Originally posted by BlueLightning
View Post
Salut,
Initial nici eu nu stiam exact diferenta intre Vito si V-Klasse. Primul se numeste W638 si al doilea W638/2 In mare parte caroseria este la fel, difera un pic masca si farurile la W638/2.
Ambele fac parte din categoria V-Klasse. Doar ca prima varianta a fost initial conceputa pentru transport marfa, apoi au scos si variante de transport persoane (PKW-urile parca se numesc). V-Klasse-ul a avut ca tinta segmentul de lux.
La vito exista doua variante de echipare pentru PKW: Vito L si Vito F (Westfalia). Motorizarile sunt 108cdi, 110cdi si 112cdi (nu 120cdi
) la Vito toate diesel. V-ul are V200 si V220 diesel, restul sunt benzina parca. S-ar putea sa existe si unele cu motoare peste 2200cc diesel dar fara turbo, dar nu stiu sa-ti zic ca nu m-au interesat. Stiu doar de versiunea V280 cu motor pe benzina VR6 de 2800cc si 175CP cu varianta sa Brabus cu turbo parca dar nu mai stiu caracteristicile.
Ambele au acelasi motor OM611 care se regaseste si pe C200/C220 (W203) si E200/E220 (W210). Din cate m-am documentat chiar si C200/C220 W204 sunt modele echipate tot cu acelasi motor, doar performantele difera, ajungand la 172CP pe C220. Motorul poate atinge 190CP din informatiile gasite de mine.
Capacitatea cilindrica este de 2148cc. Diferentele sunt astfel: 108cdi nu stiu exact daca are turbo (82CP), 110cdi are turbo (102CP), iar 112cdi este un motor turbo cu intercooler (122CP) capabil sa fie urcat in 152CP doar din EDC.
V200 are acelasi motor cu 110cdi iar V220 este acelasi motor ca si 112cdi.
Ideea este ca Vito a "suferit" un face lift in 2001 parca si fost imbunatatit cu ideile de la V-Klasse si motorul a fost schimbat. De exemplu modelul meu de Vito L 112cdi este din 2001 cu A/C, Sirroco, cutie automata in 4 trepte TipTronic, inchidere centralizata, sistem audio 4 + 1 (subwoofer situat sub scaunul pasagerului), geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite, ABS, EBV, ASR si un confort foarte bun in interior. Totusi destinatia lui Vito nu este luxul. Versiunea mea fiind trecuta cu 9 locuri, dar am fizic doar 8 in masina: sofer + pasager, 3 + 3 locuri pe randul din centru si cel din spate.
Vito F este un fel de rulota. Tavanul se ridica si ai mai mult spatiu sa poti sta in picioare. Este o masina destinata mai mult spre aventura sa zic asa.
Exista Vito L 108cdi, dar dotarile lasa de dorit. Am vazut in schimb 110cdi cu dotari foarte bune. Initial gasisem un 110cdi dar s-a vandut pana am luat legatura cu persoana respectiva si asa am ajuns la actualul 112cdi care era urmatorul pe lista.
V-Klasse in schimb este varianta de lux. Numarul maxim de locuri nu depaseste 7: sofer + pasager, 2 sacune pe randul din mijloc si bancheta pe spate. In majoritatea variantelor am vazut cu 6 locuri, adica 2 scaune pe randul din spate. Sunt diverse setupuri: scaunele din mijloc si spate sunt fata in fata sau sunt asezate normal.
Preferinta mea este motorul de 122CP (V220 sau Vito 112cdi). Motorul are un cuplu de 300Nm si 122CP. Upgradeul oferit de cei de la Mercedes cu garantie ofera 350Nm sau 360Nm si 152CP la acest model.
Sfatul meu este sa te orientezi la modelele din 2001-2003. Se pot deosebi usor dupa capacul de la rezervor unde modelele 2001-2003 care au capacul rotunjit, iar farurile sunt modificate.
Ca si preturi sa stii ca piesele sunt foarte accesibile. In principiu cedeaza mai repede (ma refer la peste 100000 KM) capetele de bara, la volan simti un usor joc in volan la miscarea stanga-dreapta pana cand incep sa bracheze rotile. Le-am schimbat cu unele originale si m-au costat in jur de 100RON/bucata. Deja am facut peste 40000KM cu ele si sunt impecabile.
Tot ce inseamna bucsaraie habar n-am cum arata
.. cred ca sunt cele originale din fabrica pentru ca de cand am luat-o nu am umblat la ea.
