Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Turatie relani corecta !

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turatie relani corecta !

    Salut tuturor ! Am un MB 124 , 3000TD 108 kw ,relantiul la masina asta este de cand am cumparat-o la 600-700 RP/m , daca stie cineva sa imi spuna care este turatia corecta la relanti la acest motor? Va multumesc !

  • #2
    Relanti, ca relani nu exista...

    Buna seara !


    630rpm este valoare corecta de relanti cald, iar la rece circa 50 - 70rpm in plus. Ar trebui sa gasesti valoarea turatiei de relanti pe placuta aia metalica de sub capota, prinsa in nituri, unde sunt notate valorile emisiilor motorului.

    Cele de sus mentionate sunt cu ELR conectat. Fara ELR, turatia scade catre 540 - 550rpm.


    Daca vrei sa umbli la relanti, tragi catre exterior si rotesti de butonul de mai jos:


    OM603 idle knob.jpg


    Dragos

    Comment


    • #3
      Elr

      Am uitat să mentionez initial, ELR este prescurtarea termenului din limba germană "Elektronische Leerlaufregelung", adică reglajul electronic al turației de mers in gol.

      De la mama lui, butonul ăla este setat pe pozitia 4. Rotit către 1, turația va scădea, rotit către 7 turația va crește. Dar nu înainte de a trage inițial de buton către exterior, și abia după aceea rotit în directia dorită.


      Dragoș

      Comment


      • #4
        Heavy D. Da mai multe detalii despre acel ELR.
        Al meu e sigilat si e pe pozitia 1, as umbla la el dar nu stiu daca ma ajuta...
        Mercedes-Benz E220C 124 automatic '94
        Mercedes-Benz 230C 123 automatic '78
        Mercedes-Benz SL320 129 automatic '96
        Mercedes-Benz E200C 124 automatic '95

        Comment


        • #5
          ELR, ARA & efect Bonanza

          Buna seara !


          ELR iti face viata mai usoara si te invita sa nu umbli la setarile mecanice ale pompei de injectie. Trage de buton, invarte-l si vezi ce se intampla. Totusi, de ce vrei sa umbli acolo ?

          Dupa cum scriam, ELR vine setat normal pe pozitia 4, care este cea centrala din intervalul 1 - 7, astfel dandu-ti posibilitatea sa urci sau sa scazi turatia motorului dupa cum e nevoie.

          Al tau fiind pe pozitia 1 si "sigilat", poate asa s-a considerat ca e corect pentru versiunea ta de motor/cutie/masina. Daca umbli acolo si nu-ti place ce se intampla, poti reveni oricand inapoi pe pozitia 1. Apropo, ELR si ARA exista si la OM603 si la OM602.

          Sa nu uit: ARA vine de la Anti-Ruckel Automatik, adica sistem automat anti-efect Bonanza. E vorba de cuplul care tinde sa roteasca de motor intr-un sens cand se accelereaza, acesta revenindu-si la decelerare. E un fel de balans lateral cauzat de miscarea motorului, balans care apare doar la motoarele diesel 602 si 603, ca-s mai puternice, si numai in combinatie cu cutiile manuale.


          Mai multe amanunte aici:



          Ai mai jos mai multe informatii despre partea electrica a ELR si ARA, sper ca te descurci in germana:



          Releele de comanda ale sistemelor:


          Releu ELR.jpg Releu ARA.jpg



          Dragos

          Comment


          • #6
            La mine o vorba de benzinar m111 si in loc de ELR scrie HFM(injectia)Vreau sa umblu pentru ca are o intarziere cand ii dau pedala.Tot am evitat ca nu a reusit nimeni sa imi explice ce face exact si nu am vrut sa rup sigilu degeaba ca asa e de frumos...
            Last edited by GoguL; 03-14-2013, 21:11 PM.
            Mercedes-Benz E220C 124 automatic '94
            Mercedes-Benz 230C 123 automatic '78
            Mercedes-Benz SL320 129 automatic '96
            Mercedes-Benz E200C 124 automatic '95

            Comment


            • #7
              Diverse...

              Buna seara !


              ARA exista doar la OM602/603 cu cutie manuala.

              @GoguL:

              HFM = Hot-film air-mass meter, si parca e doar la injectia monopunct. Exista si pe M104 si gestioneaza electronic injectia.

              Pentru tine am altceva. Mai jos ai o varianta de citire de erori pentru motoarele cu HFM:



              Daca crezi ca te va ajuta, vezi ce efect are invartitul ala, si eventual revii la pozitia initiala daca nu-ti place ce-a iesit.


              Dragos

              Comment


              • #8
                Am inteles ! Itimultumesc pentru raspuns insa problema este ca masina mea nu il are , am uitat sa mentinez ca am cutie automata ,poate de aceea ? Daca ai idee unde as mai putea sa caut as fi recunoscator ,Oricum iti multumesc !

                Comment


                • #9
                  Am si eu o problema cu relantiu cateodata la rece imi scade sub 500 de rot/min dupa ce merg cu masina si se incalzeste motoru mai mai ca isi mai revine dar tot variaza cateodata sta pe 700 , cateodata pe 500 nu stiu cum as putea sa reglez relantiu?Eu nu am vazut sa am ELR .Motor de 2,5 D din 1991 MB 124

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Heavy D. View Post
                    Buna seara !


                    ARA exista doar la OM602/603 cu cutie manuala.

                    @GoguL:

                    HFM = Hot-film air-mass meter, si parca e doar la injectia monopunct. Exista si pe M104 si gestioneaza electronic injectia.

                    Pentru tine am altceva. Mai jos ai o varianta de citire de erori pentru motoarele cu HFM:



                    Daca crezi ca te va ajuta, vezi ce efect are invartitul ala, si eventual revii la pozitia initiala daca nu-ti place ce-a iesit.


                    Dragos
                    Mersi Dragos.

                    Originally posted by radu_moosz View Post
                    Am inteles ! Itimultumesc pentru raspuns insa problema este ca masina mea nu il are , am uitat sa mentinez ca am cutie automata ,poate de aceea ? Daca ai idee unde as mai putea sa caut as fi recunoscator ,Oricum iti multumesc !
                    Incearca sa reglezi din tije sau cablu...

                    Originally posted by Kolozsvari_tibi View Post
                    Am si eu o problema cu relantiu cateodata la rece imi scade sub 500 de rot/min dupa ce merg cu masina si se incalzeste motoru mai mai ca isi mai revine dar tot variaza cateodata sta pe 700 , cateodata pe 500 nu stiu cum as putea sa reglez relantiu?Eu nu am vazut sa am ELR .Motor de 2,5 D din 1991 MB 124
                    Cred ca ai o problema de vacuum
                    Mercedes-Benz E220C 124 automatic '94
                    Mercedes-Benz 230C 123 automatic '78
                    Mercedes-Benz SL320 129 automatic '96
                    Mercedes-Benz E200C 124 automatic '95

                    Comment


                    • #11
                      Si cum as putea sa verific daca ii problema de vacum sau alta problema mentionez ca daca sta masina cam 24 de ore nepornita pedala de frana ii foarte tare sa poata sa aiba legatura vacumu de la frana la pompa ?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Logan | Dacia Logan |Anulare DPF