" Asta inseamna ca uleiul liqui-molly top-tech 5w-40 pe care l-am bagat in motor, si pe care trebuie sa-l schimb dupa ,,carte" la 25-30000 km, nu mai e bun de nimic dupa 7-8ooo? Nu cred ca asa ceva e posibil! "
E masina ta faci cum consideri de cuviinta, eu pana sa scot afirmatia pe gura m-am documentat si am testat. Nu e neaparat necesar sa imi impartasesti opinia doar e democratie si producatorii de masini ar vinde si ei ... doar ar fi un dezastru daca mecedesurile ar tine 1 mil de km cum tineau cobrele, ar da firma faliment.
Daca doresti fa-ti si tu frictiometru cum mi-am facut eu sau te las sa l testezi pe a meu si citeste despre aditivi si o sa ajungi probabil ca si mine la concluzia ca uleiu cu cat e mai aditivat ( adica ala full sintetic cu aditivi minune si care reduce si face si drege si iti face si masaj daca vrei ) cu atat este mai putin rezistent in timp. Se distrug aditivii antifrictiune si se imbacsesc aia de cara impuritatile la filtru si etc e o intreaga teorie. La final vezi ca dupa vreo 5000 km uleiu tau 5w40 mult laudat deja e slabit , si la 10000 e cam la limita , si dupa care deja face uzura , da aia e si ideea ca noh, doar marketing remember.....
Eu am ales solutie de mijloc, bag 10w40 si schimb pe la 7000 .
Nici sa bagi 0w40 full sintetic si sa-l schimbi la 5000 nu e solutie ... ca te costa o avere. De fapt daca ai lamborghini in ala bagi . Uite eu in 929RR motoru meu de circuit bag ulei full sintetic 10w60 racing, si il schimb la maxim 3000 si costa vreo 100 lei litru. Da is alte regimuri de functionare, aia merge intre 7000 - 12000 rpm sustinut si tras pe ea. In schimb mb diesel a meu merge in 2000-2500 rpm rar pe la 3000 .
E masina ta faci cum consideri de cuviinta, eu pana sa scot afirmatia pe gura m-am documentat si am testat. Nu e neaparat necesar sa imi impartasesti opinia doar e democratie si producatorii de masini ar vinde si ei ... doar ar fi un dezastru daca mecedesurile ar tine 1 mil de km cum tineau cobrele, ar da firma faliment.
Daca doresti fa-ti si tu frictiometru cum mi-am facut eu sau te las sa l testezi pe a meu si citeste despre aditivi si o sa ajungi probabil ca si mine la concluzia ca uleiu cu cat e mai aditivat ( adica ala full sintetic cu aditivi minune si care reduce si face si drege si iti face si masaj daca vrei ) cu atat este mai putin rezistent in timp. Se distrug aditivii antifrictiune si se imbacsesc aia de cara impuritatile la filtru si etc e o intreaga teorie. La final vezi ca dupa vreo 5000 km uleiu tau 5w40 mult laudat deja e slabit , si la 10000 e cam la limita , si dupa care deja face uzura , da aia e si ideea ca noh, doar marketing remember.....
Eu am ales solutie de mijloc, bag 10w40 si schimb pe la 7000 .
Nici sa bagi 0w40 full sintetic si sa-l schimbi la 5000 nu e solutie ... ca te costa o avere. De fapt daca ai lamborghini in ala bagi . Uite eu in 929RR motoru meu de circuit bag ulei full sintetic 10w60 racing, si il schimb la maxim 3000 si costa vreo 100 lei litru. Da is alte regimuri de functionare, aia merge intre 7000 - 12000 rpm sustinut si tras pe ea. In schimb mb diesel a meu merge in 2000-2500 rpm rar pe la 3000 .
Comment