Am schimbat rulmentii pe fata, din cauza jantelor obosite care aveau fulaj mare, iar pe la ~140000KM am fost nevoit sa-i schimb impreuna cu jantele. 160RON rulmentul .. iar rulemntii de pe masina au fost scosi foarte greu din cauza faptului ca nu se umblase la ei de cand a iesit din fabrica.
Ca informatie suplimentara rulmentii sunt indentici pe fata si spate.
Cu stima,
Initial nici eu nu stiam exact diferenta intre Vito si V-Klasse. Primul se numeste W638 si al doilea W638/2 In mare parte caroseria este la fel, difera un pic masca si farurile la W638/2.
Ambele fac parte din categoria V-Klasse. Doar ca prima varianta a fost initial conceputa pentru transport marfa, apoi au scos si variante de transport persoane (PKW-urile parca se numesc). V-Klasse-ul a avut ca tinta segmentul de lux.
La vito exista doua variante de echipare pentru PKW: Vito L si Vito F (Westfalia). Motorizarile sunt 108cdi, 110cdi si 112cdi (nu 120cdi

Ambele au acelasi motor OM611 care se regaseste si pe C200/C220 (W203) si E200/E220 (W210). Din cate m-am documentat chiar si C200/C220 W204 sunt modele echipate tot cu acelasi motor, doar performantele difera, ajungand la 172CP pe C220. Motorul poate atinge 190CP din informatiile gasite de mine.
Capacitatea cilindrica este de 2148cc. Diferentele sunt astfel: 108cdi nu stiu exact daca are turbo (82CP), 110cdi are turbo (102CP), iar 112cdi este un motor turbo cu intercooler (122CP) capabil sa fie urcat in 152CP doar din EDC.
V200 are acelasi motor cu 110cdi iar V220 este acelasi motor ca si 112cdi.
Ideea este ca Vito a "suferit" un face lift in 2001 parca si fost imbunatatit cu ideile de la V-Klasse si motorul a fost schimbat. De exemplu modelul meu de Vito L 112cdi este din 2001 cu A/C, Sirroco, cutie automata in 4 trepte TipTronic, inchidere centralizata, sistem audio 4 + 1 (subwoofer situat sub scaunul pasagerului), geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite, ABS, EBV, ASR si un confort foarte bun in interior. Totusi destinatia lui Vito nu este luxul. Versiunea mea fiind trecuta cu 9 locuri, dar am fizic doar 8 in masina: sofer + pasager, 3 + 3 locuri pe randul din centru si cel din spate.
Vito F este un fel de rulota. Tavanul se ridica si ai mai mult spatiu sa poti sta in picioare. Este o masina destinata mai mult spre aventura sa zic asa.
Exista Vito L 108cdi, dar dotarile lasa de dorit. Am vazut in schimb 110cdi cu dotari foarte bune. Initial gasisem un 110cdi dar s-a vandut pana am luat legatura cu persoana respectiva si asa am ajuns la actualul 112cdi care era urmatorul pe lista.
V-Klasse in schimb este varianta de lux. Numarul maxim de locuri nu depaseste 7: sofer + pasager, 2 sacune pe randul din mijloc si bancheta pe spate. In majoritatea variantelor am vazut cu 6 locuri, adica 2 scaune pe randul din spate. Sunt diverse setupuri: scaunele din mijloc si spate sunt fata in fata sau sunt asezate normal.
Preferinta mea este motorul de 122CP (V220 sau Vito 112cdi). Motorul are un cuplu de 300Nm si 122CP. Upgradeul oferit de cei de la Mercedes cu garantie ofera 350Nm sau 360Nm si 152CP la acest model.
Sfatul meu este sa te orientezi la modelele din 2001-2003. Se pot deosebi usor dupa capacul de la rezervor unde modelele 2001-2003 care au capacul rotunjit, iar farurile sunt modificate.
Ca si preturi sa stii ca piesele sunt foarte accesibile. In principiu cedeaza mai repede (ma refer la peste 100000 KM) capetele de bara, la volan simti un usor joc in volan la miscarea stanga-dreapta pana cand incep sa bracheze rotile. Le-am schimbat cu unele originale si m-au costat in jur de 100RON/bucata. Deja am facut peste 40000KM cu ele si sunt impecabile.
Tot ce inseamna bucsaraie habar n-am cum arata

Am schimbat rulmentii pe fata, din cauza jantelor obosite care aveau fulaj mare, iar pe la ~140000KM am fost nevoit sa-i schimb impreuna cu jantele. 160RON rulmentul .. iar rulemntii de pe masina au fost scosi foarte greu din cauza faptului ca nu se umblase la ei de cand a iesit din fabrica.
Ca informatie suplimentara rulmentii sunt indentici pe fata si spate.
Cu stima,
Comment