Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Problema pornire 2.0D

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema pornire 2.0D

    Salut,
    am ceva problema cu releul de bujii ca masina pornea dimineata mai greu si martorul de bujii ramanea aprins dupa pornire Asa ca l-am desfacut sa vad ce e cu el si in timp ce il probam am uitat contactul pus 2-3 minute.

    Dupa aceea masina nu a mai pornit deloc, nici macar sa incerce ceva. Am crezut ca e alimentarea, dar motorina ajunge la pompa de injectie si clapeta de pe stop de pe pompa de injectie e la orizontala. Maine am de gand sa verific fiecare conducta catre injectoare sa vad daca pompa da motorina in timp ce dau cranck.
    Aveti idee ce sa mai verific? O fi ceva problema electrica?

    Ca sa fie completa treaba am si parcat-o in fata garajului in panta sub bloc si nu pot sa o remorchez catre un service. Cum e si zapada si e si grea hardughia nu ma remorcheaza oricine. Ca sa si radeti putin am parcat-o asa fain ca se mai inchidea poarta garajului , asa ca am tot fortat electromotorul sa miste masina putin cate putin in timp ce vecinii strigau sa nu mai fac zgomot ca e tarziu . Am scos poarta din balamale si a trebuit sa improvizez multe ca sa o pot pune singur inapoi
    Incep sa urasc masina asta
    O seara buna

  • #2
    Salut! Intr-adevar, am ras la faza cu vecinii! Si ca ajutor din partea mea... Bateria e in mintile ei? Incearca si pune-o pe redresor. Poate si-a bagat coada Lucifer si pe acolo. Daca nu, sari cu intrebarile pe "nea" Heavy D. Cu siguranta e un om care stie multe despre 200d si despre W124 in general... E "taticul" lor, cum ar zice un intelept...

    Spor!

    Alex

    Comment


    • #3
      Bateria are cateva luni si e printre putinele lucruri bune din masina, am dat de vre-o 6-7 ori la automat si inca duce. Am masina de 5 ani dar chiar sa nu porneasca deloc asa dintr-o data nu am patit. Mi-a mai inghetata motorina proasta odata in filtru, dar tot mai pornea putin. De data asta motorul era inca cald si tot nu vroia.
      Asa basic stiu ca sunt 3 lucruri: combustibil, scanteie si aer. La mine scanteie..nu prea e nevoie, aer este destul , deci banuiesc ca ceva (electric?) blocheaza pompa de injectie sa faca presiune catre injectoare dar o sa mai verific deseara sau pur si simplu a murit pompa asa subit, desi ma cam mir ca masina tragea bine inainte si fara fum.
      Stie cineva cum as putea verifica circuitele electrice ale pompei de injectie

      Comment


      • #4
        Mie mi s-a intamplat o data, cand am scos bateria de pe masina sa scot si mufa de la pompa de injectie. Pur si simplu a prins-o coltul bateriei si a scos-o de unde trebuia. Si acum a inceput demontatul a jumate de masina. Iau la mana bujii, pompa, CPU, relee, sigurante, filtre, fisele la bujii si nimic. Toate mergeau cum trebuia. Pana la urma, l-am rugat pe tata (pentru ca eu eram plecat atunci din oras) sa traga pompa pe direct, sa ii faca buton si gata. Cel putin pana rezolvam asa cum trebuia problema. Si seniorul, cu ochii lui de soim si de fost militian, a vazut "nenorocirea". Vezi poate se intampla si la tine acelasi lucru. Cine stie... din lucruri stupide ajungi sa demontezi toata masina. Crede-ma ca stiu!

        Comment


        • #5
          Bujii and bujii-related stuff.

          Buna seara !




          1. Cand martorul de bujii ramane aprins in bord dupa ce motorul a pornit, problema nu este la releu, ci la bujii. Mai precis, una sau doua sunt arse, de unde si pornirea grea.


          Releul de bujii se defecteaza extrem de rar. Nici siguranta aia de tabla de 80A din interiorul releului de bujii nu se duce decat la un scurt intre un plus serios si o masa.


          2. Nu exista nimic electronic care sa "blocheze" pompa de injectie, nelasand-o sa-si faca treaba.


          3. Nu e nici o problema sa lasi masina cu contactul pus o juma' de zi. Dupa primul ciclu de incalzit bujii, releul decupleaza si nu va cupla iar decat daca tai contactul si-l mai pui odata.




          Pentru eliminarea releului masinii tale ca fiind defect, imprumuta unul de la vreun amic, indiferent pentru cati cilindri este al lui, ca mai putin de patru sigur nu are. Pune-l la tine pe masina, fa bujie si vezi ce se intampla.



          - daca motorul porneste fara stres (ceea ce nu cred ca va fi cazul), te-ai scos, iti trebuie releu nou.

          - daca motorul porneste greu si ulterior pornirii martorul de bujii ramane aprins ceva timp, cauta-te de bujii. Poti verifica cu un ampermetru (de minim 25A) sau cu un cleste ampermetric (calarit peste fiecare fir de bujii) care din ele suge curent si care nu. Aia care nu suge nimic e defecta.

          - daca nu porneste deloc sau foarte-foarte-foarte greu, mai mult de doua bujii "este" defecte.




          Daca va fi vorba de schimbat bujii, recomand sa le schimbi pe toate, nu doar pe cea/cele defecta/e. Ele se schimba cu motorul cald, daca nu vrei bataie de cap. Si alege bujii de firma, nu trompete... Filetul din chiulasa e M12x1.25, lungimea totala a bujiei este 70mm +/-1mm, merge la 11 - 11.5V. Si nu se strange cu mai mult de 25Nm la montare...



          Bujii Benz.JPG



          O bujie incandescenta nu se verifica ohmic, ca e irelevant. Pen' ca electrodul incandescent poa' sa fie rupt in interior, dar sa dea la masa in stare rece, si atunci tot sub un ohm iti arata ohmmetrul. Cleste ampermetric iti trebuie ca sa vezi daca o bujie incandescenta isi face treaba cand e in stare montata.



          Asa arata un cleste d-ala, orice electrician serios ar trebui sa-l aiba:



          Cleste ampermetric.jpg






          Si vezi ca furtunele mai fac pori, coliere se slabesc sau se rup, filtrele/decantoarele se infunda/colmateaza, etc. Adica se poate trage aer fals sau nu vine destula motorina la injectoare. Cum poa' sa porneasca Benz-ul meu cu 60% ulei de floare si restul motorina la -12ºC ar trebui sa poata si al tau. In 2014 a fost testul de foc, cu 50% - 50% ulei/motorina, dar afara au fost peste noapte -19ºC. Si a pornit si atunci...







          Dragos
          Last edited by Heavy D.; 01-05-2016, 21:40 PM.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Heavy D. View Post
            Buna seara !

            2. Nu exista nimic electronic care sa "blocheze" pompa de injectie, nelasand-o sa-si faca treaba.
            Dragos
            Salutam!
            Pe pompa de injectie exista doua "chestii" ce pot "bloca"pompa de injectie.Una este electrica in care intra o mufa, care la unele pompe lipseste, iar una este vacuumatica, care este actionata vacuumatic prin intermediul acelei supape in care intra un furtunel ce vine de la contact. La fosta mea masina, W126 cu motor de 3000cc de pe W124, contactul era fara furtunele de vacuum
            (contact vacuumatic), iar pe circuitul furtunului era o electrovalva.
            Daca dupa oprirea motorului parghia(pe care scrie STOP) ramane in pozitia de jos, motorul nu va pornii in veci. La mine dupa oprire, acea parghie se ridica foarte greu, electrovalva fiind defecta.
            In fine, daca martorul bujiilor ramane aprins bujiile vor trebui controlate cu siguranta.
            In legatura cu releul de bujii, am intalnit doua tipuri. Unul care era relativ simplu, in interior avea o punte la iesirea spre buji, iar celalalt model avea lamele termosensibile(cred ca asa le zice) pentru fiecare bujie in parte. Acest model decupleaza la ceva timp dupa pornire, dar exista riscul ca acele lamele sa cedeze.
            Rezolvare grabnica!
            Numai bine si sanatate maxima!
            Attached Files
            Last edited by tumar; 01-05-2016, 22:58 PM.
            Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

            Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!

            Comment


            • #7
              Buna seara !




              Intre "electronic" si "electric" sunt mari diferente. O electrovalva este actionata electric, nu electronic. Iar partea de vacuum iar nu are de-a face cu electronica.


              Chestia de la fundul pompei este ARA, si nu are de-a face cu pornirea.


              Deci, nimic "electronic" nu va "bloca" vreodata pompa de injectie.


              Daca parghia de STOP ramane jos, trebuie vazut de ce si rezolvata problema.






              Dragos

              Comment


              • #8
                Salutare,
                multumesc de sfaturi si idei,
                Cateva detalii in plus
                - bujiile:
                -anul trecut mi-a cedat una si am schimbat-o cu Bosch fara sa desfac galeria de aer - din comoditate
                - anul asta iar a cedat una si le-am schimbat pe restul de 3 - Denso - demontat galeria de aer - operatiunea a fost la un mecanic
                Bujiile masurate cu ohmetru sunt toate sub 1 Ohm masurate la rece. Am masurat si curentul care curge prin una din ele: aprox. 14A cu un ampermetru in serie.

                Comportamentul cand o bujie era dusa, era ca pornea imediat, tremura pt 10-15sec si nu se tura peste 1000rpm, dupa care clantaneau injectoarele vre-o 30sec apoi mergea rotund.
                Dupa ce am pus bujii noi, ma asteptam sa isi revina, si martorul din bord sa se stinga dupa pornire dar tot asa face. Aseara la cateva porniri nu s-a aprins martorul nici inainte de pornire nici dupa deloc.

                Aseara a reusit cineva sa ma traga din fata garajului si dupa 100m de remorcare a pornit. Apoi am pornit-o de mai multe ori si din cheie si din inertia+treapta 2. La cateva porniri nu s-a aprins martorul nici inainte de pornire nici dupa deloc.

                Azi dimineata .. iar nu a vrut, oricat am dat la cheie.

                Ca si alimentare, am desfacut furtul care intra in pompa de alimentare de pe pompa de injectie si curgea motorina intruna(masina fiind si in panta). Filtrul de motorina e schimbat in vara. Furtunele, tur/retur sint puse noi din vara.

                Ca si mers pe ulei- eu merg uneori 100% pe ulei, am instalatie separata (rezervor pompa electrica, filtre, incalzitoare, sensori, electrovalve etc) si am incercat acum si pe ulei sa o pornesc, unde pompa suplimentara ajuta pompa mecanica a masinii sa traga combustibil dar tot nimic

                Pompa de injectie - levierul cu Stop este ridicat sus de tot inainte de cranck - care e comportamentul lui mai precis?

                Eu banuiesc releul ca fiind dus si nu da curent catre bujii, deseara o sa scot mufa de pe releu catre bujii si o sa improvizez o alimentare direct de la baterie printr-un switch manual si o sa dau cranck cu deconectare imediata

                Faptul ca trasa, a pornit relativ usor mi-l explic prin faptul ca a facut compresie mai tare decat cu eletromotorul si motorina a reusit sa se aprinda chiar daca bujiile nu au primit curent niciuna - o presupunere, o sa mai incerc deseara.
                Merci de sfaturi, va tin la curent

                Comment


                • #9
                  Am scos mufa releului si am alimentat direct de la baterie prin 4 fire cu papuci in timp ce dadeam la cheie...nimic, nu a pornit. Am lasat bujiile alimentate vre-o 10-15sec.

                  Maneta de stop sta coborata iar cand pun contactul urca pe cea mai inalta pozitie deci merge bine zic eu.
                  Se pare ca se dezamorseaza pompa altceva nu-mi vine in minte

                  Comment


                  • #10
                    Buna seara !





                    1. Ai masurat curentul consumat de o singura bujie incandescenta, ti-a dat 14A, deci aia functioneaza sigur. Dar celelalte ?


                    2. Cu releul de bujii montat, cand pui contactul iti vine tensiune la bujii ?


                    3. Ai desfacut vreun hollender de la injectoare sa vezi daca vine (destula) motorina sus ?


                    4. Ai facut vreun test cu alt releu de bujii ?






                    Dragos

                    Comment


                    • #11
                      Buna seara,
                      1. Am masurat doar la una pt ca ampermetrul meu merge pina la 10A si n-am vrut sa ii ard shuntul, dar as putea sa imi dau seama ochiometric alimentand direct, din scanteia pe care o face
                      2. Cu releul montat, fara mufa am masurat 12v, cu mufa montata - 0 V

                      3. Inca nu am desfacut alimentarea la injectoare, aseara a pornit destul de usor trasa si credeam ca e de la releu.
                      Motorina ajunge pina la pompa de alimentare de pe pompa de injectie - aici mai am o electrovalva dubla pt a face switch intre motorina si ulei - o sa o verific si pe asta poate s-a stricat, desi fara alimentare ar trebui sa dea drumul la motorina, nu s o blocheze

                      4. Nu am de unde sa fac rost de unul imprumut dar o sa imi cumpar unul .
                      Credeam ca alimentand direct de pe baterie ar trebui sa scoata din schema un releu defect. Ai cumva o schema cu montare releului in schema electrica?
                      Merci!

                      Comment


                      • #12
                        Scanteia este irelevanta, bujiile mai au talentul s-o dea in scurt.



                        Schema releului este mai jos, e simplu de tot si ar trebui sa te prinzi ce si cum:




                        Releu bujii incandescente OM601.JPG




                        Ca idee, pinul notat cu La de pe mufa mica comanda becul martor din bord.





                        Dragos

                        Comment


                        • #13
                          pai una am schimbat-o anul trecut si celelalte 3, sapt trecuta ar trebui sa fie ok. Problema a aparut dintr-o data cand am umblat la releu

                          Comment


                          • #14
                            Azi in sfarsit am avut timp sa ma ocup putin de masina
                            Am cumparat un releu nou dar din pacate mi-au adus nu de 2.0D ci de 2.5D ca asa le dadea in sistem la magazin- dar no, mere si asa. L-am montat, si la primul cranck i-a sarit siguranta. Mi-am masurat iar bujiile si una imi da 0.4Ohmi deci scazand rezistenta aparatului de masura e cam in scurt. La celelalte masor 1 Ohm.
                            Nu inteleg cum s-a stricat o bujie de 1 saptamana.
                            Maine o sa o duc la service ca m-am cam saturat de ea.

                            Comment


                            • #15
                              Salut!
                              Sper ca ai rezolvat problema.

                              Eu am un 200D deja al 13-lea an.
                              In timp, am avut si releu defect, am avut si 2 bujii arse simultan.

                              Ma alatur sfaturilor celorlalti colegi, cand schimbi bujiile, e bine sa le schimbi pe toate odata.
                              Iar despre defectare, posibil cand umblai pe la releu si ai lasat cheia in contact, sa fie facut vre-un scurtcircuit si astfel s-a ars bujia.
                              Fratele meu avea un C250 TD de prin '98. Odata dupa ce a baut un pic cu prietenii, s-au pus sa umble pe la sigurante sa le verifice. Totul bine, doar ca era si cheia in contact in pozitie. De atunci, masina n-a mai pornit in vecii vecilor

                              Succes!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF