Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

O portitza de a scapa de radar

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • O portitza de a scapa de radar

    am vazut acum la stiri: radarul nu poate fi considerat in instanta ca proba daca afara e ceatza, ploaie, ninsoare, sau intemperii atmosferice. l-a prins pe unu si ala i-a filmat, cand se certa cu ei si politistii nu stiau acest lucru. dar au aratat astia la tv ca este lege metrologica data, sau cam asa ceva. deci daca va ia radarul in astfel de situatii puteti face contestatie cu 100% sanse de reusita. o sa caut si legea
    am gasit
    QUOTE
    NORMA DE METROLOGIE LEGALA NML 021-05 din 23 noiembrie 2005
    "Aparate pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor (cinemometre)" *)
    EMITENT: BIROUL ROMAN DE METROLOGIE LEGALA
    PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.102 bis din 7 decembrie 2005

    ---------
    *) Aprobata prin Ordinul nr. 301 din 23.11.2005 din Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1102 din 07.12.2005

    3.8.2. Amplasarea cinemometrelor radar care functioneaza in regim stationar trebuie facuta astfel incat sa se evite pozitionarea lor in apropierea surselor puternice de radiatii electromagnetice (emitatoare de radio sau televiziune, linii electrice de inalta tensiune, etc).

    4. Cerinte privind utilizarea cinemometrelor
    4.1. Cinemometrele trebuie intretinute, transportate, instalate si utilizate in stricta conformitate cu prevederile manualului de utilizare aprobat. Operatorii au obligatia de a se asigura in legatura cu corecta instalare si functionare a cinemometrelor si de a nu le utiliza daca exista dubii in ceea ce priveste corectitudinea efectuarii masurarilor.
    4.2. Masurarile si inregistrarile care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislatiei rutiere in vigoare, trebuie sa fie efectuate numai de catre operatori calificati. Instruirea operatorilor se va efectua in conformitate cu reglementarile specifice in vigoare, elaborate de institutia abilitata sa detina si sa utilizeze cinemometrele.
    4.3. Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai daca au fost verificate metrologic, au fost marcate si sigilate in conformitate cu prevederile prezentei norme si sunt insotite de buletine de verificare metrologica in termen de valabilitate.
    4.4. Masurarile efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislatiei rutiere daca nu sunt respectate cerintele 4.1. ... 4.3. din prezenta norma, precum si in urmatoarele cazuri:
    - daca masurarile au fost efectuate in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna;
    - daca cinemometrul este destinat numai utilizarii in regim stationar, iar masurarile au fost efectuate cu cinemometrul in miscare,
    - daca, in momentul masurarii, in raza de masurare a aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar in evidenta
    Last edited by paunionutz; 04-02-2008, 22:15 PM.

  • #2
    Suna interesant, da oare poti sa-i ceri la garcea sa-ti arate, buletin de verificare metrologica si alea alea?
    Exista doua tipuri de masini :
    1. care au fost lovite
    2. care vor fi lovite

    Comment


    • #3
      Buletine de verificare metrologica exista, verificarile facandu-se chiar mai des decat prevede legea... numai ca nu stau ei sa iti arate tie buletinul de verificare, te ard si gata!
      De altfel cand sunt intemperii nu se pun radare, cazul despre care vorbeste ionutz fiind unul izolat (a se citi disperat, oamenii trebuind sa-si faca norma la amenzi... sau plinul la buzunar)!
      Adevarata prooblema o reprezinta insa camerele radar fixe, pentru ca alea merg non-stop, amenda iti vine acasa peste nu stiu cat timp, prin posta, iar tu trebuie sa demonstrezi in instanta ca afara era ceata, ploaie, etc.
      Iar in cazul in care radarul functioneaza pe baza de senzori montati in asfalt, situatia e chiar nasoala, pentru ca senzorului din asfalt i se rupe de ceata...
      DON'T DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY !!!

      Comment


      • #4
        Originally posted by claub79 View Post
        Suna interesant, da oare poti sa-i ceri la garcea sa-ti arate, buletin de verificare metrologica si alea alea?
        dupa ce faci contestaie, in instanta,ai dreptul sa ceri verificarea metrologica, ordinul de serviciu, FILMUL nu poze, ca in poze se poate sa nu apara alte masini participante la trafic. deasemena daca in poza sau film mai apare vreo masina se va anula PV, deoarece politia nu poate demonstra ca pe tine te-a luat radarul sau pe cealalta masina. radarul poate avea o eroare de +- 5km/h pentru viteze pana in 100 km/h si de 5% pentru viteze mai mari de 100. deci daca te ia radarul in localitate cu 107 poti sa faci contestatie si sa nu-ti mai ia permisul. dar fiecare radar are marja lui de eroare si trebuie verificata fisa tehnica intai, care se gaseste pe net. in pv trebuie sa scrie tipul aparatuli si seria lui. daca nu o scrie, iar ai scapat, ca nu au cum sa demonstreze ca te-au luat cu acel aparat sau cu altul fara verificare metrologica sau mai stiu eu ce. procesul se poate intinde mai mult de 6 luni, iar filmul se sterge dupa 6 luni. daca in acest timp nu prezinta filmul (si nu poze cum fac altii) ai castigat.

        Comment


        • #5
          Putem sa cerem tot ce vrem in instanta (filme etc.) pt ca nu o sa primim deocamdata asa ceva, judecatorul nu cred ca va aceepta o asemenea cerere.
          In primul rand, metodologia de lucru cu aparatele radar prevede printarea fotografiilor pt probarea faptei, iar in al doilea rand, eu nu am vazut in nicio sala de judecata din Romania, suport tehnic pt vizionarea unei inregistrari video. Asta e numai la televizor in filme.
          http://goo.gl/YDT4L

          Comment


          • #6
            Poti cere proba video, ca poate in stanga sau dreapta ta mai este o masina care nu apare in poza, sau apare doar un far ceva, iar radarul te-a inregistrat pe tine. Eu am patit-o pe DN1 cand radarul l-a inregistrat pe unu care trecea prin dreapta mea, iar in poza era fix masina mea. Eu stiam ca am mers cu 55km/h iar in poza aparea 78km/h. Dupa ce m-am contrazis cu ei, l-am rugat frumos sa deruleze filmul si spre uimirea lor chiar se vede cum trece ala destul de repede pe langa mine si asa am scapat fara amenda si fara contestatie
            Last edited by doktor4carz; 05-20-2008, 21:04 PM.

            Comment


            • #7
              Si eu am contestat o amenda si bineinteles ca am castigat (acu vreo 5 ani).
              Am aflat ulterior ca majoritatea contestatiilor se castiga prin neprezentarea partii celeilate (politia) la infatisari. La mine a durat cam 2 luni de zile toata poveste si in final mi s-a anulat PV-ul cu amenda de 10.000.000 la vremea aceea.

              Comment


              • #8
                ok, am inteles

                ok, am inteles... recomandati-mi si mie un detector de radar bun (raport calitate pret).
                Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita.

                Comment


                • #9
                  io am din nou Target 550 EURO,si ma intzeleg bine cu el....am avut,l-am vindut ca apoi sa recumpar altul....

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by arhitect View Post
                    ok, am inteles... recomandati-mi si mie un detector de radar bun (raport calitate pret).
                    Eu am, si sant super multumit de "Beltronics Vector 965", sau la fel de bun este si "Beltronics Vector 955", uite aici...


                    aici, din legislatia Europeana... http://www.clubmercedes.ro/law-radar...tectoare+radar
                    Last edited by orca; 05-23-2008, 20:53 PM.
                    .. ________ ..
                    o/____https://www.clubmercedes.ro/core/ima...ilies/cool.png____\o
                    (Oo\==/oO)
                    ..U...............U.
                    Ma plimb dimineata ca sa fiu liber dupa amiaza si sunt de acord cu orice afacere care nu degenereaza in munca.
                    http://img99.imageshack.us/img99/342...icuminejg5.gif

                    Comment


                    • #11
                      daca vrei ceva bun, Beltronics RX65
                      Eu am avut din 2003 un Beltronics 930, si de un an juma RX65. Tinand cont ca inainte de a avea detectoare imi luam cam 2 amenzi pe luna pt viteza, dupa aia in 5 ani mi-am furat doar 2 (radare puse dupa curba/panta).
                      Socialistii sunt socialisti doar cand e vorba de banii mei. Cand e vorba de banii lor sunt cat se poate de capitalisti

                      Comment


                      • #12
                        va multumesc pentru sfaturi.... adevarul ca ma cam fura peisajul cu motorul asta nici nu simti cand o iei peste 100 am limitatorul ala de viteza ... dar parca nu mi vine sa il folosesc... mai bine cumpar un detector bun (pret calitate). Inca o data, multumesc pentru sfaturi. O sa ma uit la modelele pe care mi le-ati recomandat.
                        Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita.

                        Comment


                        • #13
                          Iata ce am mai gasit si eu...


                          INSTRUCŢIUNI PENTRU ÎNTOCMIREA CONTESTAŢIILOR

                          C O N T E S T A Ţ I E
                          Subsemnatul ….., domiciliat în ….., str. ….. nr. …, sc. …, ap. …, jud. ….., fiul lui ….. şi ….., născut la ….. în ….., posesor al BI/CV seria … nr. … eliberat de Poliţia … la data de ….., contest prin prezenta procesul-verbal seria … nr. ….. din data de ….. întocmit de agent ……..
                          În fapt.
                          În timp ce conduceam autoturismul marca ….. cu nr. de înmatriculare ….. în localitatea ….., am fost oprit pentru control de către un echipaj de poliţie care mi-a comunicat că am depăşit viteza legală prin localitate având …km/h.
                          Declar că nu am depăşit viteza legală, iar acuzaţia agentului de poliţie este nefondată.
                          În drept.
                          Solicit prezentarea probelor (fotografie, înregistrări, etc), precum şi a următoarelor documente prevăzute de Normele metrologice legale pentru funcţionarea cinemometrelor (radarelor) publicate în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005: certificatul de omologare a aparatului radar, buletinul de verificare metrologică a aparatului radar în termen de valabilitate şi autorizaţia de operator radar pentru agentul ………….
                          Probele care îmi susţin nevinovăţia le voi prezenta în instanţă.
                          Anexez la prezenta copii după procesul-verbal, BI/CV şi permisul de conducere.
                          Cu stimă,

                          11 noiembrie 2003 numele în clar şi semnătura,


                          1. Contestaţia, împreună cu copii după procesul-verbal, BI/CV şi permisul de conducere, o depuneţi la Inspectoratul Judeţean de Poliţie a judeţului în care vi s-a încheiat procesul-verbal trimisă prin poştă, recomandat cu confirmare de primire (cine nu ştie ce înseamnă acest lucru să solicite informaţii la poştă la trimiterea contestaţiei) în termen de maxim 15 zile de la întocmirea procesului-verbal (este bine cât mai repede). IPJ va trimite contestaţia dvs. la Judecătorie şi trebuie să vă dea răspunsul că a făcut acest lucru în maxim 30 de zile de la primirea contestaţiei. După aceasta veţi primi citaţie din partea Judecătoriei unde vi se va preciza data şi ora când trebuie să vă prezentaţi.
                          2. Prin contestaţie nu depuneţi probe şi nu faceţi comentarii la încălcările legii făcute de poliţişti la încheierea procesului-verbal. Nu trebuie să aibă timp să-şi acopere matrapazlâcurile. Acestea le prezentaţi doar instanţei care va decide.
                          3. În instanţă, dacă probele depuse de Poliţie sunt contrare prevederilor Normelor metrologice pentru funcţionarea radarelor, Ordonanţei 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor sau altor acte normative, solicitaţi anularea procesului-verbal, anularea punctelor şi exonerarea de la plata amenzii, precum şi obligarea agentului constatator care va încheiat procesul-verbal la plata cheltuielilor de judecată. Păstraţi toate chitanţele pentru cheltuielile făcute pentru deplasarea la Judecătorie şi retur, precum şi pentru orice alte cheltuieli făcute pentru această acţiune pentru că, în baza lor puteţi cere cheltuielile de judecată. Dacă acuzaţia adusă nu a putut fi probată de poliţie şi dvs. aţi avut de suferit de pe urma acestei acuzaţii (de exemplu: ridicarea permisului a dus la desfacerea contractului de muncă sau concediu fără plată pe perioada suspendării permisului) puteţi cere şi daune morale sau materiale.
                          4. Contestaţia duce la suspendarea tuturor măsurilor luate de către Poliţie până la obţinerea unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile. Din momentul în care aţi depus contestaţia, nu mai trebuie plătită amenda decât dacă pierdeţi procesul, iar dacă vi s-a ridicat permisul, Poliţia din localitatea dvs. TREBUIE să vă prelungească dovada cu câte 30 de zile până la obţinerea hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile.





