Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Apa

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Apa

    Credeti ca este problema daca furtunele de apa sunt bocna (aproape ca bubuie) am schimbat radiatorul si garnitura de chiuloasa de curand.....cred ca am aer pe instalatie...Astept pareri!Multumesc anticipat

  • #2
    Apa, aer...

    Buna seara !


    La actiunea aia de separare a radiatorului vde apa de cel al cutiei automate, dupa ce am impachetat masina si i-am pus apa, ticaloasa asta de apa nu vroia sa ajunga inapoi in radiator, furtunul de sus fiind gol, respectiv moale. Adica nici termostatul nu deschide...

    In plus, pe parcursul tentativei mele nereusite de aerisire, am incalzit motorul in cinci minute la aproape 120 de grade, si am intrerupt actiunea, lasand agregatul sa se raceasca.

    Cu el mai rece, am turnat apa calda prin furtunul de retur, astfel incat sa ajunga in motor si sa dispara perna de aer formata in zona termostatului. Am suflat de doua-trei ori pe furtunul in cauza, pana in vas nu a mai iesit aer, am dat cheie, am turat de doua-trei ori mai lung motorul si, surpriza, termostatul a deschis, temperatura apei a scazut, si totul a fost OK.

    De atunci, au trecut circa doua luni si vreo 2500km, si totul este in regula.


    Stima,


    Dragos

    Comment


    • #3
      Termostatul deschide radiatorul se incalzeste toate furtunele sunt calde dar bubuie furtunele, nu inteleg unde ar fii problema
      Last edited by rusty; 10-01-2012, 19:19 PM.

      Comment


      • #4
        Apa...

        Buna seara !


        Notiunea de "bubuie" n-o cunosc, cand e vorba de o instalatie de racire. Binevoieste a folosi termeni clari, ca de exemplu "tari", sau "prea tari", daca vrei un rezultat, ca aici nu e gradinita, sa te joci cu pocnitori care bubuie...

        Cel mai simplu era sa compari cu alta masina asemanatoare. Daca nu ti-a trecut prin cap asta, si daca nu-ti bolboroseste apa in vasul de expansiune, se poate presupune ca motorul nu scapa compresie in circuitul de racire, si pe partea de garnitura de chiulasa totul ar fi OK. Retine un aspect, e o diferenta intre "fierbe" adica e prea calda, si "bolboroseste" datorita gazelor scapate in circutul de racire.

        Daca motorul ar avea aer in instalatia de racire, in mod normal s-ar incalzi mai mult decat normal, sau chiar foarte tare (vezi cazul meu, descris mai sus).

        Banuiesc ca ai facut aerisirea corect, cu robinetii de caldura ai habitaclului deschsi la maxim... Apropo, masina da caldura inauntru ?


        Dragos

        Comment


        • #5
          Furtunele sunt prea tari mult prea tari ,apa nu fierbe caldura am dar foarte putina ,garnitura de chiuloasa am schimbat-o recent

          Comment


          • #6
            Apa, aer...

            Buna ziua !


            In primul rand, trebuie vazut din ce motiv nu ai caldura in habitraclu. Daca ai robinetii defecti, (duoventilele), acestia pot fi blocati pe inchis, pe deschis sau undeva intre.

            Daca robinetii sunt blocati pe inchis, in radiatoarele habitaclului inca nu a ajuns (destula) apa, si ca atare, trebuie rezolvata situatia. Si sunt sanse ca, odata problema asta rezolvata, si cea cu furtunele sa se rezolve implicit, aerisirea facandu-se complet si corect.


            Dragos

            Comment


            • #7
              Imi poti spune te rog cum se face aerisirea complet si corect
              Am facut in felul urmator am pornit masina am dat drumu la capacul vasului de expansiune am asteptat sa deschida termostatul am pus capacul la loc si toata ziua a fost super( caldura,furtunele nu mai erau foarte tari) si cum o minune nu dureaza mai mult de o zi a revenit problema

              Comment


              • #8
                Furtune, ape, calduri...

                Buna seara !


                Dupa un eveniment mecanic in care ai fost nevoit sa dai afara apa din motor, ca sa fie totul OK (presupunand ca si inainte aveai caldura in masina, si acum n-ai, daca ma iau dupa ce ai scris mai sus), aerisirea se face cu robinetii de caldura deschisi la maxim (din nou, prespunand ca-si fac treaba bine robinetii astia).

                Sunt sanse ca undeva prin toata instalatia sa se fi format o punga de aer, care acum a ajuns in radiatoarele habitaclului, ca de-aia n-ai caldura decat slab. Printre altele, ar trebui sa te asiguri ca furtunul care duce apa de la motor catre robineti este cald, si dupa ei la fel. Asa macar vei sti daca ajunge apa in radiatoarele habitaclului, desi, daca nu ai caldura in masina, ma indoiesc ca ajunge.

                Am avut de-a face cu motoare care la re-umplerea cu apa, faceau punga de aer in zona unde era bulbul care informa ventilatorul ca ar trebui sa porneasca, si pana nu am demontat bulbul ca sa iasa aerul de acolo, nici caldura in masina nu prea era...



                Dragos

                Comment


                • #9
                  Am inteles ca aerisirea se face cu robineti de caldura deschisi la maxim dar mai departe?

                  Comment


                  • #10
                    Procedura ideala de aerisire a sistemului de racire.

                    Buna seara !


                    Ma gandeam ca e de la sine inteles. Plec de la ideea ca este pentru prima data cand torni apa in el de cand i-ai schimbat garnitura de chiulasa si l-ai impachetat la loc.

                    Odata ce robinetii de caldura a habitaclului sunt deschisi, torni apa in vas pana vezi ca incepe sa se vada putina apa pe fundul vasului, dai cheie, lasi sa mearga la relanti (isi va trage apa cat are nevoie, in mod normal) completand in vas pana undeva pe la jumatate.

                    Apoi, cineva ar putea tura de cateva ori mai serios motorul, in timp ce tu urmaresti ce se intampla in vas. Cel de la volan sa caste ochii la temperatura apei, ca se poate intampla ca si la mine, in situatia descrisa pe la inceputul topicului. La un moment dat, termostatul va deschide, nivelul apei din vas iar va scadea, moment in care completezi iarasi pana undeva intre semnele de minim si maxim.

                    Daca totul e OK cu temperatura apei, iei masina la plimbare, cu robinetii caldurii habitaclului inca deschisi la maxim. Incerci diverse regimuri de turatie, daca se poate si ceva urcari si coborari, astfel incat motorul sa munceasca mai din greu si sa incalzeasca bine apa.

                    Daca si dupa asta totul e OK cu temperatura si cu caldura in habitaclu, taie caldura inauntru si baga iar masina la ceva chestii grele, ca sa vezi eventuale diferente pe termometrul din bord, plus comportamentul dupa treaba cu garnitura.

                    Daca ai scurgeri, vezi unde si remediaza. Daca nu ai scurgeri si totul pare OK, mai verifica strangerea corecta a colierele furtunelor precum si celelalte chestii la care ai lucrat, ca uneori un surub slabit sau nestrans cat trebuie poate cauza mult stres.

                    Enjoy !


                    Dragos

                    Comment

                    Working...
                    Logan | Dacia Logan |Anulare DPF