Salutari tuturor,
Masina mea, un Mercedes W124 E 200 D, 1994. Are clima manuala, AC aftermarchet Diavia.
Electrovalvele sunt cu pompa de recirculare atasata.
Am si eu o problema la alimentarea electrica a electrovalvelor, mai bine zis lipsa de curent la mufa cu trei conectori ce o alimenteaza. Mufa e un conector tip A 012 545 24 28. Atasez si o poza cu mufa respectiva. Caldura la mine a ramas blocata pe deschis. Indiferent cum pozitionez cele doua potentiometre ce regleaza caldura tot cald imi baga, cele doua potentiometre de la panoul de control al climei. A ramas blocata asa din toamna trecuta.
Initial am zis ca sigur cele doua electrovalve sunt blocate cumva pe deschis si am verificat curentul ce duce la mufa ce le alimenteaza. Din cate am mai citit ar trebui sa am 12 V la pozitionarea regulatoarelor de caldura pe temperatura cea mai mica si un voltaj mai mic la pozitionarea pe o temperatura mai mare. La mine indiferent de pozitionarea si reglarea temperaturii rezultatul masurarii la alimentarea electrovalvelor e tot zero volti. La masurare (la mufa de alimentare cu trei conectori) pozitionez un pin de la aparatul de masura pe conectorul din mijloc si celallat pe rand la conectorul de pe stanga sau dreapta dar rezultatul e tot zero. Am incercat chair si toate variantele posibile dar tot fara alimentare sunt.
Am masurat si curentul ce trebuie sa vina la pompa de recirculare si tot zero imi da.
In consecinta am masurat sigurantele de la panou, inclusiv siguranta 7 si 9 totul pare in regula. Am masurat si restul rezistentelor ce tin de AC si ele par in regula.
Stie cineva daca electrovalvele sunt legate la un releu cumva, si care este acesta, unde este pozitionat?
Pe diagrama electrica a instalatiei de climatizare(pt modelul meu de masina (W124 E200 D) nu-mi apar electrovalvele deloc dar studiind o diagrama la un model mai vechi ( W124 200D) aici apar electrovalvele conectate la un releu. Mentionez ca AC functioneaza normal, compresorul cupleaza normal, ventilatoarele de la radiatorul de clima functineaza si ele, conductele de AC se racesc. Daca motorul nu e cald se simte aerul rece dar pe masura ce se incalzeste motorul aerul rece se simte tot mai putin fiind inlocuit cu caldura ce vine permanent de la electrovalve.
Orice parere sau sfaturi sunt binevenite.
Masina mea, un Mercedes W124 E 200 D, 1994. Are clima manuala, AC aftermarchet Diavia.
Electrovalvele sunt cu pompa de recirculare atasata.
Am si eu o problema la alimentarea electrica a electrovalvelor, mai bine zis lipsa de curent la mufa cu trei conectori ce o alimenteaza. Mufa e un conector tip A 012 545 24 28. Atasez si o poza cu mufa respectiva. Caldura la mine a ramas blocata pe deschis. Indiferent cum pozitionez cele doua potentiometre ce regleaza caldura tot cald imi baga, cele doua potentiometre de la panoul de control al climei. A ramas blocata asa din toamna trecuta.
Initial am zis ca sigur cele doua electrovalve sunt blocate cumva pe deschis si am verificat curentul ce duce la mufa ce le alimenteaza. Din cate am mai citit ar trebui sa am 12 V la pozitionarea regulatoarelor de caldura pe temperatura cea mai mica si un voltaj mai mic la pozitionarea pe o temperatura mai mare. La mine indiferent de pozitionarea si reglarea temperaturii rezultatul masurarii la alimentarea electrovalvelor e tot zero volti. La masurare (la mufa de alimentare cu trei conectori) pozitionez un pin de la aparatul de masura pe conectorul din mijloc si celallat pe rand la conectorul de pe stanga sau dreapta dar rezultatul e tot zero. Am incercat chair si toate variantele posibile dar tot fara alimentare sunt.
Am masurat si curentul ce trebuie sa vina la pompa de recirculare si tot zero imi da.
In consecinta am masurat sigurantele de la panou, inclusiv siguranta 7 si 9 totul pare in regula. Am masurat si restul rezistentelor ce tin de AC si ele par in regula.
Stie cineva daca electrovalvele sunt legate la un releu cumva, si care este acesta, unde este pozitionat?
Pe diagrama electrica a instalatiei de climatizare(pt modelul meu de masina (W124 E200 D) nu-mi apar electrovalvele deloc dar studiind o diagrama la un model mai vechi ( W124 200D) aici apar electrovalvele conectate la un releu. Mentionez ca AC functioneaza normal, compresorul cupleaza normal, ventilatoarele de la radiatorul de clima functineaza si ele, conductele de AC se racesc. Daca motorul nu e cald se simte aerul rece dar pe masura ce se incalzeste motorul aerul rece se simte tot mai putin fiind inlocuit cu caldura ce vine permanent de la electrovalve.
Orice parere sau sfaturi sunt binevenite.
Comment