                          NORMA DE METROLOGIE LEGALĂ NML 021 – 05 “Aparate pentru măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor (cinemometre-radare)”
                          -publicată în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005-

                          1 Domeniu de aplicare
                          1.1 Prezenta normă de metrologie legală stabileşte cerinţele metrologice şi tehnice pe care trebuie să le îndeplinească cinemometrele care funcţionează pe principiul efectului Doppler în domeniul microundelor (cinemometre radar), utilizate de poliţia rutieră la măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor pe drumurile publice.
                          Prezenta normă de metrologie legală se referă atât la cinemometrele radar care funcţionează numai în regim staţionar, cât şi la cinemometrele radar care funcţionează şi în regim staţionar şi în regim de deplasare a autovehiculului pe care sunt instalate (autovehicul de patrulare).
                          1.2 Pentru a putea fi introduse pe piaţă, puse în funcţiune sau utilizate în măsurările de interes public, cinemometrele radar prevăzute la punctul 1.1 trebuie să îndeplinească atât cerinţele metrologice şi tehnice prevăzute în prezenta normă, cât şi cerinţele aplicabile din norma de metrologie legală NML 001-05 “Cerinţe metrologice şi tehnice comune mijloacelor de măsurare supuse controlului metrologic legal”.
                          […]
                          3.2.3 Cinemometrul, sau fiecare bloc funcţional în carcasă proprie, trebuie să fie prevăzut cu o etichetă care să conţină cel puţin următoarele inscripţionări:
                          - tipul, seria şi anul de fabricaţie a blocului respectiv;
                          - denumirea (sau marca comercială) firmei producătoare;
                          - tipul şi seria de fabricaţie a blocurilor cu care funcţionează, în cazul în care acestea nu sunt interschimbabile;
                          - marca metrologică de model (în conformitate cu specificaţiile din certificatul de aprobare de model), dacă aceasta nu este inscripţionată în alt loc.
                          Aceste inscripţionări trebuie să fie marcate lizibil şi astfel încât să nu poată fi şterse.
                          […]
                          3.2.6 Cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcţie de autotestare, care să poată pune în evidenţă orice defect sau dereglare funcţională, ce pot avea influenţă asupra exactităţii de măsurare.
                          Această funcţie trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcţiune a cinemometrului, având şi posibilitatea de a fi activată manual de către operator, ori de câte ori se consideră necesar. În cazul depistării unor defecte sau dereglări funcţionale, acestea vor fi semnalate iar funcţionarea cinemometrului va fi blocată.
                          3.3.3 […] Discriminatorul de direcţie împreună cu alte mijloace suplimentare (cu care este dotat, prin construcţie, cinemometrul) trebuie să asigure identificarea sigură a autovehiculului a cărui viteză este măsurată şi în cazul în care acesta nu se află singur în raza de măsurare a cinemometrului. Dacă acest lucru nu este posibil, cinemometrul trebuie să anuleze rezultatul măsurării în cazul în care două sau mai multe autovehicule cu viteze diferite traversează simultan fasciculul de radiaţie.
                          […]
                          3.5 Cerinţe tehnice funcţionale specifice blocului înregistrator
                          3.5.1 Înregistrările efectuate trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:
                          - data şi ora la care a fost efectuată măsurarea;
                          - valoarea vitezei măsurate;
                          - sensul de deplasare a autovehiculului;
                          - faptul că a fost efectuată autotestarea (conform. 3.2.6);
                          - imaginea autovehiculului, din care să poată fi pus în evidenţă numărul de înmatriculare al acestuia.
                          3.5.2 Atât în cazul utilizării unui aparat de fotografiat, cât şi a unei camere de luat vederi, trebuie să fie asigurată corespondenţa dintre direcţia de propagare a fasciculului de radiaţie emis de antenă şi axa optică a aparatului de fotografiat (sau a camerei de luat vederi). Aceasta poate fi realizată printr-un sistem mecanic (permiţând numai rotirea simultană a celor două elemente) sau, dacă acest lucru nu este posibil, prin respectarea strictă a operaţiunilor de aliniere descrise în manualul de utilizare.
                          3.5.3 Dacă cinemometrul este destinat şi pentru funcţionarea pe timp de noapte, blocul de înregistrare trebuie să fie dotat cu un sistem de iluminare de tip "blitz" (în cazul utilizării aparatelor de fotografiat) sau cu un reflector în infraroşu, dacă este utilizată o cameră de vederi sensibilă şi în acest spectru. Aceste sisteme de iluminare trebuie să asigure efectuarea unor înregistrări clare, cu respectarea cerinţelor specificate la pct. 3.5.1.
                          3.6 Cerinţe tehnice funcţionale specifice blocului de prelucrare şi afişare
                          3.6.1 Blocul de prelucrare şi afişare trebuie să afişeze valorile măsurate ale vitezelor auto-vehiculelor aflate în trafic, precum şi viteza proprie de deplasare a autovehiculului de patrulare (în cazul utilizării acestuia în regim de deplasare). Reciclarea măsurării poate fi efectuată manual sau automat. În cazul reciclării manuale a măsurării, valoarea afişată a vitezei măsurate trebuie să se păstreze până la următoarea declanşare manuală a măsurării.
                          […]
                          3.8 Alte cerinţe
                          3.8.1 Funcţionarea corectă a cinemometrelor instalate pe autovehicule, trebuie să nu fie afectată de funcţionarea altor aparate aflate la bordul acestora şi de condiţiile existente în mod normal pe autovehicul.
                          3.8.2 Amplasarea cinemometrelor care funcţionează în regim staţionar trebuie făcută astfel încât să se evite poziţionarea lor în apropierea surselor puternice de radiaţii electromagnetice (emiţătoare de radio sau televiziune, linii electrice de înaltă tensiune, etc.).
                          4 Cerinţe privind utilizarea cinemometrelor
                          4.1 Cinemometrele trebuie întreţinute, transportate, instalate şi utilizate în strictă conformitate cu prevederile manualului de utilizare aprobat. Operatorii au obligaţia de a se asigura în legătură cu corecta instalare şi funcţionare a cinemometrelor şi de a nu le utiliza dacă există dubii în ceea ce priveşte corectitudinea efectuării măsurărilor.
                          4.2 Măsurările şi înregistrările care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislaţiei rutiere în vigoare, trebuie să fie efectuate numai de către operatori calificaţi. Instruirea operatorilor se va efectua în conformitate cu reglementările specifice în vigoare, elaborate de instituţia abilitată să deţină şi să utilizeze cinemometrele.
                          4.3 Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate şi sigilate în conformitate cu prevederile prezentei norme şi sunt însoţite de buletine de verificare metrologică în termen de valabilitate.
                          4.4 Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere dacă nu sunt respectate cerinţele 4.1...4.3 din prezenta normă, precum şi în următoarele cazuri:
                          - dacă măsurările au fost efectuate în condiţii de ceaţă, ploaie, ninsoare sau furtună;
                          - dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staţionar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în mişcare;
                          - dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidenţă.


                          ORDONANŢA 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor

                          CAPITOLUL II: Constatarea contraventiei
                          Art. 15
                          (1) Contraventia se constata printr-un proces-verbal incheiat de persoanele anume prevazute in actul normativ care stabileste si sanctioneaza contraventia, denumite in mod generic agenti constatatori.
                          (2) Pot fi agenti constatatori: primarii, ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne, special abilitati, persoanele imputernicite in acest scop de ministri si de alti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, de prefecti,
                          presedinti ai consiliilor judetene, primari, de primarul general al municipiului Bucuresti, precum si de alte persoane prevazute in legi speciale.
                          (3) Ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne constata contraventii privind: apararea ordinii publice; circulatia pe drumurile publice; regulile generale de comert; vanzarea, circulatia si transportul produselor alimentare si nealimentare, tigarilor si bauturilor alcoolice; alte domenii de activitate stabilite prin lege sau prin hotarare a Guvernului.
                          Art. 16
                          (1) Procesul-verbal de constatare a contraventiei va cuprinde in mod obligatoriu: data si locul unde este incheiat; numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator; datele personale din actul de identitate, inclusiv codul numeric personal, ocupatia si locul de munca ale contravenientului; descrierea faptei contraventionale cu indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita, precum si aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia; indicarea societatii de asigurari, in situatia in care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulatie; posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii prevazute de actul normativ, daca acesta prevede o asemenea posibilitate; termenul de exercitare a caii de atac si organul la care se depune plangerea.
                          (6) In situatia in care contravenientul este persoana juridica in procesul-verbal se vor face mentiuni cu privire la denumirea, sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul fiscal ale acesteia, precum si datele de identificare a persoanei care o reprezinta.
                          (7) In momentul incheierii procesului-verbal agentul constatator este obligat sa aduca la cunostinta contravenientului dreptul de a face obiectiuni cu privire la continutul actului de constatare. Obiectiunile sunt consemnate distinct in procesul-verbal la rubrica "Alte mentiuni", sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal.
                          Art. 17
                          Lipsa mentiunilor privind numele, prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu.
                          Art. 18
                          Contravenientul este obligat sa prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele in baza carora se fac mentiunile prevazute la art. 16 alin. (3). In caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiteri si subofiteri de politie, jandarmi sau gardieni publici.
                          Art. 19
                          (1) Procesul-verbal se semneaza pe fiecare pagina de agentul constatator si de contravenient. In cazul in care contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste imprejurari, care trebuie sa fie confirmate de cel putin un martor. In acest caz procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia.
                          (2) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator.
                          (3) In lipsa unui martor agentul constatator va preciza motivele care au condus la incheierea procesului-verbal in acest mod.
                          Art. 20
                          (1) Daca o persoana savarseste mai multe contraventii constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal.
                          CAPITOLUL III: Aplicarea sanctiunilor contraventionale
                          Art. 21
                          (1) […] Agentul constatator, prin procesul-verbal de constatare, aplica si sanctiunea. (deci procesul-verbal nu poate fi încheiat decât de agentul de poliţie care a constatat contravenţia şi nu de alt coleg de-al său).






                          INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR

                          1. În momentul în care poliţistul vă opreşte pentru depăşirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE să aibă asupra lui şi să vă prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Român de Metrologie Legală, buletinul de verificare metrologică în termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuării verificării şi autorizaţia de operator radar pentru cel care vă încheie procesul-verbal. Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte menţiuni” şi este caz de nulitate absolută a procesului-verbal.
                          2. Poliţiştii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit şi să-l pornească atunci când dvs. sunteţi foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcţie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu şi-a terminat autotestarea şi conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere (mai apare şi o dungă albă care este exact peste ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, poliţiştii nu au voie să folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de incidenţă şi nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.
                          3. Aparatul radar de tip staţionar nu poate fi amplasat în apropierea unei surse puternice de radiaţii electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobilă sau, cel mai des, o instalaţie electrică de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea şi amplasarea unei locuinţe prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinţei la cel puţin 200m de o reţea electrică de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie să fie cel puţin la 200m de instalaţia electrică de înaltă tensiune, în afara câmpului electromagnetic. Aparatul radar staţionar are lungimea fasciculului de 400-500m. Dacă acest fascicul este îndreptat spre instalaţia electrică de înaltă tensiune în timpul măsurării ceea ce se poate determina foarte uşor din fotografie, atunci distanţa la care trebuie să fie amplasat aparatul radar staţionar creşte până la 400-500m funcţie de unghi.
                          4. Dacă în fotografiile depuse în instanţă drept probe de către Poliţie apar mai multe autovehicule simultan, verificaţi în toate fotografiile distanţa dintre dvs. şi celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveaţi viteza cea mare din toate şi este clar că se încalcă normele metrologice care prevăd că măsurătorile nu pot constitui probe dacă circulă simultan mai multe autovehicule şi nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.
                          5. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul care constată contravenţia se numeşte agent constatator. Agentul constatator este şi cel care aplică sancţiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absolută. Deci, dacă un agent constată contravenţia, dar procesu-verbal este întocmit de un alt agent (situaţia în care se transmite viteza prin staţie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare şi în urma contestaţiei dvs. instanţa îl va anula, va anula şi amenda şi punctele.
                          6. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul constatator are obligaţia să aducă la cunoştinţa contravenientului că are dreptul de a avea sau nu obiecţiuni pe care să le înscrie la rubrica „alte menţiuni” sub sancţiunea nulităţii procesului-verbal. Deci, dacă la rubrica „alte menţiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept şi instanţa îl va anula şi va anula şi amenda şi punctele.
                          7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) şi nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roşu la semafor şi altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasaţi doi senzori electromagnetici la o distanţă de 5 metri unul de celălalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza şi dacă este mai mare decât cea legală, trimite comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate până în prezent şi ele se află pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din oraşe niciuna nu are buclă inductivă. Se observă foarte uşor care camere au şi bucle inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porţiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastraţi senzorii.

                          Comment


                          • #14
                            Wow, sa ne traiasca domnul Filip! Asa da documentatie.
                            1979 Mercedes 200D, manual - fosta mea batranica
                            1993 Mercedes 200CE-16, automat - armasarul #1
                            dar si alte sase roti, grupate doua cate doua: Honda, Vespa si Electra

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by asfalttango View Post
                              1. Contestaţia, împreună cu copii după procesul-verbal, BI/CV şi permisul de conducere, o depuneţi la Inspectoratul Judeţean de Poliţie a judeţului în care vi s-a încheiat procesul-verbal ...
                              Fals !
                              Contestatia se depune la Judecatorie.
                              http://goo.gl/YDT4L

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF