In principiu in jurul turatiei de 2000 de ture intra in functiune turbina.Insa daca aceasta nu lucreaza se gripeaza in timp , si apoi apar problemele.Eu de exemplu schimb in 2500 de ture 2700 de ture in oras , atunci masina are si putere , se poate lansa intr-o depasire mai usor , se simte ca nu merge gatuit.La 1500 de ture cu a 3a degeaba bagi picioru in pedala , ca nu o sa ai zvacnire orice ar fi , pe cand la 2200 de ture de exemplu se va simti ca lumea.Dupa parerea mea un regim normal de condus pentru turbo diesel este atunci cand schimbi pana in 3000 de ture , 3200 . De exemplu la mine astfel schimb numai in conditii de condus in afara orasului , in rest cam la 2500.Mentionez ca eu conduc un Vito 108 cdi , si nu am avut nici un fel de probleme cu el legate de consum ulei sau motorina sau fum negru .
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
Intretinere turbo
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
-
Foarte utile informatiile postate de vizyboss. Involuntar, respectam unele chestiuni insa altele...nici nu-mi treceau prin minte.
As mai avea totusi o nelamurire vis-a vis de palierele de turatii. Daca la o cutie manuala poti sa dozezi 100% turatiile, la cutia automata situatia sta diferit. Ma refer aici in special la acel palier minim de 1750rot/min. La Vito-ul meu care e cu cutie automata si are si Cruise control, valoarea de care spuneai e destul de intalnita la mersul obisnuit. Sa inteleg ca ar trebui sa evit sa "fortzez" putin motorul la o turatie superioara, micsorand gama de viteze in care sa functioneze? Sau sa ma bazez totusi pe faptul ca electronica masinii deja "cunoaste" toate chestiunile de care s-a vorbit si atunci sa stau linistit..?
Comment
-
Eu stiu ca: turbina nu 'intra" la n rotatii, ci ea functioneaza tot timpul, chiar si la relanti. Doar se simte mult mai tare la 2000-2200 de rotatii. In rest cu mersul turat nu stiu. Taca-mio are o skoda 1.9 tdi de noua , are pe ea undeva la 120.000km, si de cand are masina merge cu ea subturat , da' rau de tot, adica schimba undeva pe la 1700 rpm. De cand o are nu stiu daca a urcat-o vreodata la 2500, si tin sa zic ca nu a avut nici un fel de problema, da' absolut nici una legata de turbo . Precizez ca baga doar cea mai scumpa motorina indiferent de fabricant. In schimb eu il turez p-al meu ..si tot am probleme. Deci gresesc eu sau fabrica are dreptate cand scrie in cartea masinii sa nu o turezi doar in situatii care impun acest lucru , adica nu posteaza in caseta cu semnul exclamarii " turati motoarele ca altfel se duce turbo".
Comment
-
Turbina porneste la W210 din cate stiu eu la 1400 de RPM dupa care functioneaza constant...Diferenta de putere oferita de turbina este din cauza actuatorului care deschide fluxul de aer catre motor mai mult sau mai putin, in functie de acceleratie..
Apropo..cutia de viteze automata.. la 60 la ora in oras este in a 5-a la 1200 de ture (cu aprox). Asta nu distruge turbina?
Parerea mea e ca trebuie sa folosesti variat plaja de turatii si sa fie la diesel undeva intre 1700 si 2500 la diesel si intre 2500 si 3500 la benzina, pentru o folosire adecvata si economica a turbinei. In rest intradevar partea cu motorul rece trebuie respectata cu strictete. Bafta!
Comment
-
Originally posted by SirDeadline View PostTurbina porneste la W210 din cate stiu eu la 1400 de RPM dupa care functioneaza constanthttps://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament
Comment
-
OK, bun topicul, am sa ma conformez si o sa am grija sa schimb treptele de viteza la 2500 de turatii. Cu exceptia situatiei cand motorul este rece si o sa accelerez usor in plaje mai mari si cu schimbare de trepte cam pe la 2200 de turatii, asta pana se incalzeste motorul si intra in regim normal de functionare. Multam fain.
Comment
-
Originally posted by vizyboss View PostReferitor la turbina de la diesel (dar şi la benzină), sunt câteva reguli simple care trebuiesc respectate:
1. Uleiul, este foarte important să fie la nivel şi să aibă specificaţiile recomandate de producător (exemplu: 5W40 - 5 reprezintă vâscozitatea la rece - cu cât este mai mică cu atât este mai bun uleiul - 40 reprezintă vâscozitatea la cald - cu cât această cifră este mai mare, cu atât este mai bun uleiul; norme de genul API, ACEEA; SE/CF - reprezintă tot indicatori de calitate; exemplu: “S”-ul vine de la scânteie, adică motor pe benzină, sau Otto, sau MAS, iar cea de a doua literă, cum ar fi în cazul de faţă “E”-ul, cu cât este mai înaintată în alfabet, cu atât mai bun este uleiul; referitor la litera după slesh “/”, adică “C”-ul, vine de la compresie, adică motor pe motorină, disel sau MAC; litera după “C”, reprezintă acelaşi lucru precum în cazul “S”-lui; dacă pe bidon apare şi “S”-UL şi “C”-ul, rezultă că uleiul poate fi folosit şi la motoare Otto şi Diesel; până la 15W uleiurile sunt minerale, la 10W sunt semisintetice, iar de la 5W sunt sintetice - cele mai bune; uleiurile sintetice au a doua literă mai înaintată în alfabet)
2. Imediat după pornirea motorului, măcar 30 de secunde, acesta nu trebuie turat (atunci când este rece);
3. În mers, turaţia trebuie menţinută între 2000 şi 3000 de rotaţii/minut; dacă peste 3000 de rotaţii nu este chiar sănătate curată (uzuri mari de la frecare şi pericolul de overboust - presiune prea mare în partea rece a turbinei - adică compresorul - în cazul în care se defectează un sistem de siguranţă numit Waste-gate - traducere liberă Waste=pierdere, gate=poartă)turaţia sub 1750 rotaţii/minut înseamnă moarte curată; de ce: pentru că pe evacuare ies fel de fel de funingini care înfundă catalizatorul (nu mai zic de modelele care au FAP - filtru de particule la diesel), se depun şi blochează supapa de la EGR (un sistem de reducere a noxelor - oxizii de azot - care dacă se anulează prin scoaterea mufei nu faci decât rău, întrucât diagrama calculatorului de gestiune a parametrilor motorului - ECU - îl are în vedere şi nimeni nu are un program atât de complex să-ţi facă o remapare - resoftare); de asemenea, mersul subturat distruge şi transmisia (ambreieaj, angrenaje din cutia de viteze, diferenţial, planetare) şi produce vivraţiii care distrug lagărele elastice ale motorului şi sistemului de avacuare);
4. După ce ai venit de la un drum lung unde ai forjat cât de cât motorul, mai lasă motorul să funcţioneze în gol cel puţin 60 de secunde (de ce: pentru a se răci turbina şi uleiul - lucru foarte important);
5. Dacă nu foloseşti maşina mult timp, mai porneşte-i motorul din când în când, lasă-l să se înclzescă 30 de secunde, după care tureaz-l puţin pe la 2000 - 3000 de rotaţii pe minut timp de 1 - 2 minute - dar nu continuu, ci ca în cazul în care ai fi în trafic - cu fluictuaţii de turaţie în relanti şi 3000 de rotaţii);
6. Foloseşte cuplul motor şi în funcţie de încărcătură sau drum: exemplu: în oraş cu treapta a III-a de viteză, pe loc drept şi singur în maşină, poţi merge cu 1800 de turaţii; în schim, cu 4 persoane, bagaje şi în pantă, poţi merge cu treapta a III-a şi la 3000 de rotaţii sau mai mult.
Acum şi ultimul sfat:
Experimentaţi şi formaţivă propriul stil de conducere, în baza unor principii cum ar fi cele mai sus expuse.
La motoarele pe benzină puteţi tura motorul pese 3000 de rotaţii/minut fără probleme, pentru că aşa sunt ele construite; dar nici aici nu exageraţi cu turaţia decât atunci când este nevoie: la depăşiri, în pantă; în rest o turaţie de 2500 - 4000 rotaţii/minut este foarte bună.Last edited by BENY KTM; 01-04-2014, 00:25 AM.
Comment
-
Buna. Am un Vito 112 CDI din 2001 si de vreo cateva zile a inceput sa-mi suiere bine de tot turbina. In timp ce o accelerez tururatia turbinei oscileaza si se aude un zgomot ca de clopotel sau o tablita care vibreaza. Am constatat ca in ultimii 10 km parcursi a cam papat o jumate de litru de ulei si cand o turez stand pe loc scoate putin fum albastrui cu miros de ulei ars. Initial am crezut ca e sparta instalatia de racire a aerului (conducte, Intercooler) dar nu se vad pierderi de ulei sau sa sufle pe undeva.
Si acum intrebarea: ce ma sfatuiti sa fac? Cum verific daca e dusa turbina? Daca e dusa sa o inlocuiesc sau sa o repar?
Comment
-
Originally posted by m3seriasu View PostBuna. Am un Vito 112 CDI din 2001 si de vreo cateva zile a inceput sa-mi suiere bine de tot turbina. In timp ce o accelerez tururatia turbinei oscileaza si se aude un zgomot ca de clopotel sau o tablita care vibreaza. Am constatat ca in ultimii 10 km parcursi a cam papat o jumate de litru de ulei si cand o turez stand pe loc scoate putin fum albastrui cu miros de ulei ars. Initial am crezut ca e sparta instalatia de racire a aerului (conducte, Intercooler) dar nu se vad pierderi de ulei sau sa sufle pe undeva.
Si acum intrebarea: ce ma sfatuiti sa fac? Cum verific daca e dusa turbina? Daca e dusa sa o inlocuiesc sau sa o repar?Diagnoza auto computerizata multimarca si dedicata Mercedes inclusiv camioane in Piatra Neamt . 0721837428
Comment
-
Originally posted by m3seriasu View PostBuna. Am un Vito 112 CDI din 2001 si de vreo cateva zile a inceput sa-mi suiere bine de tot turbina. In timp ce o accelerez tururatia turbinei oscileaza si se aude un zgomot ca de clopotel sau o tablita care vibreaza. Am constatat ca in ultimii 10 km parcursi a cam papat o jumate de litru de ulei si cand o turez stand pe loc scoate putin fum albastrui cu miros de ulei ars. Initial am crezut ca e sparta instalatia de racire a aerului (conducte, Intercooler) dar nu se vad pierderi de ulei sau sa sufle pe undeva.
Si acum intrebarea: ce ma sfatuiti sa fac? Cum verific daca e dusa turbina? Daca e dusa sa o inlocuiesc sau sa o repar?https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament
Comment
Comment