mi-ar place sa-mi pot adapta unul pe 240D-ul meu.
        Cine nu ar vrea ... Cam cat duce un kompressor ?
        Cu S-ul nu te pui.

        Comment


        • #5
          Originally posted by 300zxtt View Post
          Asta , poate in cazul AMG diesel. turbina la benzinar porneste de la turatii ceva mai mari. Cam de la 3000 incepe full bost. Variabilele cam tot pe acolo.
          Hmm, eu stiam ca tot la 2000 intra turbosuflanta si la benzen (am avut un 1.8T si simteam asta). A, ca are curba de cuplu maxim mai sus, de acord.
          https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

          Comment


          • #6
            Originally posted by cutaresku View Post
            Hmm, eu stiam ca tot la 2000 intra turbosuflanta si la benzen (am avut un 1.8T si simteam asta). A, ca are curba de cuplu maxim mai sus, de acord.
            Turbina se invarte si la relanti. Sunt turbine variabile si alea incep de la turatii mai mici decat cele normale, ce de fel incep sa-si faca prezenta cam pe la 3-3500rot/min in sus. Pana la aceasta turatie, paletele nu au suflu indeajuns.

            Comment


            • #7
              Kompressorul cum are ungerea si cam cat tine fata de o turbina ... Turbina din cate stiu eu trebuie schimbata la 200 de mii asta nu inseamna ca nu tine 500 de mii dar asa zice producatorul.
              Cu S-ul nu te pui.

              Comment

              Working...
              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF