Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Elice radiator

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elice radiator

    Buna tuturor...
    AM un MB W124 din 92, E200 benzina.
    Vreau ca sa cer o schema cum ii exact elicea care e prinsa pe axul de la pompa de apa din moment ce mi se invarte non-stop cu motorul, iar eu daca m-am informat bine nu ar trebui sa se invarta numai cand apa ajunge la o anumita temperatura.Cum functioneaza elicea???
    De la uni am auzi ca are un bimetal/electromagnet...asta stiu si eu ii prinsa in spatele fuliei cu 3 suruburi.Cum am spus ii electromagnetul, fulia si elicea, dar intre elice si fulie nu ar trebui sa fie ceva ca sa tina o distanta???
    Va rog cine ma poate ajuta cu niste poze si explicatii...
    Multumesc!!!

  • #2
    In momentul care fluidul din viscocuplaj se incalzeste un bimetal se deformeaza si solidarizeaza partea de mecanism cu elicea de partea fixata pe pompa de apa

    Comment


    • #3
      Elicea se invarte tot timpul, dar cu o intensitate/putere diferita.

      Elicea este prinsa pe un Vascocuplaj, acesta fiind prins pe axul pompei de apa, este antrenat de cureaua de accesorii.

      Cand motorul este rece, nu emana caldura, vascocuplajul nu isi face efectul adica materialul din interiorul lui este fluid, deci elicea se invarte usor cu turatii mai putine, poate la jumate din turatiile motorului/fuliei,

      Cand motorul se incalzeste , emana caldura, acel material din vascocuplaj se intareste, iar elicea se invarte cu turatii mai multe, mai repede, in mod normal la aceiaisi turatia cu a motorului/fuliei.

      Pincipiul asta de functionare ajuta la o incalzire mai rapida a motorului si mentinerea lui la temperatura optima, pentru ca odata intrat in functiune vascocuplajului, elicea se va invarti mai rapid sau mai lent, direct proportional cu turatia motorului.

      Asta este principiul de functionare, explicat mai babeste.

      Acel vascocuplaj, se poate defecta, in sensul ca la caldura materialul din el, nu se mai intareste, iar elicea se invarte tot timpul usor/lent, cum ar fi motorul rece.

      Poti oarecum verifica manual acest vasco, cand ai motorul rece, preferabil dimineata, inainte de pornire, invarti de paleta, paleta trebuie sa se invarta relativ usor,
      Dupa ce incalzesti motorul, (dupa ce functioneza vreo juma de ora, invarti iar paleta, trebuie sa se invarta greu, sa opuna rezistenta mai mare)

      Am atasat 3 poze cu vascocuplajul.

      Toate cele bune !
      Claudiu
      Attached Files
      Last edited by marele_alb; 04-01-2013, 19:10 PM.
      W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
      http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

      Comment


      • #4
        Da cum ii prinsa vascocuplajul ala pe ce ii prins???
        Eu pe axul de la pompa de apa nu am decat urmatoarele :
        - elicea (in spatele elicei este ceva metal rotund prins pe elice.un fel de inel)
        -fulia
        -electrogamnetul /bimetal fiecare cum ii spune

        Atata este si de acea intreb cum intra in functine...
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Vascocuplajul este incadrat in elice, pe partea dinspre fulie este prins vasco cu o pilulita mare, acea piulita se continua cu un ax, pe ax este corpul vasco ului, intre corp si ax este acel material care isi modifica proprietatile la cald.
          Pe corpul vasco ului este prinsa elicea, deci este independenta de ax, legata(elicea) rigid (prin suruburi) de corp , si elastic (prin materialul "minune") de ax si implicit de fulie.

          Sper ca ai inteles ...
          W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
          http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

          Comment


          • #6
            Multumesc Claudiu...Vascocuplajul este prins pe elice cum inteleg eu si din ce am vazut???
            Din pacate eu nu am vascocuplajul ala...Dar ce rol are smecheria aia pe ce tine degetu tipu din poza ca si eu il am si nu inteleg ce rol are...
            Mersi...
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Ceva schema sau poze sa vad exact cum este mi-ar fi de mare folos...

              Comment


              • #8
                Originally posted by patrik View Post
                Multumesc Claudiu...Vascocuplajul este prins pe elice cum inteleg eu si din ce am vazut???
                Din pacate eu nu am vascocuplajul ala...Dar ce rol are smecheria aia pe ce tine degetu tipu din poza ca si eu il am si nu inteleg ce rol are...
                Mersi...
                Dupa cum arata si din cate stiu eu, aceea pare a fi rola intinzatoare pentru cureaua de accesorii, adica asta (vezi foto atasat), sau poate ma insel ...
                Attached Files
                W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
                http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551

                Comment


                • #9
                  Salutam.

                  Pe motor nu ai cu vascocuplaj, este cu electromagnet. Acesta este actionat de o sonda de pe motor. Cand apa ajunge la o anumita temperatura cupleaza acel ventilator. Este posibil sa fie blocat sa se invarta incontinuu. Face un zgomot "infernal".
                  Attached Files
                  Last edited by tumar; 04-01-2013, 20:14 PM.
                  Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

                  Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!

                  Comment


                  • #10
                    @marel_alb nu...nu e acea intinzatorul la w124 ca l-am schimbat astazi ca facea o galagie de numa...si cum problema nu vine singura mi-am dat seama ca si pompa de apa se duce incet incet ca rulmentu din presatupa se aude cam galagios...si din cauza asta am spus ca daca schimb pompa de apa sa fac si racirea cum a fost de la inceput ca acuma mi se invarte elicea in continuu.

                    @tumar
                    Da probabil ca asai cum spui u dar cum pot sa fac sa nu mi se mai invarta incontinu???Eu asta vreau sa fac sa nu faca zgomot si sa porneasca numa la o temperatura anume cum este si normal iar temperatura aia ar fi undeva la 90-97 de grade ca de obicei la fiecare masina ventilatoruk porneste la 90 de grade, daca stiu e bine.

                    Intrebarea ramane tot aceasi...Cum fac eu sa nu mi se invarta elica non stop???

                    Comment


                    • #11
                      To visco or to not visco...

                      Electromagnet blocat mecanic sau electric sau sonda defecta.


                      In primul rand, daca asa a fost gandita initial configuratia in cauza, asa trebuie lasata, mai ales daca isi face treaba corect. Dar daca chiar trebuie, uite o varianta: in caz ca viata ta de pana acum ti s-a parut prea simpla/fada/anosta si/sau lipsita de stres, poti arunca afara elicea in cauza si apoi sa-ti cauti un visco nou sau macar functional care sa potriveasca sau care sa poata fi adaptat pe pompa si apoi sa adaptezi elicea veche sau alta pe el.

                      Binenteles ca poti renunta la partea aia cu sonda care comanda electromagnetul setup-ului initial, ca sa nu atarne acolo aiurea, si apoi sa faci probe sa vezi daca/cat se incinge motorul cu noua inventie pe el...

                      Ca o mica observatie la ideea ta, exista cateva propozitii destepte emise de oameni cu experienta vasta, propozitii care se potrivesc aici:

                      - nimic nu trebuie reparat daca functioneaza normal
                      - daca ceva este realizabil, nu inseamna neaparat ca trebuie si facut.
                      - daca ceva trebuie facut, acel ceva trebuie facut bine...



                      Dragos
                      Last edited by Heavy D.; 04-01-2013, 22:01 PM.

                      Comment


                      • #12
                        Da asai...sunt lucruri ce trebuie face si trebuie facute bine...iar asa vreau sa il fac.Vreau ca sa fac sa fie foarte bine nu bine.Electromagnetul ii cuplat si ii prins in e suruburi.Sonda ma gandesc ca ii buna din moment ce imi arata temperatura in bord.Temperatura imi urca pana la 80 si ceva de grade dar nu ajunge pana la 90 de grade ca sa deie impuls electrogamnetului sa de porneasca.Eu asta vreau ca sa intreb sau sa imi dati o schema cum ii exact realizat din fabrica acest mecanism.
                        Elicea mi se invarte in totdeauna din moment ce ii strans pe fului dar ma gandesc ca ar trebui sa aiba o saiba ceva sa tina un pic mai la distanta fata de fulie pentru ca electromagnetul primeste impulsul sa traga elicea pe fulie si sa se invarta.Asa cred eu ca ii asa mecanismul.
                        Cealalta intrebare e cum pot sa imi dau seama ce ii defect???Cum pot sa verific sonda sau electromagnetul???Sau ce stiu eu ce mai tine legat de acest mecanism.

                        Comment


                        • #13
                          Din poza indicata de Tumar , scoti mufa pe care scrie (in poza scrie ) mufa sonda ventilator racire motor . Cu sonda aia scoasa , elicea ar trebui sa se invirta usor dupa ce motorul cald este oprit . Incerci cu mina sa invirti elicea. Atentie !!! motorul sa fie oprit .
                          Daca se invirte totusi greu , probabil ai pe acolo inventii . Gen blocat acel cuplaj cu un surub mai lung ...sau cine stie ce alte magarii .
                          Daca se invirte greu cu sonda aceea scoasa , atunci trebuie sa schimbi ceea ce este in spatele celor 4 suruburi care tin elicea, respectiv cuplajul acela .
                          Sonda unde vine introdusa acea mufa este doar pentru acel cuplaj si poate fi cu doua fire sau cu unul singur .Acea sonda nu este pentru indicatorul apei din bord . Aia este amplasata in alta parte si nu are legatura cu elicea , aia este doar pentru bord .

                          Comment


                          • #14
                            Salut

                            Dupa cum zice si Heavy D te complici dar... asta ramane la atitudinea ta.
                            Din cate inteleg eu pe tine te enerveaza ca elicea ai se invarte in continu si ca motorul nu se incalzeste pana la 90*C.
                            Eu asi zice ca e posibil sa nu iti functioneze in parametri termostatul, adica ti-a ramas deschis si asta este motivul pentru care ti se incalzeste greu motorul.
                            Asta se poate verifica scotand (mufa sonda ventilator racire)vezi poza atasata de colegul Tumar, si daca vrei poti desface surubul care tine ventilatorul sau sa il blochezi cumva sa nu se mai invarta in felul asta temperatura iti va creste peste 90*C si ar trebui sa iti deschida termostatul, poti verifica asta uitandute la temperatura indicata in bord dar daca nu esti sigur ca a deschis termostatul poti pune mana pe radiator sigur vei simti o diferenta de temperatura.
                            Sonda ventilator racire (3 fire) iti citeste temperatura si iti deschide circuitul pentru ventilator.
                            Tehnologia acestei sonte a fost folosita prima oara pe motorul M102 230E de pe w123 si este conceputa sa iti inchida circuitul ventilatorului la 110*C.
                            Daca banuiesti ca sonda este stricata o poti schimba, costa pana in 50Ron

                            Ventilatorul este normal sa se invarteasca atunci cand motorul este pornit pentru ca nu poti elimina frecarile din rulmenti oricat de mult ai vrea.

                            Daca vrei sa scapi de sunetul ala poti incerca sa anulezi sistemul de ventilatie condus mecanic si sa treci pe unul electric, cumperi un ventilator OM si il montezi in fata radiatorului dar asta inseamna mai multe fire si ceva timp pentru instalarea acestui sistem.
                            Spor
                            Last edited by MirceaBer; 04-23-2013, 09:39 AM.

                            Comment


                            • #15
                              Multumesc pt sfaturi.Am schimbat termostatul si am sesizat un zgomot infernal.Era de vina pompa de apa.Am cumparat o pompa noua cu termostatul nou si acuma merge foarte bine se incalzeste apa normal la 80 si ceva de grade.In schimb am vazut ca daca e foarte cald afara si ma duc incet atuncea apa imi creste pana la aproape 100-110 grade.E normal?Iar daca deja ma duc un pic mai tare sa intre un pic de aer automat scade la normal.Ventilatorul nu o sa il modific din cauza asta ca mi frica ca sa nu imi fiarba motorul mai bine sa mearga constant decat sa fiarba motorul.Daca o sa gasesc in dezmembrari o elice alectrica completa o sa fac modificarile.
                              Multumesc pt sfaturi inca odata!!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF