De vreo 2 saptamani ma confrunt cu o problema care mi-a distrus concediul si deja am ajuns la pamant si cu nervii.
Treaba sta in felul urmator: in urma cu doua saptamani am plecat intr-un nou circuit prin Europa dar din pacate am fost nevoit sa fac cale intoarsa.
In Ungaria a luat o groapa de toata frumusetea cum numai in scumpa noastra tarisoara se gasesc, culmea, pe autostrada imediat dupa Budapesta. Nu stiu daca problema a inceput de acolo pentru ca pana in apropiere de Viena am rulat in continuare fara problema.
Ajungand pe portiunea de autostrada de toata jena (nu ma asteptam la asa ceva de la austrieci, mai ales ca fusesem de multe ori pe acolo) facuta din beton si deteriorata destul de mult, trecand peste denivelarile dintre “parcelele” de beton masina a inceput sa tremure de parca treceam pe niste trepte (acesta e cel mai apropiat sentiment ce pot sa-l asociez cu ce am simtit).
Vizitand totusi Viena (unde un am zabovit pera mult) am luat-o spre Italia via Graz. Nu am reusit sa ajung pana acolo…Un am putut sa rulez cu viteza mai mare de 80 km/h si am decis sa ies de pe autostrada. Am facut cale intoarsa sperand ca ajungand acasa am sa remediez usor problema si sa pot reveni in cel mult 2-3 zile.
Au trecut 2 saptamani si nu i-am dat de capat!
Ce am facut pana acum.:
-schimb capeti de bara si bara centrala…pareau uzate dar s-a dovedit a fi doar garnitura de cauciuc…nu aveau joc absolut deloc
-schimb pivot inferior dreapta…a avut o uzura minora, nesemnificativa, doar garnitura era deteriorat
-verificata caseta de directie…are un joc minor dar in limitele normale
-facuta geometria
-facut test de telescoape…a iesit OK
-schimbate rotile fata cu cele spate pentru a verifica descentrarea sau dezechilibrarea
-schimbarea bratului suport bucsa contratirant…avea un joc minor
-schimbata cutia de viteza
-verificat cardanul, flansa HARDING de la cutie si diferential, rulmentul intermediar si suportul rulmentului…totul pare in stare buna
-refacerea sistemului de esapament
-verificat bratul pe partea cu “lovitura” … nu prezinta deformari sau semne suspecte…in ultima instanta va fi schimbat
-facuta verificare directiei si suspensiei (inclusiv test nou de telescoape) pe stand la un atelier ITP…a iesit absolut perfect
-schimbat cauciucurile
-verificat jantele fara cauciucuri pe aparatul de echilibrat…au iesit bune
-echilibrat rotile
-reverificat echilibrarea rotilor la un alt service de roti…totul OK
-verificat suport motor si cutie, respectiv suport diferential…nimic suspect
-verificat sistemul de injectie pentru a depista eventual rateuri si vibratii … nu sunt probleme.
Dupa toate acestea un am reusit sa obtin nicio schimbare.
Daca aveti un sfat sau o idee independent de ce am scris anterior va rog sa va dati cu parerea!
Poate din cele enumerate de mine sa fie si ceva ce am omis sa verific mai temeinic.
Treaba sta in felul urmator: in urma cu doua saptamani am plecat intr-un nou circuit prin Europa dar din pacate am fost nevoit sa fac cale intoarsa.
In Ungaria a luat o groapa de toata frumusetea cum numai in scumpa noastra tarisoara se gasesc, culmea, pe autostrada imediat dupa Budapesta. Nu stiu daca problema a inceput de acolo pentru ca pana in apropiere de Viena am rulat in continuare fara problema.
Ajungand pe portiunea de autostrada de toata jena (nu ma asteptam la asa ceva de la austrieci, mai ales ca fusesem de multe ori pe acolo) facuta din beton si deteriorata destul de mult, trecand peste denivelarile dintre “parcelele” de beton masina a inceput sa tremure de parca treceam pe niste trepte (acesta e cel mai apropiat sentiment ce pot sa-l asociez cu ce am simtit).
Vizitand totusi Viena (unde un am zabovit pera mult) am luat-o spre Italia via Graz. Nu am reusit sa ajung pana acolo…Un am putut sa rulez cu viteza mai mare de 80 km/h si am decis sa ies de pe autostrada. Am facut cale intoarsa sperand ca ajungand acasa am sa remediez usor problema si sa pot reveni in cel mult 2-3 zile.
Au trecut 2 saptamani si nu i-am dat de capat!

Ce am facut pana acum.:
-schimb capeti de bara si bara centrala…pareau uzate dar s-a dovedit a fi doar garnitura de cauciuc…nu aveau joc absolut deloc
-schimb pivot inferior dreapta…a avut o uzura minora, nesemnificativa, doar garnitura era deteriorat
-verificata caseta de directie…are un joc minor dar in limitele normale
-facuta geometria
-facut test de telescoape…a iesit OK
-schimbate rotile fata cu cele spate pentru a verifica descentrarea sau dezechilibrarea
-schimbarea bratului suport bucsa contratirant…avea un joc minor
-schimbata cutia de viteza
-verificat cardanul, flansa HARDING de la cutie si diferential, rulmentul intermediar si suportul rulmentului…totul pare in stare buna
-refacerea sistemului de esapament
-verificat bratul pe partea cu “lovitura” … nu prezinta deformari sau semne suspecte…in ultima instanta va fi schimbat
-facuta verificare directiei si suspensiei (inclusiv test nou de telescoape) pe stand la un atelier ITP…a iesit absolut perfect
-schimbat cauciucurile
-verificat jantele fara cauciucuri pe aparatul de echilibrat…au iesit bune
-echilibrat rotile
-reverificat echilibrarea rotilor la un alt service de roti…totul OK
-verificat suport motor si cutie, respectiv suport diferential…nimic suspect
-verificat sistemul de injectie pentru a depista eventual rateuri si vibratii … nu sunt probleme.
Dupa toate acestea un am reusit sa obtin nicio schimbare.
Daca aveti un sfat sau o idee independent de ce am scris anterior va rog sa va dati cu parerea!
Poate din cele enumerate de mine sa fie si ceva ce am omis sa verific mai temeinic.
Comment