Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Mercedes Benz... mai vechi > Mercedes Benz W116/W126 > Probleme tehnice - W116/W126

Contact W126 500 SE

Probleme tehnice - W116/W126


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-07-2010, 23:16 PM   #21
Robitza
Junior Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Ramnicu Valcea
Motorizare : 1996
Posts: 14
:
[Junior Member]
Default

Va salut, sunt nou pe un forum deci daca gresesc cu ceva sper sa fie de iertat. Motivul pentru care am intrat sa scriu este ca, am un Mercedes 200E (w124) din 1991 si am o problema cu contactul/butucul, cand bag cheia nu pot deloc sa invart nici macar pana pe modul "contact pus". Precizez ca masina am cumparat-o de la cineva cu niste probleme care trebuie reparate, dar primul lucru trebuie contactul. Intrebarea este : mai pot face ceva sa-l salvez ? Sau trebuie sa cumpar alt contact sau butuc ? Multumesc si sper sa ma ajute cineva
Robitza is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 08:34 AM   #22
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 2.0D, 1.8
Age: 45
Posts: 4,075
:
[V.I.P]
Default

Stai liniştit, se poate repara butucul, problema e până-l dai jos ...
Citeşte atent tot topicul, găseşti şi filmuleţ aici, oricum, ideea e că, trebuie scos ori butucul, ori tot contactul (cum a fost cazul la mine), dus la lăcătuş, şi de acolo e treaba lui.
P.S. Mai era un topic pe tema asta, dacă nu mă înşel (dacă da, îmi cer scuze), era vorba chiar de un 124.
Succes !
P.S.2 Am găsit topicul respectiv:
http://www.clubmercedes.ro/nu-se-mai...0.html?t=17390
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
W124 -> 200D
W209 CLK200 Kompressor -> 1.8
Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

Last edited by Levi; 10-08-2010 at 08:37 AM.
Levi is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 13:23 PM   #23
Robitza
Junior Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Ramnicu Valcea
Motorizare : 1996
Posts: 14
:
[Junior Member]
Default

Salut, ms pentru raspuns, problema e urmatoare, astazi am incercat sa demontez contactul cu totul, am slabit si acel colier dar nu iese, am observat acolo un mic "tamburus" am apasat pe el si tot nu reusesc sa il scot. Mai este vreun surubel pe undeva si nu l-am gasit eu ?
Robitza is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 20:14 PM   #24
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 2.0D, 1.8
Age: 45
Posts: 4,075
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by Robitza View Post
Salut, ms pentru raspuns, problema e urmatoare, astazi am incercat sa demontez contactul cu totul, am slabit si acel colier dar nu iese, am observat acolo un mic "tamburus" am apasat pe el si tot nu reusesc sa il scot. Mai este vreun surubel pe undeva si nu l-am gasit eu ?
Bănuiesc că ai citit atent tot topicul, dar ai o scuză: nu ştii cum arată piesa aia demontată, altfel ai şti ce să faci ! Până n-am văzut, nici eu nu ştiam, dar operaţia de demontare este descrisă aici în topic, postul lui Orvo, unde îl citează pe Nelu Pătraşcu:
1) Cu cheia de contact în contact, roteşti până la poziţia "contact pus"
2) În această poziţie, mufa aceea de plastic groasă, care conţine toate firele ce ajung la partea electrică a contactului, poate fi extrasă de pe corpul contactului, ea având o fantă laterală prin care trece o proeminenţă ce se roteşte odată cu cheia de contact. Acest umăr, dacă nu este aliniat cu fanta, nu permite extragerea mufei.
3) Extragerea mufei, permite acum contactului să fie rotit cu un unghi de aproape 90 grade, nu înainte de a slăbi colierul de strângere. Contactul se roteşte în jurul axului ce conţine zăvorul antifurt.Rotirea stânga-dreapta in jurul acestui ax, combinată cu o mişcare de extragere din locaşul cilindric unde este fixat, face ca el să poată fi scos fără dificultate.

