Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

De ce este uleiul negru la motoarele diesel?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De ce este uleiul negru la motoarele diesel?

    Salutare, am tot amanat aceasta intrebare aici pe forum, dar acuma chiar as dori ceva informatii in cea ce priveste acest aspect.
    Chiar dupa ce faci schimbul de ulei, nici dupa 100 de kilometri parcursi deja este negru uleiul.
    Care este explicatia?
    La cele benzinare de ce nu se inegreste uleiul?
    Astept raspunsuri.
    Multumesc.
    Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
    Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

  • #2
    Mai ramane ulei in pompa si prin instalatii ... Si benzinarele inegresc uleiul dar depinde de cat de curat este motorul si cat de uzat ... Cand mai schimbi uleiul curata baia si dupa aia vezi cat de tare se mai inegreste dupa 100 ... Orcum mai ramane in pompa si prin instalatii uleiul vechi care se amesteca si de aia isi schimba asa de repede culoare.
    Cu S-ul nu te pui.

    Comment


    • #3
      Deci practic nu ar avea nevoie sa se inegreasca, pe cei la care am pus intrebarea asta, au raspuns cica la toate motoarele diezel asa e normal.
      Acuma sincer, daca as desface toto motorul sa-l curat si fiecare strop de ulei, inainte de a pune uleiul nou in el, la schimbul urmator iar ar trebui facut aceasi chestie.
      Cineva zica ca daca se inegreste uleiul cica isi duse segmentii de admisie, acuma nu stiu ce sa zic....
      Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
      Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

      Comment


      • #4
        Pentru că printre produşii de ardere ai motorinei este şi funinginea (aşa arde motorina, n-avem ce face) iar această funingine se depune pe pereţii cilindrului unde vine în contact cu acel "film" de ulei adus de segmenţii de ungere. La fel sentâmplă lucrurile şi dacă demontezi tot motorul, îl speri şi-i înlocuieşti şi filtrul de ulei. După 100 km, uleiul este negru, pentru că împrumută pigmentul funinginei.
        Last edited by Nelu Patrascu; 11-12-2010, 08:46 AM.

        Comment


        • #5
          Am inteles, deci toata treaba vine de la motorina.
          Multumesc pentru raspunsurile date.
          Numai bine.
          Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
          Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

          Comment


          • #6
            Salut,
            nu stiu daca este de la funingine ptr ca am un diesel(Skoda) si nu se inegreste uleiul asa repede dupa ce il schimb.....are acea culoare galbuie multi km.....
            Probabil ca este motorul inca bun ceva la 100 mii km....sau depinde de constructia mototului,cine stie.
            Totusi cred ca este de la uleiul uzat care ramane in motor,la unele modele poate ramane mai mult!

            Comment


            • #7
              Sigur depinde si de constructia motorului, ca si la un mercan nou la primul schimb de ulei tot asa se inegreste, asa ca asta e irelevant ca e nou sau vechi.
              Ce-i drept si la benzinare se inegreste dar nu asa de rapid.
              Eu zic ca cel putin la motoarele astea care baga gazele de evacuare din nou in galeria de admisie e vina.
              Tot fumul ala negru ce iese din motor il intoarce si il baga pe galeria de admisie, practic unde primeste motorul aerul de la filtru de aer.
              La benzinare nu stiu daca e la fel sau nu constructia motorului.
              Last edited by Jacob; 11-12-2010, 16:01 PM.
              Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
              Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

              Comment


              • #8
                Toate dieselele produc funingine, asta e raspunsul corect.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jacob View Post
                  Tot fumul ala negru ce iese din motor il intoarce si il baga pe galeria de admisie, practic unde primeste motorul aerul de la filtru de aer.
                  .
                  OFF- De ce baga fumul in admisie ?...
                  Cu S-ul nu te pui.

                  Comment


                  • #10
                    Eu nu prea cred ca baga fumul in admisie. Poate motoarele astea de generatie mai noua recircula gazele din evacuare in sensul ca le aduce la temperatura motorului si apoi le baga in admisie, dar in esenta motorul nu functioneaza asa.

                    Comment


                    • #11
                      Da asta e cauza, cum a scris si Cristian.
                      Recircula gazele de evacuare.
                      Am observat ca treaba asta cu recilrculare face EGR-ul.
                      Ala cand deschide gazele de pe evacuare (fumul) intra din nou in galeria de admisie, deci unde primeste motorul aer proaspat.
                      Chiar din cauza asta in 4-5 luni odata iau jos toata galeria si o curat bec si struna. Si se simte ca trage mai bine un pic motorul.
                      Dar oare cauza asta sa inegreasca uleiul? nu cred.

                      P.S. Am desfacut acuma recent un motor de 200 de pe un W202 din 94, eram curios cum arata pe dinauntru, spre surprinderea mea, era curat, chiar foarte curat.
                      Binenteles uleiul era negru, dar componentele dupa ce le-am sters cu o carpa au ramas inca stralucitori de curate.
                      Last edited by Jacob; 11-16-2010, 09:25 AM.
                      Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
                      Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

                      Comment


                      • #12
                        pt o explozie mai buna pentru o ardere mai completa de aceea se baga gazele de evacuare inapoi in admisie si totusi uleiul de la benzina este mai muldar decat cel de la diezel probati pelicula de ulei cand faceti scimbul un ulei uzat de diezel are o pelicula mai buna decat un ulei uzat de benzina si chiar si la benzina se intampla recircularea gazelo din esapament

                        Comment


                        • #13
                          Mai tineti cont si ca uleiul are aditivi de curatare a depunerilor de calamina si are functie de a transporta la filtru orice mizerie de dimensiuni f mici. E normal sa fie si asta cauza de murdarire pe langa pigment ca iti curata rezidurile din urma arderii. Pe mine m ar ingrijora un ulei 'alb' la ce ma ajuta sa am ulei ca nou daca nu mi curata si lasa totata mizeria in motor. Oricum uleiul se schimba si ce dau producatorii e max acceptat pt un ulei de fapt el de pe la jumate incolo din km dati este deja cam uzat si nu mai e in parametrii. Dar din motive de cost si marketing se schimba la15 mii un sintetic cand de fapt la 7000 el deja nu mai are caracteristicile inscrise pe cutie.
                          +40758148228 whats app active

                          Proud owner of Lady Blue W140.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by white8snow View Post
                            Mai tineti cont si ca uleiul are aditivi de curatare a depunerilor de calamina si are functie de a transporta la filtru orice mizerie de dimensiuni f mici. E normal sa fie si asta cauza de murdarire pe langa pigment ca iti curata rezidurile din urma arderii. Pe mine m ar ingrijora un ulei 'alb' la ce ma ajuta sa am ulei ca nou daca nu mi curata si lasa totata mizeria in motor. Oricum uleiul se schimba si ce dau producatorii e max acceptat pt un ulei de fapt el de pe la jumate incolo din km dati este deja cam uzat si nu mai e in parametrii. Dar din motive de cost si marketing se schimba la15 mii un sintetic cand de fapt la 7000 el deja nu mai are caracteristicile inscrise pe cutie.
                            Asta inseamna ca uleiul liqui-molly top-tech 5w-40 pe care l-am bagat in motor, si pe care trebuie sa-l schimb dupa ,,carte" la 25-30000 km, nu mai e bun de nimic dupa 7-8ooo? Nu cred ca asa ceva e posibil!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by 12Iuli34 View Post
                              Asta inseamna ca uleiul liqui-molly top-tech 5w-40 pe care l-am bagat in motor, si pe care trebuie sa-l schimb dupa ,,carte" la 25-30000 km, nu mai e bun de nimic dupa 7-8ooo? Nu cred ca asa ceva e posibil!
                              Crezi sau nu crezi eu zic sa-l schimbi la 10000. Eu asa fac de cand conduc masini. La 10000 uleiul ala mai e ulei...la 30000 scoti apa neagra din motor.
                              Tot liqui folosesc si eu.
                              E220 cdi W210, 2001

                              E320 W210, 1997
                              C180 W202, 1994
                              W123 200D, 1978 cu inima de W124


                              Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF