Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Zemuri de top!

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zemuri de top!

    Va salut domnilor! Sa nu va ganditi ca am terminat cu reparatul, nu nici vorba dar ma gandeam sa mai schimb din uleiuri.
    Recomandati-mi cele mai bune uleiuri incepand cu capul
    1. motor...trebuie sa-l schimb ca am avut unul ca sa curat motorul
    2. servo...am pus de la FEBI dar am auzit ca e doar ambalator si-l dau la gard
    3. cutie... am inteles ca e cel original si inainte sa-l schimb o sa vad ce nivel are si cum e de curat.
    4. grup... care la fel inainte verificat nivel si aspect
    Va multumesc frumos!

  • #2
    motor - Castrol Magnatek 15W40 + aditiv Metabond C (dar numai schimbul asta)
    servo - ceva mai ieftin k pierd
    cutie + diferential presupun k sunt originale dar nu sunt sigur si nu prea imi vine sa cred mai ales la cutie
    Mercedes Benz

    Comment


    • #3
      Salutari domnilor! Multumesc frumos de sfaturi si mai astept si de la alti colegi.
      Moldo89 de ce pierzi pe la servo? aici in Pitesti pompa de servo o iei pe la 150 la dezmembrari daca vrei facem un artific ceva.
      Last edited by Andreas; 02-21-2008, 20:00 PM.

      Comment


      • #4
        presupun ca pierd pe la caseta de directie,un simering poate fi, m-am bagat pe sub ea si era toata zemuita nu mi-am putut da seama sa fiu 100% sigur! Deocamdata nu dispun de bani pt a reglementa problema asta, dar pe viitor v-a fi rezolvata! Oricum multumesc pt ajutor!
        Mercedes Benz

        Comment


        • #5
          la motor pui ce itzi permitzi baneste,io in ultimii ani merg pe 10w40...la cutie daca pui sintetic mesteci mai usor si schimbi mai repede(sau aparent)daca itzi merg miinile si picioarele repede cind ai nevoie....io merg pe LIQUI MOLY la multe produse super calitativ si inca neminarit de nimeni...

          Comment


          • #6
            Eu folosesc la motor pe benzina, generatia 1992-1998, ulei de motor SELENIA HPX SAE 20W-suprer50, specificatii ACEA A3/B2, API SJ/CF (acreditare MERCEDES BENZ 229.1 si VW 501.01-505.00) cu pretul de 36 RON/recipientul de 2 Litri (18 RON/Litru), asta... http://www.flromania.com/oleje/auto_s_hpx.htm

            iar pentru servo directie si cutia automata Castrol Dexron III
            Last edited by orca; 07-27-2008, 14:35 PM.
            .. ________ ..
            o/____https://www.clubmercedes.ro/core/ima...ilies/cool.png____\o
            (Oo\==/oO)
            ..U...............U.
            Ma plimb dimineata ca sa fiu liber dupa amiaza si sunt de acord cu orice afacere care nu degenereaza in munca.
            http://img99.imageshack.us/img99/342...icuminejg5.gif

            Comment


            • #7
              10W40 am bagat in motor, Sunoco Futura
              Exista doua tipuri de masini :
              1. care au fost lovite
              2. care vor fi lovite

              Comment


              • #8
                15W40 Valvoline Max Life am bagat ultima oara
                "Wir brauchen keine gute Geschichte zu erfinden, wir schreiben sie seit 1886"

                Comment


                • #9
                  Multumesc frumos domnilor de timpul si ajutorul acordat.
                  Toate cele bune!

                  Comment


                  • #10
                    Cum alegem uleiurile auto

                    In primul rand consultam manualul autovehiculului unde trebuie sa fie specificat tipul de ulei folosit. Unii producatori auto specifica chiar shi marca, altii nu. Contrar parerii generale ESTE INDICAT SA SE RESPECTE recomandarea din manualul masinii. Tot aici sau in caietul de service si intretinere ar trebui sa se afle si informatiile referitoare la in intervalul de schimb al uleiului de motor folosit. Este bine de stiut ca uleiul de motor isi pierde proprietatile prin uzura de folosire dar si prin uzura de timp. Acest lucru inseamna ca chiar daca nu am efectuat numarul de kilometri respectiv specificat in manualul de service dar am depasit intervalul de timp uleiul de motor trebuie inlocuit. La inlocuirea uleiului de motor OBLIGATORIU se inlocuieste si filtrul de ulei (nu se curata, nici nu se lasa acolo cel vechi).

                    In general, informatiile specificate de producatorii de autovehicule in cartea masinii, referitoare la tipul de ulei folosit sunt:

                    * Gradul de vascozitate SAE (Ex: SAE 5W30, 15W40 etc)
                    * Norma producatorului de autovehicul (Ex: VW 505 00, BMW LL04 etc)

                    Alte tipuri de clasificari pot fi specificate dar cele de mai sus sunt cele mai intalnite si in functie de ele , in general, se face alegerea uleiului de motor corespunzator.

                    Functiile uleiului de motor

                    Pentru functionarea optima a motoarelor autovehiculelor, uleiurile de motor trebuie sa indeplineasca urmatoarele functii:

                    * Sa evite contactul metal-metal dintre piesele in miscare, rezultand diminuarea energiei consumate si uzura pieselor
                    * Sa evacueze caldura si sa raceasca piesele in miscare ale motorului
                    * Sa protejeze suprafetele interne ale motorului impotriva coroziunii produse de apa si de acizii rezultati in urma combustiei
                    * Sa participe la etanseitatea motorului pentru a se asigura raportul de compresie optim

                    Functiile respective ale uleiurilor sunt suplimentate de o serie de caracteristici, care sunt diferentiate in functie de tipul de ulei: sintetic, semisintetic sau minerale.
                    Uleiurile de motor se compun din 3 elemente:

                    * Uleiuri de baza, care pot fi minerale, sintetice sau o combinatie dintre cele doua. Uleiurile de baza pentru uleiurile de motor minerale sunt fractii petroliere obtinute din procesarea titeiului, continand hidrocarburi (parafinice, ciclice, aromatice) si alti compusi (cu sulf, cu azot, organo-metalici si altii). Uleiurile de baza pentru uleiurile de motor sintetice sunt obtinute din componenti rezultati din procesele petrochimice prin sintetizarea acestora. Uleiurile sintetice sunt realizate din polialchilglicoli, eterii acizilor bibazici, hidrocarburi sintetice, siliconi (care au proprietati deosebite la temperaturi ridicate si la temperaturi scazute). Uleiurile de baza pentru uleiurile de motor semisintetice sunt obtinute din amestecul uleiurilor de baza pentru uleiurile de motor minerale si uleiurilor de baza pentru uleiurile de motor sintetice.
                    * Aditivii sunt in functie de severitatea conditiilor de lucru si pot fi folositi in calitate de depresant, ameliorator de indice de vascozitate, antioxidant, anticoroziv si altele. Aditivii sunt "intrari" rezultate din procesele petrochimice.
                    * Detergentii sau agentii de dispersie sunt folositi pentru omogenizarea componentilor uleiurilor.

                    Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca uleiurile de motor actuale:

                    Tendintele generale de dezvoltare ale constructiei de motoare sunt:

                    * cresterea raportului dintre puterea si capacitatea cilindrica a motorului (in continuare puterea specifica pe litru),
                    * cresterea gradului de economisire a carburantului si a fiabilitatii,
                    * imbunatatirea proprietatilor de pornire,
                    * scaderea indicatorilor de greutate si gabarit.

                    Rezolvarea oricarei din aceste probleme este strans legata de problemele folosirii uleiurilor de motor. Pentru asigurarea unei functionari fiabile a motoarelor, uleiurile care se folosesc in acestea trebuie sa posede anumite proprietati de exploatare.
                    Fiabilitatea functionarii motorului este determinata in cele mai multe cazuri de modul cum stim sa alegem uleiurile cu vascozitatea optima. Intr-o gama larga de conditii de exploatare, cele mai eficiente uleiuri sunt cele a caror vascozitate se modifica in cea mai mica masura in cazul schimbarii temperaturii uleiului. Pentru asigurarea unui grad minim de uzura a pieselor motorului, este mai bine sa se foloseasca uleiuri cu vascozitate mare. Totusi, cresterea vascozitatii peste masura duce la cresterea pierderilor la frecare, ceea ce determina cresterea consumului de combustibil. Scaderea vascozitatii initiale, de regula, imbunatateste gradul de pompare a uleiurilor l a temperaturi scazute, care caracterizeaza capacitatea uleiului de a ajunge la timp in locurile de ungere in momentul pornirii motorului. Cu cat este mai buna capacitatea de pompare, cu atat este mai scazut gradul de uzare a pieselor motorului la pornire si randamentul mai ridicat pe baza diminuarii consumului de combustibil. De aceea constructorii au tendinta sa aleaga valoarea optima de vascozitate a uleiului in functie de tipul de motor si conditiile de exploatare.

                    Caile principale de crestere a "puterii specifice pe litru" la motoarele moderne si de perspectiva sunt:

                    * cresterea coeficientului de compresie in cilindrii motorului,
                    * optimizarea compozitei amestecului carburant-aer (de ex. injectarea directa a combustibilului sub presiune ridicata),
                    * introducerea aerului turbo.

                    Totusi, aceasta duce la cresterea sarcinilor termice si mecanice pe piesele motorului si conditiile de actiune ale uleiului se inaspresc substantial. Contactul intensiv al uleiului cu gazele care patrund in carter mareste viteza de oxidare a acestuia. Actiunea gazelor carburante si suprafetelor incalzite asupra peliculei de ulei de pe piesele grupei de cilindri si pistoane duce la formarea depunerilor care contin carbon cu temperatura foarte ridicata (calamina si lacuri). Cocsarea canelurilor pentru segmentii de piston poate duce la limitarea gradului de culisare a segmentilor urmata de aparitia uzurii ridicate si zgarierea suprafetei camasii cilindrului si in ultima instanta la deteriorarea segmentilor de piston, urmata de pierderea compresiei motorului.

                    In scopul usurarii greutatii motorului, constructorii apeleaza la diminuarea volumului sistemului de ungere, ceea ce duce la cresterea factorului de circulatie a uleiului pe unitatea de timp si intensificarea procesului de oxidare a acestuia. Scaderea efectiva a vitezei de formare a calaminei si lacurilor in sistemul de ungere al motorului este posibila numai in cazul in care uleiul are proprietati ridicate de spalare, dispersie si antioxidante.

                    Pentru cresterea fiabilitatii si asigurarea unei resurse ridicate de functionare a motorului este necesar ca uleiurile de motor sa aiba un nivel ridicat al parametrilor de prevenire a uzurii si zgarieturilor.

                    Pentru diminuarea gradului de uzura si corodare a pieselor din grupa cilindrilor si pistoanelor si lagarelor vibrochenului, determinate de produsele acide rezultate din arderea combustibilului, uleiurile de motor trebuie sa aiba actiune de neutralizare.

                    Cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca uleiul se determina nu numai in functie de tipul motorului, particularitatile de constructie ale agregatelor, dar si in functie de conditiile de exploatare, precum si de calitatea combustibilului. Astfel, in cazul functionarii motorului fara sa fie incalzit, ca urmare a arderii incomplete a combustibilului, in carter patrund produse care oxideaza si imbacsesc uleiul. Ca urmare, in conditiile condensarii umezelii in carterul motorului poate sa creasca in mod insemnat gradul de formare a depunerilor la temperatura joasa (mal). Formarea malului in carterul motorului poate fi prevenita prin folosirea uleiurilor care au proprietari ridicate de dispersie.

                    Fiabilitatea motorului depinde intr-o masura insemnata de capacitatea uleiurilor de motor de a-si mentine proprietatile de exploatare in cazul in care patrunde apa, ceea ce este caracteristic pentru uleiurile care se folosesc la nave.

                    Uleiurile fabricate dupa tehnologiile moderne trebuie sa-si mentina proprietatile de exploatare o perioada indelungata (de la 500 pana la 2000 de ore functionare a motorului, aproximativ 12 - 45 mii km parcursi). Perioada de schimb a uleiurilor trebuie sa fie in stransa corelatie cu perioada de schimb a elementelor de filtrare si cu regimul tehnic de exploatare a motorului. Totodata trebuie asigurat un consum redus de ulei. Conditiile de comportare a uleiurilor in motoarele de diferite categorii si constructie pot sa difere foarte mult, ceea ce ingreuneaza procesul de alegere a uleiului pentru un anume motor. Pentru usurarea procesului de alegere a uleiului pornind de la conditiile de exploatare si particularitatile tehnice, a fost elaborata clasificarea uleiurilor.

                    Un pic de istoric

                    V-ati intrebat, poate, ce inseamna 15W-40 si de ce este mai bun vara decat 15W-30. Sau de ce iarna un 0W-40 este mult mai indicat decat un 10W-50? Articolul de fata incearca sa lamureasca aceasta dilema.

                    Sa plecam de la inceputuri; inceputurile automobilului, desigur! In acea perioada, nu exista nici o metoda pentru a descrie capacitatea de lubrefiere a uleiului la atingerea temperaturii de lucru, de 100�C. S-a constatat ca aceasta este direct proportionala cu vascozitatea uleiului la temperatura respectiva: un ulei mai vascos avea un factor de ungere mai bun. Si aici a intervenit Societatea Inginerilor de Automobile (Society of Automotive Engineers). SAE, infiintata in 1911, a propus standardul care ii poarta numele, prin calcularea timpului mediu de scurgere a uleiului respectiv printr-un orificiu dat.
                    Gradul de vascozitate SAE nu este altceva decat intervalul de timp exprimat in secunde. Insa, pentru a nu zapaci publicul cu diverse cifre, SAE a propus sistemul in trepte: astfel daca un ulei auto are timpul de scurgere intre 5 secunde si 14 secunde, acesta are gradul de vascozitate SAE 10, si tot asa pana la SAE 50.
                    Bun, veti zice, dar ce este cu particula 10W din specificatiile SAE?! In 1952 a devenit evident ca anumite motoare nu vor putea fi pornite, pe timpul iernii, cu uleiuri cu SAE 30. Astfel s-a luat in calcul si vascozitatea uleiului respectiv la 0�C. SAE 15W si SAE 25W au fost adaugate mai tarziu pentru a mari gradul de acuratete a indicelui SAE.

                    Modalitati de clasificare a uleiului de motor

                    La baza sistemului national de marcare a uleiurilor de motor stau datele referitoare la apartenenta uleiului la una din clasele de vascozitate si unei grupe de proprietati de exploatare.

                    Clasificarea uleiurilor in functie de vascozitate (norma SAE)

                    In majoritatea tarilor dezvoltate din lume, clasificarea uleiurilor de motor in functie de viscozitate, folosita uzual, este cea stabilita de SAE (Societatea americana a inginerilor de automobile) in standardul SAE J300 DEC 99, care a intrat in vigoare in luna august 2001.
                    Aceasta clasificare cuprinde 11 clase; 6 de iarna - 0w, 5w, 10w, 15w, 20w, 25w (w - winter, iarna) si 5 de vara - 20, 30, 40, 50, 60.

                    Pentru uleiurile multigrad se foloseste notarea dubla cu cratima, prima notare indica clasa de iarna (cu indicele w), iar a doua notare indica clasa de vara, de ex. SAE 5w-40, SAE 10w-30 etc.
                    Uleiurile de vara sunt caracterizate de 2 valori maxime de vascozitate la temperaturi scazute (dinamica) si valoarea minima a vascozitatii cinematice la 100�C. Uleiurile de vara sunt caracterizate de limitele vascozitatii cinematice la 100�C, de asemenea valoarea minima a vascozitatii dinamice la temperatura ridicata ( 150�C) si gradientul vitezei de circulatie 106 c-1.

                    Concluzie:
                    -cu cat este mai mica cifra din fata literei "W" (SAE), cu atat este mai mica vascozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara.
                    -cu cat este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atat este mai mare vascozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului la temperaturi ridicate ale mediului (vara, canicula etc).


                    Clasificarea uleiurilor de motor in functie de proprietatile de exploatare (normele API si ACEA)

                    Cea mai cunoscuta clasificare internationala a uleiurilor de motor in functie de domeniul de folosire si nivelul proprietatilor de exploatare este clasificarea API (Institutul american de petrol). De la data implementarii (1947) aceasta clasificare a fost de nenumarate ori completata, desi principiul de impartire a uleiurilor in 2 categorii (S si C) s-a pastrat pana in prezent.
                    In acest sistem de clasificare, uleiurile de motor se noteaza cu simbolul format din 2 litere. Prima litera indica categoria: din categoria "S" (Service) fac parte uleiurile pentru motoarele pe benzina in 4 timpi, din categoria "C" (Comercial) fac parte uleiurile destinate pentru motoarele de transport auto diesel, pentru tehnica de constructie in afara celei rutiere si agricultura. Uleiurile universale sunt cele care pot fi folosite pentru ungerea motoarelor pe benzina si diesel. Cea de a doua litera indica grupa uleiului in functie de caracteristicile de exploatare. Cu cat litera este mai indepartata de inceputul alfabetului latin, cu atat este mai ridicat gradul caracteristicilor de exploatare ale uleiului de motor.

                    Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina)

                    * SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci cand este ceruta in mod special de fabricant.
                    * SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci cand este ceruta in mod special de fabricant.
                    * SC - Pentru motoare fabricate pana in anul 1967.
                    * SD - Pentru motoare fabricate pana in anul 1971.
                    * SE - Pentru motoare fabricate pana in anul 1979.
                    * SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pana in anul 1989. in comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.
                    * SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pana in anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata in comparatie cu SF.
                    * SH - Pentru motoare fabricate pana in anul 1996 inclusiv. Valabil incepand cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care in comparatie cu SG asigura in mod mai sever proprietatile uleiului.
                    * SJ - Pentru toate motoarele folosite in prezent. A fost introdusa in clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decat SH in ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi inalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.
                    * SL - Cea mai inalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa incepand cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.
                    * SM - Cea mai inalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa incepand cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse in prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului l temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving".

                    Specificatii API - categoria "comercial" (CA-CH-4) (motoare Diesel)

                    * CA - CC - Pentru motoare diesel pana in 1965.
                    * CD - Valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate. Contine aditivi DD mai eficienti.
                    * CE - Lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate. Aditivat moderat, asigura consum redus de ulei.
                    * CF - A fost introdus in 1994. Pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzand si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5%. inlocuieste specificatia API CD.
                    * CF-2 - Introdusa in 1994. Pentru motoare cu sarcina mare, in doi timpi.
                    * CF-4 - Introdusa in 1990 . Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate. Poate fi folosita in loc de API CD sau CE.
                    * CG-4 - Introdusa in 1995. Pentru motoare diesel in patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care indeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit in loc de API CD, CE si CF-4.
                    * CH-4 - Introdusa la 1 decembrie 1998. Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, care indeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita in loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4.
                    * CI-4 - Introdusa in 2002. Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulfuri. Pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus.
                    * CJ-4 - In Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate sisteme de control al emisiei cu filtre de particule si alte sisteme moderne.

                    Specificatiile ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) pentru uleiul auto:

                    * A1 - Ulei multigrad pentru motoare pe benzina, stabil la forfecare la temperaturi medii, asigura economie de combustibil.
                    * A2 - Ulei multigrad de vascozitate normala pentru motoare pe benzina.
                    * A3 - Ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta.
                    * B1 - Ulei pentru motoare diesel, stabil la forfecare la temperaturi medii si sarcini mici, asigura economie de combustibil.
                    * B2 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica.
                    * B3 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica. Depaseste prescriptiile B1, B2 privind conditiile de uzura, depuneri si formarea de funingine.
                    * B4 - Avantajos, in primul rand, in motoarele diesel cu injectie directa.
                    * E1 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare usor supraalimentate.
                    * E2 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare mediu supraalimentate.
                    * E3 - Superior normei E2-96, ulei SHPD, asigura curatenie si protectie antiuzura impecabila. Satisface EURO 1 si EURO 2.
                    * E4 - Norma mai severa decat E3, asigura cel mai lung interval de schimb.
                    * E5 - Asigura curatire mai buna a pistonului, protectie ridicata la uzura, stabilitate mai buna la oxidare.

                    Fara a tine cont de prioritatea din punct de vedere istoric, in prezent clasificarea americana API si-a pierdut monopolul in Europa. Tinand cont de faptul ca principalele criterii ale caracteristicilor de exploatare sunt rezultatele testarilor pe motoare speciale de serie, deosebirile din punct de vedere al constructiei si metodologia determinarii proprietatilor uleiurilor de motor au condus la aparitia clasificarii europene ACEA.

                    Asociata europeana a producatorilor de automobile (ACEA), care cuprinde cele mai renumite companii producatoare de masini: BMW, DAF, Ford of Europe, General Motors Europe, MAN, Mercedes-Benz, Peugeot, Porche, Renault, Rolss-Royce, Rover, Saab-Scania, Volkswagen, Volvo, FIAT etc., a introdus incepand cu 1996 o noua clasificare a uleiurilor de motor care se bazeaza pe metodele europene de incercare, de asemenea foloseste cateva din metodele recunoscute americane de incercare pe motoare si fizico-chimice conform API, SAE si ASTM. Aceasta clasificare a inlocuit clasificarea existenta de la mijlocul anilor 90 a CCMC (Comitetul producatorilor din tarile pietei comune).

                    Incepand cu 1 martie 1998 cerintele fata de caracteristicile de exploatare ale uleiurilor de motor s-au inasprit ceea ce si-a gasit reflectarea in noul standard European ACEA-98. In anii 1998-99 s-au adus precizari si completari la clasificarea ACEA 98-99 prin excluderea claselor vechi si includerea claselor noi, ale caror cerinte sunt obligatoriu de indeplinit incepand cu 1 septembrie 2000. In anul 2002 a fost revizuita clasificarea uleiurilor de motor sub forma standardului ACEA 2002. S-a stabilit ca introducerea claselor noi sa se faca incepand cu 1 februarie 2003.

                    Spre deosebire de clasificarea Americana API, in care pana in prezent nu au fost evidentiate intr-o clasa de sine statatoare uleiurile pentru autoturismele diesel, cea europeana - ACEA clasifica uleiurile de motor in trei grupe principale in functie de destinati acestora:

                    * A - pentru motoarele pe benzina;
                    * B - pentru autoturismele diesel;
                    * C - pentru motoarele diesel de camioane.

                    In interiorul fiecarei categorii caracteristicile de exploatare ale uleiurilor respective sunt evidentiate in grupe separate, notate cu o cifra dupa litera. Cu cat cifra este mai mare cu atat motorul functioneaza in conditii mai severe si, respectiv, sunt mai mari cerintele fata de calitatea uleiului. Ultimele doua cifre (cu cratima) din marcajul uleiului indica anul introducerii categoriei respective. Pentru cateva clase noi a ramas valabila notarea din vechea clasa, insa cu adaugarea ultimului numar de fabricare.
                    Sursa : http://www.uleiuri-cosmetice-auto.ro...ile-auto-1.asp
                    .. ________ ..
                    o/____https://www.clubmercedes.ro/core/ima...ilies/cool.png____\o
                    (Oo\==/oO)
                    ..U...............U.
                    Ma plimb dimineata ca sa fiu liber dupa amiaza si sunt de acord cu orice afacere care nu degenereaza in munca.
                    http://img99.imageshack.us/img99/342...icuminejg5.gif

                    Comment


                    • #11
                      Salut
                      am fost azi la un service pentru a rezolva o problema la masina, si i-am spus mecanicului ca vreau sa fac si o spalare la cutie (automata 4 trepte), adica: sa iau 13-14l de ulei sa bag 6.5 cat intra in cutie, sa il dau afara si apoi sa bag restul de ulei sa ramana in cutie(am citit pe forum de treaba asta)! Problema este ca el mi-a zis ca un ulei bun costa peste un mil litrul (100RON) si daca vreau sa bag Castrol sau Valvoline, o fac pe raspunderea mea!
                      Stie cineva despre ce marca de ulei vorbea omul?

                      Comment


                      • #12
                        Spala cutia cu ulei modest si baga in ea ulterior ulei bun.....

                        Comment


                        • #13
                          eu am bagat la cutie LIQUI MOLY. Si la motor tot din asta voi baga. Dupa cum spunea DMIHNEA este un ulei excelent, eu cel putin sunt adeptul acestuia inca de acum 6 ani, de cand aveam Dacie (an fabr. 82) si in ea am bagat numai din asta si mergea de rupea pamantul.
                          Atata timp cat scrie pe el Made in Germany (si asta asa e, garantat), am un prieten care lucreaza la importatorul Limorom, care are sediul in Sibiu.
                          MERCEDES 190E benzina 1.8 (1992) / SB08DTD

                          Comment


                          • #14
                            A naibii nu am gasit in Iasi 15W40 LIQUI MOLY. Am auzit ca e bun si as vrea sa il incerc.
                            `87 W126 EX 420 SE - NOW 250D + WEBASTO - GENERALUL - sold

                            now - bicicleta !

                            0744 239 949

                            WEB
                            http://garajautodiag.blogspot.com

                            Comment


                            • #15
                              ulei

                              Originally posted by sovieticool View Post
                              A naibii nu am gasit in Iasi 15W40 LIQUI MOLY. Am auzit ca e bun si as vrea sa il incerc.
                              Daca vrei neaparat, te pot ajuta cu Liqui Moly si ti-l trimit prin curier sau posta.
                              PM sau tel. 0745/913440 (Rares)
                              MERCEDES 190E benzina 1.8 (1992) / SB08DTD

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF