Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Mercedes Benz... mai vechi > Mercedes Benz W124 > Probleme tehnice - W124

Motor M111940

Probleme tehnice - W124


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-15-2017, 08:34 AM   #1
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default Motor M111940

Am achizitionat o tigaie coupe, Mercedes 200 CE/1994, cu motor M111940.
1. Prima problema ar fi ca la 80 grade temperatura apei, cade presiunea uleiului la 0, fara sa se aprinda vreun bec sau altceva.
Am crezut ca e senzorul de presiune ulei, ca asa am patit la alta masina cu acelasi tip de motor.
Aici apare problema : actualul motor NU ARE senzor de presiune ulei.

Cine transmite presiunea la ceasuri ? Sa stiu ce schimb intai.

2. Sta aprins becul de la SRS .

3. Se aprinde cateodata si becul de la ABS .

4. Compresorul de Aer conditionat nu cupleaza cand apas butonul - clima automata.

Vreun releu, siguranta de verificat ptr pct 2,3 si 4 ?

Multumesc
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-15-2017, 09:04 AM   #2
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

Poze cu tipul de motor.- se vede lipsa senzorului de presiune ulei

There was no oil pressure sensor in the M111 engine (!)
Attached Images
File Type: jpg M111-717.435-Left-Bare.jpg (256.0 KB, 165 views)
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-15-2017, 14:18 PM   #3
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

Am schimbat uleiul acum, dar nicio schimbare. Cand se incalzeste motorul la 80 grade, cade presiunea in 0 la relanti.
Am umplut cu aer instalatia de aer conditionat sa vad daca pierde presiune .... si a pornit compresorul. Maine vad daca tine presiunea si bag freon.

Porneste greu la cald/rece. Am citit posturile referitoare la asa ceva, si am dedus ca poate fi supapa de presiune din capul rampei sau clapeta de acceleratie??
Am verificat vacumurile ptr ca oscileaza cateodata relantiul, si nu am gasit neetanseitati. Am sa cumpar un aparat de vacum, ca la service costa cat aparatul sa constate pierderile.
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-15-2017, 14:34 PM   #4
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,277
:
[Senior Member]
Default

Si crezi ca ceasul de presiune ulei din bord afiseaza doar ce a aflat din zvonurile de sub capota ? Senzor de presiune exista, doar ca nu l-ai gasit. Si daca nu este pe carcasa filtrului de ulei, ca la dieselele din aceasta generatie, atunci este undeva pe blocul motor.




Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 06-15-2017, 14:40 PM   #5
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

La postul 2 am bagat o poza de pe net, care era impreuna cu citatul in engleza.
Mecanicul care desface multe modele de astea, mi-a spus la fel .
Azi am schimbat uleiul si am stat sub motor si nu am gasit nicio sonda decat cea de nivel.
Culmea e ca la celalalt motor M111 am schimbat cu mana mea senzorul care era ascuns bine pe blocul motor.
Am incercuit cu rosu dopul unde trebuia sa fie senzorul de presiune - cel de pe net a inlocuit motorul lui cu asta de tip M111, si arata unde punea senzorul .
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-15-2017, 14:41 PM   #6
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

Am uitat sa pun poza.
Attached Images
File Type: jpg M111-717.435-Left-Bare.jpg (127.2 KB, 160 views)
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-15-2017, 14:47 PM   #7
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

http://www.clubmercedes.ro/pornire-g...-t47132p2.html

La postul 25 am schimbat sonda care acum nu o mai gasesc chiar daca e acelasi tip de motor.
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-15-2017, 15:12 PM   #8
panzer
Member
 
Join Date: Jun 2013
Location: Baia Mare
Motorizare : 2200
Age: 43
Posts: 33
:
[Member]
Default

Salutare,verifica in partea dreapta a motorului,sub galeria de evacuare,la unele acolo e sonda de presiune ulei
panzer is offline   Reply With Quote
Old 06-15-2017, 15:33 PM   #9
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by panzer View Post
Salutare,verifica in partea dreapta a motorului,sub galeria de evacuare,la unele acolo e sonda de presiune ulei
BINGO !
In spatele alternatorului, pe blocul motor pe dreapta e mizeria de sonda.
Multumesc.
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-15-2017, 18:12 PM   #10
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 1.6
Age: 45
Posts: 3,807
:
[V.I.P]
Default

Dar nu uita să pui poza, să ne edificăm!
Poate ajuta pe mulți...
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
Piroska W168 Elegance -> 1.6
Levi is offline   Reply With Quote
Old 06-16-2017, 07:56 AM   #11
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by altho View Post
BINGO !
In spatele alternatorului, pe blocul motor pe dreapta e mizeria de sonda.
Multumesc.
Poza aproximativa a locului - se vede firul care intra in sonda.
Attached Images
File Type: jpg 20170615_152826.jpg (58.9 KB, 158 views)
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-16-2017, 10:01 AM   #12
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by altho View Post
Am achizitionat o tigaie coupe, Mercedes 200 CE/1994, cu motor M111940.
1. Prima problema ar fi ca la 80 grade temperatura apei, cade presiunea uleiului la 0, fara sa se aprinda vreun bec sau altceva.
Am crezut ca e senzorul de presiune ulei, ca asa am patit la alta masina cu acelasi tip de motor.
Aici apare problema : actualul motor NU ARE senzor de presiune ulei.

Cine transmite presiunea la ceasuri ? Sa stiu ce schimb intai.

2. Sta aprins becul de la SRS .

3. Se aprinde cateodata si becul de la ABS .

4. Compresorul de Aer conditionat nu cupleaza cand apas butonul - clima automata.

Vreun releu, siguranta de verificat ptr pct 2,3 si 4 ?

Multumesc
Ramane de rezolvat problema SRS - e vreun releu undeva ?
ABS se aprinde /stinge cand vrea el. Cine il comanda ?

Azi verific daca tine presiune in instalatia de AC, sa scap si eu mai ieftin.
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-17-2017, 08:10 AM   #13
panzer
Member
 
Join Date: Jun 2013
Location: Baia Mare
Motorizare : 2200
Age: 43
Posts: 33
:
[Member]
Default

Salutare,la SRS verifici prima data in partea pasagerului dreapta sub presuri ai un plastic in care trebuie sa ai o mufa rosie sa fie cuplata ,apoi verifici siguranta din tablou,la ABS releul de comanda e in spatele bateriei langa calculator, e cel cu o siguranta de 15 A in cap ,din ce zici tu e posibil un contact imperfect......spor
panzer is offline   Reply With Quote
Old 06-17-2017, 14:00 PM   #14
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

Am dat cu spray de contact si s-au stins momentan.
Multumesc.
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2017, 10:00 AM   #15
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by altho View Post
Poza aproximativa a locului - se vede firul care intra in sonda.
Am schimbat sonda, - foto clara cu locatia.

Apropo de ABS - in spatele unitatii ABS de pe aripa stanga, intra un manunchi de fire - coapte si neizolate. Sigur dau la masa cateodata, asa ca am inceput sa desfac firele pana la mufele aferente.
Nu stiu cum functiona masina, bine ca nu am luat foc.
Am desfacut jumate de instalatie si am inceput sa schimb firele cu unele noi.
Vad eu daca mai porneste dupa operatie.
Attached Images
File Type: jpg 20170616_205927.jpg (60.1 KB, 129 views)
File Type: jpg 20170617_185515.jpg (88.9 KB, 129 views)
File Type: jpg 20170617_185523.jpg (110.2 KB, 49 views)
File Type: jpg 20170617_185540.jpg (98.1 KB, 49 views)
File Type: jpg 20170617_190647.jpg (93.6 KB, 46 views)

Last edited by altho; 06-19-2017 at 10:06 AM.
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2017, 21:37 PM   #16
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 1.6
Age: 45
Posts: 3,807
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by altho View Post
Am schimbat sonda
Am văzut și eu cum arată o astfel de sondă, dar sunt curios cum se montează... mai exact, cum se strānge?, cu ce cheie se ajunge la el?, ai poziție să pui pe ea cheia fixă?
Attached Images
File Type: jpg thumb.jpg (18.7 KB, 41 views)
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
Piroska W168 Elegance -> 1.6
Levi is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2017, 22:01 PM   #17
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

Cu Cheia de 17 slabesti putin- 2 cm maxim - si apoi merge cu mana. La strangere la fel. Strangi maxim cu mana si apoi cu cheia f putin, ca nu ai loc.
Pe dedesubt ai mai mult loc daca ai canal.
altho is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2017, 22:03 PM   #18
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,277
:
[Senior Member]
Default

Se strange cu bun simt, o cheie fixa de 17mm nu prea groasa intra fara probleme pe hexagonul in cauza, c-o fi pe carcasa filtrului de ulei sau pe bloc.


Cand zic "cheie fixa nu prea groasa" fac referire la asa zisele chei fixe normale, nu chestiile forjate/frezate de bunicul meu pe vremuri la Cugir... Ca idee, cheia de 13 avea tot cam atat in grosime, cea de 17mm avea vreo 15mm in grosime, etc. Facute cu simt de raspundere din oteluri de scule, incepand cu cheile de peste 30mm le puteai folosi ca gantere, parghii, rangi, etc. N-am vazut vreo cheie din asta decalibrata, dar nici nu incapeau peste tot...









Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2017, 22:16 PM   #19
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 1.6
Age: 45
Posts: 3,807
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by Heavy D. View Post
cheie fixa de 17mm nu prea groasa... Cand zic "cheie fixa nu prea groasa" fac referire la asa zisele chei fixe normale, nu chestiile forjate/frezate... N-am vazut vreo cheie din asta decalibrata, dar nici nu incapeau peste tot...
”Fix” de asta am īntrebat!
Mersi de răspuns!
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
Piroska W168 Elegance -> 1.6
Levi is offline   Reply With Quote
Old 06-21-2017, 11:53 AM   #20
altho
Senior Member
 
altho's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: bacau
Motorizare : 2800
Age: 49
Posts: 920
:
[Senior Member]
Default

In legatura cu relantiul instabil.
Am scos un vacum din carcasa clapetei de acceleratie si s-a turat motorul cu vreo 200 ture, rezultand un mers al motorului rotund.
Verificand traseul am ajuns la o sonda de apa??? cu 2 craci in care intra vacumul si iese tot un furtun de vacum care duce ... undeva.
Poate fi dusa sonda si de asta balbaie la relanti mai ales cand e rece ?

Totodata am gasit un stut iesit din galeria de admisie fara niciun furtun atasat. Am bagat un furtun ptr a putea sa ma joc cu el - inchid/ deschid aerul, sa vad daca se schimba ceva. Ce rol are stutul respectiv ? unde ar trebui sa duca furtunul atasat de mine ?

Multumesc.
Attached Images
File Type: jpg 20170620_210420.jpg (79.4 KB, 41 views)
File Type: jpg 20170620_210438.jpg (62.3 KB, 41 views)
File Type: jpg 20170620_210446.jpg (74.7 KB, 43 views)
altho is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
motor


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 05:15 AM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF