Dupa maratonul din week-endul asta, printre altele am schimbat si caseta de directie. Cea originala de 2,6 cu cea a mea, de 2.0.
La cea de 2,6 am incercat sa reglez din jocul care il avea din surubul de deasupra cu imbus si piulita de 19. Am ridicat cat s-a putut dar tot n-am scapat de joc, si am considerat ca cea de la 2.0 se poate regla mai "strans" ca sa zic asa, am ramas cu un joc mic, de cca 5-10 grade dar oricum mai bun. M-am trezit ca mai trebuie sa pun si restul de bare si bielete de directie pentru ca bratul care vine pe caseta este evident cu un diametru mai mare la caneluri de la 2,6 fata de 2.0. Zis si facut, am inlocuit tot cu ce aveam de la masina cealalta. Problema e ca in momentul in care virez de la maxim stanga pana la maxim dreapta, in apropierea pozitiei de 0, adica atunci cand sunt rotile drepte, volanul merge mai greu. Daca maresc jocul casetei din reglaj, atunci merge usor pe toata cursa stanga-dreapta. E normal sa faca asa? Evident, cu motorul oprit, fara servo. Daca reglez jocul la aprape 0, atunci volanul devine foarte greu de invartit in pozitia de mers drept inainte, asta cu rotile suspendate, deci zero frecari cu solul.
Intreb pentru ca n-am urmarit aceasta problema la masina inainte si nu stiu, poate asa face. Singura chestie care-mi da de gandit este daca nu cumva suportul pentru "semicaseta" (adica axul secundar care transmite miscarea pe partea dreapta) sa aiba pozitia diferita pe caroserie in functie de motorizare, si in felul asta sa influenteze miscarea de translatie a bratelor directiei. Asta ar fi dureros pentru mine.
Daca ati mai avut de-a face cu subiectul asta (reglajul casetei si influentele lui), dati-mi o parere va rog.
La cea de 2,6 am incercat sa reglez din jocul care il avea din surubul de deasupra cu imbus si piulita de 19. Am ridicat cat s-a putut dar tot n-am scapat de joc, si am considerat ca cea de la 2.0 se poate regla mai "strans" ca sa zic asa, am ramas cu un joc mic, de cca 5-10 grade dar oricum mai bun. M-am trezit ca mai trebuie sa pun si restul de bare si bielete de directie pentru ca bratul care vine pe caseta este evident cu un diametru mai mare la caneluri de la 2,6 fata de 2.0. Zis si facut, am inlocuit tot cu ce aveam de la masina cealalta. Problema e ca in momentul in care virez de la maxim stanga pana la maxim dreapta, in apropierea pozitiei de 0, adica atunci cand sunt rotile drepte, volanul merge mai greu. Daca maresc jocul casetei din reglaj, atunci merge usor pe toata cursa stanga-dreapta. E normal sa faca asa? Evident, cu motorul oprit, fara servo. Daca reglez jocul la aprape 0, atunci volanul devine foarte greu de invartit in pozitia de mers drept inainte, asta cu rotile suspendate, deci zero frecari cu solul.
Intreb pentru ca n-am urmarit aceasta problema la masina inainte si nu stiu, poate asa face. Singura chestie care-mi da de gandit este daca nu cumva suportul pentru "semicaseta" (adica axul secundar care transmite miscarea pe partea dreapta) sa aiba pozitia diferita pe caroserie in functie de motorizare, si in felul asta sa influenteze miscarea de translatie a bratelor directiei. Asta ar fi dureros pentru mine.
Daca ati mai avut de-a face cu subiectul asta (reglajul casetei si influentele lui), dati-mi o parere va rog.
Comment