Ei, acuma: văd că la tine e o problemă în privinţa asta, deoarece spui că nu mai poţi roti cheia în poziţia descrisă mai sus, deci nu vei putea detaşa mufa cu cablurile. Ataşez o poză, uită-te dacă e vorba de acea parte a contactului din chenarul roşu, să nu vorbim de 2 lucruri diferite ! Dacă este, atunci aştept să te ajute cineva care ştie să răspundă la următoarele:
- se poate scoate contactul cu mufa pe el ? - cu cabluri cu tot, acestea fiind scoase din următoarele mufe, de la celălalt capăt al fiecărui fir ...
- se poate scoate "priza" mufei desfăcând şuruburile încercuite de mine cu albastru ? Nu mai ţin minte dacă proeminenţa are legătură cu "priza", dar cred că nu, şi atunci s-ar putea să existe posibilitatea înlăturării mufei cu priză cu tot, tot prin rotirea ei stânga-dreapta.
Dacă am spus prostii, rog să fiu corectat ...
Attached Images
File Type: jpg DSCN1516copy.JPG (177.3 KB, 51681 views)
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
W124 -> 200D
W209 CLK200 Kompressor -> 1.8
Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone
Levi is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 21:17 PM   #25
tumar
Senior Member
 
tumar's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Orsova/MH
Motorizare : M102 963
Age: 48
Posts: 1,195
:
[Senior Member]
Default

Din ce stiu si eu "priza" nu poate fi scoasa de pe intreg ansamblu contactului decat daca rasucesti cheia cum s-a spus mai sus. Din ce stiu , la mine la W126 butucul de cheie era ca cel care l-am pus intr-o poza mai sus, iar cel de W124 difera. V-a trebui gasita modalitatea de a scoate butucul, fara a afecta intreg ansamblu al contactului. "Capacelul" va trebui scos. Incearca metoda cu datul gaurii in dreptul orificiului unde se afla siguranta. Iti pun o poza cu butucul in care se vede unde este siguranta pe butucul de 124, si canalul prin care trece sarma.
__________________
Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!

Last edited by tumar; 10-08-2010 at 21:19 PM.
tumar is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 21:27 PM   #26
Robitza
Junior Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Ramnicu Valcea
Motorizare : 1996
Posts: 14
:
[Junior Member]
Default

Cred ca voi incerca metoda cu datul gaurii, alta solutie mai buna nu am auzit si banuiesc ca este si cu rezultate bune. Eu vreau ori sa scot butucul ori contactul (sa il schimb) cu totul daca nu se mai poate repara, deci orice metoda este binevenita. Eu asa am cumparat masina si nici nu stiu motivul pentru care s-a blocat. In plus de asta cred ca s-a rupt si acel mic blocaj de pe volan deoarece fara cheie in contact se misca volanul fara probleme in toate directiile. Daca reusesc sa gasesc singur rezolvare am sa va anunt cum am rezolvat pana atunci astept sfaturile voastre.
Robitza is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 21:44 PM   #27
tumar
Senior Member
 
tumar's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Orsova/MH
Motorizare : M102 963
Age: 48
Posts: 1,195
:
[Senior Member]
Default

Nu am reusit sa pun poza, are un format ce nu e compatibil. O sa pun deocamdata alta in care nu se vede siguranta, dar poti vedea cum este canalul. Siguranta este exact pe partea opusa. Dupa cate spui este posibil ca blocajul volanului ori este blocat, ori este rupt.Hai ca am reusit sa pun si a doua poza, in care se vede siguranta. Se vede si orificiul ce trebuie sa vina in dreptul sigurantei cand se invarte cheia. In dreptul acelui "canal" din dreptul sigurantei va trebui data gaura.
Attached Images
File Type: jpg 99 91 7690.JPG (14.1 KB, 59 views)
File Type: jpg 1264600604.jpg (13.2 KB, 57 views)
__________________
Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!

Last edited by tumar; 10-08-2010 at 21:50 PM.
tumar is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 22:24 PM   #28
Robitza
Junior Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Ramnicu Valcea
Motorizare : 1996
Posts: 14
:
[Junior Member]
Default

Multumesc pentru raspuns, maine voi incerca sa dau gaura si sa vad la ce rezultat ajung. Sper ca in scurt timp sa ajunga pe strazi masina caci proprietarul dinainte si-a cam batut joc de ea.

P.S. Trebuie sa fie cheia bagata in contact in timp ce bag acea sarma ?

Last edited by Robitza; 10-08-2010 at 22:34 PM.
Robitza is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 22:36 PM   #29
tumar
Senior Member
 
tumar's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Orsova/MH
Motorizare : M102 963
Age: 48
Posts: 1,195
:
[Senior Member]
Default

Sa ai multa rabdare in ceea ce vei face. Dupa cum am mai spus cateva posturi mai sus aceasta varianta e teoretica, nu am incercat-o. Dupa cum cred ca ai vazut in a 2-a poza va trebui ca, gaura ce o vei da in "capacel" sa strapunga si partea superioara a butucului. Cand vei introduce acea sarma pentru deblocare sa ai grija sa nu intre sub siguranta, va trebui sa treaca pe deasupra, pentru a putea fi apasata.
Mult noroc!
Nu trebuie, daca tot nu se invarte.
Attached Images
File Type: jpg 1264600604.jpg (12.6 KB, 56 views)
__________________
Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!

Last edited by tumar; 10-08-2010 at 22:41 PM.
tumar is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2010, 14:34 PM   #30
Robitza
Junior Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Ramnicu Valcea
Motorizare : 1996
Posts: 14
:
[Junior Member]
Default

Astazi am incercat sa dau gaura dar nu prea reusesc, nu intra deloc este un material destul de tare. Tatal meu a adoptat metoda "fortatul butucului" mai exact a bagat o surubelnita si a invartit tare pana s-a rupt ceva in butuc cred. Acum daca bag cheia cam 1 cm se invarte dar nu tot butucul, daca o bag toata nu se invarte deloc. Intr-un fel am ajuns sa pot invarti ca sa bag sarma, dar problema e ca bag sarma simt cand ajunge la siguranta dar nu reusesc sa scot butucul. In filmulet am observat ca dupa aceea iese foarte usor capacul acela negru dar la mine trag cu forta si tot nu iese. Ce pot sa fac in continuare ?
Robitza is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2010, 18:55 PM   #31
tumar
Senior Member
 
tumar's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Orsova/MH
Motorizare : M102 963
Age: 48
Posts: 1,195
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by Robitza View Post
Astazi am incercat sa dau gaura dar nu prea reusesc....In filmulet am observat ca dupa aceea iese foarte usor capacul acela negru dar la mine trag cu forta si tot nu iese. Ce pot sa fac in continuare ?
Pai nu trebuie sa tragi, desfileteaza "capacelul".
__________________
Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!
tumar is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2010, 21:34 PM   #32
Robitza
Junior Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Ramnicu Valcea
Motorizare : 1996
Posts: 14
:
[Junior Member]
Default

Am incercat sa si desfiletez si tot nimic. Am gasit alt contact la dezmembrari cu 150 lei si as vrea sa il schimb cu totul. Ma poate ajuta cineva sa imi spuna sau sa imi arate cum scot contactul vechi ? Sau daca il pot scoate in starea in care e acum.
Robitza is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2010, 14:26 PM   #33
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 2.0D, 1.8
Age: 45
Posts: 4,075
:
[V.I.P]
Default

Să mă ajutaţi şi pe mine, ca să-l ajutăm pe colegu'
Cred - şi aici să mă ajutaţi, în a confirma sau infirma - că firele electrice de pe "priza" mult discutată, se pot scoate unul câte unul din fişele lor, şi atunci se poate lua contactul cu priză cu tot, iar apoi se poate umbla la el nestingherit ... Odată scos de pe maşină, ai poziţie de lucru.
Asta doar dacă nu mă înşală memoria, s-ar putea ca firele să fie sertizate din interiorul prizei, şi atunci .....n-am spus nimic ....
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
W124 -> 200D
W209 CLK200 Kompressor -> 1.8
Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone
Levi is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2010, 14:43 PM   #34
Robitza
Junior Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: Ramnicu Valcea
Motorizare : 1996
Posts: 14
:
[Junior Member]
Default

Si daca as reusi asa sa scot fir cu fir, cred ca dupa aceea imi va fi foarte greu sa le mai pun in acelasi fel. Sper sa gasesc rezolvare si sa scot ori butucul ori contactul cu totu. Daca nu voi apela la un meserias.
Robitza is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2013, 19:04 PM   #35
mer_se280
Organizator de intalniri
 
mer_se280's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Zalău
Motorizare : 280SE, 280CE, 500SEC... to be continued
Age: 35
Posts: 5,334
:
[Organizator de intalniri]
Default

Quote:
Originally Posted by Levi View Post
La noi a făcut cineva manevra asta ?

Stiu ca a trecut mult timp de la ultima postare dar am zis ca nu mai deschid alt topic...


Deci, normal ca eu nu m-am rabdat si am "mesterit-o"!

Am incercat sa remediez o problema veche (asa am luat masina) cu contactul schimbat. Mai exact am avut doua chei la masina...una pentru protiere si una pentru contact. Teoretic ar trebui sa fie doar una pentru toate...asa ca m-am bagat si eu in seama ca sa fiu si eu in rand cu lumea!

Deci...butucul de la contact era de W201...nu demult am cumparat un butuc W126 OEM (SH) cu cheie originala!

Pentru cei care nu stiu...(si eu acuma am aflat )...butucii sunt de mai mult feluri...adica sistemul de prindere/siguranta s.a.m.d. In fiulmuletul postat de Marius (unde tipul scoate butucul cu cheia rupta) are doar o siguranta (se poate vedea in filmulet ca introduce doar un singura sarma la care capatul este tesit la un unghi de 70*. Bun, unele modele aveau deja doua astfel de orificii in care sa introduceau doau sarme simultan pentru a desface siguranta.

Deci...diferenta dintre o gaura si doua...din ce am constatat:

Butucul cu o singura gaura: capacul care acopera butucul (cel negru) se dezfileteaza (exact cum este in filmuletul postat de Marius)

Butucul cu doua gauri: capacul se va extrage fara a se dezfileta precum a fost la butucul cu o singura gaura!



Mentionez...acea sarma care este tesit la 70*, daca nu este introdus corect atunci sunt slabe sanse sa desfaci butucul!!!


Sa nu mai lungesc cu vorba...postez cateva poze...

Butucul (w126) cu doua orificii...
Click the image to open in full size.

Se poate observa ca sunt introduse doua sarme pentru deblocarea sigurantelor...

Click the image to open in full size.

Se poate observa ca capacul butucului nu are filet pe interior...

Click the image to open in full size.


In total sunt trei sigurante care trebuiesc deblocate ca sa se poata extrage butucul...

Doua sunt la baza contactului...cele argintii...

Click the image to open in full size.

Click the image to open in full size.

...si a treia este pe butuc...este o placuta metalica (neagra) oteloasa...

Click the image to open in full size.

Mentionez: daca nu se debloceheaza simultan cele trei sigurante, atunci mai mult ca sigur ca nu se poate extrage butucul!!!
__________________
Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

W126 280SE
W123 280CE
W126 500SEC
W220 500L

'Mercedes Benz...The Best or Nothing'
mer_se280 is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2013, 19:05 PM   #36
mer_se280
Organizator de intalniri
 
mer_se280's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Zalău
Motorizare : 280SE, 280CE, 500SEC... to be continued
Age: 35
Posts: 5,334
:
[Organizator de intalniri]
Default

Continuarea...

Inca cateva poze cu pozitia sarmei si locasului...

sarmele din dotare...

Click the image to open in full size.


Contactul pe pozitie...

Click the image to open in full size.

Click the image to open in full size.

Aici apasa siguranta care se afla pe butuc...

Click the image to open in full size.

Click the image to open in full size.



Sper sa fie de folos!
__________________
Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

W126 280SE
W123 280CE
W126 500SEC
W220 500L

'Mercedes Benz...The Best or Nothing'
mer_se280 is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
500, contact, w126


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 12:47 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF