Buna seara! A schimbat vreodata cineva uleiul din grup? As vrea sa stiu daca uleiul din grup e acelasi cu uleiul din bidonul din compartimentul motor de la ASD. Cand s-a dat jos grupul nu am vazut mai multe dopuri de golire, iar dl Heavy D sustine ca in grup sunt 2 uleiuri diferite care nu comunica intre ele. Vreau sa stiu daca cineva a facut un astfel de schimb, ce fel de ulei a pus, cat si cum a facut schimbul. Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
Grup automata cu ASD, motor OM603.960
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
-
Grup automata cu ASD, motor OM603.960
Mercedes W124 200D - ex
Mercedes C124 CE200 - ex
Mercedes W124 300D Turbo - donatoare de organe
Mercedes W124 E250D - donatoare de organe
Mercedes C124 300CD - daily driven
Mercedes C124 300CE 12v
Mercedes C124 300CE 24v in proiect de restaurare
Mercedes S124 250TDT
Mercedes W210 E200 16v
Mercedes W906 2.2 CDI -
ASD-related info.
Buna ziua !
O poza detaliata cu diff-ul cu ASD, vazut in sectiune:
Diferential cu ASD la W124.jpg
Iata ce se intampla acolo:
Senzorii de ABS de la diff-ul spate si de la rotile fata simt, daca e cazul, diferente intre vitezele rotilor spate/fata. In acest caz, informatia este transmisa mai departe la unitatea de ASD, precum ca cineva ar trebui sa faca ceva in acest sens.
Cum pompa de ASD/suspensie auto-leveling spate isi face treaba non stop odata motorul mergand, ea alimenteaza tot timpul cu presiune sferele suspensiei spate si cea a ASD-ului, aceasta din urma aflata sub podea, in partea dreapta spate, cam sub dosul unei persoane asezate pe diagonala cu soferul.
Cand "releul" ASD-ului da comanda, din sfera in cauza pleaca lichid hidraulic sub presiune catre lateralele grupului (se vad tevile respective in poza de mai sus) in interiorul caruia se afla doi cilindri (pistoane) hidraulici. Acestia apasa pe pachetele cu discuri de frictiune aflate in interior, si voila, diff-ul e blocat. Diff-urile cu ASD sunt mai late decat cele fara ASD tocmai ca sa faca loc acelor doua pistoane.
Lichidul hidraulic al ASD-ului lucreaza in circuit inchis si nu are nimic de-a face cu uleiul din grup, ala de greseaza treaba pe-acolo. Acelasi lichid hidraulic are din pacate proprietati hidrofile, adica absoarbe apa, respectiv condensul din mediul inconjurator, si de-aia ar cam trebui schimbat din cand in cand, cu aerisire dupa schimbare, binenteles.
Ca idee, ASD este combinat de regula cu ABS-ul si nu taie din motor, dar peste circa 40km/h canci blocaj de diferential, ca asa-i setat sistemul. ASR-ul in schimb taie si din motor si franeaza cat e nevoie din tractiune, iar ETS-ul se ocupa doar de a taia din tractiune.
Dragos
-
Am mai vazut acea poza. Spuneti-mi si mie pe unde se baga separat cele 2 lichide? Pentru ca la mine unde intra conducta de ASD, altii au un dop pe unde baga uleiul in grup cand fac schimbul. Dupa programele de diagnoza Mercedes, lichidul se baga prin vasul din compartimentul motor si se aeriseste instalatia. Dupa cum vedeti, acea conducta duce uleiul doar dintr-o parte in alta si nu vad sa mai fie alimentata de undeva. Si mai raman 2 gauri: dopul de golire si cel pe unde se baga ulei la grupurile fara ASD, iar la cele cu ASD se cupleaza conducta ce vine de la pompa.Mercedes W124 200D - ex
Mercedes C124 CE200 - ex
Mercedes W124 300D Turbo - donatoare de organe
Mercedes W124 E250D - donatoare de organe
Mercedes C124 300CD - daily driven
Mercedes C124 300CE 12v
Mercedes C124 300CE 24v in proiect de restaurare
Mercedes S124 250TDT
Mercedes W210 E200 16v
Mercedes W906 2.2 CDI
Comment
-
Asd
Buna seara !
Greu cu mecanica asta, mai ales cand nu casti ochii sub masina acolo unde trebuie...
Presupunand ca nu intelegi desenul, ca crezi ca face conducta aia marcata cu numarul 37, este pe post de antena ? Pe acolo se face alimentarea circuitului hidraulic al ASD-ului, iar comunicarea aia se face prin interiorul grupului, pe partea stanga, doar se vede clar.
Si programul ala la care te referi zice bine ce zice, ca aia de l-au scris nu-s prosti, mai ales daca au creat ASD-ul asta.
Exista si buson de golire, si buson de umplere la diff-urile cu ASD, doar ca nu-l gasesti tu pe unul din ele. Daca ala de golire l-ai gasit, vezi jos cel de umplere si aerisitorul circuitului de ASD:
Diff cu ASD 1, buson umplere ulei grup.jpg Diff cu ASD 3, aerisitor circuit ASD.jpg
Off-topic:
Si pentru cand ne-om vedea, sa ai pregatite cele de mai jos, preferabil racite in fantana sau apa de izvor:
Foster's.jpg
Dragos
Comment
-
Buna dimineata!
Domnule Dragos, va respect pentru cunostiintele pe care le-ati acumulat, dar va rog sa lasam "intepaturile" deoparte!
Ce imi aratati dumneavoastra in prima poza este, dupa cum am spun si eu mai sus, orificiul pentru umplere cu lei la grupurile fara ASD. La cele cu ASD, acolo vine montata conducta care vine de la pompa de ASD si clar pe unde se face umplerea cu ulei a grupului. Dumneavoastra ati sustinut ca in grup sunt 2 lichide care nu comunica intre ele: unul este uleiul ce realizeaza lubrifierea angrenajelor, iar celalalt este uleiul din instalatia ASD-ului. De cascat ochii nu cred ca se poate pune problema, pentru ca m-am uitat si pe el si pe scheme, am si intrebat la reprezentanta Mercedes (chiar daca de multe ori unii din reprezentate nu prea stiu cu ce se mananca unele treburi). Deci si in concluzie, vorba aceea, eu stiam de dinainte si de busonul de umplere si de cel de golire, dar daca dumneavoastra ati sustinut ca sunt doua lichide care nu comunica, asta ar insemna sa fie 2 busoane de umplere si 2 de golire, nu? Sau sa fie doar unul de golire si unul de umplere si pentru a face unu din schimburile de ulei, sa fii nevoit sa il dai jos sa-l desfaci, ceea ce nu cred ca exista la vreo masina.. M-am documentat dinainte de functionarea ASD-ului, ma gandesc ca oricine isi putea da seama ce face conducta montata pe grup, dar m-ati bagat in ceata cu uleiurile alea care nu comunica.
Multumesc pentru raspunsuri, o parte din informatii le stiam deja, doar partea cu aerisirea ma interesa cum se face. Stima!Mercedes W124 200D - ex
Mercedes C124 CE200 - ex
Mercedes W124 300D Turbo - donatoare de organe
Mercedes W124 E250D - donatoare de organe
Mercedes C124 300CD - daily driven
Mercedes C124 300CE 12v
Mercedes C124 300CE 24v in proiect de restaurare
Mercedes S124 250TDT
Mercedes W210 E200 16v
Mercedes W906 2.2 CDI
Comment
-
Diff-uri cu ASD, varianta pentru gradinita.
Buna ziua !
Din nou, nu casti ochii unde trebuie. Sau pur si simplu nu te uiti sub masina, ca si aia se poate.
In prima poza este busonul de umplere cu ulei al diferentialului, adica exact cum am afirmat anterior, iar in a doua ti-am aratat aerisitorul ASD-ului.
Conducta care vine de pe caroserie cu ulei pentru ASD nu se mufeaza in locul busonului de umplere cu ulei, oricat ti-ar place tie sa crezi asta. Si ar fi bine sa-ti schimbi sursa de informatii legate de masini, ca te invata prost.
Pentru ultima data, ca deja m-am saturat, vezi mai jos, trei grupuri Mercedes diferite ca generatie, dar cu aceeasi solutie tehnica:
Diff cu ASD 5.jpg Diff cu ASD 7.jpg
Diff cu ASD 2.JPG
Ca sa pricepi odata pentru totdeauna, despre uleiul ASD:
- circula in circuit inchis.
- nu are de-a face cu uleiul de gresare al grupului conic.
- este hidraulic si nu de transmisie.
- este hidrofil si trebuie schimbat din cand in cand.
- are vasul sau in compartimentul motor, la o palma de unitatea de ABS.
- este folosit si la suspensia aia desteapta pe spate, care suspensie isi ia cantitatea necesara din acelasi vas si nu din altul.
- se completeaza in vas daca e nevoie, si nu in alta parte.
- dupa o eventuala schimbare de ulei, circuitul ASD-ului se aeriseste asa cum este descris in pdf-ul ala de doua pagini pe care ti l-am trimis via PM acu' vreo doua zile.
- buson de golire sau umplere nu exista. Pentru umplere sau completare, se toarna in vasul ala de care scriam mai sus.
Despre uleiul de gresare al grupului conic:
- nu are de-a face cu uleiul sistemului ASD.
- este un ulei de transmisie clasic, cu sau fara aditiv de LSD, in functie de situatie. De la 80W90 pana la 75W140 este permis orice.
- unele uleiuri de transmisie au aditiv de LSD inclus in ele, si asta scrie pe eticheta. Altele n-au, si-ti trebuie potiunea aia LSD-istica separat.
- exista buson de umplere (pe stanga carcasei grupului) si de golire (pe dreapta carcasei grupui).
- pe capacul grupului exista un mustiuc cu capacel peste el, ala e un fel de aerisitor. Nu umbli la mustiucul ala decat ca sa-l cureti.
Te-am intepat destul de data asta ? In caz ca pana acum nu te-ai prins, unul dintre noi a pus mana serios pe motoare la viata lui. Si astfel, cantitatea de bere care recompenseaza eforturile mele tocmai s-a ridicat la un palet... Urmatoarea unitatea de masura este vagonul.
Si dupa ce ai bagat la cap informatiile de mai sus, daca vrei sa-i inveti pe aia de la Mercedes cate ceva, printeaza textul si pune-i sa-l invete. Ca la gradinita...
Dragos
Comment
-
Dragos da-mi te rog un sfat am gasit un w124 cutie automata facelift e 200 pe benzina plus k are si gpl ( nu este exclus sa fi fost taxi aici in tara ) km bord cca 300 miutze dar sunt sanse mari k sa nu corespunda cu realitatea dar mertzanasu respectiv ( din 94 ) arata f bine estetic cutia schimba fara socuri pretul este rezonabil 2400 neg avind in vedere k are timbrul de mediu platit la ce sa fiu atent in mod special k bucsi sau pivoti se rezolva mai usor dar am o retinere cu privire la partea electronica ce riscuri implica / multumesc si sosele bune va urez / vio
Comment
-
Buna seara !
As zice ca discutia asta nu-si are locul in acest topic, dar pana o vad moderatorii si o sterg sau o muta undeva, eu vad lucrurile in felul urmator.
Kilometrajul este irelevant, mai ales ca poate fi manipulat usor. Pe partea de motor nu pot sa-ti dau vreo idee, ca nu-s prieten cu benzinarele de Mercedes, cu sau fara GPL. In ceea ce priveste restul, masina trebuie tratata ca oricare alta inainte de a o cumpara.
Vezi rugina, stare interior, apa pe sub tapiterie, functionarea normala a optionalelor si daca kickdown-ul se executa corect. Vezi uzura pneuri si daca masina trage in vreo parte din mers constant si la franare. Bataie in volan la franare inseamna discuri deformate. Vezi joc in volan/caseta/semicaseta/celelalte elemente ale directiei.
Vezi starea elementelor de cauciuc ale cardanului, vezi cum prinde frana de parcare. Vezi sa functioneze clima (daca exista) si reglajul de temperatura, precum si cele patru trepte de viteza ale ventilatorului. Stare tapiterie, stare chedere, functionare corecta geamuri/trapa/inchidere centralizata.
Daca masina are patefon si antena telescopica automata, vezi daca aceasta din urma iese si intra corect la locul ei. Vezi functionarea corecta a blocului de lumini, a bordului si a manetei de semnalizare.
Nici pe partea de GPL nu pot sa-ti spun nimic, locul gazului este in sobe, nu in masini. Si daca faci rost de VIN, du-te la sectiunea in cauza si baga-l la decodat.
Succes !
Dragos
Comment
Comment