Buna seara,tuturor celor pasionati de Mercedes, voi incerca ,,ca si in cazul cutiilor ,sa clarificam si sa lamurim niste chestiuni care se pare dau multa bataie de cap, datorita gravelor confuzii legate de termeni si principii de functionare .
Vom incerca ,sa clarificam cum functioneaza fiecare sistem al motorului si sa se inteleaga mult mai usor ,cum se poate diagnostica o problema la motor.
Bun , probabil majoritatea stiu ce se intampla intr-un motor diesel sau benzina ,
EI aici apare o mica intrebare ::chiar credeti ca stiti ce se intampla intr-un motor cu adevarat ??si nu as vrea sa va suparati, pentru ca veti vedea ce diferente de tehnologie ne ofera aceste agregate fara de care nu prea putem sa facem prea multe .
Pentru inceput voi vorbi despre Sistemul de racire al motoarelor(este vara),si le voi pune pe trei categorii , si anume , prima categorie ::de la nasterea masinilor pana pe la anii 1992, a doua categorie 1992-2001, si a treia categorie 2002-2010, aceasta este o categorisire orientativa, pentru a putea sa ne dam seama, ce sistem de racire au masinile.
Prima categorie::de la nastere pana prin anii 1992,in primul rand nu avem vas de expansiune , ceea ce inseamna ca sistemul de racire nu permite temperaturi mai mari de 100 grade celsius,fonta si aluminiu care se folosea la acele vremuri nu era atit de tratata precum cele de azi, garniturile de chiulasa erau din clingherit , destul de firave si creau mari probleme daca motorul ajungea la 100 grade ,termostatele mai aveau momente in care se blocau,in rest sistemul era destul de simplu deoarece ventilatorul era direct pe curea si nu erau probleme gen , nu merge ventilatorul sau releul.
Circuitul mic , apa cicula prin blocul motor urca in chiulasa iese prin furtunul de la calorifer trece prin calorifer si se intoarece pe la pompa de apa care baga apa in bloc si se reia ciclul, cand se deschide termostatul, intra si apa din radiator si se realizeaza Circuitul mare , adica , apa din radiator intra in bloc , raceste blocul motor dupa care urca in chiulasa raceste chiulasa si iese pe la termostat si calorifer, prin radiator se raceste cea mai mare parte a apei din motor, dar si prin calorifer se raceste datorita caloriferului cand dati drumul la caldura in masina.
Motivele pentru care se supraincalzeau motoarele, erau: termostatul , pompa de apa datorita faptului ca nu prea se gasea antigel si se folosea mai multa apa, si se strica presetupa la pompa de apa, si garniturile care se stie cum le mai fabrica Romanul ,cele de import mai greu de procurat.
A doua categorie :1992-2001, aici deja am avansat un pic ,au aparut vasele de expansiune , ventilatoarele cu rele si sigurante , garniturile de chiulasa au inceput sa fie din metal dar si clingherit dar unul mai competitiv ,care nu mai necesita o a doua stringere la 500- 1000km, antigelul care a inceput sa se gaseasca pe piata , materialele din care este facut blocul motor, chiulasa sunt deja mult mai avansate tehnic si chimic, termostatele care au o temperatura de deschidere mai ridicata 85-95 grade celsius.
Datorita vasului de expansiune ,temperatura apei din motor a putut fi urcata pana la 120 grade celsius(se stie ca apa sub presiune nu mai fierbe la 100 grade ci undeva mai sus adica120 -125 grade celsius).
Temperatura optima de lucru a unui asemenea motor este 85-95 de grade, chiar si 100 de grade pe timp de vara cu clima pornita in trafic.
Aceasta temperatura ridicata ne ajuta la obtinerea unui amestec aer- combustibil cat mai optim, cu cit aerul aspirat de motor este mai cald cu atat amestecul se face mai bine , pentru ca amestecul se face in camera de ardere, in cazul motoarelor cu injectie(diesel-benzina).
Avem aceleasi circuite, unul mic si unul mare, au mai aparut pompe suplimentare care ajuta la circulatia apei in motor si a avea o temperatura cat mai buna in habitaclu pentru ca avem si clima automata .
Motivele pentru care se supraincalzesc aceste modele de motoare sunt:ventilatoarele cu releele si sigurantele care de, mai sa ard, pompele de apa care mai cedeaza din cand in cand,termostatele dar proportia este mica , garniturile de chiulasa cele de clingherit, cele de metal nu creeaza probleme ,imbacsirea radiatoarelor de racire inclusiv cel de clima si sa nu uitam chiulasele care care datorita comprimarii motoarelor ,incep sa creeze probleme de racire .
In zilele urmatoare voi continua cu celelalte modele de motoare si problemele fiecaruia.
Vom incerca ,sa clarificam cum functioneaza fiecare sistem al motorului si sa se inteleaga mult mai usor ,cum se poate diagnostica o problema la motor.
Bun , probabil majoritatea stiu ce se intampla intr-un motor diesel sau benzina ,
EI aici apare o mica intrebare ::chiar credeti ca stiti ce se intampla intr-un motor cu adevarat ??si nu as vrea sa va suparati, pentru ca veti vedea ce diferente de tehnologie ne ofera aceste agregate fara de care nu prea putem sa facem prea multe .
Pentru inceput voi vorbi despre Sistemul de racire al motoarelor(este vara),si le voi pune pe trei categorii , si anume , prima categorie ::de la nasterea masinilor pana pe la anii 1992, a doua categorie 1992-2001, si a treia categorie 2002-2010, aceasta este o categorisire orientativa, pentru a putea sa ne dam seama, ce sistem de racire au masinile.
Prima categorie::de la nastere pana prin anii 1992,in primul rand nu avem vas de expansiune , ceea ce inseamna ca sistemul de racire nu permite temperaturi mai mari de 100 grade celsius,fonta si aluminiu care se folosea la acele vremuri nu era atit de tratata precum cele de azi, garniturile de chiulasa erau din clingherit , destul de firave si creau mari probleme daca motorul ajungea la 100 grade ,termostatele mai aveau momente in care se blocau,in rest sistemul era destul de simplu deoarece ventilatorul era direct pe curea si nu erau probleme gen , nu merge ventilatorul sau releul.
Circuitul mic , apa cicula prin blocul motor urca in chiulasa iese prin furtunul de la calorifer trece prin calorifer si se intoarece pe la pompa de apa care baga apa in bloc si se reia ciclul, cand se deschide termostatul, intra si apa din radiator si se realizeaza Circuitul mare , adica , apa din radiator intra in bloc , raceste blocul motor dupa care urca in chiulasa raceste chiulasa si iese pe la termostat si calorifer, prin radiator se raceste cea mai mare parte a apei din motor, dar si prin calorifer se raceste datorita caloriferului cand dati drumul la caldura in masina.
Motivele pentru care se supraincalzeau motoarele, erau: termostatul , pompa de apa datorita faptului ca nu prea se gasea antigel si se folosea mai multa apa, si se strica presetupa la pompa de apa, si garniturile care se stie cum le mai fabrica Romanul ,cele de import mai greu de procurat.
A doua categorie :1992-2001, aici deja am avansat un pic ,au aparut vasele de expansiune , ventilatoarele cu rele si sigurante , garniturile de chiulasa au inceput sa fie din metal dar si clingherit dar unul mai competitiv ,care nu mai necesita o a doua stringere la 500- 1000km, antigelul care a inceput sa se gaseasca pe piata , materialele din care este facut blocul motor, chiulasa sunt deja mult mai avansate tehnic si chimic, termostatele care au o temperatura de deschidere mai ridicata 85-95 grade celsius.
Datorita vasului de expansiune ,temperatura apei din motor a putut fi urcata pana la 120 grade celsius(se stie ca apa sub presiune nu mai fierbe la 100 grade ci undeva mai sus adica120 -125 grade celsius).
Temperatura optima de lucru a unui asemenea motor este 85-95 de grade, chiar si 100 de grade pe timp de vara cu clima pornita in trafic.
Aceasta temperatura ridicata ne ajuta la obtinerea unui amestec aer- combustibil cat mai optim, cu cit aerul aspirat de motor este mai cald cu atat amestecul se face mai bine , pentru ca amestecul se face in camera de ardere, in cazul motoarelor cu injectie(diesel-benzina).
Avem aceleasi circuite, unul mic si unul mare, au mai aparut pompe suplimentare care ajuta la circulatia apei in motor si a avea o temperatura cat mai buna in habitaclu pentru ca avem si clima automata .
Motivele pentru care se supraincalzesc aceste modele de motoare sunt:ventilatoarele cu releele si sigurantele care de, mai sa ard, pompele de apa care mai cedeaza din cand in cand,termostatele dar proportia este mica , garniturile de chiulasa cele de clingherit, cele de metal nu creeaza probleme ,imbacsirea radiatoarelor de racire inclusiv cel de clima si sa nu uitam chiulasele care care datorita comprimarii motoarelor ,incep sa creeze probleme de racire .
In zilele urmatoare voi continua cu celelalte modele de motoare si problemele fiecaruia.
Comment