Fiind foarte interesat sa caut raspunsuri in legatura cu "benzina vs diesel" in conditiile in care conduc maxim 12-14k km/an care ar veni in jur de 30 si ceva km/zi,am dat de postul asta...scris undeva prin 2014 si pot spune ca m-a speriat foarte tare.Acum eu nu am niciun fel de habar despre mecanica sau ce e bine sau nu pentru o masina diesel/benzina dar balanta mea s-a indreptat foarte mult in favoarea benzinei.Oare poate sa se dea cineva cu experienta cu parerea asupra acestui post? sa fie adevarat ce spune omu'?
"Ca sa mergi cu diesel 5-10 km pe zi (acasa - munca ) nu apuca sa e incalzeasca
=> tremuri de frig la -20 grade
=> uzura la un motor sub temperatura optima de functionare e maxima (de 50-100 ori mai mare ca la un motor incalzit )
=>diesel-ul se incazeste de 4-5 ori mai greu ca benzina. Ajungi la munca si apa e la 50 grade
=> regimurile subturate nu sunt sanatoase pentru turbina (depunere de soot )=> se duce dracu turbina =>1000-1500 euro reparatie => ai anulat diferenta de consum intre benzina si motorina pe 3 ani
Diesel-ul e facut pentru drumuri lungi , la turatie constanta (are banda de putere mult mai mica ca la benzina )
=> e motor mai complicat , injectoare, EGR, turbina, catalizatoare (costa mult reparatie si intretinerea)
=> la 50-60 k pe an, deja diferenta de bani intre motorina si benzina permite efectuarea unor reparatii costisitoare fara a anula diferenta de pret/consum intre cele 2 motorizari
=> diesel-ul modern are filtru de particule . La mers in oras se colmateaza. La BMW-urile de mai sus costa 2000 euro si se schimba pe la 170k ( de aia se vand multe pe la 150k in Germania ). Taranul roman taie catalizatorul cu flexul si il anuleaza din soft . Costa si asta vreo 200-300 euro.
=>diesel-ul e mai scump nou
=>motoarele turbo trebuie conduse dupa anumite reguli daca iti pasa de ele (nu trebuie turate la rece, nu trebuie calcate brusc sub 2000 ture , trebuie asteptat 1 min cu motorul la relanti in parcare ca sa se raceasca turbina , etc).
=>cumparate de afara masinile diesel cam respecta 40-50 k/an, deci masina la 4-5 ani are deja 200k, chiar daca in bord arata altceva
=>romanul e disperat dupa diesel, posteaza cu mandrie consumuri subturate de 4-5l /100 km, si injura masina/marca dupa, cand are de platit 3-4 injectoare si 1 buc turbina."
Haideti totusi sa fim seriosi ca eu chiar nu cred ca motoarele diesel au fost facute doar pentru navetisti sau pentru cei din africa sau desert unde nu au temperaturi cu -... Care este parerea vostra?
"Ca sa mergi cu diesel 5-10 km pe zi (acasa - munca ) nu apuca sa e incalzeasca
=> tremuri de frig la -20 grade
=> uzura la un motor sub temperatura optima de functionare e maxima (de 50-100 ori mai mare ca la un motor incalzit )
=>diesel-ul se incazeste de 4-5 ori mai greu ca benzina. Ajungi la munca si apa e la 50 grade
=> regimurile subturate nu sunt sanatoase pentru turbina (depunere de soot )=> se duce dracu turbina =>1000-1500 euro reparatie => ai anulat diferenta de consum intre benzina si motorina pe 3 ani
Diesel-ul e facut pentru drumuri lungi , la turatie constanta (are banda de putere mult mai mica ca la benzina )
=> e motor mai complicat , injectoare, EGR, turbina, catalizatoare (costa mult reparatie si intretinerea)
=> la 50-60 k pe an, deja diferenta de bani intre motorina si benzina permite efectuarea unor reparatii costisitoare fara a anula diferenta de pret/consum intre cele 2 motorizari
=> diesel-ul modern are filtru de particule . La mers in oras se colmateaza. La BMW-urile de mai sus costa 2000 euro si se schimba pe la 170k ( de aia se vand multe pe la 150k in Germania ). Taranul roman taie catalizatorul cu flexul si il anuleaza din soft . Costa si asta vreo 200-300 euro.
=>diesel-ul e mai scump nou
=>motoarele turbo trebuie conduse dupa anumite reguli daca iti pasa de ele (nu trebuie turate la rece, nu trebuie calcate brusc sub 2000 ture , trebuie asteptat 1 min cu motorul la relanti in parcare ca sa se raceasca turbina , etc).
=>cumparate de afara masinile diesel cam respecta 40-50 k/an, deci masina la 4-5 ani are deja 200k, chiar daca in bord arata altceva
=>romanul e disperat dupa diesel, posteaza cu mandrie consumuri subturate de 4-5l /100 km, si injura masina/marca dupa, cand are de platit 3-4 injectoare si 1 buc turbina."
Haideti totusi sa fim seriosi ca eu chiar nu cred ca motoarele diesel au fost facute doar pentru navetisti sau pentru cei din africa sau desert unde nu au temperaturi cu -... Care este parerea vostra?
Comment