Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Motoare si problemele lor.

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motoare si problemele lor.

    Buna seara,tuturor celor pasionati de Mercedes, voi incerca ,,ca si in cazul cutiilor ,sa clarificam si sa lamurim niste chestiuni care se pare dau multa bataie de cap, datorita gravelor confuzii legate de termeni si principii de functionare .
    Vom incerca ,sa clarificam cum functioneaza fiecare sistem al motorului si sa se inteleaga mult mai usor ,cum se poate diagnostica o problema la motor.
    Bun , probabil majoritatea stiu ce se intampla intr-un motor diesel sau benzina ,
    EI aici apare o mica intrebare ::chiar credeti ca stiti ce se intampla intr-un motor cu adevarat ??si nu as vrea sa va suparati, pentru ca veti vedea ce diferente de tehnologie ne ofera aceste agregate fara de care nu prea putem sa facem prea multe .
    Pentru inceput voi vorbi despre Sistemul de racire al motoarelor(este vara),si le voi pune pe trei categorii , si anume , prima categorie ::de la nasterea masinilor pana pe la anii 1992, a doua categorie 1992-2001, si a treia categorie 2002-2010, aceasta este o categorisire orientativa, pentru a putea sa ne dam seama, ce sistem de racire au masinile.
    Prima categorie::de la nastere pana prin anii 1992,in primul rand nu avem vas de expansiune , ceea ce inseamna ca sistemul de racire nu permite temperaturi mai mari de 100 grade celsius,fonta si aluminiu care se folosea la acele vremuri nu era atit de tratata precum cele de azi, garniturile de chiulasa erau din clingherit , destul de firave si creau mari probleme daca motorul ajungea la 100 grade ,termostatele mai aveau momente in care se blocau,in rest sistemul era destul de simplu deoarece ventilatorul era direct pe curea si nu erau probleme gen , nu merge ventilatorul sau releul.
    Circuitul mic , apa cicula prin blocul motor urca in chiulasa iese prin furtunul de la calorifer trece prin calorifer si se intoarece pe la pompa de apa care baga apa in bloc si se reia ciclul, cand se deschide termostatul, intra si apa din radiator si se realizeaza Circuitul mare , adica , apa din radiator intra in bloc , raceste blocul motor dupa care urca in chiulasa raceste chiulasa si iese pe la termostat si calorifer, prin radiator se raceste cea mai mare parte a apei din motor, dar si prin calorifer se raceste datorita caloriferului cand dati drumul la caldura in masina.
    Motivele pentru care se supraincalzeau motoarele, erau: termostatul , pompa de apa datorita faptului ca nu prea se gasea antigel si se folosea mai multa apa, si se strica presetupa la pompa de apa, si garniturile care se stie cum le mai fabrica Romanul ,cele de import mai greu de procurat.
    A doua categorie :1992-2001, aici deja am avansat un pic ,au aparut vasele de expansiune , ventilatoarele cu rele si sigurante , garniturile de chiulasa au inceput sa fie din metal dar si clingherit dar unul mai competitiv ,care nu mai necesita o a doua stringere la 500- 1000km, antigelul care a inceput sa se gaseasca pe piata , materialele din care este facut blocul motor, chiulasa sunt deja mult mai avansate tehnic si chimic, termostatele care au o temperatura de deschidere mai ridicata 85-95 grade celsius.
    Datorita vasului de expansiune ,temperatura apei din motor a putut fi urcata pana la 120 grade celsius(se stie ca apa sub presiune nu mai fierbe la 100 grade ci undeva mai sus adica120 -125 grade celsius).
    Temperatura optima de lucru a unui asemenea motor este 85-95 de grade, chiar si 100 de grade pe timp de vara cu clima pornita in trafic.
    Aceasta temperatura ridicata ne ajuta la obtinerea unui amestec aer- combustibil cat mai optim, cu cit aerul aspirat de motor este mai cald cu atat amestecul se face mai bine , pentru ca amestecul se face in camera de ardere, in cazul motoarelor cu injectie(diesel-benzina).
    Avem aceleasi circuite, unul mic si unul mare, au mai aparut pompe suplimentare care ajuta la circulatia apei in motor si a avea o temperatura cat mai buna in habitaclu pentru ca avem si clima automata .
    Motivele pentru care se supraincalzesc aceste modele de motoare sunt:ventilatoarele cu releele si sigurantele care de, mai sa ard, pompele de apa care mai cedeaza din cand in cand,termostatele dar proportia este mica , garniturile de chiulasa cele de clingherit, cele de metal nu creeaza probleme ,imbacsirea radiatoarelor de racire inclusiv cel de clima si sa nu uitam chiulasele care care datorita comprimarii motoarelor ,incep sa creeze probleme de racire .
    In zilele urmatoare voi continua cu celelalte modele de motoare si problemele fiecaruia.
    Last edited by automaticul; 08-24-2010, 22:10 PM.
    Nu circula niciodata cu o viteza mai mare decat poate ingerul tau sa zboare..
    TEL 0722623721.

  • #2
    Foarte interesant,multumim ca-ti bati capu si-ti faci timp pentru anumite informatii necesare si asteptam vesti noi cu campania referitoare la cutii.

    Comment


    • #3
      Buna seara, voi continua cu a treia categorie, cea in care gasim cele mai avansate sisteme de racire ale motoarelor, bun, ve-ti spune ,ce mare smecherie au aceste motoare?,
      Ei aici incepe o altfel de mecanica auto, care daca nu esti in pas cu ea ramai in urma si te cam impiedici.
      In cazul acestor motoare, vorbim despre cu totul alt pricipiu de functionare al sistemului de racire , si anume , datorita normelor europene privind noxele,trebuiau sa faca ceva si au facut:au pus un termostat controlat electronic de calculator si o pompa de apa la fel controlata tot de un calculator, poate vi se par niste aberatii dar tehnologia chiar a avansat .
      Nu stiu cati dintre voi au sesizat , ca timpul in care se incalzete motorul a scazut foarte mult(diesel -benzina), de ce ?pentru a ajunge cat mai repede la temperatura de lucru a motorului 85-95 grade celsius, s-a discutat despre faptul ca masinile cu cutie automata cand sunt reci schimba mai sus in turatie pana se incalzesc , mai tineti minte ce am scris atunci ? despre acest lucru,cu cat se ajunge mai repede la temp de lucru cu atat scade consumul si implicit noxele , incercati sa treceti peste acest complex al incalzirii motoarelor cand vedeti temp de 100 grade nu va speriati asa de tare chiar daca motorul este diesel sau benzina .
      Materialele din care sunt facute motoarele , au evoluat enorm ,se folosete aluminiu foarte mult dar si fonta care nu mai este la fel cu ce se stia acum 20-30 de ani , vorbim despre aliaje mult mai complexe care rezista la temperaturi mult mai ridicate decat credem noi.
      Antigelul este si el mult avansat chimic si permite lucru la temp ridicate si timp indelungat.
      Probleme cu supraincalzirea acestor motoare , sunt datorita imbacsirii radiatoarelor in rest sau diminuat alte cauze care pana la acel moment generau probleme .
      Bineinteles ca pot aparea in orice moment probleme de racire ,ideea este sa stii cum functioneaza sistemul pentru a putea sa faci diagnoza cat mai usor, sunt multi cei care au ramas in urma cu ceea ce se intampla intr-un sistem de racire si nestiind cum functioneaza ,de aici incep sa apara problemele, ca de altfel si in cazul altor sisteme .
      Trebuie sa stiti ca doua masini pot avea aceleasi simptome dar cauze diferite
      Nu circula niciodata cu o viteza mai mare decat poate ingerul tau sa zboare..
      TEL 0722623721.

      Comment


      • #4
        Buna seara , in continuare vreau sa discutam despre un subiect care l-am gasit pe forum , si anume"" filtru de particule "" se regenereaza sau se schimba ??.
        Filtru de particule format din carbura de siliciu se schimba numai in cazul in care turbina a cedat sau este foarte uzata si baga ulei in evacuare .
        Regenerarea filtrului de particule, in cazul turismelor(pkw) se face automat de catre calculatorul de motor, nu este un numar de km stabilit la care sa se faca regenerarea, ci se face automat cand calculatorul decide, bineinteles in functie de ce spun sensorii, in unele cazuri mai mint si ei (sensorii).
        Se poate face regenerarea si cu starul, dar necesita o parola de la fabricantul masinii.
        Sunt foarte multe cazurile in care se aprinde martorul de motor si gasiti coduri legate de filtru de particule , aceste lucruri se pot rezolva simplu , cu un up-date de soft sau resetare a filtrului de particule.
        Am intalnit foarte multi oameni ,care li s-au spus tot felul de lucruri despre acest filtru de particule , dar nimic care sa fie pe linga adevar, si atunci apar polemicile.
        Voi incerca sa explic ce se intampla in momentul regenerarii., si anume :calculatorul de motor initializeaza regenerarea prin ridicarea temperaturii gazelor de evacuare,la peste 550 grade celsius,particulele de funingine sunt arse in mare masura, formanduse CO2,
        Dupa regenerare calculatorul de motor, citeste diferenta de presiune, si o compara cu o valoare de referinta, din aceasta valoare, calculatorul determina gradul de colmatare cu cenusa a filtrului de particule.
        De tratamentul gazelor de evacuare se ocupa vreo 10 sensori si calculatorul de motor , ceea ce este destul de complex.
        Se foloseste un ulei cu continut scazut de cenusa la aceste motoare cu DPF, tocmai pentru a nu se infunda acel filtru de particule.
        Parerile cu privire la uleiuri sunt diferite, acum fiecare face ce vrea si apleaca urechea unde vrea , timpul va decide daca a folosit un ulei bun sau mai putin bun .
        Nu circula niciodata cu o viteza mai mare decat poate ingerul tau sa zboare..
        TEL 0722623721.

        Comment


        • #5
          Buna seara, pasionatilor de Mercedes, am intalnit pe forum o chestie care da multe batai de cap , si anume: ce ulei punem in motor?.vom vorbi despre motoarele de generatie mai noua 97"-2010.
          Cu oferta bogata care o avem in domeniul uleiului,este destul de greu sa alegem ce trebuie, si se pare ca se fac destule greseli in alegerea uleiului , nu va voi spune ce marca de ulei sa folositi X sau Y .
          Se pare ca inca o data , romanul nu vrea sa citeasca ce scrie prin cartile de utilizare ale automobilelor, si anume , ca nu marca de ulei este importanta, ci specificatia vascozitatii uleiului.
          Pentru motoarele pe benzina Mercedes foloseste 0W-40,
          Pentru motoarele diesel Mercedes foloseste, 5W-30 ESP pentru cele cu filtru de particule , 5W-40 ,5W-50 pentru cele fara filtru de particule.
          As vrea sa treceti peste acea obsesie ;daca motorul are multi KM trebuie un ulei mai gros, nu mai faceti comparatii cu cele de dacie .
          Important este sa respectati acea specificatie de vascozitate ,sa nu incercati prea mult sa amestecati uleiurile intre ele,si cel mai bine venit lucru ar fi sa micsorati intervalele de schimb ale uleiului, mersul in oras la relanti nu face bine nici celor pe benzina si nici celor diesel.
          Nu circula niciodata cu o viteza mai mare decat poate ingerul tau sa zboare..
          TEL 0722623721.

          Comment


          • #6
            Buna seara, sper sa putem lamuri o chestie destul de complexa si anume , tipul de ulei folosit pentru motoare .
            Va rog sa accesati acest linkhttp://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/bevo-sheets-sort1.html, DAR cititi cu atentie de la inceputul listei , pentru a putea sa alegeti si sa intelegeti ce ulei si lichid recomanda producatorul Mercedes(veti gasi si lichid de spalat parbrizul).
            Aceasta lista este valabila pentru toate automobilele produse de Mercedes inclusiv sprintere, camioane , autobuze, s.a.m.d.
            Nu circula niciodata cu o viteza mai mare decat poate ingerul tau sa zboare..
            TEL 0722623721.

            Comment


            • #7
              Multumesc colegului Automaticul care ne ofera aceste date!

              Comment


              • #8
                Multumim pentru info.

                Comment


                • #9
                  Buna seara, tuturor celor interesati de Mercedes.(automobile cu motoare DIESEL).
                  Voi incerca sa lamurim un pic lucrurile, cu privire la depunerile de calamina din interiorul galeriilor de admisie la motoarele diesel.
                  Aceste depuneri nu au legatura cu cutia automata , daca veti face o statistica ve-ti vedea ca si cele cu, cutie manuala au aceeasi problema,si daca mai faceti o statistica ve-ti vedea ca de fapt au probleme cele cu capacitate cilindrica mica 1500-2200cm cubi.
                  Cauzele care duc la depunerea de calamina in interiorul galeriilor de admisie sunt diverse si anume :mersul in relanti ,( se stie ca nu face bine nici motoarelor diesel si nici celor pe benzina),neschimbarea filtrelor de aer(de fapt nr mare de km dintre revizii), calitatea uleiului si aici ma refer la vascozitate (fiecare alege dupa ureche),mersul subturat datorita traficului dar si consumului de combustibil ,si cred ca ar trebui sa generalizez::PRAFUL SI TRAFICUL INFECT DIN ROMANIA.
                  Am vazut aici pe forum foarte multe pareri legate de functionarea EGR , si de fel de fel de moduri ingenioase de reparatie, de scoatere din functie a EGR , de faptul ca nemtii nu fac piese de schimb pentru aceste galerii (cate masini ati cumparat din Germania cu galeriile infundate??? sau Sprintere sau Camioane)si totusi nimeni nu isi pune intrebarea de ce se infunda galeriile de admisie ???.
                  Sunt foarte multi cei care de fapt nu stiu cum functioneaza si ce rol are acest EGR.
                  In primul rand are un rol important , in privinta noxelor si anume reduce considerabil cantitatea de azot din gazele de evacuare si mai reduce si temperatura in interiorul cilindrului (piston ,cilindru).
                  Plaja de turatie la care lucreaza EGR , este undeva 1000-2000rot/min, cam turatia la care se merge prin oras, ce face de fapr EGR??,deschide acea supapa si baga gaze din evacuare in galeria de admisie pentru a raci cilindru si a reduce cantitatea de azot , DAR in acelasi timp se reduce si depresiunea din galeria de admisie , fapt care duce la o circulare mai lenta a aerului prin galerie si de aici +praful si mizeria =calamina in galerie.
                  Sunt foarte multi , cei care cad prada marketingului privind masinile cu motoare diesel , chiar daca consumul pare mic , intretinerea este ..........
                  Nu circula niciodata cu o viteza mai mare decat poate ingerul tau sa zboare..
                  TEL 0722623721.

                  Comment


                  • #10
                    Buna seara, pasionatilor de Mercedes .
                    Vreau sa dezbatem un subiect care da ceva batati de cap unora dintre voi,pentru acest lucru voi atasa niste poze care cred ca sunt destul de elocvente si cred ca ar trebui sa dea de gandit multora dintre cei care mai cred ""lasa ca mai merge si se potriveste "".
                    Si vazand aceste fotografii , as vrea sa aflu niste pareri , care credeti ca este cauza acestui efect??. aceasta masina se afla la mine in atelier deci nu sunt poze de pe net.
                    Attached Files
                    Last edited by automaticul; 11-03-2010, 20:49 PM.
                    Nu circula niciodata cu o viteza mai mare decat poate ingerul tau sa zboare..
                    TEL 0722623721.

                    Comment


                    • #11
                      Se mai repara masina asta?
                      Cred ca s-a incins ceva pe acolo.

                      Ne-o arata domnul Automaticu sambata la garaj? )
                      Last edited by valentinion; 11-03-2010, 20:57 PM. Reason: completare
                      Sexy, inteligent, amuzant....Dar destul despre mine!

                      Comment


                      • #12
                        WTF? N-am vazut asa ceva pana acum. A ars ceva pe-acolo?

                        Comment


                        • #13
                          Posibile cauze din punctul meu de vedere:

                          Ulei de proasta calitate schimbat la intervale f mari de timp
                          sau
                          Schimburi partiale de ulei la intervale f mari de timp si cu ulei prost
                          sau
                          Ambele + folosire "Aditivi minune"

                          Comment


                          • #14
                            Este un motor CDI, proprietarul a umblat mult timp cu saibele de etansare defecte si este depunere de calamina.
                            Rezolvarea, se scot injectoatele se curata totul bine se schimba saibele si suruburile de strangere la injectoare si gata.
                            Sper ca m-am exprimat corect, toate cele bune.
                            Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!

                            Comment


                            • #15
                              Asa am patit si eu , am rezolvat cu multa munca.De vina erau garniturile de etansare de la injectoare.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF