Deoarece eu personaL m-am lovit de informații (voit) greșite, publicate pe internet, am hotãrât sã public un extras din prevederea legalã care reglementeazã condițiile ce trebuie îndeplinite de un vehicul pentru a fi încadrat în categoria vehiculelor istorice.
Cred cã sunt mulți iubitori de mașini clasice jnteresați de subiect.
Ordin din 2005.12.08 nr. 2132 (MTCT) - Actualizat la 2014.10.23 - Omologarea individuala, eliberare CIV, certificarea autenticitatii - Anexa - Conține prevederile legale valabile la 2018.01.03 :
20. Omologarea ºi eliberarea CIV pentru vehiculele istorice, autovehiculele destinate competiþiilor sportive ºi pentru vehiculele aparþinând misiunilor diplomatice ºi reprezentanþelor organizaþiilor internaþionale acreditate la Bucureºti, precum ºi membrilor acestora se efectueazã în urmãtoarele condiþii:
20.1. Vehiculul istoric (vehiculul de interes istoric) este vehiculul care îndeplineºte simultan urmãtoarele condiþii:
- a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima datã în urmã cu cel puþin 30 de ani;
- tipul sãu specific, astfel cum este definit în legislaþia Uniunii Europene sau în legislaþia naþionalã relevantã, dupã caz, nu se mai aflã în fabricaþie;
- este bine întreþinut ºi menþinut în starea sa iniþialã ºi nu a suferit nicio modificare substanþialã a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale;
- deþine un atestat de vehicul istoric, emis de cãtre autoritatea naþionalã a FIVA în România, Retromobil Club România. Retromobil Club România documenteazã criteriile ºi procedura de eliberare a atestatului de vehicul istoric ºi menþine în evidenþa sa informaticã înregistrãri pentru fiecare atestat eliberat.
Pentru vehiculele care îndeplinesc condiþiile de mai sus ºi care corespund în ceea ce priveºte verificarea stãrii tehnice, având în vedere caracteristicile tehnice de la data primei înmatriculãri a vehiculului (sau anul de fabricaþie al vehiculului, dacã data primei înmatriculãri nu este cunoscutã), RAR elibereazã CIV cu menþiunea «Vehicul istoric». De asemenea, RAR înscrie textul «Vehicul istoric» ºi în CIV deja eliberate pentru vehiculele înmatriculate în România care îndeplinesc condiþiile de mai sus ºi deþin inspecþia tehnicã periodicã valabilã conform legislaþiei în vigoare.
--------------
Pct. 20.1, subcap. I3, Cap. I a fost modificat de art. I din ORDINUL nr. 1.445 din 16 octombrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 769 din 23 octombrie 2014.
20.2. Pentru autovehiculele destinate competiþiilor sportive, RAR elibereazã CIV în baza fiºei de omologare emise de Federaþia Internaþionalã a Automobilului (FIA), în conformitate cu anexa J la Codul sportiv internaþional, ºi dacã vehiculul corespunde în ceea ce priveºte verificarea stãrii tehnice efectuate de cãtre RAR, având în vedere caracteristicile tehnice specifice.
20.3. Autovehiculele aparþinând misiunilor diplomatice ºi reprezentanþelor organizaþiilor internaþionale acreditate la Bucureºti, precum ºi membrilor acestora sunt exceptate de la respectarea prevederilor privind emisiile poluante impuse prin prezentele reglementãri, omologarea astfel acordatã fiind valabilã numai pentru perioada înmatriculãrii lor în sistem CD/TC.
Cred cã sunt mulți iubitori de mașini clasice jnteresați de subiect.
Ordin din 2005.12.08 nr. 2132 (MTCT) - Actualizat la 2014.10.23 - Omologarea individuala, eliberare CIV, certificarea autenticitatii - Anexa - Conține prevederile legale valabile la 2018.01.03 :
20. Omologarea ºi eliberarea CIV pentru vehiculele istorice, autovehiculele destinate competiþiilor sportive ºi pentru vehiculele aparþinând misiunilor diplomatice ºi reprezentanþelor organizaþiilor internaþionale acreditate la Bucureºti, precum ºi membrilor acestora se efectueazã în urmãtoarele condiþii:
20.1. Vehiculul istoric (vehiculul de interes istoric) este vehiculul care îndeplineºte simultan urmãtoarele condiþii:
- a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima datã în urmã cu cel puþin 30 de ani;
- tipul sãu specific, astfel cum este definit în legislaþia Uniunii Europene sau în legislaþia naþionalã relevantã, dupã caz, nu se mai aflã în fabricaþie;
- este bine întreþinut ºi menþinut în starea sa iniþialã ºi nu a suferit nicio modificare substanþialã a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale;
- deþine un atestat de vehicul istoric, emis de cãtre autoritatea naþionalã a FIVA în România, Retromobil Club România. Retromobil Club România documenteazã criteriile ºi procedura de eliberare a atestatului de vehicul istoric ºi menþine în evidenþa sa informaticã înregistrãri pentru fiecare atestat eliberat.
Pentru vehiculele care îndeplinesc condiþiile de mai sus ºi care corespund în ceea ce priveºte verificarea stãrii tehnice, având în vedere caracteristicile tehnice de la data primei înmatriculãri a vehiculului (sau anul de fabricaþie al vehiculului, dacã data primei înmatriculãri nu este cunoscutã), RAR elibereazã CIV cu menþiunea «Vehicul istoric». De asemenea, RAR înscrie textul «Vehicul istoric» ºi în CIV deja eliberate pentru vehiculele înmatriculate în România care îndeplinesc condiþiile de mai sus ºi deþin inspecþia tehnicã periodicã valabilã conform legislaþiei în vigoare.
--------------
Pct. 20.1, subcap. I3, Cap. I a fost modificat de art. I din ORDINUL nr. 1.445 din 16 octombrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 769 din 23 octombrie 2014.
20.2. Pentru autovehiculele destinate competiþiilor sportive, RAR elibereazã CIV în baza fiºei de omologare emise de Federaþia Internaþionalã a Automobilului (FIA), în conformitate cu anexa J la Codul sportiv internaþional, ºi dacã vehiculul corespunde în ceea ce priveºte verificarea stãrii tehnice efectuate de cãtre RAR, având în vedere caracteristicile tehnice specifice.
20.3. Autovehiculele aparþinând misiunilor diplomatice ºi reprezentanþelor organizaþiilor internaþionale acreditate la Bucureºti, precum ºi membrilor acestora sunt exceptate de la respectarea prevederilor privind emisiile poluante impuse prin prezentele reglementãri, omologarea astfel acordatã fiind valabilã numai pentru perioada înmatriculãrii lor în sistem CD/TC.
Comment