Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Vascocuplaj Racire motor

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vascocuplaj Racire motor

    Salutare !

    Sunt proaspat proprietar de W124 200E 1990, M102-90kW, cu aer conditionat.
    Inca de cand l-am luat (mijlocul lui septembrie 2018) am vazut ca in oras daca inchid aerul conditionat apa sare de limita de 90/100 grade... Evident problema este de la vascocuplajul care actioneaza ventilatorul de racire apa motor.

    Daca pornesc aerul (automat porneste si ventilatorul electric de la AC) temperatura sta in limite normale.

    De unde pot cumpara o asemenea piesa (vad ca la magazinele auto nu se gaseste "vascocuplaj" pt motorul M102, doar pt variantele mai noi fabricate dupa 1995) sau daca cumva a incercat cineva sa il inlocuiasca cu un ventilator electric (ma descurc sa fac singur conexiunile electrice si pornirea lui la 80-90 de grade).

    Multumesc fain,
    Cosmin

  • #2
    Buna ziua !



    In primul rand, trebuie definit clar ce inseamna pentru tine "in limite normale". Termostatele sunt de diverse temperaturi, de pe la 72 pana la 92 de grade totul este posibil.

    Daca temperatura nu se apropie de 100 ci doar trece de 90 si ramane acolo, as zice sa-i dai pace. Daca totusi trece de 90 si tot urca sau pur si simplu nu vrei sa-i dai pace, in prima faza as spala motorul pe traseele sale de racire si apoi separat si radiatorul.

    Sunt solutii specifice pentru asa ceva, nu insist pe subiect.


    Acum cativa ani buni am umblat la sistemul de racire la al meu W124 E200D. A zburat afara visco plus elicea sa, am separat radiatorul cutiei automate de cel al motorului si pe acesta din urma l-am marit in grosime. Plus ambele radiatoare full aluminiu.


    Dupa un an si ceva de umblat fara elice, am hotarat sa montez totusi doua ventilatoare electrice de vreo 10 sau 11 toli in diametru in spatele radiatorului motorului. Nu am vrut comanda dupa temperatura, ci via baterie, releu si buton in habitaclu.



    Spor la treaba !





    Dragos

    Comment


    • #3
      Multumesc pentru raspuns!

      1. Am deja un ventilator electric pentru radiatorul de la AC.
      2. Acul sta chiar in dreptul liniutei dintre inscriptia cu 80C si 120C. banuiesc ca acea liniuta inseamna 100C. uneori sare putin de aceasta limita, fapt pt care m-am ingrijorat.
      3. Daca motorul este cald (in dreptul liniei de 100C) ventilatorul de racire efectiv nu se misca. adica poate 20 rotatii maxim pe minut. cu toate ca la 100C ar trebui sa se miste serios. Deci sigur vascocuplajul trebuie schimbat.
      4. Eu am motorul pe benzina care are o temperatura de functionare mai ridicata fata de un diesel. de aici si randamentul slab si la final consumul mai ridicat fata de un diesel. De aceea masina benzina trebuie racita mai eficient fata de un diesel.
      5. Intrebarea mea este: a incercat cineva (ma intereseaza solutie tehnica si mecanica) sa monteze un ventilator electric in locul (adica s-a mai pastrat difuzorul de aer sau nu) ventilatorului actual cu vascocuplaj ?

      Multumesc,

      Comment


      • #4
        Da, eu am facut asta si am scris acest lucru in primul meu post pe acest topic.




        Dragos

        Comment


        • #5
          Am gasit in manualul service:

          110C full deschis pt modelele cu AC si 100C pentru ceva fara AC...
          Deci aia e temperatura normala.

          Voi cauta si eu ventilator electric si il voi conecta la un termostat clasic cu limita la 95-100C

          Comment


          • #6
            Temperatura normala este de 80C cu un vascocuplaj care functioneaza in parametrii . Este mai usor si mai ieftin sa functioneze ca de fabrica in loc sa gasim fel si fel de improvizatii .
            Honda.

            Comment


            • #7
              Nu exista o singura temperatura universal valabila pentru toate modele/marcile/motorizarile. Benzinarele lucreaza mai cald decat dieselele si exista diferente si de la un motor la altul.


              Asa ca alea 80 de grade or fi valabile pentru un anumit motor, dar nu pentru cel din acest topic. Legat de "mai usor si mai ieftin" "ca din fabrica", astea sunt vise sau pareri neautorizate in domeniu.

              In plus, "ca din fabrica" este un compromis facut ca sa le iasa ieftin lor si mai scump tie. Pe o masina nu are ce cauta nimic care poate fi descris cu cuvinte ca "visco" si "vacuum"...




              Dragos

              Comment


              • #8
                Ceau.
                Hai sa iti prezint proiectul la care lucrez acum. Masina nu este w124 ci W202 dar principiul este la fel

                Prima data am cumparat un termostat digital pe 12 V https://www.olx.ro/oferta/termostat-...tml#afce8c9de6

                Locatia lui cred ca o sa fie in scrumiera, cand este inchisa sa nu se vada

                Acum caut sa adaptez senzorul cu care a venit termostatul (sau unul OEM)sa il pun ori in carcasa termostatului masinii (cel mecanic) ori intr-ul T pe furtunul de iesire radiator, sau amandoua

                Mai urmeaza cablajul cu siguranta, releu 60A si un buton de rezerva cu martor luminos care sa indice functionarea ventilatorului

                Ideea ar fi ca imi afiseaza exact cate grade are apa cu precizie de 1 zecimala si din meniul kitului se poate seta practic orice valoare la care sa cupleze ventilatorul

                Comment


                • #9
                  Eu am luat acum cativa ani trei ceasuri de la AutoMeter, seria SportComp Ii, doua termometre (ulei motor si ulei cutie) si un voltmetru. Fiecare din ceasurile astea stie sa-si reaminteasca un varf maxim de la ultimul reset precum si sa comande un consumator electric la un prag stabilit de mine. Deci aveam cu ce comanda ventilatoarele, dar pur si simplu NU am vrut.


                  Ceasurile au 2"1/16 diametru, adica 52mm, incap toate trei in linie sub patefonul Alpine, etc. Hai totusi sa nu zapacim topicul cu visco al colegului nostru, mai ales ca s-a stabilit clar ca motorul in cauza lucreaza mai cald decat cred unii.




                  Dragos

                  Comment


                  • #10
                    Salutam!
                    Pe motor, ai un ventilator care este cu electromagnet(pe pompa de apa), nu este cu vascocuplaj. Cel cu electromagnet este actionat cu ajutorul unei sonde de pe motor, cea cu trei pini, iar cand cupleaza, zici ca este avion. Iar ventilatorul de la clima(cel din fata), are si el o sonda pe motor, cea cu doi pini. Cel putin asa este la mine. Termostatul deschide la 87 de grade, iar daca nu ai clima pornita si acul de la temperatura ajunge la acea ,,linie" dintre 80 si 120, porneste ventilatorul climei. Asa functioneaza si la mine(temperatura) si sunt cam curatate toate.
                    Numai bine!
                    Attached Files
                    Last edited by tumar; 10-10-2018, 21:08 PM.
                    Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

                    Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!

                    Comment


                    • #11
                      De la ventilator vin 2 fire : maro e conectat la masa si unul negru bagat intr-un butoias.
                      Butoiasul e cuplat cu 1 fir care vine de la sonda cu 3 pini din poza lui Tumar.
                      Pune un 12 v direct pe butoias si trebuie sa auzi un click de conectare.
                      Porneste motorul si conecteaza 12v si va porni ventilatorul .
                      Daca nu porneste, e ARS .
                      Daca porneste, e dusa sonda cu 3 pini.
                      Succes.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Heavy D. View Post
                        Nu exista o singura temperatura universal valabila pentru toate modele/marcile/motorizarile. Benzinarele lucreaza mai cald decat dieselele si exista diferente si de la un motor la altul.


                        Asa ca alea 80 de grade or fi valabile pentru un anumit motor, dar nu pentru cel din acest topic. Legat de "mai usor si mai ieftin" "ca din fabrica", astea sunt vise sau pareri neautorizate in domeniu.

                        In plus, "ca din fabrica" este un compromis facut ca sa le iasa ieftin lor si mai scump tie. Pe o masina nu are ce cauta nimic care poate fi descris cu cuvinte ca "visco" si "vacuum"...



                        Dragos

                        De ce sa te scarpini invers pentru o piesa ca vasc/electromagnet care costa noua pana in 300 lei si este relativ simplu de schimbat .

                        Si sincer nu stiu unde este parerea neavizata , inca observ ca atunci cand nu merge ceva ne apucam sa improvizam "romaneste" ca pe vremea cand un electromotor de W123 costa 1000$ .

                        In fine , initiatorul topicului decide cum sa si rezolve problema .
                        Honda.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF